PDA

Bekijk de volledige versie : Projecteren op 16:9 scherm



cj_pcr
09-02-2007, 14:05
Hallo,

Ik heb een 4:3 beamer, maar een 16:9 scherm. Nu speel ik dvd's af die doorgaans op 16:9 formaat zijn. Het beeld van de dvd valt precies op het scherm, maar de ondertitels van de dvd vallen er half buiten (onder). Weet iemand of er manier is om die titels gewoon op het beeld te krijgen?

Groetjes!

Christian

Avalan
09-02-2007, 16:55
Ik heb een 1:4 beamer, maar een 1:16 scherm.

Je bedoelt wellicht 4:3 resp. 16:9 ;). Een scherm dat 16x zo breed is dan dat het hoog is zou wellicht niet zo aangenaam om naar te kijken zijn ;).
Ivm je probleem, lijkt het mij gewoon dat je beamer de 16:9 beelden niet goed toont, want hij zou dan zelf zwarte balken onderaan en bovenaan moeten hebben, en die kan je mooi buiten je scherm laten vallen. De ondertitels zouden daarbij nog steeds binnen het 16:9 beeld moeten vallen.
Ik zou ook eens kijken naar de instellingen van je DVD-speler want misschien staat die zelf ook ingesteld voor 4:3 ipv 16:9.

cj_pcr
10-02-2007, 02:16
Heb het maar ff veranderd, :lol:

ik heb de hele afstandsbediening van de dvd speler al gehad, maar geen optie kunnen vinden hiervoor en ik begrijp gewoon niet dat de titels half in de zwart balk zitten. Als ik een dvd op de tv afspeel dan worden ze volgens mij wel gewoon in het beeld afgespeeld. Ik zal morgen eens met een andere dvd speler proberen... eerst even slapen!!

groetjes en bedankt voor je reactie!!

zetmoon
10-02-2007, 08:04
Heb het maar ff veranderd, :lol:

ik heb de hele afstandsbediening van de dvd speler al gehad, maar geen optie kunnen vinden hiervoor en ik begrijp gewoon niet dat de titels half in de zwart balk zitten. Als ik een dvd op de tv afspeel dan worden ze volgens mij wel gewoon in het beeld afgespeeld. Ik zal morgen eens met een andere dvd speler proberen... eerst even slapen!!

groetjes en bedankt voor je reactie!!

ELKE DVD-speler kun je op 16:9 zetten.

cj_pcr
10-02-2007, 11:13
Het antwoord was toch simpeler als ik dacht... mijn beamer stond namelijk nog ingesteld op 4:3 :oops:

Brian2
10-02-2007, 11:18
En nu staat de ondertiteling gewoon helemaal in het beeld? Het lijkt me namelijk dat als je alleen de instelling van je beamer verandert, je nu naar een in elkaar gedrukt beeld zit te kijken met als gevolg te dikke mensen.

Avalan
10-02-2007, 14:36
En nu staat de ondertiteling gewoon helemaal in het beeld? Het lijkt me namelijk dat als je alleen de instelling van je beamer verandert, je nu naar een in elkaar gedrukt beeld zit te kijken met als gevolg te dikke mensen.

Ik denk eerder dat het omgekeerd is. Doordat zijn beamer nog op 4:3 stond, zat hij eigenlijk constant met dunne mensen ;).

cj_pcr
11-02-2007, 12:51
Nou het apparte was dat het beeld al wel 16:9 geprojecteerd werd, ook toen mijn beamer nog op 4:3 stond. Alleen de ondertitels waren te ver naar beneden geschoven en vielen deels buiten het beeld. Nu ik mijn beamer op 16:9 heb ingesteld worden die ondertitels wel binnen het 16:9 veld geprojecteerd.