PDA

Bekijk de volledige versie : DVI op mn Samsung le19r71b LCD tv



Remco Sondagh
09-02-2007, 21:13
Hoi, in voorbereiding voor de aankomst van de PS3 ben ik begonnen om te kijken naar geschikte kabels aangezien Sony geen VGA kabels voor de PS3 gaat verkopen. Mijn tv heeft een VGA aansluiting en een DVI. Dus ik zat te denken om een HDMI naar DVI kabel te kopen.
Maar toen heb ik de handleiding erbij gepakt en er stond bij DVI : "DVI does not support PC function".

Dus nu is mijn vraag of op dit toestel bij DVI er geen hogere resoluties op kunnen?? :?

R Klemkerk
10-02-2007, 10:37
Een ps3 is toch geen PC? Dus je kan een ps3 er prima op aansluiten.

Het scherm heeft een een prima resolutie voor de ps3. Net geen HD, maar dat zie je toch niet op zo;n klein schermpje.

Remco Sondagh
10-02-2007, 16:31
Ja maar een PS3 kan natuurlijk ook resoluties aan hoger dan 480i. Mn vraag is dus wat betekent : DVI does not support PC function.

R Klemkerk
12-02-2007, 09:13
Ja maar een PS3 kan natuurlijk ook resoluties aan hoger dan 480i. Mn vraag is dus wat betekent : DVI does not support PC function.

Klopt, maar als je monitor maar een bepaalde resoltie aan kan, dan schaalt de monitor het beeld terug, ondanks wat de ps3 aankan. De monitor werkt dan gewoon op zijn maximum kwaliteiten.

DVI ondersteunt geen hoge resoluties m.v.t PC Signaal. Via analoog kun je een hogere resolutie aan dan via DVI. Dit is bij samsung bekend.

Dit heeft niets met het functioneren van je ps3 te maken op het scherm. Dat gaat gewoon prima werken.


en ps; ik zou me niet al te blind staren op die resolutie, want die is vrij hoog voor deze grootte van schermen. De meeste blijven steken bij en lagere resolutie.

Remco Sondagh
12-02-2007, 14:55
Ja je hebt gelijk. Ik zou ook willen dat Sony gewoon een vga kabel gaat verkopen. Maar tot dan zal dit t gewoon goed doen. Bedankt. (y)