PDA

Bekijk de volledige versie : 7 kanaals of niet?



RCduck7
10-02-2007, 21:48
Ik vraag me af of het 7.1 kanaal DVD formaat bestaat of komt dit eraan met blue ray of met HDDVD?
Kwestie om te weten of een 7.1 kanaals receiver het aankopen waard is.

Maverick
11-02-2007, 09:33
Ik vraag me af of het 7.1 kanaal DVD formaat bestaat of komt dit eraan met blue ray of met HDDVD?
Kwestie om te weten of een 7.1 kanaals receiver het aankopen waard is.

Blu-ray ondersteunt de volgende:

Linear PCM (LPCM) - offers up to 8 channels of uncompressed audio.
Dolby Digital (DD) - format used for DVDs also known as AC3, offers 5.1-channel surround sound.
Dolby Digital Plus (DD+) - extension of DD, offers increased bitrates and 7.1-channel surround sound.
Dolby TrueHD - extension of MLP Lossless, offers lossless encoding of up to 8 channels of audio.
DTS Digital Surround - format used for DVDs, offers 5.1-channel surround sound.
DTS-HD - extension of DTS, offers increased bitrates and up to 8 channels of audio.

HD-DVD geloof ik zelfs nog meer.

Maar puntje bij paaltje, Ja, je doet er goed aan een 7.1 receiver te kopen
en als je geduld hebt kun je nog even wachten op een receiver met de nieuwe HD codecs aanboord.
Let wel de meeste NU uitgebrachte discs (blu-Ray en HD-DVD) bevatten gewoon 5.1 geluid, maar er komen ook steeds meer met uncompressed PCM. Dolby +, TrueHD en DTS HD heb ik nog niet gezien.

RCduck7
11-02-2007, 19:39
Zal zeker in de toekomst dan maar uitkijken naar een 7.1 met HD codecs.
Thanks.

robin mering
21-02-2007, 20:36
BRANDENDE VRAAG


is 1 HDMI aansluiting op de tv genoeg voor next gen. audio over mijn speakers van mijn receiver..?

1 hdmi blu ray--
2 naar hdmi receiver..pakt deze dan het geluid op..en verstuurd het beeld en evt stereo geluid
3 met hdmi mon. out naar de tv???

peter26
05-03-2007, 21:02
BRANDENDE VRAAG


is 1 HDMI aansluiting op de tv genoeg voor next gen. audio over mijn speakers van mijn receiver..?

1 hdmi blu ray--
2 naar hdmi receiver..pakt deze dan het geluid op..en verstuurd het beeld en evt stereo geluid
3 met hdmi mon. out naar de tv???

geluid kan gewoon via een optische of coaxiale kabel gaan, daar hoef je naar mijn weten geen hdmi voor. HDMI KAN geluid doorvoeren maar hoeft natuurlijk niet.

Maverick
06-03-2007, 13:27
BRANDENDE VRAAG


is 1 HDMI aansluiting op de tv genoeg voor next gen. audio over mijn speakers van mijn receiver..?

1 hdmi blu ray--
2 naar hdmi receiver..pakt deze dan het geluid op..en verstuurd het beeld en evt stereo geluid
3 met hdmi mon. out naar de tv???

geluid kan gewoon via een optische of coaxiale kabel gaan, daar hoef je naar mijn weten geen hdmi voor. HDMI KAN geluid doorvoeren maar hoeft natuurlijk niet.

Ik weet het niet zeker, maar is het niet zo dat de nieuwe digitale signalen niet door een Coax of toslink kunnen worden gestuurd (zalwel niet aan het draadje liggen maar....) Ik heb volgens mij ergens gelezen dat de HD geluidssignalen als 8-channel LPCM, DDHD en DTSHD alleen door de HDMI gaan.

Nogmaals ik weet het niet zeker, maar heb dit ergens gelezen.

hstadman
06-03-2007, 13:33
BRANDENDE VRAAG


is 1 HDMI aansluiting op de tv genoeg voor next gen. audio over mijn speakers van mijn receiver..?

1 hdmi blu ray--
2 naar hdmi receiver..pakt deze dan het geluid op..en verstuurd het beeld en evt stereo geluid
3 met hdmi mon. out naar de tv???

Ja, vandaar dus HDMI 1.3 die een hogere bandbreedte garandeerd om HD audio over te kunnen sturen. Probleem is dan wel dat ALLES hdmi 1.3 moet zijn om er ook echt van te kunnen profiteren. Er komt een speciale detectiechip achter de hdmi aansluitingen die automatisch detecteerd of er gebruik wordt gemaakt van hdmi 1.3 en schakeld dan automatisch over op HD geluid.

Als de chip geen hdmi 1.3 detecteerd, dan schakeled het terug naar de oude geluids formaten.

De nieuwe hdmi apparaten zullen vast wel meer hdmi aansluitingen hebben.