PDA

Bekijk de volledige versie : NAD toch geen goede keuze ivm betrouwbaarheid?



RCduck7
10-02-2007, 21:55
Ik las bij vele gebruikers op kieskeurig dat velen hun versterkers (vooral de AV receivers) defecten vertonen.
Ik ben namelijk geintresseerd in NAD omdat dit mijn toekomstige AV en stereo zou gaan worden maar dit is wel nogal verontrustend.
Doch lovende kritieken over de geluidskwaliteit maar enkele beweren dat de muziek nogal plat en karakterloos is.
Maar misschien kan dit te maken hebben met de luidsprekerkeuze en de inlooptijd.
Hier nog horrorverhalen???

Alexander D
11-02-2007, 10:23
Nad heeft wat problemen gehad, met de nadruk op gehad.

Verder geven ze 5 jaar garantie. De meeste doen niet eens zo lang met een receiver. NAD levert veel geluidskwaliteit voor het geld en is absoluut een goede keuze. :wink:

FastFolkert
11-02-2007, 14:57
Nad heeft wat problemen gehad, met de nadruk op gehad.


Dat moet ik toch weerspreken: ik heb een 521i CD speler en een C320 versterker. Beide ongeveer 5 jaar oud.

De versterker klinkt prima, maar vanaf vrijwel het begin vertoonde het speakerrelais kuren; 1 kanaal kwam soms niet in. Een ander relais loste dat probleem op.

De CD speler is nu defekt (focussering werkt slecht); hij leest zeer moeilijk CD's, zowel gewone als recordables. Ik ben op zich redelijk handig met electronica en heb de CD speler diverse malen proberen te repareren (lens schoonmaken, laser afregelen, glijstangen opnieuw invetten etc.) Uiteindelijk helpt het allemaal niks, hij is gewoon "op".

Daarentegen heb ik ook nog wat oudere spullen zoals een JVC A5 versterker (1982), Quad 34 voorversterker (1985), Quad 303 eindversterker (1977) en Philips 406 CD speler (1988). Al deze spullen werken nog prefekt.

Mijn NAD spullen klinken zonder meer goed (als het werkt!), maar voor mijn zojuist gekochte AV receiver heb ik bewust geen NAD gekozen.

YMMV, Folkert

Alexander D
11-02-2007, 18:33
Dat jij problemen hebt met je spullen wil nog niet zeggen dat een merk slecht is. :?

Meestal verkopen ze meer dan 1 versterker en 1 cdspelert.... :wink:

FastFolkert
11-02-2007, 20:11
Dat jij problemen hebt met je spullen wil nog niet zeggen dat een merk slecht is.


Natuurlijk, maar ik geef slechts aan dat m.n. CD spelers van NAD qua betrouwbaarheid niet altijd "top" zijn. Google de diverse fora er maar eens op na.
Maar als het werkt, dan klinkt het prima.


YMMV, Folkert

Alexander D
12-02-2007, 08:26
Dat jij problemen hebt met je spullen wil nog niet zeggen dat een merk slecht is.


Natuurlijk, maar ik geef slechts aan dat m.n. CD spelers van NAD qua betrouwbaarheid niet altijd "top" zijn. Google de diverse fora er maar eens op na.
Maar als het werkt, dan klinkt het prima.


YMMV, Folkert

Ik ontken ook helemaal niet dat er problemen zijn geweest maar het is niet zo dat dat structureel en al jarenlang een probleem is.

En dat verschil is niet onbelangrijk. :wink:

dvdoever
12-02-2007, 09:37
Ben al jaren een liefhebber van NAD apparatuur.Ben begonnen met een 741 receiver,een 531 dvd speler en een 541i cd speler gecombineerd met kef 5.1 luidsprekers.Geluidskwaliteid is erg goed.En het spreekt me aan dat het geld niet aan de buitenkant word besteed maar aan de binnenkant.Maar ik heb wel een beetje pech gehad.De 741 versterker is na 2 jaar gemaakt( piep in rechterkanaal) en de 541i cd speler heeft na 3 jaar het loodje gelegd.Heb niet eens de moeite genomen om m te laten maken en de 542 gekocht.Moet wel erbij zeggen dat ik mn apparatuur veel gebruik en dat mn set slecht geventileerd werd!( stond in een kastje)
NAD biedt voor zn prijs een enorm goede kwaliteit.Weet niet goed wat ik van de duurzaamheid moet vinden.Pech kun je altijd hebben.Bij elk merk!Maar ik was wel erg teleurgesteld!!!!!!!!!!!!Maar overstappen op een ander merk doe je ook niet zomaar.Want het kost al genoeg.Conclusie.Bij NAD krijg je waar voor je geld,duurzaamheid twijfelachtig.

Rob Eric Blank
12-02-2007, 09:51
NAD had softwarematige problemen in hun eerste serie meerkanaals receivers. Dit probleem is nu opgelost.
NAD, je moet ervan houden. Zelf ben ik geen liefhebber van de klank maar dat is ENORM persoonlijk.

Jeroen D
12-02-2007, 10:34
Niet alleen NAD heeft dit, ook Cambridge Audio.......daar hoor ik ook veel slechte berichten over.

darkraver
12-02-2007, 16:12
volgens mij heeft NAD ook een tijdje problemen gehad met moederborden enz.

Qua geluid vind ik ze ook wel goed.

De Power Amps zijn verder zeer goed !