PDA

Bekijk de volledige versie : Guide +



Myrdin
12-02-2007, 18:04
Hallo mensen,

Ik heb een nieuwe harddisk recorder aangeschaft met Guide +, maar ik krijg het maar niet aan de praat.
Ik heb schotel, canaal digitaal (decoder van digitallworld).
Alles ingevuld, hostchannel ingevuld ( 16, eurosport ) een dag wachten, en het doet het nog steeds niet! hellup!

Myrdin

Avalan
13-02-2007, 18:40
Heb je ook nog analoge kabel ?
Voor zover ik weet haalt een HDD-recorder zijn GuidePlus informatie enkel uit het hostchannel dat op de analoge kabel zit, omdat hij hiervoor zijn eigen ingebouwde tuner gebruikt.
Als het al zo is dat hij die informatie wél van een digitaal kanaal kan halen, dan moet je mogelijk toch nog bootstrappen adhv analoge kabel. De reden hiervoor is dat het aansturen van een externe digitale decoder onderdeel is van GuidePlus (je moet oa in je GuidePlus aangeven welk merk/type decoder je hebt, zodat hij de juiste IR-codes kan doorgeven aan de decoder).
Heb je ergens al kunnen aangeven wat het merk/type van je decoder is ? Heb je het G-Link kabeltje (IR-zendertje) al geïnstalleerd ?
Wat je eventueel kan proberen is dit : zet de decoder op het kanaal van Eurosport (of whatever het hostkanaal daar is), zet in je GuidePlus dat het hostkanaal op de lijn-ingang (bvb L1) zit ipv een van je kanaalnummers (want die zijn nutteloos als je geen analoge kabel hebt). Laat de decoder aanstaan, en zet de HDD in standby. Laat dit zo eens 24u staan... (BTW, weet niet of dat überhaupt kan om L1 als hostchannel te kiezen).

P@trick_DVD
14-02-2007, 18:26
Een externe decoder kan ook als host channel dienen. Een tijdje terug waren er problemen met Guide Plus+ op de analoge kabel en ik ben destijds geswitched naar m'n kabeldecoder (Essent). Dit werkt prima. Alleen mijn recorder zoekt automatisch het host channel op. Indien het host channel niet gevonden wordt op de analoge kabel, probeert de recorder het van een externe bron. Als ik in de setup van Guide Plus+ kijk, dan staat hier een 'vreemd' kanaalnummer, nl. "Tuner/65521/EUR S". Bij het ophalen van de Guide Plus+ data (3x per dag) wordt mijn decoder automatisch op Eurosport gezet via G-link.

Avalan
14-02-2007, 18:32
Bij het ophalen van de Guide Plus+ data (3x per dag) wordt mijn decoder automatisch op Eurosport gezet via G-link.

Dat lijkt me best wel vervelend als je op dat moment net naar iets anders aan het kijken bent ?! :roll:
Heb je geen problemen gehad om te bootstrappen, want G-Link is toch onderdeel van GuidePlus (cfr mijn vorige post) ?

Ruud Vorstermans
14-02-2007, 21:33
Bij het ophalen van de Guide Plus+ data (3x per dag) wordt mijn decoder automatisch op Eurosport gezet via G-link.

Dat lijkt me best wel vervelend als je op dat moment net naar iets anders aan het kijken bent ?! :roll:
Heb je geen problemen gehad om te bootstrappen, want G-Link is toch onderdeel van GuidePlus (cfr mijn vorige post) ?

Als je iets aan het kijken bent, wordt er niets gedowload (in elk geval niet door de Pioneer HDR's)

Avalan
14-02-2007, 22:39
Als je iets aan het kijken bent, wordt er niets gedowload (in elk geval niet door de Pioneer HDR's)

Ja, maar het punt is echter dat wanneer je TV aan het kijken bent via de decoder, de HDR dat helemaal niet weet. Die kan niet zien dat TV of decoder aan staan. Zelf staat hij in standby, dus doet hij EPG update, en dus stuurt hij IR-codes naar decoder om hem op het host-kanaal te zetten ?!

Ruud Vorstermans
16-02-2007, 14:51
Als je iets aan het kijken bent, wordt er niets gedowload (in elk geval niet door de Pioneer HDR's)

Ja, maar het punt is echter dat wanneer je TV aan het kijken bent via de decoder, de HDR dat helemaal niet weet. Die kan niet zien dat TV of decoder aan staan. Zelf staat hij in standby, dus doet hij EPG update, en dus stuurt hij IR-codes naar decoder om hem op het host-kanaal te zetten ?!

Tja, wie kijkt er dan ook TV via de decoder :mrgreen:
Wat je zegt klopt natuurlijk, maar de updates zijn om 10, 15 en 03 uur en op die tijden kijk IK geen TV :wink:

P@trick_DVD
16-02-2007, 19:04
Bij het ophalen van de Guide Plus+ data (3x per dag) wordt mijn decoder automatisch op Eurosport gezet via G-link.

Dat lijkt me best wel vervelend als je op dat moment net naar iets anders aan het kijken bent ?! :roll:
Heb je geen problemen gehad om te bootstrappen, want G-Link is toch onderdeel van GuidePlus (cfr mijn vorige post) ?
Het komt inderdaad wel eens voor dat terwijl ik zit te kijken het kanaal door de recorder wordt aangepast (met name 's middags in het weekend). Ik zet de decoder dan gewoon handmatig terug naar het kanaal dat ik aan het kijken was... een Guide Plus+ update kan makkelijk overgeslagen worden.

Wat betreft jouw tweede opmerking... bootstrappen... :?: :?: geen idee wat je daarmee bedoelt.

Master Ken
20-02-2007, 06:27
Iemand enig idee hoe het komt dat Guide plus al snel achterloopt in vergelijking met teletekst. Is me nu al enkele keren opgevallen dat op teletekst al 2 dagen bekend is dat een programma niet wordt uitgezonden, maar dat guideplus niet de wijzigingen meeneemt. !! :cry:

Avalan
20-02-2007, 08:00
Iemand enig idee hoe het komt dat Guide plus al snel achterloopt in vergelijking met teletekst. Is me nu al enkele keren opgevallen dat op teletekst al 2 dagen bekend is dat een programma niet wordt uitgezonden, maar dat guideplus niet de wijzigingen meeneemt. !! :cry:

Teletekst content wordt beheerd door de zender zelf. De Guide+ content moet door de zender eerst naar Gemstar gestuurd worden, die het dan in zijn Guide+ EPG steekt die via het host channel binnenkomt. Als de zender dus een beetje laks is en niet onmiddellijk zijn updates doorstuurt, kan de EPG achterlopen met programma-wijzigingen.

Master Ken
20-02-2007, 16:23
Thanks voor de info