PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe Denon 3808, but when ???



HDMI Eater
12-02-2007, 22:20
Dag allemaal; mijn eerste vraag voor ik hoop een enorm aantal experts.

Na jaren van dromen heb ik hem bijna gereed, mijn eigen bioscoop thuis. Akoestisch bijna 100% in orde. Nu alleen nog wat electronica. E natuurlijk wil ik laatste spul, dat ook nog eens een beetje future proof is.

Een versterker met HDMI 1.3 is dus wel op zijn plaats. Daarnaast wil je ook de nieuwste surround formaten door je kamer laten gieren. Dus voor mijn trouwe beesje uit 1997 de Denon AVR3200 moet opvolging gezocht worden. Ik kan maar aan 1 apparaat denken en dat is de AVR 3808.

Het apparaat is nog niet uit, maar volgens een aantal websites mag dat niet meer lang op zich laten wachten. Zijn er mensen die al meer info hebben wanneer dat machien op de markt komt ???

Hieronder vast een paar specs:

The 3808 will be shown @ WCES 2007
Primary features are:
1. HDMI 1.3
2. 3 HDMI inputs
3. HD audio decoding for Dolby Digital + and DTS HD
4. Upgraded remote control
5. Ship date, April, 2007
6. SRP $1,499

Alexander D
13-02-2007, 09:37
Jij komt met info waarin april staat als shipdate en je vraagt hier wanneer die beschikbaar is..... :?

Ik weet het niet in ieder geval. Misschien kan een dealer of de importeur je helpen.

HDMI Eater
13-02-2007, 21:45
Nou dat van april kwam van een australische website ergens uit 2006 (stenen tijdperk voor diegenen die het zich nog herinneren!)
Ik heb via LookenListen meer los proberen te krijgen, maar geen antwoorden waar je wat aan hebt.

Het grote voordeel van HDMI 1.3 zit hem in een veel hogere bitrate, waarmee het in de toekomst mogelijk wordt tot 48 bits kleurdiepte te gaan (deepcolor voor wat het waard is), maar ook kunnen hiermee de nieuwe lossless surround formaten ondersteund worden. Ik weet niet of mijn oren het kunnen horen, maar in mijn portomonnee is toch al vast rekening gehouden met 1.3.

Dutchman01
14-02-2007, 12:51
De huidige lijn AVR's Denon kunnen allemaal de nieuwe formaten weergeven via de huidige HDMI 1.1.

Decoders zitten in de spelers zelf en de avr-3806 en 4306 doen ho ie zo room eq en bass manegement en natuurlijk 7.1.

er is helemaal geen reden om te moeten wachten op HDMI 1.3

HDMI Eater
16-02-2007, 23:31
Je kunt nooit alles weten, dus heb ik nog maar eens gekeken bij look en listen bij een 3806:

Ondersteunde surround formaten: Dolby Digital EX, DTS-ES Discrete 6.1 en Matrix 6.1, DTS Neo:6 en Pro Logic IIx

Ik zie geen HD DD...

HDMI Eater
17-02-2007, 23:35
Denon was off site at the Aladdin this year in a quiet set of rooms that felt worlds away from the LVCC. The big news at Denon was that Dolby TrueHD, dts-HD Master Audio and HDMI 1.3 would be coming to their receivers later this year.



In addition Denon was also talking about advanced connectivity, with new networking options, GUIs and HD Radio. I was also excited to see that they will be supporting flac, a very useful lossless audio format.



Denon had a number of receivers on display, but most of them were not finalized as far as specs and pricing. However, one could appreciate Denon's new styling, which features a new and elegantly curved front face plate. Of the receivers on display, the most complete model seemed to be the 4308CI seen below.

Jasper_K
17-02-2007, 23:52
er is helemaal geen reden om te moeten wachten op HDMI 1.3

- Grotere doorvoersnelheid (van 4,95 Gb/sec naar 10,2 Gb/sec).
- Doorvoer van Dolby TrueHD en DTS-HD.
- Meegeven van signaal om lip-sync problemen tegen te gaan.

Lijken mij wel dingen waar sommigen op zouden willen wachten...

Aan de andere kant: Ik verwacht hierna HDMI 1.4 en daarna HDMI 1.5 en daarna HDMI 1.6, HDMI 1.7, ..... :wink:
(En dan kan je blijven wachten)

Edgar Smit
18-02-2007, 00:05
er is helemaal geen reden om te moeten wachten op HDMI 1.3

- Grotere doorvoersnelheid (van 4,95 Gb/sec naar 10,2 Gb/sec).
- Doorvoer van Dolby TrueHD en DTS-HD.
- Meegeven van signaal om lip-sync problemen tegen te gaan.

Lijken mij wel dingen waar sommigen op zouden willen wachten...

Aan de andere kant: Ik verwacht hierna HDMI 1.4 en daarna HDMI 1.5 en daarna HDMI 1.6, HDMI 1.7, ..... :wink:
(En dan kan je blijven wachten)Dat is het nadeel van deze hobby, de ontwikkelingen blijven maar doorgaan en hoe lang wil je blijven wachten? Feit is dat je apparatuur alweer verouderd is als je het koopt, gelukkig is het nog niet zo erg als met PC's :wink: .

HDMI Eater
20-02-2007, 21:35
Ik onderschijf de terechte vraag, waarom wachten, er komt altijd iets beters.....

Maar m.i. zullen veel mensen moeten erkennen, dat HD Ready de tussenstap is naar Full HD. Mogelijk dat uitzendingen voorlopig nog 'maar' in de 720P standaard gaan, maar binnen een jaar is de opvolger van de DVD een feit. Of dit nu HD DVD of Blue Ray is. Persoonlijk denk ik dat het Blue Ray wordt, simpelweg omdat Blue Ray een technologische stap vooruit is en HD DVD een doorborduursel is om het medium geschikt te maken voor HD. Full HD staat al aan de voordeur en eigenlijk kost een beetje goede Sharp Full HD zo'n 2500 euri. Nog een paar maanden en HD ready is voltooid verleden tijd. Ik denk dat we voor een eventueel vervolg op Full HD 20 jaar kunnen wachten (Van 480 i naar HD duurde 50 jaar...)

Anyway de meesten onder ons schaffen een versterker toch voor een periode van 5 - 10 jaar aan. Aangezien de nieuwe versterkers meer dan vroeger het schakelcentrum van je AV-gebeuren worden, zou het zonde zijn als dit de bottle-neck wordt. Vandaar denk ik dat het wel een verstandig kan zijn als je een AV receiver wil aanschaffen tot de zomer geduld te hebben. Dit geduld wordt beloond met 'Deep Color', de mogelijkheid van Hoge Resolutie meerkanaals geluid waaronder DTS HD Master.


Wachten doe je als je denk dat het de moeite waard is. Voor sommigen onder u zal dit ongetwijffeld te lang duren, voor anderen komt de zomer er weer aan en lonkt de boot weer. Die paar zomermaanden overleef ik wel buiten mijn donkere HD Hol.

Mochten er mensen zijn die via de plinten iets opvangen over de release van de 3808, dan hoor ik het graag.

Groeten uit Rosmalen....

HDMI Eater
05-04-2007, 22:16
Via de plinten haal ik zojuist meer specs van het internet. Verder wordt gemeld dat de 3808 deze zomer op de markt komt voor een prijs van: GBP 1000,=

Available in Black & Silver
HDMI 1.3 With Video Conversion to HDMI & 1080p switching
Dolby Digital Plus 7.1 High Definition Audio
Dolby Digital and DTS decoding
Dolby True HD, Dolby Digital EX, Pro Logic IIx decoding with Cinema and Music Modes
DTS HD, DTS-ES Matrix & Discrete 6.1 decoding, DTS Neo:6, DTS 96/24 5.1 decoding
HDCD decoding
3D Y/C Separation & Time Base Corrector
32-Bit SHARC Floating point-DSP 3rd Generation SHARC ADSP-21366;2000 MFLOPs
6 Position Audyssey MultEQ XT Auto-Setup and Room EQ function with microphone supplied
Pure Direct mode, features 4 DACs per audio channel in dual-differential configuration (2 Channel Sources)
ALPHA 24 Processing Plus (AL24+) on all channels
3 Assignable Component Video inputs (100MHz Bandwidth), with On-Screen Display
Video Conversion of Composite to S-Video, Component to HDMI, with on-screen display
7.1 external wide bandwidth (100 kHz) inputs for multi-channel formats, such as DVD-Audio and Super Audio CD
5/7 Channel Stereo
Digitally regulated volume control with .5dB increment adjustments and step range of -80 to +15
Audio Delay adjustment to match audio signals with video signals (0-200ms)
DENON Link 3rd (Super Audio CD & DVD-Audio) compatible digital input
7 assignable digital inputs (5 Optical, 2 Coaxial)
Built-in RDS AM/FM tuner
3 Source, 3 Multizone functionality with Discrete Power, Source Select and Volume control for each zone
Power Amplifier Assign function, lets you assign 2 of the 7 amp channels to drive Zone 2 or 3 speakers directly or Bi-Amp the Front Channels.
New EL backlighting pre-programmed/learning remote
RS-232C Port for Third Party Control Systems
Remote I/O ports
Assignable +12v triggers (2)
Redesigned GUI
Ethernet connection Supporting Products

RRK
08-04-2007, 12:24
Ik zie helaas geen PCM 5.1-geluid in de specificaties dat vnl. door Sony Pictures wordt gebruikt.

HDMI Eater
11-04-2007, 21:14
Het is misschien wat povertjes, maar voor diegenen onder u die erop wachten, krijg ik van uit Look & Listen een korte mededeling:

Vraag:

Beste,

Ik ben al enige tijd in afwachting van de opvolger van de AVR 3806 die waarschijnlijk 3808 moet gaan heten. Van het internet haal ik de volgende informatie. Kunnen jullie bevestigen dat de AVR 3808 deze zomer uit komt en zo ja, wat deze moet gaan kosten?

Antwoord:

Geachte **********,

Bedankt voor uw e-mail.

Er komt opvolging voor de AVR 3806, wij hebben echter nog geen bevestigingen gekregen omtrent introductie data en prijzen.

Vertrouwende U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
*****************
***************** Look & Listen Info/Demo centrum.

Einde bericht

Ik concludeer hier vooralsnog uit dat binnen een paar maanden de opvolger in de winkel ligt.
Wat denken jullie ???

Alexander D
12-04-2007, 09:41
Ze geven nooit bevestigingen omdat ze nog zoveel mogelijk de 3806 willen verkopen. Die is al enige tijd op de markt dus in het najaar zal er wel opvolging komen.

joostpolletje
17-04-2007, 11:19
Tegen de tijd zal de Denon misschien wel wat voor me worden..
Het is ieder geval veel belovend

HDMI Eater
02-07-2007, 21:56
Beste Mensen,

In het zicht van de haven wordt ik toch aan het twijfelen gebracht. Heb van de week nog even met Look & Listen gebeld. Mededeling: specs definitief augustus; eerste leveringen vanaf september. Op het net circuleren al foto's (zie bijlage) en specs. Deze komen tot zover overeen met de geruchten.

Maar nu, nu is Onkyo al uitgekomen met o.a. de SR 875 met DTS-HD Master, natuurlijk HDMI 1,3a EN THX Ultra 2. En met name dat laatste is bij de Denon nog nooit besproken. (sluit overigens niet uit dat het er wel op komt).

1. Wie van jullie kan me vertellen wat nou eigenlijk de meerwaarde van THX Ultra 2 is?

2. Er is een goede reden om eerder voor een Denon of een Onkyo te kiezen ??

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten

Alexander D
02-07-2007, 22:35
Ultra 2 moet je vergeten.

Dat heeft feitelijk alleen te maken met een certificering voor het versterker gedeelte en nog wat andere dingen die aan minimale eisen moet voldoen. Dit logo zegt niets over de geluidskwaliteit en dat blijft toch het belangrijkste.

Volgens mij is er geen goede reden om voor 1 van de 2 te kiezen. Wellicht heb je al een Denon speler en vind je het optisch mooier om bij Denon te blijven. Echter puur gebaseerd op specs zou ik voor de Onkyo gaan en niet voor de Denon.

BASIL
03-07-2007, 00:12
Ik heb voor Onkyo gekozen. Ik heb gisteren de TX-SR605 gekocht. Die is sinds de eerste juli te koop.



Advanced Features
• DTS-HD Master Audio and Dolby TrueHD Decoding
• HDMI (v. 1.3a) Audio and Video Processing
• HDTV-Capable HDMI (2 Inputs and 1 Output) and Component Video (50 MHz) Switching (3 Inputs and 1 Output)
• HDMI and Component Video Upconversion
• Bi-Amping Capability for Enhanced Musicality and Power
• Audyssey 2EQ™ to Correct Room Acoustic Problems and to Calibrate Speakers
• Onkyo RIHD for System Control
• Compatible with RI (Remote Interactive) Dock for the iPod
Audio Features
• 140 W/Ch Minimum into 6 Ω, 1 kHz, IEC (1 Channel Driven)
• DTS®-ES™ Discrete/Matrix, DTS® Neo:6, DTS® 96/24, Dolby® Digital EX™, Dolby® Pro Logic IIx
• H.C.P.S. (High Current Power Supply) Massive High Power Transformer
• 192 kHz/24-Bit DACs for All Channels
• WRAT (Wide Range Amplifier Technology)
• Advanced 32-Bit Processing DSP Chip
• 5 Digital Inputs (3 Optical/2 Coaxial)
• Subwoofer Pre Out
• CinemaFILTER™
• A-Form Listening Mode Memory
• Optimum Gain Volume Circuitry
• Non-Scaling Configuration
• Tone Control (Bass/Treble) for Front L/R Channels
• Color-Coded 7.1-Multichannel Inputs
• Independent Crossover Adjustment for F/C/S/SB (40/50/60/80/100/120/150/200 Hz)
• Double Bass Function


Een uitstekende versterker voor amper 599€. Les Années Laser (Franse tijdschrift) geeft zeer goede kritieken. Daarentegen is de 505 af te raden. Als je voor Onkyo moet kiezen dan moet je zekers de 605 kopen of één van de models boven de 605. En met het verschil van prijs met de Denon (minstens 700€ verschil denk ik) kan ik in september de nieuwe Sony Blu-ray Disc kopen.

HDMI Eater
10-07-2007, 22:21
Onder voorbehoud van afwijkingen in de vertaling van een 3808 Ci naar de europesche versie AVR 3808 (dus dat wordt toch de definitieve naam!) kunnen alvast de volgende specs mede gedeeld worden:

Features Breakdown

130W/channel x 7
Newly revised front panel and controls
ALL NEW GUI Setup and control interface (front panel setup possible as well)
0.05% THD
3 independent power transformers
6 independent power supply circuits
Dynamic discrete surround circuit-HD (revised for HD audio formats)
Analog Devices SHARC 21366 (1) and 21367 (1) DSP
Dolby TrueHD and Dolby Digital+ decoding
dts-HD Master Audio decoding
Dolby Digital EX, dts ES Discrete/Matrix/Neo:6
XM-HD 5.1 with Neural Surround
Compressed audio restorer for portables/iPods
Audyssey MultEQ XT room correction with eight (8) mic positions
Revised Y/Mold setup microphone
AL24 processing (AL24+ front left/front right)
24-bit/192kHz DACs (2/8 ch PCM1791A)
Analog-to-Digital conversion all channels on stereo analogue inputs (24/192 PCM1804)
Variable high/low-pass crossover points (12/24dB) 40-250Hz
Assignable digital inputs
Denon Link 3rd (PCM/DSD compatibility)
8-channel parallel digital inputs (for professional monitoring use)
iPod-ready with Denon D-dock
USB port (front and rear) for portable music players/flash drives/HDD with Command and Control functionality, on-screen data
XM Satellite Radio-ready (Mini-tuner compatible)
Multi-source, multi-zone discrete tuner select function (AM/FM/XM/HD)
HDMI 1.3a repeater inputs/outputs with support for 1080p/24/60 and 12-bit Deep color, xvYCC color space, auto lip sync correction, and 7.1 uncompressed 24-96 audio plus SACD
Analogue to HDMI video conversion/scaling (480p/720p/1080i/1080p)
Faroudja DCDi video processing (FLI-2310)
Audio Inputs/outputs:
3 digital S/PDIF
4 digital optical
2 optical, assignable S/PDIF outputs
Phono input
10 analogue inputs including tuner
2 analogue record outputs (with DAC to allow digital source output)
Video Inputs/outputs
4 HDMI 1.3a inputs
1 HDMI 1.3a output
7 composite/s-video video inputs
3 composite/s-video video outputs
3 component video inputs (100MHz)
2 parallel (main zone) component video outputs (100MHz)
Independent video conversion (s-video to composite for Zone 2)
Source delete function
Source function rename
Dual surround mode speaker selection
System setup/surround parameters lockout
8-channel external analogue inputs
Pure Direct/Direct/Stereo modes for digital/analogue inputs
7 DSP effect modes
Multi-channel stereo mode
56-station auto-preset memory tuning
RS-232 port with new Denon 2-way remote control and RF/IR base station
RJ-45 Ethernet port (MAC/PC streaming, Internet radio, web browser, enhanced for WMA lossless and AAC)
PC setup and control via Ethernet (with remote off-site diagnosis, correction, update and upgrade capability)
3-zone, 3-source (with DACs for digital audio PCM support)
Composite video output for second zone with OSD for meta-data from iPod/XM/streaming
Discrete IR remote codes (4 for main zone, 2 for multi-zone)
Enhanced power amplifier assign for multi-zone (Zones 2 and/or 3 in split mono) or bi-amping; four (4) modes in all
8 channel preamp outputs for main zone
Relay-controlled protection circuits
New enhanced multi-zone remote with punch-through commands
Compatible with RC-7000/7001CI IR/RF 2-way remote/base station (optional
35.6 pounds
Dimensions: 17.1" x 6.7" x 16.9"MSRP is expected to be $1599 and availability is later this month.


For more information, Visit: Denon USA (http://www.usa.denon.com/)





Discuss in Our Forum (http://forums.audioholics.com/forums/showthread.php?t=33190)