PDA

Bekijk de volledige versie : Conflict Sony dvd spelers



J.A
15-02-2007, 16:45
Hallo,

M'n ouders hebben vorig weekend een Sony Bravia lcd-tv gekocht, en een dvd speler met upscale mogelijkheden. De dvd speler (Sony DVP-NS76H) is middels een HDMI kabel aangesloten op de tv. Voor het geluid loopt er een optische kabel van de dvd speler naar de receiver (Sony DAV-S500).

Alles werkt voortreffelijk, op de afstandsbedieningen na. De afstandsbediening van de DVP-NS76H reageert op de DAV-S500 en andersom ook.

Inmiddels heb ik nu al drie keer contact opgenomen met de klantenservice van Sony, maar die 'kunnen' mij niet verder helpen. De eerste medewerker die ik had gesproken adviseerde mij om een ander merk dvd speler te kopen. :roll: De tweede mederwerker zei dat door op de afstandsbediening 'enter' en '2' tegelijk in te drukken, men van IR kanaal kon veranderen. Ik moest de dvd speler op kanaal 1 zetten, en de receiver op kanaal 2. Dit werkt alleen niet....volgens mij zijn ze in de war met hun dvd recorders, waar dit wel mogelijk is via het setup menu.

Heeft iemand misschien een idee? Op het internet heb ik al een tijdje gezocht, maar ik ben er niet wijzer van geworden. Ook in het service menu van beiden apparaten is niets relevants te vinden. Anders ga ik maar het advies van de eerste helpdesk medewerker braaf opvolgen. :lol:

Groeten Jan

Avalan
15-02-2007, 17:07
Als die eerste medewerker altijd dergelijke adviezen geeft kan hij weldra zijn C4 verwachten, zou ik zo denken :).

Ik ben echter wel verbaasd van je verhaal. Typisch ga je binnen 1 merk dat soort problemen toch niet hebben, of het zou moeten zijn dat die receiver heel oud is, maar dan nog zou het me verbazen.
Kun je anders eens een paar voorbeelden geven van conflicten ?

J.A
15-02-2007, 17:14
Haha inderdaad :lol:

Een voorbeeldje:

Om geluid via de nieuwe dvd speler te krijgen, moet de receiver op het ingangskanaal 'video 2' worden ingesteld. Zodra we nu de nieuwe dvd speler bedienen (play/pause/stop/volgend hoofdstuk) spingt de receiver van 'video 2' naar 'dvd' (de interne dvd/sacd speler van de receiver). Met als gevolg dat het geluid weg is.

Avalan
15-02-2007, 17:40
(de interne dvd/sacd speler van de receiver)

Nu geef je natuurlijk wel cruciale informatie. Dus blijkbaar is het een receiver met ingebouwde DVD. Dus eigenlijk heb je 2 DVD spelers van Sony. Dan lijkt het me inderdaad wel redelijk waarschijnlijk dat ze dezelfde IR-codes gebruiken.
Sommige toestellen ondersteunen inderdaad meerdere IR-sets voor het geval je dat toestel dubbel wil gebruiken, maar dat is bijlange niet zo courant. En ik vrees dat het bij DVD-spelers al helemaal nooit voorkomt omdat er normaal niemand op het idee komt om 2 DVD-spelers te gebruiken.
Ik vrees dat je er dus idd aan bent voor de moeite. Wat eventueel nog zou gaan, is om de DVD-speler en receiver in twee verschillende hoeken te zetten, maar echt praktisch is dat natuurlijk niet :).

DVDProfilersFilmgek
15-02-2007, 17:54
(de interne dvd/sacd speler van de receiver)

Nu geef je natuurlijk wel cruciale informatie. Dus blijkbaar is het een receiver met ingebouwde DVD. Dus eigenlijk heb je 2 DVD spelers van Sony. Dan lijkt het me inderdaad wel redelijk waarschijnlijk dat ze dezelfde IR-codes gebruiken.
Sommige toestellen ondersteunen inderdaad meerdere IR-sets voor het geval je dat toestel dubbel wil gebruiken, maar dat is bijlange niet zo courant. En ik vrees dat het bij DVD-spelers al helemaal nooit voorkomt omdat er normaal niemand op het idee komt om 2 DVD-spelers te gebruiken.
Ik vrees dat je er dus idd aan bent voor de moeite. Wat eventueel nog zou gaan, is om de DVD-speler en receiver in twee verschillende hoeken te zetten, maar echt praktisch is dat natuurlijk niet :).

Ja, nu kwam de aap uit de mouw, het is helemaal geen receiver, gewoon zo'n alles in 1 geval waarvan waarschijnlijk de speler overleden is.

Hij kan natuurlijk bij die speler een echte receiver gaan aanschaffen, ben je ook af van het probleem :wink:

Avalan
15-02-2007, 18:03
Hij kan natuurlijk bij die speler een echte receiver gaan aanschaffen, ben je ook af van het probleem :wink:

Ik was ook zoiets aan het denken : die NS76 is een zeer goede DVD-speler, terwijl die DAV-S500 wellicht maar een heel matige HT-set is. Dan lijkt het me nogal scheef om uitgerekend de DVD-speler te vervangen. Probleem is echter natuurlijk dat een andere DVD-speler een pak goedkoper is dan een andere receiver+bokken.

DVDProfilersFilmgek
15-02-2007, 18:22
Hij kan natuurlijk bij die speler een echte receiver gaan aanschaffen, ben je ook af van het probleem :wink:

Ik was ook zoiets aan het denken : die NS76 is een zeer goede DVD-speler, terwijl die DAV-S500 wellicht maar een heel matige HT-set is. Dan lijkt het me nogal scheef om uitgerekend de DVD-speler te vervangen. Probleem is echter natuurlijk dat een andere DVD-speler een pak goedkoper is dan een andere receiver+bokken.

Toch blijft het behelpen met zo'n halfbakken set, heb gezien dat er meer spijtoptanten zijn met die set.

Beter nu overgaan naar het goede werk dan blijven klungelen met iets halfbakken dat toch al tegen de end of life time zit :wink: , de speler is er al :wink:, nog even een klein beetje doorbijten, en dan staat de rest er ook. :roll:

J.A
16-02-2007, 11:15
De speler gaat morgen terug naar de winkel, en ze kopen er eentje van een ander merk. De speler in de S500 wordt alleen nog maar gebruikt voor SACD's. Daarnaast is het setje een paar jaar geleden verhuist naar hun slaapkamer, dus ze zullen daar niet zo snel voor losse componenten gaan, al is dat kwalitatief natuurlijk wel beter. :lol:

In ieder geval bedankt voor het meedenken!! :)