PDA

Bekijk de volledige versie : Popmart Live From Mexico City



Willempie
17-02-2007, 17:12
Popmart DVD On The Way?
U2achtung.com have a tip from Universal Music that PopMart: Live from Mexico City will finally get a DVD release this year. The reported date is April 2nd (i.e., April 3rd in N. America) and the DVD is said to come in two formats, a single DVD and a dual DVD, just like last year's Zoo TV Sydney release.

Here is the topic from u2achtung.com

L'information nous est communiquée par Universal : le DVD du Popmart Live From Mexico City est annoncé pour le mois d'Avril (le lundi 2 vraisemblablement) en version deluxe (2 DVD) et version standard (1 DVD).

Pour mémoire, il s'agit du concert enregistré le 3 décembre 1997 à l'Autodrome de Mexico. Set list : PopMuzik - Mofo - I Will Follow - Gone - Even Better Than The Real Thing - Last Night on Earth - Until the End of the World - New Year's Day - Pride (In the Name Of Love) - I Still Haven't Found What I'm Looking For - All I Want Is You - Desire - Staring at the Sun - Sunday Bloody Sunday - Bullet the Blue Sky - Please - Where the Streets Have No Name - Lemon (Perfecto mix) - Discothèque - If You Wear That Velvet Dress - With or Without You - Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me - Mysterious Ways - One - Wake Up Dead Man.

Plus d'informations seront communiquées ultérieurement...

Goed nieuws, nu nog hopen op release van Under A Blood Red Sky en een Joshua Tree concert. :P

Bobni
06-03-2007, 19:39
Als ik het laatste bericht goed heb gelezen op u2achtung.com is er sprake van een verkeerde releasedatum. Universal heeft dit bij u2mexico.com bevestigd. De DVD zal waarschijnlijk later dit jaar worden uitgebracht maar ook dat moeten we afwachten.
Het is niet de eerste keer dat PopMart wordt aangekondigt en vervolgens niet uitgebracht wordt. Alhoewel in het kader van het 10 jarig jubileum van het album POP, het de ideale mogelijkheid zou zijn de DVD nog dit jaar te releasen.

marsie030
20-04-2007, 14:00
Bij Play is de DVD inmiddels te bestellen:http://www.play.com/DVD/DVD/CART/3-/3327097/-/Product.html?page=title&cur=258
Release date: 25-06-07

Bobni
21-04-2007, 00:28
De internationale divisies van Universal hebben inmiddels allemaal een juni release in hun schema staan van PopMart, o.a. Duitsland, Oostenrijk, Spanje en Denemarken. Het wachten is nu alleen nog op een DVD release van Red Rocks Colorado en het U2-3D project...

Aloys
21-04-2007, 07:37
Goed nieuws! Toch wel een verplichte aanschaf voor mij.

EmDee
21-04-2007, 09:22
Voor mij ook,
en die Red Rocks helemaal.

Hankster
22-04-2007, 10:30
gaaf! deze gaan we zeker aanschaffen!

Willempie
22-04-2007, 11:05
Hij is te preorderen bij Play
http://www.play.com/DVD/DVD/CART/3-/3327097/-/Product.html?page=title&cur=258 (http://www.play.com/DVD/DVD/CART/3-/3327097/-/Product.html?page=title&cur=258)

schnumi
23-04-2007, 19:43
EINDELIJK!

MOFO!
PLEASE!
LAST NIGHT ON EARTH!
DISCOTHEQUE!
HOLD ME THRILL ME KISS ME KILL ME!
GONE!

Eindelijk de dvd! Dit word gewoon genieten, je 7.1 of 5.1 set op 100 max geluid DTS mode en dan MOOOOFFFOOO over je speakers horen en dan die snerpende gitaar van the edge.

Dit word echt smullen! En het geweldige Please natuurlijk of last night on earth met dat geweldige einde waar ze echt helemaal los gaan.

Bobni
26-04-2007, 09:29
Universal heeft alle gegevens over de PopMart DVD vrijgegeven!

DVD 1:
Performance from Foro Sol Autodromo, Mexico City, filmed 3rd December 1997

Pop Muzik / Mofo / I Will Follow / Gone / Even Better Than The Real Thing / Last Night On Earth / Until The End of The World / New Year?s Day / Pride (In The Name Of Love) / I Still Haven?t Found What I?m Looking For / All I Want Is You / Desire / Staring At The Sun / Sunday Bloody Sunday / Bullet The Blue Sky / Please / Where The Streets Have No Name / Lemon (Perfecto Mix) / Discoth?que / If You Wear That Velvet Dress / With Or Without You / Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me / Mysterious Ways / One / Wake Up Dead Man

Director David Mallet
Producer Ned O’Hanlon
Executive Producer Paul McGuinness
Show Designer/Director Willie Williams


DVD 2 (Bonus disc):

1. Bonus live tracks
Please / Where The Streets Have No Name / Discotheque / If You Wear That Velvet Dress
All recorded live at Feyenoord Stadium, Rotterdam on 18th July 1997

Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me / Mysterious Ways / One
All recorded live at Commonwealth Stadium, Edmonton on 14th June 1997

2. Bonus video tracks
Staring At The Sun (Miami version)
Directed by Morleigh Steinberg

Last Night On Earth - First Night In Hell (Remix version)
Directed by John Bland

3. Documentaries
- Lemon For Sale
- The Road To Sarajevo
- A Tour Of The Tour
- Last Night On Earth - One Day In Kansas

4. PopMart Tour Visuals Montage
Curated by Catherine Owens

5. Extras
DVD-Rom: Weblinks, Wallpapers, Screensavers


Aspect: 4:3
Sound: Disc 1: PCM Stereo, Dolby Digital 5:1 Surround, DTS 5:1 Surround
Bonus Disc: PCM Stereo
Duration: Disc 1: 2 hrs 6 mins
Bonus Disc: 1 hr 31 mins
Language: English
Subtitles (Bonus disc only): English, French, German, Spanish, Portuguese
(not including any subtitling of songs)
DVD: Disc 1: DVD 9
Bonus Disc: DVD 5

marsie030
26-04-2007, 10:03
DVD 2 (Bonus disc):

1. Bonus live tracks
Please / Where The Streets Have No Name / Discotheque / If You Wear That Velvet Dress
All recorded live at Feyenoord Stadium, Rotterdam on 18th July 1997



:) Daar was ik bij! Erg fijn dat deze extra erbij zit.

Bobni
26-04-2007, 13:00
De Feyenoord Stadium opnames van 'Please' en 'Where The Streets Have No Name' zijn niet nieuw. Deze waren al eerder uitgebracht op de 'Please / PopHeart' Live EP in 1997. Ze klinken trouwens niet veel anders dan de versies die op de DVD staan.

'Discotheque' en 'If You Wear That Velvet Dress' zijn eerder uitgebracht op de 'Beautiful Day' singles. Dit zijn dezelfde opnames als van de PopMart DVD (dus opgenomen in Mexico).

Ben nog het meest benieuwd naar de documentaires en bonus videos!

Aloys
26-04-2007, 16:31
Nice!

Ik denk dat we voor de dubbelaar wel weer een digipack kunnen verwachten.

Dan the Man
26-04-2007, 22:54
Nice!

Ik denk dat we voor de dubbelaar wel weer een digipack kunnen verwachten.

Jazeker, en een hele bijzondere als we de aankondiging mogen geloven!

http://www.u2tour.de/newspics/2007/PopMart_ad_u2tour_de.jpg

schnumi
27-04-2007, 18:36
Echt POP dus.

POP was gewoon zijn tijd vooruit.

marsie030
29-04-2007, 14:29
De Feyenoord Stadium opnames van 'Please' en 'Where The Streets Have No Name' zijn niet nieuw. Deze waren al eerder uitgebracht op de 'Please / PopHeart' Live EP in 1997. Ze klinken trouwens niet veel anders dan de versies die op de DVD staan.

'Discotheque' en 'If You Wear That Velvet Dress' zijn eerder uitgebracht op de 'Beautiful Day' singles. Dit zijn dezelfde opnames als van de PopMart DVD (dus opgenomen in Mexico).

Ben nog het meest benieuwd naar de documentaires en bonus videos!

Die EP heb ik , maar ik neem aan dat er nu beeld bij is.

Bobni
29-04-2007, 21:56
Het volgende stuk tekst komt van u2.com af:
The DVD will come in a Standard 1-disc format, featuring the concert, and a Special Limited Edition 2-disc format, the 2nd bonus disc containing unreleased live audio and video material, including documentaries, a PopMart tour visuals montage, and DVD-ROM extras.

Als ik dit lees denk ik dat de Rotterdam en Edmonton opnames audio only zijn. De video bonus tracks worden ook apart vermeld. Erg jammer aangezien ik best meer videomateriaal zou willen zien van PopMart behalve alleen het Mexico concert.

marsie030
30-04-2007, 10:59
Het volgende stuk tekst komt van u2.com af:
The DVD will come in a Standard 1-disc format, featuring the concert, and a Special Limited Edition 2-disc format, the 2nd bonus disc containing unreleased live audio and video material, including documentaries, a PopMart tour visuals montage, and DVD-ROM extras.

Als ik dit lees denk ik dat de Rotterdam en Edmonton opnames audio only zijn. De video bonus tracks worden ook apart vermeld. Erg jammer aangezien ik best meer videomateriaal zou willen zien van PopMart behalve alleen het Mexico concert.

Ja het is maar hoe je het leest . Als je het snel ziet dan is live video met live audio of zoiets. Er zit niets anders op dan afwachten op de release.

En ik blijf stilletjes hopen op een volledig Vertigo Milaan uitgave, maar dat is weer een ander topic.

Bobni
30-04-2007, 20:13
En ik blijf stilletjes hopen op een volledig Vertigo Milaan uitgave, maar dat is weer een ander topic.


Ik ben bang dat we Vertigo Milaan helemaal kunnen vergeten aangezien een groot deel van dit concert al op U218 staat. Nu maar afwachten wat ze met U2-3D gaan doen...

Dan the Man
30-04-2007, 20:34
Het volgende stuk tekst komt van u2.com af:
The DVD will come in a Standard 1-disc format, featuring the concert, and a Special Limited Edition 2-disc format, the 2nd bonus disc containing unreleased live audio and video material, including documentaries, a PopMart tour visuals montage, and DVD-ROM extras.

Als ik dit lees denk ik dat de Rotterdam en Edmonton opnames audio only zijn. De video bonus tracks worden ook apart vermeld. Erg jammer aangezien ik best meer videomateriaal zou willen zien van PopMart behalve alleen het Mexico concert.

Ik durf te wedden dat de Rotterdam tracks (en waarschijnlijk ook de Edmonton tracks) wel degelijk audio+beeld zijn. Please en de aansluitende nummers zijn in 1997 door Veronica uitgezonden (en tevens door vele andere Europese tv-zenders) als een soort van half-uur durende reclame voor de PoPmart tour. Hier zijn dus goede video opnames van die tevens als enhanced-cd uitgebracht zijn op bootleg 'U2-Rock' (http://www.answers.com/topic/u2-rock)

Bobni
01-05-2007, 12:30
Ik durf te wedden dat de Rotterdam tracks (en waarschijnlijk ook de Edmonton tracks) wel degelijk audio+beeld zijn. Please en de aansluitende nummers zijn in 1997 door Veronica uitgezonden (en tevens door vele andere Europese tv-zenders) als een soort van half-uur durende reclame voor de PoPmart tour.

Deze heb ik nooit eerder gezien of iets over gehoord. Het enige wat ik van PopMart gezien heb zijn de Mexico opnames en wat stukjes van het openingsconcert in Las Vegas. Ben benieuwd wat er nu dan op dvd terechtkomt!

schnumi
02-05-2007, 19:29
Rotterdam en Edmonton zijn beide idd pro shot opgenomen.

Edmonton heb ik hier als bootleg op mijn pc staan, volledig in 16:9 formaat. En ook Popmart Rotterdam is destijds bij MTV live uitgezonden idd.

Dus. :)

marsie030
21-06-2007, 14:04
Bij Play is Popmart uitgesteld tot 3 september:-(

schnumi
22-06-2007, 21:59
Overal jammergenoeg, las het op het interference forum al.

Bobni
22-06-2007, 22:43
volgens Universal wordt het 7 september. Had eigenlijk ook niet anders verwacht aangezien bijna alle U2 dvd's pas in het najaar werden uitgebracht. Nu maar hopen dat ie ook echt uitkomt, na de eerste aankondiging 3 of 4 jaar geleden...

Aloys
22-06-2007, 22:44
:sad: Jammer..

Bobni
22-06-2007, 22:53
:sad: Jammer..

Hoezo jammer... het continu uitstellen is inderdaad jammer maar ik ben zelf al lang blij dat PopMart eindelijk uitgebracht wordt. Denk trouwens dat september wel definitief is gezien het 10 jarig 'jubileum' van POP. Kan me niet voorstellen dat deze dvd nog verder uitgesteld wordt, zeker omdat het bonusmateriaal via u2.com al bevestigd is.

Aloys
22-06-2007, 23:01
Hoezo jammer... het continu uitstellen is inderdaad jammer maar ik ben zelf al lang blij dat PopMart eindelijk uitgebracht wordt. Denk trouwens dat september wel definitief is gezien het 10 jarig 'jubileum' van POP. Kan me niet voorstellen dat deze dvd nog verder uitgesteld wordt, zeker omdat het bonusmateriaal via u2.com al bevestigd is.

Hoe eerder hoe beter.. dus jammer dat hij later komt.

Bobni
22-06-2007, 23:16
Hoe eerder hoe beter.. dus jammer dat hij later komt.

Daar geef ik je gelijk in...nu nog wachten op de rest van de dvd's.

Aloys
22-06-2007, 23:36
Daar geef ik je gelijk in...nu nog wachten op de rest van de dvd's.

Red Rock 8)

EmDee
23-06-2007, 09:47
Red Rocks ;)

bond76
07-07-2007, 15:14
nu ook officieel bevestigd op u2 site

http://www.u2.com/news/index.php?mode=full&news_id=2138

de releasedatum van popmart

Daniel1974
13-07-2007, 19:32
Voor geluid zijn er zat ontzettend goede soundboards beschikbaar in de handel of anders via de U2 torrent site. Dus dat is niet interessant, tenzij de tweede disc ook is afgemixt in DTS. Ik vond de Popmart Tour erg bijzonder. Pop was erg interessant als experiment maar waarschijnlijk erg ondergewaardeerd omdat het zijn tijd ver vooruit was. Please is een van de mooiste nummers (helemaal live) die ze ooit hebben gemaakt. Schande dat ze dat live niet meer spelen.

Bobni
13-07-2007, 23:42
Ik vind Pop idd ook een beetje ondergewaardeerd. Nummers als Do You Feel Loved, Mofo, If God Will Send His Angels, Staring At The Sun (vooral acoustisch live erg mooi), Gone en zeer zeker Please zijn erg goeie nummers. Wat betreft de tour zet ik nog steeds vraagtekens bij Bono's stem, die klinkt erg vlak zonder de 'power' die hij in de laatste 2 tournees wel had. Heb diverse soundboards gehoord en zijn stem klinkt vrijwel overal hetzelfde, ook de PopMart in Mexico opnames. Vergelijk maar eens With Or Without You tijdens PopMart met Rattle And Hum/Elevation/Vertigo. De opnames van de andere tours klinken toch echt een stuk beter. Toch wordt de PopMart dvd ook voor mij een verplichte aanschaf!

schnumi
07-09-2007, 21:53
En al meer mensen met de dvd? Echt een geweldige dvd! Veel meer extra's bovendien als bij de ZooTV dvd, nu word er gebruik gemaakt van een dvd-9 in plaats van de dvd-5 voor extra's. Wel jammer dat het geluid bij de extra's nog steeds alleen stereo is en geen 5.1

Voor de rest is het beeld er echt goed op vooruit gegaan, erg scherp en mooie kleuren, af en toe wel wat pixels te zien. Het geluid is helemaal geweldig, echt lekker de klanken van Mofo, last night on earth enz.

Gewoon je speakers voluit zetten en genieten van één van de spectaculairste en beste tours van U2.

Dan the Man
08-09-2007, 20:36
En al meer mensen met de dvd? Echt een geweldige dvd! Veel meer extra's bovendien als bij de ZooTV dvd, nu word er gebruik gemaakt van een dvd-9 in plaats van de dvd-5 voor extra's. Wel jammer dat het geluid bij de extra's nog steeds alleen stereo is en geen 5.1

Voor de rest is het beeld er echt goed op vooruit gegaan, erg scherp en mooie kleuren, af en toe wel wat pixels te zien. Het geluid is helemaal geweldig, echt lekker de klanken van Mofo, last night on earth enz.

Gewoon je speakers voluit zetten en genieten van één van de spectaculairste en beste tours van U2.

Niets verder aan toe te voegen. 3x Please live op een DVD is gewoonweg genieten!
Gisteren voor 29.99 bij de MediaMarkt in Arnhem gekocht, maar daar hebben ze er zoveel binnen gekregen dat hij op zeer korte termijn in de aanbieding gaat! Volgens mij gaat dit landelijk gebeuren... Mensen die 'em al reeds aangeschaft hebben, met je bon kun je later het verschil in aanschaf netjes terug krijgen.

Bobni
09-09-2007, 00:08
Ik heb tot nu toe alleen de eerste disc (het concert zelf) gezien en deze was al briljant! Ga zo snel mogelijk de disc met het bonusmateriaal bekijken. Geluid is in surround zelfs beter dan Vertigo in Chicago!

Noi-Procs
15-09-2007, 15:37
hebben die gasten van u2 nog niet genoeg geld verdiend met al hun dvds :-P. word toch een beetje eentonig lijkt me zo

Erwin vd H
15-09-2007, 17:49
hebben die gasten van u2 nog niet genoeg geld verdiend met al hun dvds :-P. word toch een beetje eentonig lijkt me zoAch je vraagt toch ook niet aan Albert Heyn of hij nog niet genoeg pakken melk heeft verkocht? De fans willen het graag hebben, de winkels willen het graag verkopen. Ik zie geen probleem.

Noi-Procs
16-09-2007, 19:17
Ach je vraagt toch ook niet aan Albert Heyn of hij nog niet genoeg pakken melk heeft verkocht? De fans willen het graag hebben, de winkels willen het graag verkopen. Ik zie geen probleem.

Nee zeker niet, maar de Appie verkoopt toch geen melk van jaren geleden. Dat doet U2 nu wel. Ik zeg zeker niet dat het prut is maar er staan toch geen nieuwe nrs meer op. Je hoeft nou echt niet elk optreden op dvd uit te brengen, word toch allemaal een beetje veel van hetzelfde. De intervieuws van toen zouden wel interessant kunnen zijn. Voor de die hard fans is het zeker een must have, al zouden ze schijt papier uitbrengen met U2 erop dan werd het nog verkocht.

vincent77
19-09-2007, 18:59
En toch is het een top DVD :smile:
Het beeld is niet altijd overal evenscherp, maar het geluid is wel fantastisch. De eerste DVD dan he. Zeker als je Staring at the sun even aanzet... ogen dicht en je waant je er zo weer bij :)

schnumi
22-09-2007, 11:08
Nee zeker niet, maar de Appie verkoopt toch geen melk van jaren geleden. Dat doet U2 nu wel. Ik zeg zeker niet dat het prut is maar er staan toch geen nieuwe nrs meer op. Je hoeft nou echt niet elk optreden op dvd uit te brengen, word toch allemaal een beetje veel van hetzelfde. De intervieuws van toen zouden wel interessant kunnen zijn. Voor de die hard fans is het zeker een must have, al zouden ze schijt papier uitbrengen met U2 erop dan werd het nog verkocht.
Mwoah overdrijven is ook een vaak maar waarom zou je niet van elke tour 1 dvd uitbrengen?

Elke tour is anders en speciaal. Nu is het nog wachten op Red Rocks.

EmDee
01-10-2007, 10:48
Alle stadiontoppers komen zowat voorbij en het begint dan ook geweldig.
Maar na Where the streets gaat het imho ff goed mis.
Het dance gedeelte is aan mij niet besteed en ik zapte de volgende nummers latst zelf al door. Gelukkig maakt het einde nog veel goed.
Maar ik hoor/zie de Zoo tours 10 keer zo graag.