PDA

Bekijk de volledige versie : Laarhouse



Pagina's : [1] 2 3 4 5

Alexander D
18-02-2007, 10:48
Het is zover!!!! 8)

Dit weekend dan eindelijk begonnen met de bouw van m'n eigen Home Theater in een dedicated ruimte.

De verbouwing zal een behoorlijke tijd gaan duren omdat we bijna alles zelf doen. Ondertussen ga ik proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van de vorderingen. Wellicht komen er nog wat bruikbare tips mijn kant op en die zijn altijd welkom natuurlijk. :wink:

Mijn set:

Audiovector MI3 Super (fronts)
Audiovector AV3CI Super (Center)
Rel Strata 5 (Sub)
Arcam AVR350 (Receiver)
Onkyo DV-S757 (dvdspeler)
Loewe Aconda 9281 CRT (tv)
Bettercables Silver Serpent (sub kabel)
AudioQuest Type 4 (speakerkabel)
AudioQuest Columbia (analoge interlink)
AudioQuest VDM-5 (digitale coax)
Nordost Moonglo (digitale coax)
Supra Cables LoRad MD06-EU MK-II (stekkerblok)
Lapp/Bals/Wattgate powercables
Sonab Aero-Shock onder sub en dvd (dempers)
Spectral Audiorack

Van de twee digitale kabels gaat er 1 in de verkoop. :wink:

Momenteel draai ik dus in een 3.1 opstelling in de huiskamer en die ziet er zo uit:

De huidige opstelling:

http://img295.imageshack.us/img295/6809/kif0789yv3.jpg

De Audiovector MI3 Super:

http://img66.imageshack.us/img66/9262/kif0791np1.jpg

Zonder frontje:

http://img66.imageshack.us/img66/7669/kif0795xn9.jpg

Van dichtbij:

http://img157.imageshack.us/img157/508/kif0794qj2.jpg

D'n achterkant:

http://img66.imageshack.us/img66/3654/kif0793ba3.jpg

De AV3CI Super:

http://img525.imageshack.us/img525/3497/kif0797gb0.jpg

Alexander D
18-02-2007, 10:48
Hier is een tekening van de ruimte waar het allemaal gaat gebeuren:

http://img183.imageshack.us/img183/1526/htkamer2pb0.png

Daarin zijn inmiddels toch wel wat dingen gewijzigd:

1. Dit is de doorgang van de huiskamer naar de ht. Hier komt een gewone deur in.
2. Het zat de garagedeur en komt een nieuw pui met ingebouwde rolluik voor totale verduistering. Voor de akoestiek worden nog wel dikke gordijnen geplaatst
3. Hier was een schuifdeur gepland naar het achterste gedeelte waar een computer/hobby/speelkamer komt. Dit wordt echter ook een gewone deur. Die is smaller, makkelijker te maken, we hebben dan geen dubbele muur nodig en het is goedkoper. :wink:
4. Nvt.

Hier een foto van de (nog rommelige :lol: ) binnenkant:

http://img183.imageshack.us/img183/7343/kif0815bd4.jpg

Dit is de inmiddels gebouwde nieuwe schuur:

http://img70.imageshack.us/img70/1628/kif0812ev6.jpg

De buitenkant moeten we nog voegen maar dat is gezien het weer nog niet gelukt. Verder moet de vensterbank nog geplaatst worden en het schilderwerk.

Dit zijn de eerste verbouwingswerkzaamheden aan de garage waar we gisteren mee zijn begonnen:

http://img70.imageshack.us/img70/9243/kif0813ee4.jpg

Dit is rechtsboven op de tekening. Die buitenmuur moet verzet worden omdat de andere spouwmuren aan de binnenkant geplaatst worden. Als we dat bij dit stuk ook zouden doen hebben we geen mooie rechthoek meer aan de binnenkant. Het gaat voor de verbreding van de fundering is gegraven en de deur en raam zijn inmiddels verwijderd:

http://img222.imageshack.us/img222/2595/kif0814gn5.jpg

joostpolletje
18-02-2007, 10:48
Ik ga het bijhouden.. Succes ermee!!

Johan van den D.
18-02-2007, 11:13
Ook ik ga dit bijhouden en één tip kan ik alvast geven, blijf veel foto's plaatsen. :wink:

Alexander D
18-02-2007, 13:11
Ook ik ga dit bijhouden en één tip kan ik alvast geven, blijf veel foto's plaatsen. :wink:

Ik zal het onthouden. :wink:

In ieder geval weer wat foto's geplaatst en de startpost geupdate.

Alexander D
18-02-2007, 13:53
Effe wat anders:

Ik was gisteren bij Meerview om mijn testkabels te retourneren en daar stond op een Sony Ruby 1080p projector de dvd van Mariza (fadomuziek) te spelen. De dvd is met een hdcamera opgenomen maar het was dus een gewone dvd.

Dat op een DV9600 van Marantz op een Arcam AV8 met P7.

Wauw :shock:

Sicco
18-02-2007, 13:59
ah fantastisch dit! zo'n eigen ruimte om lekker in te klussen :)
dit zijn de leukste topics om te volgen m.i. ;)
kun je ons al iets meer vertellen over je plannen qua aankleding misschien?

Alexander D
18-02-2007, 14:06
kun je ons al iets meer vertellen over je plannen qua aankleding misschien?

Daar ben ik nog niet helemaal zeker van.

Op de vloer komt in ieder geval hoogpolige vloerbedekking. Verder komen er zeker dikke overgordijnen (wellicht dat ze niet dicht kunnen maar dan hangen ze voor de akoestiek).

Voor de wanden en het plafond zijn tips nog welkom. :wink:

Sicco
18-02-2007, 14:14
kun je ons al iets meer vertellen over je plannen qua aankleding misschien?

Daar ben ik nog niet helemaal zeker van.

Op de vloer komt in ieder geval hoogpolige vloerbedekking. Verder komen er zeker dikke overgordijnen (wellicht dat ze niet dicht kunnen maar dan hangen ze voor de akoestiek).

Voor de wanden en het plafond zijn tips nog welkom. :wink:

misschien niet heel origineel, maar ik vind het er keer op keer chique uitzien: kolommen van kersenhout met daar een lamp op. en aan de randen van het plafond een verlaging met licht daarachter zodat je indirect licht krijgt.

Johan van den D.
18-02-2007, 15:37
Effe wat anders:

Ik was gisteren bij Meerview om mijn testkabels te retourneren en daar stond op een Sony Ruby 1080p projector de dvd van Mariza (fadomuziek) te spelen. De dvd is met een hdcamera opgenomen maar het was dus een gewone dvd.

Dat op een DV9600 van Marantz op een Arcam AV8 met P7.

Wauw :shock:Zijn natuurlijk wel stuk voor stuk top producten.

Johan van den D.
18-02-2007, 15:40
Voor de wanden en het plafond zijn tips nog welkom. :wink:Persoonlijk zal ik zeker de wand rondom het scherm met zwarte stof bekleden.
Dit heeft een zeer grote meerwaade ten opzichte van alleen zwart schilderen, weet niet of je dit al van plan was.
Verders is het idee van indirecte verlichting een hele mooie, zorg wel dat het dimbaar is.

Seth__Gekko
18-02-2007, 16:43
Ja dat indirecte licht is zeker een mooie optie.

[NL]Patje_Lasek
18-02-2007, 16:52
En hoe ga je het aanpakken met de stoelen? Ga je echte bioscoopstoelen op de kop proberen te tikken? Maja het is misschien wel grappig om ergens in een hoek een barretje te plaatsen net zoals in een echte bioscoop. En aan de muren zou ik veel filmposters hangen als ik jou was. Succes ermee

Johan van den D.
18-02-2007, 17:39
Patje_Lasek]En hoe ga je het aanpakken met de stoelen? Ga je echte bioscoopstoelen op de kop proberen te tikken? Maja het is misschien wel grappig om ergens in een hoek een barretje te plaatsen net zoals in een echte bioscoop. En aan de muren zou ik veel filmposters hangen als ik jou was. Succes ermeeHier heb ik twee aanvullingen op.
1 de bar.
Een echter bios heeft geen bar in de zaal.......... :P
Maar waar het mij om gaat is dat een bar in zo,n relatief kleine garage ruimte kostbare ruimte in beslag neemt.
Deze ruimte is juist van belang voor de optimale plaatsing van de speakers.

2 de film posters.
Staat heel leuk aan de muur en ik heb hetzelf ook heel even gehad maar er blijkt dan al snel één groot nadeel, de posters reflecteren teveel licht van het scherm en dat is iets wat je juist wilt voorkomen.
Het lijkt opzich mee te vallen maar wanneer je gebruik maakt van projectie (dat is toch de bedoeling neem ik aan) zal dat snel zeer hinderlijk worden.

Twee kleine maar belangrijke punten denk ik.

Sicco
18-02-2007, 17:53
op het HTForum was iemand die lichtbakken maakte met filmposters. daar plaatste hij dan niet spiegelend glas voor volgens mij, waardoor hij bovenstaand probleem oploste.

Alexander D
18-02-2007, 19:29
Ik kan geen vast scherm plaatsen tegen de muur omdat we aan de voorkant (verplicht van de gemeente) een raam plaatsen.

Het wordt dus waarschijnlijk een projector met een electrisch scherm. Dan is het bekleden van de wand met stof achter het scherm dus minder belangrijk. Waarschijnlijk worden de gordijnen die er komen te hangen gewoon zwart. Of er toch stof op de wanden gaat komen weet ik nog niet.

Afhankelijk van het aantal stoelen dat we gaan plaatsen, moet ik de kijkafstand bepalen. Het zal sowieso geen heel groot scherm worden en dus zie ik een 55" sony LCD ook nog als een alternatief. Ik heb overigens de beeldkwaliteit hiervan nog niet kunnen beoordelen.

Dat er bioscoopstoelen komen is vrijwel zeker. Dat zouden er dan 5 gaan worden.

Drie voor en twee achter. Met deze opstelling kan ik op de hotspot zitten (midden voor) en door twee stoelen achter te plaatsen kun je makkelijker naar de werkkamer erachter lopen.

Alexander D
18-02-2007, 19:40
Patje_Lasek]En hoe ga je het aanpakken met de stoelen? Ga je echte bioscoopstoelen op de kop proberen te tikken? Maja het is misschien wel grappig om ergens in een hoek een barretje te plaatsen net zoals in een echte bioscoop. En aan de muren zou ik veel filmposters hangen als ik jou was. Succes ermeeHier heb ik twee aanvullingen op.
1 de bar.
Een echter bios heeft geen bar in de zaal.......... :P
Maar waar het mij om gaat is dat een bar in zo,n relatief kleine garage ruimte kostbare ruimte in beslag neemt.
Deze ruimte is juist van belang voor de optimale plaatsing van de speakers.

2 de film posters.
Staat heel leuk aan de muur en ik heb hetzelf ook heel even gehad maar er blijkt dan al snel één groot nadeel, de posters reflecteren teveel licht van het scherm en dat is iets wat je juist wilt voorkomen.
Het lijkt opzich mee te vallen maar wanneer je gebruik maakt van projectie (dat is toch de bedoeling neem ik aan) zal dat snel zeer hinderlijk worden.

Twee kleine maar belangrijke punten denk ik.

Gezien de beperkte ruimte komt er zeker geen bar. :wink:

Over die posters had ik om dezelfde reden m'n twijfels. Het is zeer sfeervol maar lijkt me irritant met film kijken.

Een tijdje terug zag ik op een website van een importeur dat je daar alle foto's (met een minimumformaat maar dus ook posters) kon laten drukken op bepaalde stof en dan werkte dat meteen als diffuser.

Ik ben alleen vergeten de website bij m'n favorieten te zetten... :oops:


Voor wat betreft het licht zijn er natuurlijk veel mooie mogelijkheden. Toch wil ik dat betrekkelijk simpel houden. Vooral vanwege de kosten en omdat ik film toch in het donker kijk. Een kleine verlaging met daarin een lichtbalk is misschien wel een optie voor indirect licht maar anders worden het gewoon spotjes met dimmer.

Johan van den D.
18-02-2007, 21:42
op het HTForum was iemand die lichtbakken maakte met filmposters. daar plaatste hij dan niet spiegelend glas voor volgens mij, waardoor hij bovenstaand probleem oploste.Helaas zal dit het probleem niet geheel oplossen en blijf je weerspiegeling houden zoals ik inmiddels uit ervaren weet, helaas.

Alexander D
22-02-2007, 19:48
Op een klein stukje na worden er binnenmuren geplaatst omdat de buitenmuur al op de perceelrand staan. Vandaag is het grootste deel van de lang wand gezet met isolatie:

http://img338.imageshack.us/img338/7976/kif0817iy3.jpg

Die twee soorten stenen is dus zonder reden overigens. :wink:

Alexander D
25-02-2007, 10:10
Mooie htdag gisteren. Het nieuwe stuk fundering gestort dat nodig was en een nieuwe cdspeler.

Gebracht door Meester Klemkerk himself: Arcam CD73T.

Nu ben ik officieel eigenaar van een lelijke htstapel. AVR350 onder, Onkyo daar bovenop met dikke dempers voor de trillingen en de koeling en daar op de CD73. :wink:

Maar deze is het dus:

http://www.arcam.co.uk/images/diva_CD73_large.jpg

Gisteren dus meteen m'n nieuwe stroomkabel kunnen gebruiken en eindelijk m'n Audioquest Columbia. 8)

Johan van den D.
25-02-2007, 14:33
Leuke speler..........

Alexander D
25-02-2007, 14:34
Leuke speler..........

Klinkt veel mooier dan een zwarte kan ik je verzekeren. :lol: :wink:

Johan van den D.
25-02-2007, 14:37
Leuke speler..........

Klinkt veel mooier dan een zwarte kan ik je verzekeren. :lol: :wink: :evil:

Johan van den D.
25-02-2007, 14:37
Op een stereo versterker zal ie pas tot z,n recht komen..........nu jij weer..... :twisted:

Alexander D
25-02-2007, 14:38
Op een stereo versterker zal ie pas tot z,n recht komen..........nu jij weer..... :twisted:

Even snel een FMJ A32 op de kop tikken dan..... :P

Johan van den D.
25-02-2007, 14:42
Goede beslissing.... :wink:

Alexander D
25-02-2007, 14:49
Op een stereo versterker zal ie pas tot z,n recht komen..........nu jij weer..... :twisted:
Stereo-capaciteiten van de [spoiler:54156b82ca]zwarte[/spoiler:54156b82ca] AVR350 mogen er anders zijn hoor :lol:.

Ney, die geeft zo'n donker geluid..... :lol:

Effe zonder gein over de A32: wellicht dat ik daar nog wel een keer voor kies maar nu heb ik zeker geen ruimte om er nog iets bij te zetten.

R Klemkerk
25-02-2007, 15:46
Op een stereo versterker zal ie pas tot z,n recht komen..........nu jij weer..... :twisted:
Stereo-capaciteiten van de [spoiler:fa4b223d45]zwarte[/spoiler:fa4b223d45] AVR350 mogen er anders zijn hoor :lol:.

Ney, die geeft zo'n donker geluid..... :lol:



Een katoenplukkende versteker. Dat doen die zwarte :shock: :oops:

Reinbo
25-02-2007, 16:05
1 tip, zet een lekkere bank neer en geen bioscoop stoeltjes. :)

R Klemkerk
25-02-2007, 16:16
Een katoenplukkende versteker. Dat doen die zwarte :shock: :oops:
:nono:

:cry:

Ik ben blij dat ik witte apparatuur heb :roll:

Alexander D
25-02-2007, 19:36
1 tip, zet een lekkere bank neer en geen bioscoop stoeltjes. :)

Tja, ieder zijn voorkeuren. Waarschijnlijk worden het bij mij biosstoelen maar een bank heeft zeker ook nog kans.

Reinbo
25-02-2007, 20:12
Bank zit toch veel beter, de enige reden dat ze in de bios geen banken hebben staan is omdat ze kaartjes per zitplek verkopen, niet omdat het enig ander voordeel heeft....

Seth__Gekko
25-02-2007, 20:35
Een bank heeft zeker zijn charmes, zeker als je met zijn tweeen wilt kijken.

R Klemkerk
25-02-2007, 20:48
Een bank heeft zeker zijn charmes, zeker als je met zijn tweeen wilt kijken.

Je hebt anders ook hele relaxte bioscoop loveseats :P

Seth__Gekko
25-02-2007, 20:49
Ik heb een mega lounge chair, een loveseat met geintegreerde beensteun (mega chaisse longue) en ook reclining chairs op de sweetspots!

R Klemkerk
25-02-2007, 20:50
Ik heb een mega lounge chair, een loveseat met geintegreerde beensteun (mega chaisse longue) en ook reclining chairs op de sweetspots!

Je bent de G-spot vergeten te noemen :lol: :wink:

mark_a
26-02-2007, 01:21
Leuk om te zien hoe je een nieuwe ruimte in gaat richten! Ik zal dit topic zeker gaan volgen. Je was wel snel met die arcam cd speler zeg :shock:. Anders had ik je misschien wel voorgeweest :wink: (een beetje jaloers). Succes in ieder geval met het inrichten en bouwen van alles.

hstadman
26-02-2007, 06:48
Veel succes met de verbouwing, Alexander! Gaat vast mooi worden.

Probeer eens plexiglas in plaats van gewoon glas voor je lampen. Dit spiegelt al minder en er is volgens mij ook een soort folie te koop waarmee je glas en plexiglas donkerder kan maken!

hstadman
26-02-2007, 06:53
Ik heb een mega lounge chair, een loveseat met geintegreerde beensteun (mega chaisse longue) en ook reclining chairs op de sweetspots!

Je bent de G-spot vergeten te noemen :lol: :wink:

Dat is de portefeuille, die alles moet trekken. :wink:

Alexander D
26-02-2007, 10:05
Veel succes met de verbouwing, Alexander! Gaat vast mooi worden.

Probeer eens plexiglas in plaats van gewoon glas voor je lampen. Dit spiegelt al minder en er is volgens mij ook een soort folie te koop waarmee je glas en plexiglas donkerder kan maken!

Het worden bijna zeker dimbare spots in het plafond. :wink:

Edgar Smit
26-02-2007, 11:06
Alexander, nog een tip.
Je wilt geen vast scherm omdat er van de gemeente een raam in moet toch?
Prima, zet dat raam erin maar hou het aan de binnenkant dicht. Het raam wat de gemeente wil is puur estetisch namelijk. Dus je zet er een raam in en aan de binnenkant hou je de boel wel gewoon dicht, daar kan zelfs de gemeente niets tegen doen. Op die manier kun je evengoed een vast scherm gebruiken :wink: .
Heb je overigens ook meteen kabelgoten laten wegwerken voor de speakers/sub en voldoende stroomvoorziening en eigen groep (voor zover die er nog niet was voor de garage)?

Voor de rest, altijd heerlijk dit soort topics, gaat het zo lekker van kriebelen.....

Johan, nog steeds geen spijt nu je dit volgt?

Edgar Smit
26-02-2007, 11:07
Veel succes met de verbouwing, Alexander! Gaat vast mooi worden.

Probeer eens plexiglas in plaats van gewoon glas voor je lampen. Dit spiegelt al minder en er is volgens mij ook een soort folie te koop waarmee je glas en plexiglas donkerder kan maken!

Het worden bijna zeker dimbare spots in het plafond. :wink:Ga je ook je plafond nog akoestish behandelen (panelen oid) eigenlijk?

RJI
26-02-2007, 16:18
Alexander, nog een tip.
Je wilt geen vast scherm omdat er van de gemeente een raam in moet toch?
Prima, zet dat raam erin maar hou het aan de binnenkant dicht. Het raam wat de gemeente wil is puur estetisch namelijk. Dus je zet er een raam in en aan de binnenkant hou je de boel wel gewoon dicht, daar kan zelfs de gemeente niets tegen doen. Op die manier kun je evengoed een vast scherm gebruiken :wink: .
Heb je overigens ook meteen kabelgoten laten wegwerken voor de speakers/sub en voldoende stroomvoorziening en eigen groep (voor zover die er nog niet was voor de garage)?

Voor de rest, altijd heerlijk dit soort topics, gaat het zo lekker van kriebelen.....

Johan, nog steeds geen spijt nu je dit volgt?

Wat dacht je van de NEN 2057 (een nederlandse norm). Deze schrijft (even makkelijk gezegt) voor dat het raamoppervlak gelijk moet zijn aan 10% van het gebruiksoppervlak (belemmeringen etc niet meegerekend). En aangezien de ruimte als verblijfsgebied is aangemerkt moet je je hier aan houden.... Niet dat dit het voor een thuisbioscoop wenselijk is, maar het zijn de regels. Als het nou aangemerkt was geweest als opslag (dit is geen verblijfsgebied) dan was er geen daglichtregel van toepassing geweest, maar dan gebruik je een ruimte waar hij niet voor bestemd is.
Kortom het is niet alleen estetisch :wink:

Alexander D
26-02-2007, 16:22
Alexander, nog een tip.
Je wilt geen vast scherm omdat er van de gemeente een raam in moet toch?
Prima, zet dat raam erin maar hou het aan de binnenkant dicht. Het raam wat de gemeente wil is puur estetisch namelijk. Dus je zet er een raam in en aan de binnenkant hou je de boel wel gewoon dicht, daar kan zelfs de gemeente niets tegen doen. Op die manier kun je evengoed een vast scherm gebruiken :wink: .
Heb je overigens ook meteen kabelgoten laten wegwerken voor de speakers/sub en voldoende stroomvoorziening en eigen groep (voor zover die er nog niet was voor de garage)?

Voor de rest, altijd heerlijk dit soort topics, gaat het zo lekker van kriebelen.....

Johan, nog steeds geen spijt nu je dit volgt?

Wat dacht je van de NEN 2057 (een nederlandse norm). Deze schrijft (even makkelijk gezegt) voor dat het raamoppervlak gelijk moet zijn aan 10% van het gebruiksoppervlak (belemmeringen etc niet meegerekend). En aangezien de ruimte als verblijfsgebied is aangemerkt moet je je hier aan houden.... Niet dat dit het voor een thuisbioscoop wenselijk is, maar het zijn de regels. Als het nou aangemerkt was geweest als opslag (dit is geen verblijfsgebied) dan was er geen daglichtregel van toepassing geweest, maar dan gebruik je een ruimte waar hij niet voor bestemd is.
Kortom het is niet alleen estetisch :wink:

Daar heb je helemaal gelijk in maar als ik besluit om mijn rollijk altijd omlaag te laten is het resultaat hetzelfde.

@Edgar: het is een optie waar we aan gedacht hebben maar het nadeel is dan dat je door een verduisterde ruimte naar de achterliggende ruimte moet en dat is onhandig.

Verder komen er twee groepen voor de garage.

Edgar Smit
26-02-2007, 16:27
Alexander, nog een tip.
Je wilt geen vast scherm omdat er van de gemeente een raam in moet toch?
Prima, zet dat raam erin maar hou het aan de binnenkant dicht. Het raam wat de gemeente wil is puur estetisch namelijk. Dus je zet er een raam in en aan de binnenkant hou je de boel wel gewoon dicht, daar kan zelfs de gemeente niets tegen doen. Op die manier kun je evengoed een vast scherm gebruiken :wink: .
Heb je overigens ook meteen kabelgoten laten wegwerken voor de speakers/sub en voldoende stroomvoorziening en eigen groep (voor zover die er nog niet was voor de garage)?

Voor de rest, altijd heerlijk dit soort topics, gaat het zo lekker van kriebelen.....

Johan, nog steeds geen spijt nu je dit volgt?

Wat dacht je van de NEN 2057 (een nederlandse norm). Deze schrijft (even makkelijk gezegt) voor dat het raamoppervlak gelijk moet zijn aan 10% van het gebruiksoppervlak (belemmeringen etc niet meegerekend). En aangezien de ruimte als verblijfsgebied is aangemerkt moet je je hier aan houden.... Niet dat dit het voor een thuisbioscoop wenselijk is, maar het zijn de regels. Als het nou aangemerkt was geweest als opslag (dit is geen verblijfsgebied) dan was er geen daglichtregel van toepassing geweest, maar dan gebruik je een ruimte waar hij niet voor bestemd is.
Kortom het is niet alleen estetisch :wink:

Daar heb je helemaal gelijk in maar als ik besluit om mijn rollijk altijd omlaag te laten is het resultaat hetzelfde.

@Edgar: het is een optie waar we aan gedacht hebben maar het nadeel is dan dat je door een verduisterde ruimte naar de achterliggende ruimte moet en dat is onhandig.

Verder komen er twee groepen voor de garage.Pr4ecies wat ik bedoelde, raam erin en gewoon dicht laten middels een gordijntje. Aan de binnenkant schroef je er gewoon een plaat tegenaan :wink: .

2 groepen is idd verstandig. Meteen pijpen laten frezen/leggen zodat je alle kabels mooi kunt wegwerken strax en jij bent het mannetje.

Ik ken nog een zeer goede en niet al te dure electricien, interesse?

RJI
26-02-2007, 16:27
Alexander, nog een tip.
Je wilt geen vast scherm omdat er van de gemeente een raam in moet toch?
Prima, zet dat raam erin maar hou het aan de binnenkant dicht. Het raam wat de gemeente wil is puur estetisch namelijk. Dus je zet er een raam in en aan de binnenkant hou je de boel wel gewoon dicht, daar kan zelfs de gemeente niets tegen doen. Op die manier kun je evengoed een vast scherm gebruiken :wink: .
Heb je overigens ook meteen kabelgoten laten wegwerken voor de speakers/sub en voldoende stroomvoorziening en eigen groep (voor zover die er nog niet was voor de garage)?

Voor de rest, altijd heerlijk dit soort topics, gaat het zo lekker van kriebelen.....

Johan, nog steeds geen spijt nu je dit volgt?

Wat dacht je van de NEN 2057 (een nederlandse norm). Deze schrijft (even makkelijk gezegt) voor dat het raamoppervlak gelijk moet zijn aan 10% van het gebruiksoppervlak (belemmeringen etc niet meegerekend). En aangezien de ruimte als verblijfsgebied is aangemerkt moet je je hier aan houden.... Niet dat dit het voor een thuisbioscoop wenselijk is, maar het zijn de regels. Als het nou aangemerkt was geweest als opslag (dit is geen verblijfsgebied) dan was er geen daglichtregel van toepassing geweest, maar dan gebruik je een ruimte waar hij niet voor bestemd is.
Kortom het is niet alleen estetisch :wink:

Daar heb je helemaal gelijk in maar als ik besluit om mijn rollijk altijd omlaag te laten is het resultaat hetzelfde.

@Edgar: het is een optie waar we aan gedacht hebben maar het nadeel is dan dat je door een verduisterde ruimte naar de achterliggende ruimte moet en dat is onhandig.

Verder komen er twee groepen voor de garage.

Heeft zeker hetzelfde effect, maar het is nu de mogelijkheid moet nu eenmaal bestaan om via een raam daglicht binnen te halen. Ik zou het trouwens ook jammer vinden, als er een raam verplicht was in mijn thuisbioscoop. Maar af en toe een beetje licht is ook fijn :D Zeker als de ruimte niet in gebruik is als bios.

Succes verder!!

ik ga deze post zeker in de gaten houden.

Gr Remco

Edgar Smit
26-02-2007, 16:30
Alexander, nog een tip.
Je wilt geen vast scherm omdat er van de gemeente een raam in moet toch?
Prima, zet dat raam erin maar hou het aan de binnenkant dicht. Het raam wat de gemeente wil is puur estetisch namelijk. Dus je zet er een raam in en aan de binnenkant hou je de boel wel gewoon dicht, daar kan zelfs de gemeente niets tegen doen. Op die manier kun je evengoed een vast scherm gebruiken :wink: .
Heb je overigens ook meteen kabelgoten laten wegwerken voor de speakers/sub en voldoende stroomvoorziening en eigen groep (voor zover die er nog niet was voor de garage)?

Voor de rest, altijd heerlijk dit soort topics, gaat het zo lekker van kriebelen.....

Johan, nog steeds geen spijt nu je dit volgt?

Wat dacht je van de NEN 2057 (een nederlandse norm). Deze schrijft (even makkelijk gezegt) voor dat het raamoppervlak gelijk moet zijn aan 10% van het gebruiksoppervlak (belemmeringen etc niet meegerekend). En aangezien de ruimte als verblijfsgebied is aangemerkt moet je je hier aan houden.... Niet dat dit het voor een thuisbioscoop wenselijk is, maar het zijn de regels. Als het nou aangemerkt was geweest als opslag (dit is geen verblijfsgebied) dan was er geen daglichtregel van toepassing geweest, maar dan gebruik je een ruimte waar hij niet voor bestemd is.
Kortom het is niet alleen estetisch :wink:Het is een feit dat soomige normen/wetten te algemeen zijn en bij dit soort projecten dus gewoon de plank volledig misslaan. Kennis van mij had een 2 geschakelde oude panden gekocht en volledig verbouwd maar van de gemeente moest op 1 bepaalde plek een raam blijven zitten. Uiteindelijk is het raam blijvenzitten en aan de binnenkant gewoon dichtgemetseld.

Gemeente kon er niets aan doen omdat het in dit geval echt om een esthetisch iets ging :twisted: :twisted: .

Alexander D
26-02-2007, 16:32
Ik ken nog een zeer goede en niet al te dure electricien, interesse?

En denk jij dat die naar Aarle-Rixtel wil komen en dan nog steeds goedkoper is dan een familielid met hetzelfde beroep?

RJI
26-02-2007, 17:49
Alexander, nog een tip.
Je wilt geen vast scherm omdat er van de gemeente een raam in moet toch?
Prima, zet dat raam erin maar hou het aan de binnenkant dicht. Het raam wat de gemeente wil is puur estetisch namelijk. Dus je zet er een raam in en aan de binnenkant hou je de boel wel gewoon dicht, daar kan zelfs de gemeente niets tegen doen. Op die manier kun je evengoed een vast scherm gebruiken :wink: .
Heb je overigens ook meteen kabelgoten laten wegwerken voor de speakers/sub en voldoende stroomvoorziening en eigen groep (voor zover die er nog niet was voor de garage)?

Voor de rest, altijd heerlijk dit soort topics, gaat het zo lekker van kriebelen.....

Johan, nog steeds geen spijt nu je dit volgt?

Wat dacht je van de NEN 2057 (een nederlandse norm). Deze schrijft (even makkelijk gezegt) voor dat het raamoppervlak gelijk moet zijn aan 10% van het gebruiksoppervlak (belemmeringen etc niet meegerekend). En aangezien de ruimte als verblijfsgebied is aangemerkt moet je je hier aan houden.... Niet dat dit het voor een thuisbioscoop wenselijk is, maar het zijn de regels. Als het nou aangemerkt was geweest als opslag (dit is geen verblijfsgebied) dan was er geen daglichtregel van toepassing geweest, maar dan gebruik je een ruimte waar hij niet voor bestemd is.
Kortom het is niet alleen estetisch :wink:Het is een feit dat soomige normen/wetten te algemeen zijn en bij dit soort projecten dus gewoon de plank volledig misslaan. Kennis van mij had een 2 geschakelde oude panden gekocht en volledig verbouwd maar van de gemeente moest op 1 bepaalde plek een raam blijven zitten. Uiteindelijk is het raam blijvenzitten en aan de binnenkant gewoon dichtgemetseld.

Gemeente kon er niets aan doen omdat het in dit geval echt om een esthetisch iets ging :twisted: :twisted: .

Nee dat is ook vaak het probleem, regels zijn goed. Maar af en toe draven ze een beetje door.. Maar goed haha dat heeft niks met dvd's meer te maken.

Johan van den D.
26-02-2007, 18:14
Johan, nog steeds geen spijt nu je dit volgt?Aan de ene kant wel maar aan de andere kant ook weer niet.
Wel spijt omdat het toch wel iets heeft zo,n aparte ruimte en meer plaatsings mogelijkheden, het geheel is dus beter te idealiseren maar.....
Geen spijt omdat ik nu meer geniet van m,n films dan in de HT ruimte ondanks ik nu op mijn lcd scherm kijk (ipv crt projectie) en "slechts" in stereo (ipv 5.1).

In mijn huidige woon situatie dus zeker geen spijt wat ook blijkt uit het feit dat ik nu meer geniet met minder.
Echter als ik ooit mocht gaan verhuizen zal een 5.1 opstelling incl. projectie zeker weer overwogen worden maar dan alsnog wel in de woonkamer, dit laatste blijft dus een belangrijke rol spelen.
Echter ben ik wel erg blij dat ik zo,n aparte ruimte heb mogen/kunnen ervaren.

Reinbo
26-02-2007, 19:02
Een bank heeft zeker zijn charmes, zeker als je met zijn tweeen wilt kijken.

Je hebt anders ook hele relaxte bioscoop loveseats :P

Maar dat is weer zo lullig als je vrienden een keertje een filmpie komen pikken. 8)

Edgar Smit
27-02-2007, 11:41
Ik ken nog een zeer goede en niet al te dure electricien, interesse?

En denk jij dat die naar Aarle-Rixtel wil komen en dan nog steeds goedkoper is dan een familielid met hetzelfde beroep?Aangezien het bij mij ook familie is, kan ik het atijd vragen :wink: maar in dat geval betwijfel ik het.

R Klemkerk
27-02-2007, 11:55
Een bank heeft zeker zijn charmes, zeker als je met zijn tweeen wilt kijken.

Je hebt anders ook hele relaxte bioscoop loveseats :P

Maar dat is weer zo lullig als je vrienden een keertje een filmpie komen pikken. 8)

Hoezo? ben jij vies van je vrienden dan? :wink:

Ik begrijp wat je bedoelt, maar het zijn andere loveseats dan je denkt.

Deze bedoel ik:
http://neo.i-engine.nl/mod/cat/catalogus/59/Bseated/Cinelovenew.jpg

Reinbo
27-02-2007, 12:23
http://www.designpublic.com/i/products_new/00/59/16/5916__dp__e(300x250).jpg

Zit toch veel lekkerder....

Alexander D
27-02-2007, 12:55
http://www.designpublic.com/i/products_new/00/59/16/5916__dp__e(300x250).jpg

Zit toch veel lekkerder....

Links en rechts wel, dan heb je een armsteun, in het midden niet en daar is toch echt de sweetspot waar ik wil zitten. :wink:

Edgar Smit
27-02-2007, 13:05
Zet gewoon een stuk of wat fatboys neer :wink:

Reinbo
27-02-2007, 13:06
Zet gewoon een stuk of wat fatboys neer :wink:

Kan je alleen lekker in liggen, schiet niet op dus

Reinbo
27-02-2007, 13:07
http://www.designpublic.com/i/products_new/00/59/16/5916__dp__e(300x250).jpg

Zit toch veel lekkerder....

Links en rechts wel, dan heb je een armsteun, in het midden niet en daar is toch echt de sweetspot waar ik wil zitten. :wink:

Heb zelf ook zo'n bank en zit altijd in het midden, armsteun nooit gemist, waar heb je die voor nodig?

Edgar Smit
27-02-2007, 13:19
http://www.designpublic.com/i/products_new/00/59/16/5916__dp__e(300x250).jpg

Zit toch veel lekkerder....

Links en rechts wel, dan heb je een armsteun, in het midden niet en daar is toch echt de sweetspot waar ik wil zitten. :wink:

Heb zelf ook zo'n bank en zit altijd in het midden, armsteun nooit gemist, waar heb je die voor nodig?Drankje, AB's, chips, nootjes, popcorn, elleboog.........

hitchberg
27-02-2007, 13:54
beamertje?

Reinbo
27-02-2007, 14:48
http://www.designpublic.com/i/products_new/00/59/16/5916__dp__e(300x250).jpg

Zit toch veel lekkerder....

Links en rechts wel, dan heb je een armsteun, in het midden niet en daar is toch echt de sweetspot waar ik wil zitten. :wink:

Heb zelf ook zo'n bank en zit altijd in het midden, armsteun nooit gemist, waar heb je die voor nodig?Drankje, AB's, chips, nootjes, popcorn, elleboog.........

daar heb ik een tafel voor, waar ik ook m'n benen op kan leggen, vind ik belangrijker dan m'n elleboogsteun.

Alexander D
27-02-2007, 14:52
Als jullie het ook goed vinden zal ik nog eens rustig gaan nadenken waar ik op ga zitten in m'n hok. :lol: :wink:

Alexander D
28-02-2007, 20:27
Vandaag even de deur van de tussenwand op z'n plek gezet. Hierdoor kwam er een goed beeld van het formaat van de ruimte.

Het idee van twee rijen stoelen (drie voor en twee achter) is hiermee definitief komen vervallen.

R Klemkerk
28-02-2007, 23:26
Vandaag even de deur van de tussenwand op z'n plek gezet. Hierdoor kwam er een goed beeld van het formaat van de ruimte.

Het idee van twee rijen stoelen (drie voor en twee achter) is hiermee definitief komen vervallen.

Jammer :(

Misschien zijn er nog andere oplossingen!

Was het geen idee om ipv een deur in de scheidingswand een schuifdeur te maken?

Edgar Smit
01-03-2007, 08:51
Vandaag even de deur van de tussenwand op z'n plek gezet. Hierdoor kwam er een goed beeld van het formaat van de ruimte.

Het idee van twee rijen stoelen (drie voor en twee achter) is hiermee definitief komen vervallen.

Jammer :(

Misschien zijn er nog andere oplossingen!

Was het geen idee om ipv een deur in de scheidingswand een schuifdeur te maken?op die manier hoef je geen rekening te houden met de draai van een normale deur en kan misschien de wand wat verplaatst worden, wel een goed idee idd.

Alexander D
01-03-2007, 08:56
Nope, zie tekening:

http://img183.imageshack.us/img183/1526/htkamer2pb0.png

Een schuifdeur was gepland (zie 3) maar daarvoor moet je een dubbele muur plaatsen en de deurconstructie is veel duurder. Daarbij kan een een schuifdeur rammelen (door de geluidsdruk bedoel ik).

Dus drie redenen om een gewone deur te doen. :wink:

Dat er geen twee rijen komen is geen probleem. Dat maakt de keuze voor WEL een projector weer makkelijker maar zit ik nog met een verwarmingsprobleem.

De deur (zie 1) komt nog iets meer naar het midden van de muur dus daar kan een verwarming komen. Net als aan de andere kant op de lange muur.

Misschien aan de voorkant bij het grote raam een kleine verwarming maar ik moet nog uitzoeken hoe groot de invloed dan is op het projectorscherm. Dat moet natuurlijk wel stil hangen.

Rob Eric Blank
01-03-2007, 09:05
Alexander dit topic helemaal niet gezien, ben even in Florence en stamp jij ff een mooie topic over je te bouwen HT uit de grond.
De basis apparatuur ziet erg zeer goed uit en ben benieuwd naar je speakers, wil ze toch ook een keer gaan beluisteren.
Keep us informed!
En succes met bouwen!

R Klemkerk
01-03-2007, 13:23
Alexander dit topic helemaal niet gezien, ben even in Florence en stamp jij ff een mooie topic over je te bouwen HT uit de grond.

De basis apparatuur ziet erg zeer goed uit en ben benieuwd naar je speakers, wil ze toch ook een keer gaan beluisteren.



Jij plakt er dus direct even een vakantie aan vast :P Groot gelijk!

Ik heb de speakers bij alexander beluisterd. Wat me opviel was de rust, controle en heerlijke klank van de speakers. Beluisteren, zeker doen! aanradertje 8)

Rob Eric Blank
01-03-2007, 13:30
Alexander dit topic helemaal niet gezien, ben even in Florence en stamp jij ff een mooie topic over je te bouwen HT uit de grond.

De basis apparatuur ziet erg zeer goed uit en ben benieuwd naar je speakers, wil ze toch ook een keer gaan beluisteren.



Jij plakt er dus direct even een vakantie aan vast :P Groot gelijk!

Ik heb de speakers bij alexander beluisterd. Wat me opviel was de rust, controle en heerlijke klank van de speakers. Beluisteren, zeker doen! aanradertje 8)Klank technisch hoor ik er goeie berichten over (van mensen die van de "Elac" sound houden, lijkt mij dan wel een mooie :wink: )

R Klemkerk
01-03-2007, 13:33
Alexander dit topic helemaal niet gezien, ben even in Florence en stamp jij ff een mooie topic over je te bouwen HT uit de grond.

De basis apparatuur ziet erg zeer goed uit en ben benieuwd naar je speakers, wil ze toch ook een keer gaan beluisteren.



Jij plakt er dus direct even een vakantie aan vast :P Groot gelijk!

Ik heb de speakers bij alexander beluisterd. Wat me opviel was de rust, controle en heerlijke klank van de speakers. Beluisteren, zeker doen! aanradertje 8)Klank technisch hoor ik er goeie berichten over (van mensen die van de "Elac" sound houden, lijkt mij dan wel een mooie :wink: )

Ze klonken erg prettig en gecontroleerd over de Arcam avr350

Edgar Smit
01-03-2007, 13:48
Alexander, een kachel onder het raam kun je ook een koof omheen zetten, kun je die ook zwart maken valt hij niet op en als je de bovenkant dicht laat zal de invloed op het scherm minimaal zijn.

Sterker nog, je kunt dan de koof gebruiken om je je fronts mooi te laten integreren met het scherm.

Alexander D
01-03-2007, 14:03
Alexander, een kachel onder het raam kun je ook een koof omheen zetten, kun je die ook zwart maken valt hij niet op en als je de bovenkant dicht laat zal de invloed op het scherm minimaal zijn.

Sterker nog, je kunt dan de koof gebruiken om je je fronts mooi te laten integreren met het scherm.

Edgar, ik snap niet helewaal wat je bedoelt.

Ik plaats bij voorkeur een verwarming onder dat grote raam omdat dat een kouval is.

Echter, als ik daar een verwarming plaats zal de warme lucht opsteigen wat het scherm niet fijn zal vinden (warm/koud wisselingen) en de kans bestaat dat het scherm niet helemaal stil blijft hangen.

Edgar Smit
01-03-2007, 14:10
Met een koof bedoel ik een radiatorombouw:
http://www.karwei.nl/elements/2906_woontrends_klusnieuw.gif

de bovenkant is dan dicht zodat je scherm daar geen invloed van warme lucht heeft, de warmte straalt recht naar voren. Eventueel kun je dit zo maken dat het mooi aansluit bij je frontspeakers.

Alexander D
01-03-2007, 14:17
Met een koof bedoel ik een radiatorombouw:
http://www.karwei.nl/elements/2906_woontrends_klusnieuw.gif

de bovenkant is dan dicht zodat je scherm daar geen invloed van warme lucht heeft, de warmte straalt recht naar voren. Eventueel kun je dit zo maken dat het mooi aansluit bij je frontspeakers.

Ik heb daar zelf geen ervaring mee moet ik zeggen.

Heb ik dan echt geen last meer van de opsteigende warme lucht? En verder: heeft het dan nog wel nu om daar een zo een verwarming te plaatsen. De apparatuur komt daar ook nog voor te staan dus warmte zal dan veel lastiger in de ruimte komen.

Kan ik dan niet net zo goed op de lange kant of op beide lange kanten een verwarming plaatsen?

Edgar Smit
01-03-2007, 14:27
Natuurlijk kun je ook verwarming aan de lange kanten plaatsen, maar omdat je zei dat je hem liever onder het raam wilde ivm tocht, dacht ik hieraan.

Misschien een gekke suggestie hoor, maar waarom zet je je apparatuur onder je scherm als je dedicated ruimte hebt? waarom niet achterin die ruimte?

voordelen van achterin:
-geen lange kabel speler-beamer nodig
-geen hinderlijke displays onder/achter het scherm
-apparatuur is makkelijker te bereiken zonder voor het scherm te hoeven staan
-je kunt meteen vanuit de kijkerspositie e.e.a. instellen.
-alleen fronts/centre en evt sub hebben een lange kabel nodig.
-geen hinderlijke stopcontacten/verlengsnoeren in het zicht (hooguit v/d sub)

Alexander D
01-03-2007, 14:51
Natuurlijk kun je ook verwarming aan de lange kanten plaatsen, maar omdat je zei dat je hem liever onder het raam wilde ivm tocht, dacht ik hieraan.

Misschien een gekke suggestie hoor, maar waarom zet je je apparatuur onder je scherm als je dedicated ruimte hebt? waarom niet achterin die ruimte?

voordelen van achterin:
-geen lange kabel speler-beamer nodig
-geen hinderlijke displays onder/achter het scherm
-apparatuur is makkelijker te bereiken zonder voor het scherm te hoeven staan
-je kunt meteen vanuit de kijkerspositie e.e.a. instellen.
-alleen fronts/centre en evt sub hebben een lange kabel nodig.
-geen hinderlijke stopcontacten/verlengsnoeren in het zicht (hooguit v/d sub)

Ivm tocht zou ik daar inderdaad een verwarming willen, dus dank voor het meedenken. :wink:

Er zijn verschillende redenen waarom ik de apparatuur niet achter plaats:


-geen lange kabel speler-beamer nodig
Dat zou in dit geval niet veel uitmaken.


-geen hinderlijke displays onder/achter het scherm
Dat vind ik juist prettig, ik zie graag hoe lang de film nog duurt. :wink:


-apparatuur is makkelijker te bereiken zonder voor het scherm te hoeven staan
Klopt, maar achter plaatsen gaat niet. Daar komt de deur naar de computerruimte/speelruimte voor de kids.


-je kunt meteen vanuit de kijkerspositie e.e.a. instellen.
Dat kan ook bij plaatsing aan de voorkant.


-alleen fronts/centre en evt sub hebben een lange kabel nodig.
En juist voor de fronts wil ik duurdere/beter kabel gebruiken. Stel je voor dat ik 30 meter XT400 moet kopen....... :?


-geen hinderlijke stopcontacten/verlengsnoeren in het zicht (hooguit v/d sub)
Die zouden achter ook in het zicht liggen. Misschien vervang ik m'n meubel door iets van hout (op maat gemaakt) en dan zie je ook geen kabels meer liggen.

Alexander D
01-03-2007, 15:24
-geen hinderlijke displays onder/achter het scherm
Dat vind ik juist prettig, ik zie graag hoe lang de film nog duurt. :wink:
Dan is er toch iets mis met je filmbeleving :twisted: ;).

Er is zoveel mis met me.... :wink:

Seth__Gekko
01-03-2007, 16:31
Het is in ieder geval een goed idee wanneer je niet een design radiator neerzet deze te comoufleren met een ombouw!

Edgar Smit
02-03-2007, 08:31
In het geval dat de apparatuur alsnog voorin komt te staan, misschien een idee om een raltief lage radiator te plaatsen met een ombouw zonder bovendoorlaat waarop je je apparatuur kunt plaatsen? De tocht zorgt dan voor een beetje koeling en boven je apparatuur kun je dan het scherm hangen.

Alexander D
02-03-2007, 17:33
Deze week weer wat vorderingen gemaakt. 8)

Het nieuwe stuk buitenmuur is zo ver gemetseld als nu kan. Nu moet dus eerst het dak eraf om verder omhoog te kunnen.

http://img140.imageshack.us/img140/2188/kif0833dw6.jpg

Verder is de tussenmuur geplaats met de deuropening naar de computerkamer.

http://img140.imageshack.us/img140/4290/kif0830hl8.jpg

Sicco
02-03-2007, 17:39
ah, het begint al een beetje vorm te krijgen zo!
leuk project hoor! :)

Johan van den D.
02-03-2007, 19:45
Ziet er allemaal netjes uit tot nu toe.

Edgar Smit
03-03-2007, 23:43
Blijft leuk om dit soort projecten te volgen.

Alexander D
04-03-2007, 14:08
Mijn tv staat te koop:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=50241

Alexander D
10-03-2007, 09:48
Vandaag maar eens een garagedak verwijderen. 8)

Alexander D
10-03-2007, 09:48
Oh, en gisteren diverse projectoren gezien. Update komt nog. :wink:

Seth__Gekko
10-03-2007, 10:47
Oh, en gisteren diverse projectoren gezien. Update komt nog. :wink:update of de daadwerkelijke upgrade :wink:

Alexander D
10-03-2007, 19:48
Oh, en gisteren diverse projectoren gezien. Update komt nog. :wink:update of de daadwerkelijke upgrade :wink:

Alletwee. :wink:

Vandaag de hele dag in de weer geweest met het (met beleid) slopen van het dag. Dat is goed gelukt. Weer een rotklus achter de rug. Het ziet er naar uit dat het komende week mooi weer dus hopen we een heel eind te komen met het metselwerk.

Alexander D
10-03-2007, 20:47
Gisterenavond wat projectoren vergeleken om een de keuze alvast een heel stuk te verkleinen. :P

Ton (Meerview Eindhoven) was zo vriendelijk voor mij de beoogde toekomstige dvd speler Marantz DV7001 ook klaar te zetten om deze te combineren met de verschillende projectoren. De speler kwam rechtstreeks uit de verpakking. Mooi apparaat, heel herkenbaar Marantz en lijkt bijzonder veel op de DV9600. Wel heeft de 7001 weer een nieuw menu.

De projectoren:

Sanyo Z5
Marantz VP4001
Themescene HD72 (favoriet vooraf)

Begonnen met de Sanyo. Aangezien ik relatief weinig projectorervaring heb als niet-bezitter en het alweer een tijdje terug was dat ik de Epson had gezien viel me de Sanyo zeker niet tegen in eerste instantie. Het beeld was scherp maar de zwartwaarde viel me al snel op. Na de overstap van de muziek dvd naar de Superbit Shakespeare in love viel me wel meteen het gebrek aan diepte op bij deze projector. Ik had genoeg gezien...

Daarna overgestapt naar de Marantz 4001. Dat vond ik een wereld van verschil. De kleuren waren een stuk voller en warmen en de gezichten daardoor veel realistischer, ook diepte en de zwartwaarde bleken een stuk beter voor elkaar te zijn. Het relatief zachte beeld beviel me zeer zeker. Nadeel van deze projector is dat hij wat meer geluid maakt. Dat viel goed op omdat de projector in deze opstelling vlak bij m'n kijkpositie stond.
Daarna overgestapt naar de HD72. De HD73 was niet aanwezig maar ik begreep dat beide modellen in het assortiment blijven en dat de verschillen in ieder geval volgens de specs klein zijn. Door de vele positieve reviews die ik al had geleden over de projector stond de HD72 eigenlijk bovenaan m'n lijstje. Dat is nu niet meer het geval. Op veel fronten vond ik deze vergelijkbaar met de Marantz. De kleuren van de Marantz bevielen me echter stukken beter. Ik vond bij de HD72 de kleuren ronduit minder. Gezichten waren een stuk bleker en alles kwam veel harder over. Pluspunt van de 72 is dat hij stiller is dan de Marantz. Daarna nog een keer de Marantz aangesloten. En dat bevestigde hetgeen ik al vond: de Marantz beviel me het beste van de drie.

Daarna ook nog even kort een Projection Design (dacht ik) aangesloten. Deze maakt echter zo'n irritant piepgeluid dat die al zou afvallen al kreeg ik die gratis mee. :D

Deze week maar eens even rustig over nadenken. De Marantz heeft me heel positief verrast en is nu in prijs gelijk met de HD72/73.

R Klemkerk
10-03-2007, 21:01
Leuk verhaal om te lezen 8)

Ik denk zo dat de keuze al gemaakt is. Nu wachten totdat de ruimte klaar is om ingericht te gaan worden ;)

Alexander D
10-03-2007, 21:06
Leuk verhaal om te lezen 8)

Ik denk zo dat de keuze al gemaakt is. Nu wachten totdat de ruimte klaar is om ingericht te gaan worden ;)

Die kans is wel groot inderdaad maar ik wil het nog even goed laten bezinken. :wink:

Edgar Smit
10-03-2007, 22:56
Alexander, is de projector van Johan niets voor je? Op het andere forum (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56848.0) staat er ook te koop ivm emigratie, wellicht is dat een optie?

Alexander D
11-03-2007, 11:35
Alexander, is de projector van Johan niets voor je? Op het andere forum (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56848.0) staat er ook te koop ivm emigratie, wellicht is dat een optie?

Nope, ik wil geen crt.

Edgar Smit
13-03-2007, 09:37
Alexander, is dit (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=57151.0)niets voor jou?

Alexander D
13-03-2007, 09:56
Alexander, is dit (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=57151.0)niets voor jou?

Leuk dat je aan me denkt maar hoe kom je daar toch bij???

Ik heb al een keer een Pronto gehad en dat is echt niets voor mij. Ik heb geen zin in dat programmeren van zo'n ab en loop nog liever naar de apparatuur toe als er iets moet gebeuren.

Edgar Smit
13-03-2007, 11:11
Alexander, is dit (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=57151.0)niets voor jou?

Leuk dat je aan me denkt maar hoe kom je daar toch bij???

Ik heb al een keer een Pronto gehad en dat is echt niets voor mij. Ik heb geen zin in dat programmeren van zo'n ab en loop nog liever naar de apparatuur toe als er iets moet gebeuren.Ach ik zag het en dacht dat het wel handig zou zijn voor je dedicated ruimte :wink: .

Maar goed, ik zal niet meer aan je denken hoor :lol: :wink:

Alexander D
13-03-2007, 11:46
Alexander, is dit (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=57151.0)niets voor jou?

Leuk dat je aan me denkt maar hoe kom je daar toch bij???

Ik heb al een keer een Pronto gehad en dat is echt niets voor mij. Ik heb geen zin in dat programmeren van zo'n ab en loop nog liever naar de apparatuur toe als er iets moet gebeuren.Ach ik zag het en dacht dat het wel handig zou zijn voor je dedicated ruimte :wink: .

Maar goed, ik zal niet meer aan je denken hoor :lol: :wink:

Alle tips blijven welkom.

Ik moet nu wat harder gaan nadenken over wat ik tegen de wanden en het plafond ga plakken.

De vloer is al duidelijk.

Alexander D
16-03-2007, 15:15
Zojuist m'n cdspeler weer verkocht aan een htforum lid.

Dat hij er veel plezier van mag gaan beleven. :wink:

R Klemkerk
16-03-2007, 16:05
Zojuist m'n cdspeler weer verkocht aan een htforum lid.

Dat hij er veel plezier van mag gaan beleven. :wink:
Ik denk dat de koper een mooie combi heeft samen met zijn A80 amp :wink:

Alexander D
16-03-2007, 16:07
Zojuist m'n cdspeler weer verkocht aan een htforum lid.

Dat hij er veel plezier van mag gaan beleven. :wink:
Ik denk dat de koper een mooie combi heeft samen met zijn A80 amp :wink:

Alsof jij dat weet..... :mrgreen:

Hij gaat er in ieder geval meer gebruik van maken dan ik. :wink:

R Klemkerk
16-03-2007, 16:38
Zojuist m'n cdspeler weer verkocht aan een htforum lid.

Dat hij er veel plezier van mag gaan beleven. :wink:
Ik denk dat de koper een mooie combi heeft samen met zijn A80 amp :wink:

Alsof jij dat weet..... :mrgreen:

Hij gaat er in ieder geval meer gebruik van maken dan ik. :wink:


Daar ben ik van overtuigd ;)

Albert Kostwinder
16-03-2007, 17:23
Door de vele positieve reviews die ik al had geleden over de projector stond de HD72 eigenlijk bovenaan m'n lijstje. Dat is nu niet meer het geval. Op veel fronten vond ik deze vergelijkbaar met de Marantz. De kleuren van de Marantz bevielen me echter stukken beter. Ik vond bij de HD72 de kleuren ronduit minder.

Lijkt me sterk dat de h72 gecalibreerd en filtered was op 65k.... :wink:

Alexander D
17-03-2007, 10:13
Door de vele positieve reviews die ik al had geleden over de projector stond de HD72 eigenlijk bovenaan m'n lijstje. Dat is nu niet meer het geval. Op veel fronten vond ik deze vergelijkbaar met de Marantz. De kleuren van de Marantz bevielen me echter stukken beter. Ik vond bij de HD72 de kleuren ronduit minder.

Lijkt me sterk dat de h72 gecalibreerd en filtered was op 65k.... :wink:

Waarom? Omdat jij de H72 hebt.... :? :wink:

Er was niets mis met de H72 maar de Marantz vond ik gewoon beter. Diepte en zwartwaarde waren vergelijkbaar maar ik vond de kleuren van de Marantz beter. Wellicht kwestie van smaak. :wink:

Had ik al gemeld dat de Marantz definitief besteld is? 8)

Alexander D
17-03-2007, 10:15
Dit is ie:

http://us.marantz.com/vp4001frontsm.gif

Albert Kostwinder
17-03-2007, 11:06
Door de vele positieve reviews die ik al had geleden over de projector stond de HD72 eigenlijk bovenaan m'n lijstje. Dat is nu niet meer het geval. Op veel fronten vond ik deze vergelijkbaar met de Marantz. De kleuren van de Marantz bevielen me echter stukken beter. Ik vond bij de HD72 de kleuren ronduit minder.

Lijkt me sterk dat de h72 gecalibreerd en filtered was op 65k.... :wink:

Waarom? Omdat jij de H72 hebt.... :? :wink:

Er was niets mis met de H72 maar de Marantz vond ik gewoon beter. Diepte en zwartwaarde waren vergelijkbaar maar ik vond de kleuren van de Marantz beter. Wellicht kwestie van smaak. :wink:

Had ik al gemeld dat de Marantz definitief besteld is? 8)

Was gewoon een vraag?. Een niet gecalibreerde projector is gewoon doodzonde en kun je dan ook niet goed beoordelen. Zelfs de bron die er aan hangt bepaald erg veel en op welke resolutie etc. gecalibreerd wordt.

Maar het gaat toch wat jij het mooist vind? Nou jij vind de Marantz mooier voor jou, dan is hij toch ook de mooiste? (ik kijk er geen biet minder om hoor hihi) Maar laat hem calibreren op je speler die je er aan hangt. Echt, het is een wereld van verschil en de ca. € 150.-- meer dan waard!! Veel plezier er mee! (maar dat zal wel lukken haha) :wink:

Johan van den D.
17-03-2007, 12:31
Er valt me nu iets op in je onderschrift, wat betekend dit ?

Oh, en ook nog DVD.NLler van de maand januari.

Alexander D
17-03-2007, 17:22
Door de vele positieve reviews die ik al had geleden over de projector stond de HD72 eigenlijk bovenaan m'n lijstje. Dat is nu niet meer het geval. Op veel fronten vond ik deze vergelijkbaar met de Marantz. De kleuren van de Marantz bevielen me echter stukken beter. Ik vond bij de HD72 de kleuren ronduit minder.

Lijkt me sterk dat de h72 gecalibreerd en filtered was op 65k.... :wink:

Waarom? Omdat jij de H72 hebt.... :? :wink:

Er was niets mis met de H72 maar de Marantz vond ik gewoon beter. Diepte en zwartwaarde waren vergelijkbaar maar ik vond de kleuren van de Marantz beter. Wellicht kwestie van smaak. :wink:

Had ik al gemeld dat de Marantz definitief besteld is? 8)

Was gewoon een vraag?. Een niet gecalibreerde projector is gewoon doodzonde en kun je dan ook niet goed beoordelen. Zelfs de bron die er aan hangt bepaald erg veel en op welke resolutie etc. gecalibreerd wordt.

Maar het gaat toch wat jij het mooist vind? Nou jij vind de Marantz mooier voor jou, dan is hij toch ook de mooiste? (ik kijk er geen biet minder om hoor hihi) Maar laat hem calibreren op je speler die je er aan hangt. Echt, het is een wereld van verschil en de ca. € 150.-- meer dan waard!! Veel plezier er mee! (maar dat zal wel lukken haha) :wink:

Mijn reactie staat er inderdaad wat botter dan de bedoeling was, verkeerde smilie gekozen. :P :wink:
De speler is nog niet definitief maar de DV7001 heeft met afstand de beste papieren. Tegen de tijd dat alles hangt en 'up and running' is wordt het zeker weten goed afgesteld. :wink:

Alexander D
17-03-2007, 17:25
Er valt me nu iets op in je onderschrift, wat betekend dit ?

Oh, en ook nog DVD.NLler van de maand januari.

Dat wil alleen zeggen dat ik DVD.NLler van de maand januari ben, de gouden ketting mocht dragen, de scepter mocht zwaaien en de beloning van € 1.000.000,- in m'n zak mocht steken...... 8)

Nee, het was een idee uit het off-topic en ik had de eer de eerste te zijn. Volkomen flauwe kul verder. :wink:

Edgar was mijn waardige opvolger voor februari. :D

Johan van den D.
17-03-2007, 17:26
Ah ok..........
Dacht dat ik iets gemist had.

Albert Kostwinder
18-03-2007, 11:58
Door de vele positieve reviews die ik al had geleden over de projector stond de HD72 eigenlijk bovenaan m'n lijstje. Dat is nu niet meer het geval. Op veel fronten vond ik deze vergelijkbaar met de Marantz. De kleuren van de Marantz bevielen me echter stukken beter. Ik vond bij de HD72 de kleuren ronduit minder.

Lijkt me sterk dat de h72 gecalibreerd en filtered was op 65k.... :wink:

Waarom? Omdat jij de H72 hebt.... :? :wink:

Er was niets mis met de H72 maar de Marantz vond ik gewoon beter. Diepte en zwartwaarde waren vergelijkbaar maar ik vond de kleuren van de Marantz beter. Wellicht kwestie van smaak. :wink:

Had ik al gemeld dat de Marantz definitief besteld is? 8)

Was gewoon een vraag?. Een niet gecalibreerde projector is gewoon doodzonde en kun je dan ook niet goed beoordelen. Zelfs de bron die er aan hangt bepaald erg veel en op welke resolutie etc. gecalibreerd wordt.

Maar het gaat toch wat jij het mooist vind? Nou jij vind de Marantz mooier voor jou, dan is hij toch ook de mooiste? (ik kijk er geen biet minder om hoor hihi) Maar laat hem calibreren op je speler die je er aan hangt. Echt, het is een wereld van verschil en de ca. € 150.-- meer dan waard!! Veel plezier er mee! (maar dat zal wel lukken haha) :wink:

Mijn reactie staat er inderdaad wat botter dan de bedoeling was, verkeerde smilie gekozen. :P :wink:
De speler is nog niet definitief maar de DV7001 heeft met afstand de beste papieren. Tegen de tijd dat alles hangt en 'up and running' is wordt het zeker weten goed afgesteld. :wink:

Niet om het een of ander Alexander, maar ik denk dat je jezelf erg tekort doet om er geen echte hd bron aan die Marantz te hangen. Daardoor worden kleuren en overall realisme vele malen groter dan die dv7001. :wink:

Alexander D
18-03-2007, 13:04
Door de vele positieve reviews die ik al had geleden over de projector stond de HD72 eigenlijk bovenaan m'n lijstje. Dat is nu niet meer het geval. Op veel fronten vond ik deze vergelijkbaar met de Marantz. De kleuren van de Marantz bevielen me echter stukken beter. Ik vond bij de HD72 de kleuren ronduit minder.

Lijkt me sterk dat de h72 gecalibreerd en filtered was op 65k.... :wink:

Waarom? Omdat jij de H72 hebt.... :? :wink:

Er was niets mis met de H72 maar de Marantz vond ik gewoon beter. Diepte en zwartwaarde waren vergelijkbaar maar ik vond de kleuren van de Marantz beter. Wellicht kwestie van smaak. :wink:

Had ik al gemeld dat de Marantz definitief besteld is? 8)

Was gewoon een vraag?. Een niet gecalibreerde projector is gewoon doodzonde en kun je dan ook niet goed beoordelen. Zelfs de bron die er aan hangt bepaald erg veel en op welke resolutie etc. gecalibreerd wordt.

Maar het gaat toch wat jij het mooist vind? Nou jij vind de Marantz mooier voor jou, dan is hij toch ook de mooiste? (ik kijk er geen biet minder om hoor hihi) Maar laat hem calibreren op je speler die je er aan hangt. Echt, het is een wereld van verschil en de ca. € 150.-- meer dan waard!! Veel plezier er mee! (maar dat zal wel lukken haha) :wink:

Mijn reactie staat er inderdaad wat botter dan de bedoeling was, verkeerde smilie gekozen. :P :wink:
De speler is nog niet definitief maar de DV7001 heeft met afstand de beste papieren. Tegen de tijd dat alles hangt en 'up and running' is wordt het zeker weten goed afgesteld. :wink:

Niet om het een of ander Alexander, maar ik denk dat je jezelf erg tekort doet om er geen echte hd bron aan die Marantz te hangen. Daardoor worden kleuren en overall realisme vele malen groter dan die dv7001. :wink:

Die komt er wel. 8)

Zojuist m'n cdspeler verkocht om dat budget vrij te maken voor een andere speler. Ik luister nog wel cd maar gewoon veel minder dan vroeger. Het staat meer als achtergrondmuziek op dan dat ik er echt tijd voor maak om te luisteren en dan is een dvdspeler voor cd's ook voldoende voor mij. Zeker als de DV7001 zo goed blijkt te zijn als ik links en rechts opvang.

De DV7001 staat dus hoog op de lijst vanwege zijn cd kwaliteiten. Een andere optie is de DV6001 mocht ik mijn wensen daarvoor wat bijstellen. Maar ik heb bewust niet voor een Arcam gekozen (de DV135 gaat het dubbele van een 7001 kosten) om eventueel voor die bedragen HD spelers te kopen.

Snappie.... :lol: 8)

Edgar Smit
21-03-2007, 14:13
Alexander, ik dacht weer eens aan je en heb weer wat onzinnigs voor je HT ruimte gevonden: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=50127

Alexander D
21-03-2007, 14:28
Alexander, ik dacht weer eens aan je en heb weer wat onzinnigs voor je HT ruimte gevonden: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=50127

Wederom thanks maar no thanks!

De ruimte is niet zo groot en wordt gewoon simpel en strak.

Niet te veel zaken die voor afleiding zorgen!

Edgar Smit
21-03-2007, 14:44
Alexander, ik dacht weer eens aan je en heb weer wat onzinnigs voor je HT ruimte gevonden: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=50127

Wederom thanks maar no thanks!

De ruimte is niet zo groot en wordt gewoon simpel en strak.

Niet te veel zaken die voor afleiding zorgen!Ik zei toch al, iets onzinnigs...... :wink:

Alexander D
07-04-2007, 14:20
Sinds vandaag is de garage weer voorzien van een dak.....:p

Ik zal dit weekend nog wat foto's plaatsen.

Alexander D
09-04-2007, 12:46
De achterkant waar de werk/computerkamer komt:

http://img329.imageshack.us/img329/1228/kif0885bf7.jpg

http://img225.imageshack.us/img225/5999/kif0886hy5.jpg

De voorkant:

http://img329.imageshack.us/img329/3655/kif0887jy4.jpg

De binnenkant:

http://img225.imageshack.us/img225/2087/kif0888wd4.jpg

Het uitzicht van de toekomstige zitpositie:

http://img329.imageshack.us/img329/7140/kif0889wu0.jpg

Sicco
09-04-2007, 12:50
ziet er goed uit!!
ben benieuwd naar het resultaat :)
hoe ging je dat nou oplossen met het raam aan de voorkant? maak je dat gewoon dicht met een groot projectiescherm ervoor?

Alexander D
09-04-2007, 12:52
Voor dat raam komt een rolluik ern komt gewoon een scherm voor te hangen dat omhoog kan als het niet gebruikt wordt.

We moeten door die kamer naar de computerkamer dus altijd dicht is wat aan de donkere kant. Daarmee was iemand anders in huis niet akkoord. ;)

Seth__Gekko
09-04-2007, 17:23
Ziet er allemaal wel weer heel netjes uit hoor.

Alexander D
09-04-2007, 20:08
Thanks!

Rob Eric Blank
10-04-2007, 11:48
Zeer mooie beamer en die DV7001 is wel een zeer fijne DVD speler. Als ik aan een LCD tv ga zal er waarschijnlijk ook een DV7001 bij mij zijn intrede doen.

Alexander D
10-04-2007, 12:01
Zeer mooie beamer en die DV7001 is wel een zeer fijne DVD speler. Als ik aan een LCD tv ga zal er waarschijnlijk ook een DV7001 bij mij zijn intrede doen.

Ik twijfel nog steeds over die 7001. Een 6001 heeft dezelfde Faroudja beeldchip en voor het verschil komt een nieuwe generatie speler al snel dichterbij.

Altijd maar die keuzes.

Edgar Smit
10-04-2007, 12:04
Ik twijfel nog steeds over die 7001. Een 6001 heeft dezelfde Faroudja beeldchip en voor het verschil komt een nieuwe generatie speler al snel dichterbij.

Altijd maar die keuzes.
Man who has choice, has troubles ;) .

Seth__Gekko
10-04-2007, 20:18
Doorhakken die knoop :wink:

Alexander D
10-04-2007, 21:42
Doorhakken die knoop :wink:


Vandaag in ieder geval besloten dat de projector definitief is. Ik wilde nog kijken naar een 1080p projector maar gezien de meerkosten daarvan gaat dat niet gebeuren.

Nu nog wat andere beslissingen.

Welke dvdspeler, verkoop ik de Arcam AVR 350 enz....:|

Seth__Gekko
11-04-2007, 08:47
Je zal er haast grijs van worden.

Edgar Smit
11-04-2007, 08:53
Ik zou eerst de ruimte helemaal gaan afmaken nu, dan kun je ook in het echt kijken waar eventuele verbeteringen haalbaar zijn en of die nodig zijn.

Alexander D
11-04-2007, 09:19
Ik zou eerst de ruimte helemaal gaan afmaken nu, dan kun je ook in het echt kijken waar eventuele verbeteringen haalbaar zijn en of die nodig zijn.


.... sprak Edgar in zijn onbeperkte wijsheid.....:-P

Dat is ook zo. Verbeteringen zijn altijd mogelijk maar of ze echt nodig zijn is een ander verhaal. Ik heb gisterenavond na goed overleg met mezelf en moeders de vrouw besloten dat de Arcam gaat blijven. Dat is nou echt een upgrade die veel zou gaan kosten en niet echt nodig is. Idee was de aanschaf van een NAD Master M25. Een van de mooiste (relatief betaalbare) eindbakken van het moment. Daarbij wilde ik dan een goedkopere (tweedehand) pre/pro nemen maar dat gaat toch al weer snel een sloot geld kosten. En er zit niet meer zoveel in de sloot....:x Zo, weer een knoop doorgehakt. :-P

Wel gaat er zeer waarschijnlijk een nieuwe sub komen als de ruimte af is. Dat wordt iets helemaal anders maar daar kom ik nog op terug.

Edgar Smit
11-04-2007, 09:24
wordt het SVS of Velodyne (een 1812 ) )?

Alexander D
11-04-2007, 09:28
wordt het SVS of Velodyne (een 1812 ) )?

Misschien wel allebij niet.....8-)

Edgar Smit
12-04-2007, 08:35
Misschien wel allebij niet.....8-)U maakt ons nieuwsgierig, maar waarom wil je dan weten wanneer de SVS PB13ultra komt ;) ?

Alexander D
12-04-2007, 09:43
U maakt ons nieuwsgierig, maar waarom wil je dan weten wanneer de SVS PB13ultra komt ;) ?


Omdat ik graag op de hoogte ben en blijf.

Die Ultra is een optie maar zal waarschijnlijk door zijn prijs gaan afvallen.

Verder nog even lekker nieuwsgierig blijven....:mrgreen:

Alexander D
12-04-2007, 16:24
Straks voor een luisterafspraak naar de dealer.

Eens kijken of de DV7001 iets is.

Edgar Smit
12-04-2007, 16:30
Straks voor een luisterafspraak naar de dealer.

Eens kijken of de DV7001 iets is.veel plezier, ben benieuwd naar je ervaring (y)

Seth__Gekko
12-04-2007, 19:34
Ga je zelf knutselen Alexander? Of aan de monolith?

Alexander D
12-04-2007, 20:08
Ga je zelf knutselen Alexander? Of aan de monolith?

De Monolith stond inderdaad ook een tijdje hoog op de lijst maar die is vervallen. Dan toch eerder een SVS.

Knutselwerk staat nu bovenaan de lijst om toch maar vast iets te vertellen. 8)

Alexander D
12-04-2007, 20:34
Vandaag een luistersessie gedaan met de DV7001.
Die gaat het worden. Natuurlijk is hij minder in stereo dan de CD73 die ik had, maar voor mijn gebruik ruim voldoende! Hij zet een mooi stereoplaatje neer en de plaatsing was ook heel goed. Hij heeft niet helemaal de helderheid of wellicht het analoge geluid van de CD73 maar voor een dvdspeler/allesspeler in deze klasse vond ik het erg goed.

De cd lade is inderdaad dun maar ik vond hem niet erg fragiel. Er zit weinig speling op bijvoorbeeld, dat vind ik altijd veel fragieler overkomen. Wel lastig is dat de lade er niet ver genoeg uit komt om de cd/dvd recht naar beneden erin te leggen. Beetje raar.
Oh, en de looks zijn helemaal . Absoluut de mooiste speler in z'n klasse (en een stukje daarboven).

Verder nog een demo gehad van een blauwe schijf in een PS3 op de Marantz VP-11 projector. Daar werd Alexander best vrolijk van. Wat een verschil zeg. Ik had alleen nog maar hdkwaliteit op plasma/lcd gezien maar hierdoor krijg ik toch wel meer zin om te gaan upgraden. En zo'n ps3 is natuurlijk ook leuk voor de kids... :mrgreen:

Het scherm is inmiddels ook definitief: Projecta Cinelpro RF Electrol van 180 x 102. Dat is een maat kleiner dan zou kunnen maar zo blijf ik wat flexibeler met de plaatsing van de speakers.
http://www.projectascreens.nl/images/products/210_l.jpg

Seth__Gekko
13-04-2007, 13:15
Hele mooie plannen zo weer Alexander, ben erg beniewd naar je sub plannen~!

Alexander D
13-04-2007, 14:38
Hele mooie plannen zo weer Alexander, ben erg beniewd naar je sub plannen~!


Geduld is een schone zaak.....:razz:

Seth__Gekko
13-04-2007, 14:49
Pff ik ben al niet meer nieuwsgierig, ik zie de foto's wel :wink:

Alexander D
02-05-2007, 20:09
Vandaag overigens superactie van m'n gemalin:

Ze heeft een nieuw lcdscherm laten neerzetten door een locale dealer ivm de verkoop van de andere tv.

Deze staat er puur voor de verrassing, het echte scherm gaan we nog uitzoeken. :p

Dat zijn goede acties!


Met de bios gaat het gestaag verder. Inmiddels afgetekend waar alle sleuven voor de bekabeling en de verlichting enz. moet komen.

Rob Eric Blank
03-05-2007, 08:34
Vandaag overigens superactie van m'n gemalin:

Ze heeft een nieuw lcdscherm laten neerzetten door een locale dealer ivm de verkoop van de andere tv.

Deze staat er puur voor de verrassing, het echte scherm gaan we nog uitzoeken. :p

Dat zijn goede acties!


Met de bios gaat het gestaag verder. Inmiddels afgetekend waar alle sleuven voor de bekabeling en de verlichting enz. moet komen.
Zeer goeie actie, alleen maar toejuichen!

Edgar Smit
03-05-2007, 09:10
Vandaag overigens superactie van m'n gemalin:

Ze heeft een nieuw lcdscherm laten neerzetten door een locale dealer ivm de verkoop van de andere tv.

Deze staat er puur voor de verrassing, het echte scherm gaan we nog uitzoeken. :p

Dat zijn goede acties!


Met de bios gaat het gestaag verder. Inmiddels afgetekend waar alle sleuven voor de bekabeling en de verlichting enz. moet komen.Toffe actie!!!
hou je meteen rekening met extra sleuven voor loze leidingen met het oog op de toekomst?

Alexander D
03-05-2007, 09:42
Toffe actie!!!
hou je meteen rekening met extra sleuven voor loze leidingen met het oog op de toekomst?

Naar de projector komt de dunste afvoerbuis (zo'n grijze) van zo'n 5 cm doorsnee. Daar kunnen meerdere kabels door als nodig. Verder komt er een extra buis van de pckamer achter deze ruimte naar de voorkant voor de toekomst en zit er al een netwerkaansluiting.

Edgar Smit
03-05-2007, 10:28
Naar de projector komt de dunste afvoerbuis (zo'n grijze) van zo'n 5 cm doorsnee. Daar kunnen meerdere kabels door als nodig. Verder komt er een extra buis van de pckamer achter deze ruimte naar de voorkant voor de toekomst en zit er al een netwerkaansluiting.
je moet natuurlijk niet vergeten dat je aan de zijkanten ook stroom moet hebben voor:
de koelkast / popcornmachine / verlichting / DTS-Dolby bordjes met LED's / vitrinekastverlichting / beertender / frituurpan / afzuiging / airco / stoelverwarming / aansluiting voor de massagestoel / oplaadstation voor telefoon / intercom / oplaadstation voor de zaklampen voor plaatsaanwijzing / ticketprinter / kassa *

*=doorhalen wat niet van toepassing is

Alexander D
03-05-2007, 11:07
je moet natuurlijk niet vergeten dat je aan de zijkanten ook stroom moet hebben voor:
de koelkast / popcornmachine / verlichting / DTS-Dolby bordjes met LED's / vitrinekastverlichting / beertender / frituurpan / afzuiging / airco / stoelverwarming / aansluiting voor de massagestoel / oplaadstation voor telefoon / intercom / oplaadstation voor de zaklampen voor plaatsaanwijzing / ticketprinter / kassa *

*=doorhalen wat niet van toepassing is

haal maar rustig alles door. :lol:

Edgar Smit
03-05-2007, 11:41
haal maar rustig alles door. :lol:wat een saai topic ineens :razz:

Alexander D
03-05-2007, 12:53
wat een saai topic ineens :razz:

Het wordt een thuisbios, geen Pathé. :wink:

Alexander D
03-05-2007, 13:03
Wat, geen irritante tieners die in je rug zitten te porren, mobiele telefoons die continu afgaan en plakkerige popcorn op je stoel? ;) ;).

Wellicht over 10 jaar als de kinderen wat groter zijn....:shock:

Seth__Gekko
03-05-2007, 14:44
Over 10 jaar snel het huis uit schoppen dan!

Alexander D
03-05-2007, 15:11
Over 10 jaar snel het huis uit schoppen dan!

Nee hoor. Mijn kinderen doen zoiets niet.........:-P

Seth__Gekko
03-05-2007, 15:58
Zolang ze het maar goed aangeleerd krijgen.

Alexander D
04-05-2007, 10:15
Leuk stukje proza op hifi.nl over Audiovector:

http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1879

Alexander D
04-05-2007, 10:46
Oh, en dan nog zoiets. :-D

Vanavond of anders morgen bij Meerview de DV 7001 ophalen. 8)

http://www.marantz.com/image/products/e_dv7001_med.gif

Seth__Gekko
04-05-2007, 11:56
Mooi bakbeest!

Edgar Smit
04-05-2007, 12:06
Mooi spelert mijnheer Duimelinck!

Alexander D
04-05-2007, 12:13
Thanks heren!

Alexander D
04-05-2007, 12:18
Strak apparaat. Leuk artikel ook trouwens over Audio Vector ..... en saillant detail: Arcam als demo-apparatuur daar 8). Ik ben iig overtuigd van de goede match tussen Arcam en AV (ook uit eigen ervaring inmiddels :mrgreen:) --- had Arcam ook niet Audio Vector luidsprekers in *hun* demoruimte?

Yep! 8)

http://img249.imageshack.us/img249/853/arcamdemoroom1hj9.jpg

Seth__Gekko
04-05-2007, 13:45
Maken die ook subs, Audio Vector?

Alexander D
04-05-2007, 13:46
Maken die ook subs, Audio Vector?

Yep, maar ik heb ze nog nooit gehoord.

Seth__Gekko
04-05-2007, 13:47
Ben nog steeds erg benieud wat voor het bulderende laag in jouw HT gaat zorgen????

Alexander D
04-05-2007, 13:52
Ben nog steeds erg benieud wat voor het bulderende laag in jouw HT gaat zorgen????


In eerste instantie gewoon de REL Stata 5 die ik nu ook heb. Daar ben ik nog wel tevreden over en aangezien de nieuwe ruimte kleiner is dan de huiskamer met half open keuken ben ik nieuwsgierig naar de prestaties in dat hok.

De integratie van de sub voor stereo is subliem (vraag maar aan Rob van Hout ;)) en de kleur is gelijk aan de kleur van de speakers. De Audiovector's hebben alleen wat meer nerf.

Bedoeling is wel dat er nog een keer wat nieuws komt maar 'het kostenplaatje' van de verbouwing is eigenhandig bezig de letters die er een verkleinwoord van maken de nek om te draaien.....:???:

Seth__Gekko
04-05-2007, 13:53
Oh kleinere ruimte, dat kan een stuk meer SPL geven dus.

Mijn nieuwe woonkamer is ook een stuk kleiner, geen open keuken meer, ik ben benieuwd, meer SPL hoop ik.

Alexander D
04-05-2007, 13:55
Oh kleinere ruimte, dat kan een stuk meer SPL geven dus.

Mijn nieuwe woonkamer is ook een stuk kleiner, geen open keuken meer, ik ben benieuwd, meer SPL hoop ik.

Dat verschil ga je echt wel merken.

En je buren ook.....:mrgreen:

Seth__Gekko
04-05-2007, 14:06
Oei, sja ik had echt een mooie stek, De ene buuf was er nooit, een ander stuk zat in een andere portiek, en de onderburen zijn bejaard, doof en te sociaal, die durven niet te klagen.

Mwa vrij nieuw huis, dus moet goed geisoleerd zijn....hoop ik

Alexander D
05-05-2007, 17:02
http://img391.imageshack.us/img391/7074/kif0914fc6.jpg

Alexander D
05-05-2007, 20:03
benieuwd hoe e.e.a. dalijk klinkt in de dedicated ruimte, als de speakers wat meer kunnen ademen 8).

Je bent van harte welkom om het zelf te komen ervaren. ;)

Alexander D
19-05-2007, 13:02
Gisteren hdmi kabel binnen gekregen.

http://www.dienadel.de/cosmoshop/pix/a/n/1178289353-6205.jpg

Atlona flat hdmi kabel van 1m

Deze kan nu de DV7001 verbinden met m'n scherm. Als de verbouwing af is komt er een eenvoudige speler in de huiskamer en kan ik deze kabel blijven gebruiken.

Nette kabel voor een nette prijs.

Rob Eric Blank
21-05-2007, 13:27
Is zo'n HDMI kabel beter dan andere?
Of nooit een vergelijk gedaan?

Alexander D
21-05-2007, 13:48
Is zo'n HDMI kabel beter dan andere?
Of nooit een vergelijk gedaan?

Nog geen vergelijk gedaan, deze was niet zo duur en ziet er degelijk uit.

Ik ga nog een keer vergelijken met een duurdere kabel. Als er verschil mocht zijn ga ik upgraden.

Sicco
21-05-2007, 15:03
Nog geen vergelijk gedaan, deze was niet zo duur en ziet er degelijk uit.

Ik ga nog een keer vergelijken met een duurdere kabel. Als er verschil mocht zijn ga ik upgraden.

ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen!
bij HDMI schreeuwen sommige mensen heel hard dat het toch gewoon 1-tjes en 0-tjes zijn en dat het dus niets uitmaakt, maar een serieuze vergelijking heb ik nog niet gezien eigenlijk.

Alexander D
22-05-2007, 09:15
ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen!
bij HDMI schreeuwen sommige mensen heel hard dat het toch gewoon 1-tjes en 0-tjes zijn en dat het dus niets uitmaakt, maar een serieuze vergelijking heb ik nog niet gezien eigenlijk.

Duur moet natuurlijk ook iedereen voor zich bepalen. Deze kabel kost bij Dienadel toch € 50,- excl. verzenden. Dan is het een dure kabel in vergelijking met de hdmi van de Lidl die voor € 7.99 te koop was en het blijkbaar ook goed deed. ;)

Rob Eric Blank
22-05-2007, 09:31
Duur moet natuurlijk ook iedereen voor zich bepalen. Deze kabel kost bij Dienadel toch € 50,- excl. verzenden. Dan is het een dure kabel in vergelijking met de hdmi van de Lidl die voor € 7.99 te koop was en het blijkbaar ook goed deed. ;)
Als de kabels hetzelfde preseteren dan was deze idd duur.
50 euro inclusief verzenden is in kabel land niet duur, maar dat weet jijzelf natuurlijk net zo goed.

Edgar Smit
22-05-2007, 12:06
Als de kabels hetzelfde preseteren dan was deze idd duur.
50 euro inclusief verzenden is in kabel land niet duur, maar dat weet jijzelf natuurlijk net zo goed.En dat is precies de reden waarom sommigen willen weten of een digitale signaaloverdrachts kabel van 50 eurie nou net zo goed werkt als een van 7,99 eurie of dat hij toch echt beter resultaat levert. Qua opbouw etc zal hij sowieso beter zijn, maar of dat de weergegeven kwaliteit beinvloed bij dit soort kabels is nog niet zo veel getest/vermeld door gebruikers.

Alexander D
22-05-2007, 13:20
En dat is precies de reden waarom sommigen willen weten of een digitale signaaloverdrachts kabel van 50 eurie nou net zo goed werkt als een van 7,99 eurie of dat hij toch echt beter resultaat levert. Qua opbouw etc zal hij sowieso beter zijn, maar of dat de weergegeven kwaliteit beinvloed bij dit soort kabels is nog niet zo veel getest/vermeld door gebruikers.

Zoals gezegd zijn er zeker plannen om dat een keer te testen. Helaas heb ik daar voorlopig geen tijd voor.

Daarom gewoon een kabel gekozen die ik voor een nette prijs (€ 37,-) thuis had en die in ieder geval goed afgeschermd is, in basis dus een goede kabel.

Mocht de tuin en de verbouwing (ooit) klaar zijn heb ik weer tijd voor zulke ongein. :mrgreen:

Edgar Smit
22-05-2007, 14:33
Zoals gezegd zijn er zeker plannen om dat een keer te testen. Helaas heb ik daar voorlopig geen tijd voor.

Daarom gewoon een kabel gekozen die ik voor een nette prijs (€ 37,-) thuis had en die in ieder geval goed afgeschermd is, in basis dus een goede kabel.

Mocht de tuin en de verbouwing (ooit) klaar zijn heb ik weer tijd voor zulke ongein. :mrgreen:
dan moet je toch wat harder doorwerken, want wij:
1) zitten met smart op jouw vergelijking te wachten
2) hebben nog steeds geen uitnodiging voor de opening
3) zien veel te weinig foto updates

Maar we begrijpen het wel hoor, tis niet niks zo'n verbouwing. ;) .

Alexander D
22-05-2007, 14:36
dan moet je toch wat harder doorwerken, want wij:
1) zitten met smart op jouw vergelijking te wachten
2) hebben nog steeds geen uitnodiging voor de opening
3) zien veel te weinig foto updates

Maar we begrijpen het wel hoor, tis niet niks zo'n verbouwing. ;) .

Ik heb weinig nieuws te fotograferen. De sleuven zitten in de muur en daar zitten al buizen in. Dat vond ik niet spannend genoeg om foto's van te maken.

Binnenkort komt de opening naar de kamer en de kozijnen, dan komen er weer foto's.

De uitnodiging komt nog.

Die vergelijking kun je komen doen als je een duurdere en goedkopere hdmikabel meerbrengt. :razz: Dan maak ik wel tijd.

Edgar Smit
22-05-2007, 15:18
Ik heb weinig nieuws te fotograferen. De sleuven zitten in de muur en daar zitten al buizen in. Dat vond ik niet spannend genoeg om foto's van te maken.

Binnenkort komt de opening naar de kamer en de kozijnen, dan komen er weer foto's.

De uitnodiging komt nog.

Die vergelijking kun je komen doen als je een duurdere en goedkopere hdmikabel meerbrengt. :razz: Dan maak ik wel tijd.Ik ben OldSkool, ik heb een CRT TV en een DVD speler zonder HDMI, dus ook geen HDMI kabel :???: :-D

Alexander D
22-05-2007, 15:55
Ik ben OldSkool, ik heb een CRT TV en een DVD speler zonder HDMI, dus ook geen HDMI kabel :???: :-D

Dan kom je met die twee (geleende?) kabels naar mij toe.

Doen we een test. :)

Sicco
22-05-2007, 20:16
hier een soortgelijke discussie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1197971

daar wordt gezegd dat het op korte afstanden eigenlijk niets uitmaakt. bij langere afstanden kunnen er wel problemen ontstaan bij goedkopere kabels.

Alexander D
22-05-2007, 21:47
hier een soortgelijke discussie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1197971

daar wordt gezegd dat het op korte afstanden eigenlijk niets uitmaakt. bij langere afstanden kunnen er wel problemen ontstaan bij goedkopere kabels.

Voor langere afstanden was het al langer bekend. Gezien mijn scepsis voor korte afstanden ben ik ook best nieuwsgierig naar een goed vergelijk. ;)

Edgar Smit
23-05-2007, 11:31
Voor langere afstanden was het al langer bekend. Gezien mijn scepsis voor korte afstanden ben ik ook best nieuwsgierig naar een goed vergelijk. ;)
Dan moet je toch harder gaan werken :twisted:

Alexander D
23-05-2007, 11:38
*Scheurt één uitnodiging door* ;)

Edgar Smit
23-05-2007, 11:40
*Scheurt één uitnodiging door* ;)
Sorry Sicco, daar gaat je test :razz:

TJ Weissel
23-05-2007, 11:41
Voor langere afstanden was het al langer bekend. Gezien mijn scepsis voor korte afstanden ben ik ook best nieuwsgierig naar een goed vergelijk. ;)

Blijf erbij met de bitrate die door zo'n kabel heengaat zonder errorcorrectie, dient deze wel wat beter afgeschermd te zijn dan de goedkopere HDMI kabels (met name binnen de kabel diverse subkanalen, kleuren, geluid, etc.) , 'n goede kabel filtert meer detail op je scherm en minder flets.

de Hama van 15 euro de deur uitgedaan voor 'n 1,2m PureAV kabeltje.

Sicco
23-05-2007, 12:56
Sorry Sicco, daar gaat je test :razz:

ah damn it. lullig hoe anderen het altijd weer voor je kunnen verpesten... :bier:

Sicco
23-05-2007, 12:57
de Hama van 15 euro de deur uitgedaan voor 'n 1,2m PureAV kabeltje.

en merk je verschil? (daar ging het uiteindelijk om)

TJ Weissel
23-05-2007, 13:06
en merk je verschil? (daar ging het uiteindelijk om)

Ja, de verschillen tussen de kleuren zijn duidelijker en ook de overgangen tussen de verschillende contrasten zijn ook minder flets, ik ben dus daadwerkelijk van mening dat er vooruitgang in geboekt is.

Edgar Smit
23-05-2007, 13:28
Ja, de verschillen tussen de kleuren zijn duidelijker en ook de overgangen tussen de verschillende contrasten zijn ook minder flets, ik ben dus daadwerkelijk van mening dat er vooruitgang in geboekt is.
Nu we toch even aan het topic kapen zijn, hoe lang is in jouw geval de kabel?

TJ Weissel
23-05-2007, 13:36
Nu we toch even aan het topic kapen zijn, hoe lang is in jouw geval de kabel?

PureAV 1.2m in combinatie met 'n Pioneer DV-490 & Samsung LE 32S81

Alexander D
23-05-2007, 13:38
PureAV 1.2m in combinatie met 'n Pioneer DV-490 & Samsung LE 32S81


En voor het complete beeld: Wat kost die kabel?

TJ Weissel
23-05-2007, 13:43
En voor het complete beeld: Wat kost die kabel?

Tegen de 60 euro.

Alexander D
27-05-2007, 19:49
Vandaag nieuwe coax opgehaald. Canare Digiflex Gold II

Deze gaat m'n upc digikastje verbinden met m'n receiver.

http://www.livingcinema.nl/catalog/images/canaredigiflex2.jpg

Alexander D
27-05-2007, 19:58
In Nuenen vermoed ik? :mrgreen:

Yep, bij Hifisupply. Super service. Gisterenavond om 21.00 uur per mail contact en vandaag om 13.00 uur kon ik de kabel ophalen.

Peter: bedankt!

Seth__Gekko
28-05-2007, 09:08
Ah, mooi digitale televisie? Heb je die met de HDMI uitgang?

Alexander D
28-05-2007, 13:14
Ah, mooi digitale televisie? Heb je die met de HDMI uitgang?

Nee, gewoon standaard upc kastje

Alexander D
30-05-2007, 22:16
En weer een update:

Prachtig nieuw (voor mij) meubel ontvangen:

http://www.audio-moebel.de/pimages/16850_5zwzn.jpg

Klinkt natuurlijk prachtig en zo, giga verschillen en weet ik veel wat...

Met dank aan De heer Klemkerk.

Dit meubel komt in de huiskamer als het Spectral meubel gaat verhuizen naar de nieuwe ruimte. Het is wat lager en wat minder diep dus past beter in de huiskamer.

Rob Eric Blank
31-05-2007, 10:31
Ziet er strak uit!

El-Jorge
31-05-2007, 11:56
Ziet er goed uit, tijd voor meer foto's??? :D

Alexander D
31-05-2007, 11:56
Ziet er goed uit, tijd voor meer foto's??? :D

Het kastje staat op zolder, zal niet zo'n spannende foto worden......:mrgreen:

El-Jorge
01-06-2007, 09:07
Het kastje staat op zolder, zal niet zo'n spannende foto worden......:mrgreen:

Tijd dat het afgemaakt wordt dan, dan nieuwe fotos :mrgreen: ;-)

Edgar Smit
01-06-2007, 09:35
Het kastje staat op zolder, zal niet zo'n spannende foto worden......:mrgreen:
Ligt er maar net aan wat jij allemaal op zolder hebt staan/hangen natuurlijk:mrgreen: .
Maar, mooi kastje, feli!

Alexander D
01-06-2007, 19:49
Tijd dat het afgemaakt wordt dan, dan nieuwe fotos :mrgreen: ;-)


Ooit, en vooral de nadruk op 'ooit' is het allemaal af. De verbouwing en de tuin....:razz:

Edgar Smit
11-06-2007, 16:00
Ooit, en vooral de nadruk op 'ooit' is het allemaal af. De verbouwing en de tuin....:razz:
Ineens weet ik waar (http://www.landvanooit.nl/) jij woont:razz:

Seth__Gekko
12-06-2007, 08:21
Zulk mooi weer een geen vooruitgang...sjammer.

Alexander D
12-06-2007, 09:29
Zulk mooi weer een geen vooruitgang...sjammer.

Gisteren gebeld, inderdaad geen vooruitgang.....:evil:

De kozijnen zijn zo ongeveer klaar maar de rolluik is er nog steeds niet. Daar zijn om een of andere vage reden wat problemen. Vandaag word ik gebeld wat de status precies is.

Vooralsnog ben ik kalm. Dat gaat ook makkelijker als je andere dingen aan je hoofd hebt.

Alexander D
16-06-2007, 13:20
Gisteren dan eidelijk telefoontje gehad. Rolluik blijft het probleem. De rest is al lang klaar maar de fabrikant van het rolluik heeft het zo druk dat ze met een achterstand zitten.

Al heel wat minder kalm dus. Maandag krijg ik weer meer info. :roll:

Rob G.
16-06-2007, 17:15
Dat is flink balen.
Maar we leven met je mee, we worden ook steeds minder kam; we wachten nog steeds op foto's! :)

Alexander D
16-06-2007, 17:58
Dat is flink balen.
Maar we leven met je mee, we worden ook steeds minder kam; we wachten nog steeds op foto's! :)

En die komen zeker weer als er iets nieuws valt vast te leggen. ;)

Alexander D
22-06-2007, 11:10
De rolluik is binnen!

Als het goed is worden volgende week de kozijnen enz geplaatst!!!! :-P

Seth__Gekko
22-06-2007, 11:14
Kijk eens aan, dat is goed nieuws!

Alexander D
24-06-2007, 20:46
De afgelopen dagen veel input ontvangen voor een nieuwe sub. Goede opties!

Nog veel denkwerk te verrichten. :lol: ;-)

Edgar Smit
25-06-2007, 08:45
De afgelopen dagen veel input ontvangen voor een nieuwe sub. Goede opties!

Nog veel denkwerk te verrichten. :lol: ;-)dat gaat hoofdpijn worden :mrgreen:

Seth__Gekko
25-06-2007, 09:15
Goedemorgen allemaal, zojuist mijn ontslagbrief ingeleverd. Seth Stuurt vandaag zijn nieuwe contract op...spannend!

Alexander D
25-06-2007, 09:26
Goedemorgen allemaal, zojuist mijn ontslagbrief ingeleverd. Seth Stuurt vandaag zijn nieuwe contract op...spannend!

Je mag hier best een tweede oht van maken Seth.... :bier:

Dennis Oosterhuis
25-06-2007, 10:31
Mogguh...

Seth__Gekko
25-06-2007, 13:10
hehe lol ik lees het nu pas **nieuw oht kuch kuch**

Zo eindelijk kan je weer aan de slag binnenkort, succes!

Dennis Oosterhuis
25-06-2007, 13:28
(Om even in de sfeer te blijven van datgene waar dit topic voor werd aangemaakt en derhalve het onderwerp OHT te verlaten: )

"Succes met je thuisbios in aanbouw, Alexander!" (y)

Alexander D
27-06-2007, 09:16
Vandaag worden eindelijk de kozijnen geplaatst. Ik had gevraagd of ze ruim van te voren wilde bellen zodat ik eea goed kon plannen ivm de opening naar de huiskamer die dan zo snel mogelijk gemaakt moet worden.

Gisterenavond 17.30 uur belde ze voor vandaag. :neutral: :evil:

Straks maar eens gaan kijken naar de resultaten. Eerste probleempje is inmiddels geboren. De verwarming wordt een stuk lastiger dan gedacht. Er moet sowieso veel meer vervangen worden.

Edgar Smit
27-06-2007, 09:37
Vandaag worden eindelijk de kozijnen geplaatst. Ik had gevraagd of ze ruim van te voren wilde bellen zodat ik eea goed kon plannen ivm de opening naar de huiskamer die dan zo snel mogelijk gemaakt moet worden.

Gisterenavond 17.30 uur belde ze voor vandaag. :neutral: :evil:

Straks maar eens gaan kijken naar de resultaten. Eerste probleempje is inmiddels geboren. De verwarming wordt een stuk lastiger dan gedacht. Er moet sowieso veel meer vervangen worden.Het lijkt wel een soort wet: als je verbouwd vallen de plannen en kosten altijd anders uit dan geplanned, zelfs al plan je die veranderingen mee. Balen voor, strekte ermee, ik hoop dat je niet al te veel hinder (materialistisch en financieel) onder lijdt.

Seth__Gekko
27-06-2007, 10:55
Veel succes!

TJ Weissel
27-06-2007, 11:30
Succes in de chaos vandaag dan.

ps. wanneer krijgen we fotoupdate?! :D

Alexander D
27-06-2007, 14:01
Natuurlijk weer niet alles in orde.

1 ventilatorrooster is te breed.

De twee ramen aan de achterkant zijn eigenlijk iets te hoog waardoor we geen vensterbank kunnen plaatsen.

:evil:

Seth__Gekko
27-06-2007, 14:26
Lekker uitgemeten weer....

TJ Weissel
27-06-2007, 16:09
Lekker uitgemeten weer....

Het bewijs dat 'n rolmaat beter werkt dan 'n duimstok.

Seth__Gekko
27-06-2007, 16:17
Duimstok is zó jaren '60.

http://www2.westfalia.de/medien/scaled_pix/300/300/000/000/000/000/000/578/16.jpg

Edgar Smit
27-06-2007, 16:36
Het bewijs dat 'n rolmaat beter werkt dan 'n duimstok.
Of juist precies andersom natuurlijk :bier: .

Alexander D
27-06-2007, 16:39
Het is gewoon gemeten met een rolmaat en het komt wel weer goed. ;)

Alexander D
28-06-2007, 15:22
Iemand toevallig al interesse in een mooie Rel Strata 5 in perfecte staat?

Seth__Gekko
28-06-2007, 17:06
Doe eens een animocheck op htforum ;-)

Alexander D
28-06-2007, 17:07
Doe eens een animocheck op htforum ;-)

Gaat tzt zeker gebeuren. ;)

TJ Weissel
28-06-2007, 17:09
Iemand toevallig al interesse in een mooie Rel Strata 5 in perfecte staat?

hstadman misschien? (6)

Seth__Gekko
28-06-2007, 17:09
Ik ben niet geinteresseerd, mijn SB12-Plus moet nog wennen aan zijn nieuwe woonkamer. Die gaat voorlopig niet weg.

Alexander D
03-07-2007, 11:32
Het probleem met de kozijnen wordt/is opgelost.

Vandaag wordt de waterslag geplaatst dus dan ziet alles er weer een stuk beter uit van de buitenkant!

Vrijdag wordt de opening van de huiskamer naar de ht gemaakt. :razz:

Seth__Gekko
03-07-2007, 11:52
Spannend, dat wordt flink klussen in het weekeinde dus!

Edgar Smit
03-07-2007, 11:59
Iemand toevallig al interesse in een mooie Rel Strata 5 in perfecte staat?
voor 50 euro kom ik hem nu direct ophalen (6)

Alexander D
03-07-2007, 12:05
voor 50 euro kom ik hem nu direct ophalen (6)

Je mag wel € 50,- vast overmaken en het nog nader te bepalen restbedrag contant betalen bij ophalen.....:-P

Edgar Smit
03-07-2007, 12:33
Je mag wel € 50,- vast overmaken en het nog nader te bepalen restbedrag contant terugkrijgen bij ophalen.....:-Pdat is nog eens aardig, PM je adres, ik kom zo (6) :bier:

TJ Weissel
03-07-2007, 12:34
Lol 50 euro :D

Seth__Gekko
03-07-2007, 12:57
Animocheckje again?

Seth__Gekko
03-07-2007, 13:15
Animocheckje again? Vraagprijsnoemen is verplicht :nanananana:

Rob Eric Blank
24-07-2007, 15:18
Wat zal er voor de Strata 5 in de plaats komen? Ik heb voorzichtige interesse, maar heel voorzichtig. Zelf ben ik ook oriënterend op diverse subs, ook op een SB12-Plus (die zal budget technisch wat slechter zijn).
Geld is even een probleem, ik "moest" van mijzelf even wat fotografie upgrades uitvoeren. Had ik ook zeker wel een dikke SB12-Plus voor kunnen kopen EN een Strata V ;-). Stommie hobbies!

Alexander D
24-07-2007, 15:24
Wat zal er voor de Strata 5 in de plaats komen? Ik heb voorzichtige interesse, maar heel voorzichtig. Zelf ben ik ook oriënterend op diverse subs, ook op een SB12-Plus (die zal budget technisch wat slechter zijn).
Geld is even een probleem, ik "moest" van mijzelf even wat fotografie upgrades uitvoeren. Had ik ook zeker wel een dikke SB12-Plus voor kunnen kopen EN een Strata V ;-). Stommie hobbies!


Wat er precies voor terug gaat komen is nog niet zeker. Heb ook de tijd en ben veel verschillende opties aan het bekijken. Tot leuke subs met 18" woofers....

Seth__Gekko
24-07-2007, 15:37
een mooie 18" van Velodyne?

Rob Eric Blank
24-07-2007, 15:39
een mooie 18" van Velodyne?
Heel erg vet!

Seth__Gekko
24-07-2007, 15:41
Heel erg duur ook...

Rob Eric Blank
24-07-2007, 16:01
Bose in je huis.........Bose is uit den Boze!;)

Alexander D
24-07-2007, 16:39
Geen Bose, ik wil iets goeds.

Geen DD18, tenzij iemand enkele duizenden euro's wil sponsoren. :-P

Rob Eric Blank
24-07-2007, 16:48
Geen Bose, ik wil iets goeds.

Geen DD18, tenzij iemand enkele duizenden euro's wil sponsoren. :-P
Als die sponsor zich aandiend, zou je die dan direct naar mij kunnen verwijzen. Ik heb nog wel een "whishlist".:grin:

Edgar Smit
24-07-2007, 16:52
Vergis je niet in het prof spul van Bose, dat is totaal niet te vergelijken met hun thuis spul hoor. Die baspijp hangt overigens ook in de MM in Den Haag op de DVD/CD afdeling.