PDA

Bekijk de volledige versie : Road To Guantánamo, The [DVD]



Ludo Keeris
19-02-2007, 13:54
Road To Guantánamo, The [DVD]

Het waargebeurde verhaal van de Tipton Three en hoe ze in de gevangenis op Guantánamo Bay terechtkwamen.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2865)

Hugo R
19-02-2007, 16:13
Klinkt erg interessant, ga deze denk wel een keertje aanschaffen.

Henk Heideveld
20-02-2007, 10:28
Tja het zal wel weer aan mij liggen hoor, maar mindere geluids- en beeldkwaliteit om een film geloofwaardiger te maken. :shock: :shock: :shock:
Je verzint het toch zelf niet, zo iets! :cry: :cry: :cry:
Ik denk dat we hier te maken hebben met low-budget, zoals ook bij vliegreizen :x :?

rkrijger
20-02-2007, 11:29
Tja het zal wel weer aan mij liggen hoor, maar mindere geluids- en beeldkwaliteit om een film geloofwaardiger te maken. :shock: :shock: :shock:
Je verzint het toch zelf niet, zo iets! :cry: :cry: :cry:
Ik denk dat we hier te maken hebben met low-budget, zoals ook bij vliegreizen :x :?

Ik vond het ook mooi gevonden! ;-)

Henk Heideveld
20-02-2007, 11:41
Tja het zal wel weer aan mij liggen hoor, maar mindere geluids- en beeldkwaliteit om een film geloofwaardiger te maken. :shock: :shock: :shock:
Je verzint het toch zelf niet, zo iets! :cry: :cry: :cry:
Ik denk dat we hier te maken hebben met low-budget, zoals ook bij vliegreizen :x :?

Ik vond het ook mooi gevonden! ;-)
Ja bijvoorbeeld beeld en geluid verkloten om zo de indruk te wekken dat de film zich 100 jaar geleden afspeelde.
Dan bleef er van de serie "Rome" niet veel over :mrgreen:

Coen P.
20-02-2007, 11:56
Tja het zal wel weer aan mij liggen hoor, maar mindere geluids- en beeldkwaliteit om een film geloofwaardiger te maken. :shock: :shock: :shock:
Je verzint het toch zelf niet, zo iets! :cry: :cry: :cry:


waarom niet?

Robert Altman deed het bij McCabe & Mrs. Miller en Cassavetes deed het bij Faces.

rkrijger
20-02-2007, 12:00
Dan bleef er van de serie "Rome" niet veel over :mrgreen:

Die DVDs waren dan met hamer en beitel gemaakt...

Martin van Tuijl
23-02-2007, 09:56
Toevallig gisteren gedownload en, voor zover nodig, weer een ware eyeopener over de schandalige manier waarop de amerikanen hun gram halen. Om te kotsen. Je vraagt je af hoeveel van deze gevallen nog boven water komen als de beerput die Guantanamo heet volledig open gaat. Ga deze zeker aanschaffen, verdient een plaats in m'n 'geschiedenishoekje'
Het commentaar over de beeldkwaliteit hier boven snijd geen hout. Je verwacht van tvopnames toch geen Pixar kwaliteit met DTS? De manier waarop de rest is gefilmd werkt idd perfect voor de sfeer. Mooie recensie en een aanrader!

Richard B.
03-04-2009, 23:56
Hij was net op tv en ik vond hem erg shockerend. Als je me vraagt wat ik gruwelijker vond, de daden van Al Quaida-terroristen of dat wat de Amerikanen deden in Guantanamo, dan vind ik het moeilijk om daar antwoord op te geven. Het heeft feitelijk gewoon dezelfde oorsprong en hetzelfde doel. En wat dat betreft is dit een erg indrukwekkende film die iets toont van een van de dieptepunten van de Westerse "beschaving" van de laatste 50 jaar.

Jeroen Trapman
04-04-2009, 12:34
Ik vond de film een erg duidelijk beeld geven, ben blij dat ik hem heb gezien.

Neil
04-04-2009, 12:51
Zeer eenzijdige film.
Absoluut niet de bedoeling om de film als objectieve docu te erkennen aangezien het vrij duidelijk is dat alleen de 3 verhalen van de Tipton mannen worden geportretteerd, en nergens kritisch naar hun verhaal wordt gekeken.

Daarom ook zo jammer dat mensen zoals Richard en Martin er zo hard intrappen.
Propaganda anyone?

Ik praat de misstanden in Gitmo niet goed, maar om die Tipton kerels zo op hun bruine ogen te geloven is wellicht wat naief als je er over nadenkt.

Ik bedoel, ze gaan naar een bruiloft in Pakistan, maar weigeren om daar bij familie te verblijven, of om in een hotel te trekken (zogenaamd omdat ze daar geen geld voor hebben, maar ja, geld voor vliegtickets hebben ze dan weer wel :roll:). Ze kiezen er echter voor om "toevallig" in een moskee te verblijven die er "toevallig" om bekend staat met enige regelmaat anti Amerika demonstraties te organiseren.

Nu ze toch in de buurt waren kregen ze opeens een briljante "ingeving" om even de grens over te duiken naar Afghanistan, om te zien of ze konden "helpen" (kuch) :roll:

Na daar te hebben "geholpen" (uhuh) vragen ze om terug te worden gereden naar Pakistan. Maar op de een of andere manier protesteren ze nauwelijks als hun chauffeur het tegenovergestelde doet, en hen juist verder in Afghanistan brengt (uhuh).

"Toevallig" is die plek Kunduz. Wat "toevallig" de laatste vesting is waar de Taliban nog aan de macht is na terug te zijn gedrongen door de Noordelijke alliantie. Dezelfde Kunduz die er later om bekend stond voornamelijk Pakistaanse jihadis te herbergen.

Vervolgens worden de 3 Tipton boys ver achter de Taliban linies zonder paspoorten opgepakt in een gezelschap van vluchtende Taliban en Al-Qaeda strijders.

Als je zo naief bent om bovenstaan verhaal te geloven, dan zou je kunnen denken dat die gasten simpelweg op de verkeerde plaats, op de verkeerde tijdstip verkeerden.
Maar vind je het heeeeel gek dat Amerika er, gezien de omstandigheden, anders over dacht?

Een van de 3 (Ruhal Ahmed ) heeft later na een leugendetectortest te hebben gefaald ook toegegeven in Afghanistan een trainingskamp voor Jihadis te hebben bezocht waar hij o.a. AK-47 wapentraining onderging.

Neil
04-04-2009, 12:56
Als je me vraagt wat ik gruwelijker vond, de daden van Al Quaida-terroristen of dat wat de Amerikanen deden in Guantanamo, dan vind ik het moeilijk om daar antwoord op te geven.

Dan ben je duidelijk niet bekend met de praktijken van Al-Qaeda :rolleyes:
Mensen onthoofden, ogen er uit steken, lichaamsdelen afhakken etc?? Heb wel een paar filmpjes voor je, als je even met je neus op de feiten gedrukt wil worden.

Hoe kan je nou twijfelen over wat "erger" is?

Richard B.
08-04-2009, 11:50
Dan ben je duidelijk niet bekend met de praktijken van Al-Qaeda :rolleyes:
Mensen onthoofden, ogen er uit steken, lichaamsdelen afhakken etc?? Heb wel een paar filmpjes voor je, als je even met je neus op de feiten gedrukt wil worden.

Hoe kan je nou twijfelen over wat "erger" is?
De VS is een democratisch westers land. Naar die maatstaven is zoiets als Guantánamo net zo schokerend als dat wat Al Quaida doet. Van de VS verwacht je namelijk westerse normen en geen nazi-praktijken.

Deze film is trouwens niet de eerste weergave van wat er in Guantánamo gebeurd (wel de duidelijkste trouwens). Propaganda kun je het daarom niet noemen.