PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe werkt DVD-profiler ?



LouisXIV
20-02-2007, 14:53
Ik heb een paar vragen over DVD-profiler

1) Moet je echt de software aanschaffen om het programma te gebruiken?

2) Moet ik zelf van al mijn titels de plaatjes inscannen óf worden deze ge-upload van een site van dvd-profiler.

3) Moet ik zelf zaken als cast e.d. invoeren? Óf hoef ik alleen maar dvd titels in te voeren en staat de rest er dan vanzelf allemaal in?

4) Is het uiteindelijk een soort database waarin ik binnen mijn eigen collectiefilms kan zoeken naar bijvoorbeeld alle films waar Sean Connery in speelt?

5) Zijn er ook betere cq alternatieve programma's die je collectie kunnen bijhouden?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Mik. V
20-02-2007, 15:04
Ik heb een paar vragen over DVD-profiler

1) Moet je echt de software aangeschaffen om het programma te gebruiken?

2) Moet ik zelf van al mijn titels de plaatjes inscannen óf worden deze ge-upload van een site van dvd-profiler.

3) Moet ik zelf zaken als cast e.d. invoeren? Óf hoef ik alleen maar dvd titels in te voeren en staat de rest er dan vanzelf allemaal in?

4) Is het uiteindelijk een soort database waarin ik binnen mijn eigen collectiefilms kan zoeken naar bijvoorbeeld alle films waar Sean Connery in speelt?

5) Zijn er ook betere cq alternatieve programma's die je collectie kunnen bijhouden?

Alvast bedankt voor de antwoorden.




1) Nee, je kan gewoon de free-version gebruiken

2) worden automatisch toegevoegd via dvdprofiler

3) word allemaal automatisch toegevoegd

4) ik geloof dat dit niet mogelijk is, maar als het wel kan verbeter me!

5) ja er zijn er wel een paar, zag er laatst nog wat voorbij komen op dit forum. maar dvdprofiler word wel als de nummer 1 gezien!

LouisXIV
20-02-2007, 15:39
1) Nee, je kan gewoon de free-version gebruiken

==> Kan ik die op de site van dvd profiler downloaden? En werkt hij op een normale manier zonder dat ik steeds van die hinderlijke popups krijg?

2) worden automatisch toegevoegd via dvdprofiler

==> Goed ik word nu al vrolijk :lol:

3) word allemaal automatisch toegevoegd

==> Het wordt steeds beter!! :mrgreen:

4) ik geloof dat dit niet mogelijk is, maar als het wel kan verbeter me!

5) ja er zijn er wel een paar, zag er laatst nog wat voorbij komen op dit forum. maar dvdprofiler word wel als de nummer 1 gezien!

==> Dan moet ik die maar gebruiken, dvd profiler!!

Mik. V
20-02-2007, 15:41
1) Nee, je kan gewoon de free-version gebruiken

==> Kan ik die op de site van dvd profiler downloaden? En werkt hij op een normale manier zonder dat ik steeds van die hinderlijke popups krijg?

2) worden automatisch toegevoegd via dvdprofiler

==> Goed ik word nu al vrolijk :lol:

3) word allemaal automatisch toegevoegd

==> Het wordt steeds beter!! :mrgreen:

4) ik geloof dat dit niet mogelijk is, maar als het wel kan verbeter me!

5) ja er zijn er wel een paar, zag er laatst nog wat voorbij komen op dit forum. maar dvdprofiler word wel als de nummer 1 gezien!

==> Dan moet ik die maar gebruiken, dvd profiler!!

Zeker een aanrader ;)

Hugo R
20-02-2007, 15:45
Zou het zeker proberen, geweldig handig programmatje.

Louwrens H.
20-02-2007, 15:47
4) Is het uiteindelijk een soort database waarin ik binnen mijn eigen collectiefilms kan zoeken naar bijvoorbeeld alle films waar Sean Connery in speelt?
4) ik geloof dat dit niet mogelijk is, maar als het wel kan verbeter me!

Dit is wel mogelijk :wink:

Patrick van den Hul
20-02-2007, 15:54
4) Is het uiteindelijk een soort database waarin ik binnen mijn eigen collectiefilms kan zoeken naar bijvoorbeeld alle films waar Sean Connery in speelt?
4) ik geloof dat dit niet mogelijk is, maar als het wel kan verbeter me!

Dit is wel mogelijk :wink:

idd, klik gewoon op de naam connery bij een film en je krijg al je film van hem te zien.

Kanttekening bij het gratis zijn: Vanaf een bepaald aantal kun je niets meer invoeren, maar die grens ligt behoorlijk hoog.

Fruity
20-02-2007, 15:56
Kanttekening bij het gratis zijn: Vanaf een bepaald aantal kun je niets meer invoeren, maar die grens ligt behoorlijk hoog.

Weet je misschien bij welk aantal de grens ligt, want volgens mij is daar een beetje onduidelijkheid over.

Mik. V
20-02-2007, 16:00
4) Is het uiteindelijk een soort database waarin ik binnen mijn eigen collectiefilms kan zoeken naar bijvoorbeeld alle films waar Sean Connery in speelt?
4) ik geloof dat dit niet mogelijk is, maar als het wel kan verbeter me!

Dit is wel mogelijk :wink:

bij deze dan sorry ;)
ik las op de site dat je een ongelimiteerd aantal dvd's kan toevoegen, maar het aantal dat je online kan zetten wel een maximum heeft.


Free registration includes:

* Catalog an unlimited number of DVDs

Patrick van den Hul
20-02-2007, 16:01
Kanttekening bij het gratis zijn: Vanaf een bepaald aantal kun je niets meer invoeren, maar die grens ligt behoorlijk hoog.

Weet je misschien bij welk aantal de grens ligt, want volgens mij is daar een beetje onduidelijkheid over.

Nee geen idee. Maar het klopt wel wat is gezegd hier, offline is er iig geen limiet.

Hugo R
20-02-2007, 16:09
Online ligt die ook hoog die limiet. Heb al van mensen met 1500 dvd's gehoord dat het gewoon nog werkt.

Avalan
20-02-2007, 16:31
4) ik geloof dat dit niet mogelijk is, maar als het wel kan verbeter me!


Het kan wel degelijk. Je kan ofwel gewoon een zoekopdracht/filter opgeven. Ofwel kan je bij de details van een DVD gewoon op de naam klikken en zie je dan een lijstje met je andere DVDs die die naam in de credits heeft.

Aan TS: het is eigenlijk heel simpel: het enige dat je zelf moet ingeven is het barcode nummer. Al de rest wordt vervolgens automatisch gedownload. Het kan echt niet simpeler dan dat.
Soms zul je wel eens voorhebben dat de DVD nog niet gekend is in de database. Dan kun je ofwel a) zelf een contributie doen : alles invullen in DVDProfiler en vervolgens submitten. Ofwel b) wacht je dan een paar weken tot iemand anders a) voor jou gedaan heeft.

Je mag DVDProfiler gerust als de de facto standaard voor DVD databases zien.

Edit: sorry voor de vijgen na pasen. Mijn reply-windowke was blijven open staan en ik klikte pas een eindje later op Ok :).

tolpol
20-02-2007, 16:49
Online ligt die ook hoog die limiet. Heb al van mensen met 1500 dvd's gehoord dat het gewoon nog werkt.

Bij mij werkt de gratis versie alleszins nog met 1500+ titels. Moet van de dvds wel regelmatig de laatste profielen downloaden, want die slaat hij anders als 'persoonlijke' profielen op en dat neemt heel veel data in beslag. Doe je sowieso best altijd, want er vinden voortdurend correcties plaats.

TheLegacy
20-02-2007, 17:19
Kmoet het ook nogaltijd is proberen :roll:

Ivoos
20-02-2007, 17:40
hmm, klinkt handig
ik heb het es gedownload(et?) maar nog geen tijd/zin gehad om al die code's in te voeren

LouisXIV
20-02-2007, 17:43
Het geheel samenvattend kan ik dus het beste de gratis versie downloaden en barcodes gebruiken om mijn titels erin te zetten?
Kan ik ze dan ook online zetten zoals velen van jullie hier ook doen?

Wat is dan eigenlijk de meerwaarde van een betaalde versie. Is er iemand van jullie die een betaalde versie heeft die daar meer over zou kunnen vertellen?

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties tot zover. :P

Mik. V
20-02-2007, 17:45
Het geheel samenvattend kan ik dus het beste de gratis versie downloaden en barcodes gebruiken om mijn titels erin te zetten?
Kan ik ze dan ook online zetten zoals velen van jullie hier ook doen?

Wat is dan eigenlijk de meerwaarde van een betaalde versie. Is er iemand van jullie die een betaalde versie heeft die daar meer over zou kunnen vertellen?

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties tot zover. :P

je kan je lijst ook online zetten via: Myprofiler.
Voor een overzicht van de Premium functies kan je kijken in dvd profiler (het programma) Help ---> about premium registration

LouisXIV
20-02-2007, 17:48
Het geheel samenvattend kan ik dus het beste de gratis versie downloaden en barcodes gebruiken om mijn titels erin te zetten?
Kan ik ze dan ook online zetten zoals velen van jullie hier ook doen?

Wat is dan eigenlijk de meerwaarde van een betaalde versie. Is er iemand van jullie die een betaalde versie heeft die daar meer over zou kunnen vertellen?

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties tot zover. :P

je kan je lijst ook online zetten via: Myprofiler.
Voor een overzicht van de Premium functies kan je kijken in dvd profiler (het programma) Help ---> about premium registration

PS adviseren jullie versie 2.4 óf 2.5 ? :roll:

Avalan
20-02-2007, 18:16
Wat is dan eigenlijk de meerwaarde van een betaalde versie. Is er iemand van jullie die een betaalde versie heeft die daar meer over zou kunnen vertellen?


Ik dacht dat er maar 2 verschillen waren tussen betaalde en gratis versie :
* geen reclame in de software en in je online lijstje.
* high-resolution images.

Uiteindelijk heb ik betaald omdat ik het programma echt geweldig vond. Met een minimum aan moeite heb je een maximum aan informatie over je DVD-collectie.

Patrick van den Hul
20-02-2007, 18:22
Het geheel samenvattend kan ik dus het beste de gratis versie downloaden en barcodes gebruiken om mijn titels erin te zetten?
Kan ik ze dan ook online zetten zoals velen van jullie hier ook doen?

Wat is dan eigenlijk de meerwaarde van een betaalde versie. Is er iemand van jullie die een betaalde versie heeft die daar meer over zou kunnen vertellen?

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties tot zover. :P

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=17608

Staat zelfs nog op deze zelfde pagina.

Ik zou persoonlijk niet voor de betaalde versie gaan, ik zie de meerwaarde daar niet zo van. Tenzij je geld over hebt of de maker graag wil steunen/'doneren'

slindenau
21-02-2007, 15:51
Zodra je collectie klein blijft (dit kan door weinig titels en/of geen eigen scans van covers toe te voegen) in kB's hoef je je geen zorgen te maken over het limiet aan titels. Het gaat erom dat je maar een bepaalde grootte gratis naar de profiler servers mag sturen (je collectie online zetten)...ga je hier overheen dan zal je moeten betalen. Maar dit kan inderdaad pas, zoals eerder genoemd, pas na 1000+ titels zijn.

LouisXIV
21-02-2007, 16:45
Zodra je collectie klein blijft (dit kan door weinig titels en/of geen eigen scans van covers toe te voegen) in kB's hoef je je geen zorgen te maken over het limiet aan titels. Het gaat erom dat je maar een bepaalde grootte gratis naar de profiler servers mag sturen (je collectie online zetten)...ga je hier overheen dan zal je moeten betalen. Maar dit kan inderdaad pas, zoals eerder genoemd, pas na 1000+ titels zijn.Mijn zelfgebouwde dvd kast kan "slechts" 660 dvd's herbergen dus dat probleem zal ik niet gauw hebben :oops: :lol: