PDA

Bekijk de volledige versie : Stranger Than Fiction (2006)



jan_tran
21-02-2007, 12:13
Marc Forster's laatste film, regisseur van Stay, Finding Neverland en Monster's Ball.

Met Will Ferrell, Maggie Gyllenhaal, Emma Thompson, Queen Latifah en Dustin Hoffman.

Officiële website (http://www.sonypictures.com/movies/strangerthanfiction/index.html) en trailer (http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/strangerthanfiction/large.html)

Harold Crick isn't ready to go. Period.

Harold Crick is een belastinginspecteur, wiens leven overhoop wordt gehaald wanneer hij zijn levensverhaal verteld hoort, door een stem die alleen hij kan horen. Deze vertelster, Kay Eiffel, is een schrijfster die haar laatste roman probeert af te maken, maar zij weet niet dat haar hoofdpersoon daadwerkelijk leeft en zijn leven via haar woorden plaatsvindt. Geheel wanhopig zoekt Harold hulp bij een excentrieke Britse professor.

Één van de leuke verrassingen van dit jaar die ik tot nu toe gezien, leuk concept dat uitstekend is uitgewerkt in de film met leuke rollen van de hele cast, met Ferrell en Thompson als uitzonderingen, die fan-tas-tisch zijn. Als je een fan van Kaufman's werk bent (Adaptation, Being John Malkovich, Eternal Sunshine) kan ik je deze zeker aanraden.

http://img72.imageshack.us/img72/7818/strangerthanfictionver2md3.jpg

Daan de G.
21-02-2007, 12:17
Ik ( als Will Ferrel fan) moet deze film zien! En dat ga ik een dezer dagen ook zeker doen !:)

jan_tran
21-02-2007, 12:21
Ik ( als Will Ferrel fan) moet deze film zien! En dat ga ik een dezer dagen ook zeker doen !:)

Ferrell is zeker hilarisch op een droge manier, maar verwacht geen Frank the Tank/Ron Burgundy/Ricky Bobby of dergelijk :wink:

Hij had trouwens een Golden Globe nominatie gekregen met deze rol.

Daan de G.
21-02-2007, 12:23
Nee dat verwacht ik ook niet, ik ben blij dat hij een keer wat anders probeert! Ook al was Ricky Bobby GENIAAL :lol: en kijk ook zeker uit naar zijn nieuwe film : Blades Of Glory..


Net gezien en het was idd een geweldige kijkervaring, een beetje vreemd maar wel lekker! Acteurs waren allemaal top met Will Ferrell als positieve uitschieter! Een van de beste films van 2006

good_fella
21-02-2007, 18:39
mwah...hij lijkt me nou niet zo geweldig, maar ik denk dat Ferrell het verhaal een beetje oppept..:)
trouwens is dit verhaal op een echt bestaand boek gebasseerd?
gehoord van somebody..

Ashley v. R.
31-03-2007, 22:43
Paar dagen terug gezien. Erg leuke film!
Wie weet wanneer die uitkomt op DVD hier in NL?

Wouter van Dis
29-07-2007, 16:28
Ik heb deze gister op dvd bekeken, maar hij viel me groots tegen. Nu was ik nooit fan van Will Ferell: maar is het niemand opgevallen in hoeverre het verhaal lijkt op van Warmerdam's OBER? Ik bekeek de film met andere liefhebbers, en we dachten allemaal hetzelfde. Is er nog iemand die beide films heeft gezien?

Ik bedoel: een man wiens leven beinvloed wordt door een schrijster (schrijver in Ober). Wat zij (hij) schrijft gebeurd ook daadwerkelijk. Het personage gaat op zoek naar de schrijver(ster) en beland uiteindelijk onder een bus.. In beide films precies dezelfde plotelementen. Ik vond het echt bizar om te zien! En ook omdat stranger than Fiction in mijn ogen een stuk minder goed is uitgewerkt als Alex van Warmerdam zijn film

Mark de Jong
29-07-2007, 17:46
Matige film met een in mijn ogen matig einde.