PDA

Bekijk de volledige versie : Digitaal TV signaal opnemen op een harddisk recorder



stroeve
21-02-2007, 18:47
Hallo ik heb mijn JVC DR-MH300 harddisk recorder aangesloten op mijn TV. De TV heb ik aangesloten op de HD box van @ home.
Als ik nu een film wil opnemen van de TV ( signaal is dus afkomstig vanuit de HDbox van @home) kan dit niet. Ik krijg steeds in beeld dat digitaal kopieeren niet is toegestaan. Hoe kan ik deze onzin (het is een kopie voor eigen gebruik) voorkomen, bij wet toegesataan voor eigen gebruik! Met andere woorden ik dacht dus digitaal op te kunnen nemen van de TV maar dat gaat dus mooi niet.
Vraag: kan ik dit voorkomen en wat zou ik er aan moeten doen ??

Ruud Vorstermans
21-02-2007, 21:16
Klinkt misschien flauw, maar ik zou de handleiding eens goed doorlezen en als je er dan nog niet uitkomr, zou ik dit topic eens goed doorlezen, want je bent niet de eerste (en waarschijnlijk ook niet de laatste :roll: ) die met dit probleem kampt.

Een tipje zal ik je vast geven: decoder middels scart aansluiten op je recorder (dat is dan digitaal) en vervolgens middels een coax doorlussen naar je TV.

Suc6

Avalan
21-02-2007, 22:02
Klinkt misschien flauw

Het is idd flauw omdat het m.i. totaal naast de kwestie is ;).
Volgens mij heeft de TS gewoon te maken met Macrovision beveiligde uitzendingen. Anders zou de recorder nooit komen zeggen dat copiƫren/opnemen niet toegestaan is. Er zijn wel toestelletjes op de markt om Macrovision-beveiliging uit het video-signaal te filteren.

En voor alle duidelijkheid: dit is helemaal niet digitaal copiƫren (ik kan dan ook niet geloven dat de recorder dit als dusdanig komt zeggen). Want hoe je het draait of keert, de uitgang via SCART is altijd analoog, en ik geloof niet dat er DVD/HDD-recorders op de markt zijn met een digitale ingang (t.w. HDMI of DVI).

Mr_Parker
22-02-2007, 08:47
De hd-decoder van @home, of te wel de Samsung H360 heeft in combinatie met enkele recorders naar het schijnt het probleem dat alles als kopieer beveiligd wordt gekenmerkt.

Op [http://www.tvhomeforum.tk]dit forum[/url] komt dit aan de orde.
Ik heb zelf wel deze decoder en ook een dvd-recorder maar neem niet op via deze decoder maar via de panasonic, dus ik durf er verder niets over te melden.
Mijn reden om overigens niet via de hd-decoder op te nemen is dat deze via HDMI aan mijn tv hangt en dan is de scart op dat moment geen rgb. Als ik dan iets zou willen opnemen moet ik iedere keer de settings wijzigen in de menus of via de decoder naar de tv en dan weer terug naar de recoder. Iets wat in mijn ogen zeker handig is.
Mijn panasonic heb ik via scart vanuit decoder gekoppelt aan de recoder op het rgb in accepterende ingang en dan door naar de tv. Zo kan ik zowel in rgb kwaliteit opnemen als kijken.

"Digitaal" opnemen is natuurlijk twijfel achtig. Het signaal zal door de decoder omgezet worden naar analoog (ten zij men HDMI uit gebruikt, dan is het van het gecodeerde digitale naar een ongecodeerd digitaal signaal), maar dan is de vraag wat de tv dan wel decoder er mee doet.. Dit omgerekende signaal gaat dan naar je recoder die er dan weer zijn eigne berekening oplos laat. Naar mijn weten maakt hij er zowie zo een standaard pal resolutie van ook al heeft men de decoder op 1080i ingesteld.