PDA

Bekijk de volledige versie : Yamaha RX-V757 Bananen stekkers



Hotsparky
23-02-2007, 10:47
Zijn er mensen met een Yamaha reciever die bananen stekkers gebruiken om hun speakers aan te sluiten? Of iemand die weet of dit mogelijk is want ik kom er niet uit. Er zitten wel gaatjes in de speakeraansluitingen maar volgens mij kan daar geen plug in.

Edgar Smit
23-02-2007, 11:13
Zijn er mensen met een Yamaha reciever die bananen stekkers gebruiken om hun speakers aan te sluiten? Of iemand die weet of dit mogelijk is want ik kom er niet uit. Er zitten wel gaatjes in de speakeraansluitingen maar volgens mij kan daar geen plug in.Standaard bananen zijn 4mm doorsnede, de yamaha's hebben een kleinere maat (japanners zijn ook klein :wink: ) op de eenvoudigere modellen. Op de duurdere modellen weet ik het niet zeker, maar het zou kunnen dat ook daar dezelfde afwijkende maat op zit.

Check even of er geen verwijderbare plastic dopjes in de draaiknoppen zitten, vaak is dit wel het geval. Als het zo is, heb je kans dat het gat ineens groter blijkt te zijn. Mocht het niet zo zijn en wil je toch een soort plug gebruiken, kun je flexible pins overwegen.

FastFolkert
23-02-2007, 15:36
op een (duits? Amerikaans?) forum over de 659 las ik dat wanneer je de kopse kant van die platic schroefdoppen verwijdert, je standaard bananestekers in de aansluiting kunt drukken.

YMMV, Folkert (met 659 en 6mm2 speakerkabel...past net)