PDA

Bekijk de volledige versie : Sport 1 en Film 1 HD ....nog steeds niet om aan te zien..



Harrie van Geleuken
24-02-2007, 12:03
Nog steeds het probleem bij sport 1 bij voetbalwedstrijden in HD is de
onscherpe grasmat...net een lcd van de eerste generaties.

Bij film 1 HD nog steeds last van slechte lipsync. bij andere zenders of bij standaard film 1( kan.115) geen last !!

Bovendien blijft maar akelig stil omtrent HD TV in Nedreland....

Brian2
24-02-2007, 13:33
Sport1 HD heb ik niet (Casema), maar bij Film1 HD heb ik nooit last van lipsync problemen.

En het aanbod is inderdaad erg magertjes. Er mag snel een Nederlandse zender met HD komen. Desnoods zoiets als CTV HD, wat HD uitzendt van verschillende bronnen zoals ABC, NBC, CBS, FOX.

Bengbeng
04-10-2007, 09:43
Gisteravond de Champions League wedstrijd van Liverpool op Sport1 HD, iemand deze gezien?
Ik weet niet precies wat ze af en toe uitvreten, maar de kwaliteit van de grasmat was
gewoon verschrikkelijk slecht. Het gras aan de bovenzijde van het beeld, het gras wat optisch gezien verder weg is, kon je geen gras meer noemen maar leek meer op
een groene gelei waarin geroerd werd zodra de camera bewoog. Het gras onderin het beeld ging wel, maar de graspolletjes leken wel te knipperen onderling, alsof er een keiharde wind op het veld stond. Zelfs als de camera stil staat zie je het gras flikkeren.

Herkent iemand dit? (ik kijk overigens via UPC)

De CL wedstrijd van PSV van vorige week had dit verschijnsel niet of nauwelijks.

Harrie van Geleuken
04-10-2007, 11:33
Gisteravond de Champions League wedstrijd van Liverpool op Sport1 HD, iemand deze gezien?
Ik weet niet precies wat ze af en toe uitvreten, maar de kwaliteit van de grasmat was
gewoon verschrikkelijk slecht. Het gras aan de bovenzijde van het beeld, het gras wat optisch gezien verder weg is, kon je geen gras meer noemen maar leek meer op
een groene gelei waarin geroerd werd zodra de camera bewoog. Het gras onderin het beeld ging wel, maar de graspolletjes leken wel te knipperen onderling, alsof er een keiharde wind op het veld stond. Zelfs als de camera stil staat zie je het gras flikkeren.

Herkent iemand dit? (ik kijk overigens via UPC)

De CL wedstrijd van PSV van vorige week had dit verschijnsel niet of nauwelijks.

Heb al eerder geschreven hierover(zie boven) en ik moet zeggen dat het sinds kort iets beter is,vooral film1 HD ziet er best goed uit,echter, die sportverslagen zijn vaak nog belabberd...in HD !...je moet er ook nog voor betalen!!!??

rover8772
09-10-2007, 17:01
Was het geen kunstgras hahaha?

Bengbeng
17-10-2007, 13:12
film1 HD ziet er best goed uit,echter, die sportverslagen zijn vaak nog belabberd...in HD !

Wat ik me afvraag, zou de aanlevering en de manier van uitzenden er iets mee te maken kunnen hebben? Hiermee bedoel ik, vrijwel alle (Engelse/Duitse/Italiaanse) wedstrijden worden in 1080i opgenomen en gedistribueerd, maar Sport1 zendt via de kabel in 720p uit. Mogelijk dat er iets niet helemaal optimaal gaat met het de-interlacen bij Sport1?

Ik vind het trouwens zowiezo frappant waarom ze voor 720p hebben gekozen. Vrijwel alle Europese kwaliteitszenders (die wel eens voetbal uitzenden in zeer fraaie kwaliteit), zoals BBC-HD, SkySports-HD, Anixe-HD, Premiere-HD, zenden allemaal in 1080i uit.
Hier in Nederland denken ze er weer goed aan te doen door het in 720p te doen. Niet alleen benadeel je de full-HDTV eigenaren op deze manier (die missen een poepie aan beeldlijnen), dat het niet beter is dan 1080i is inmiddels ook ruimschoots bewezen. (voetbal op BBC-HD veegt volledig de vloer aan kwalitatief gezien met het voetbal op Sport1-HD, dit terwijl de bitrate niet veel verschilt)

minimoke
23-10-2007, 17:52
Heb nu enkele dagen de Topfield 7700HSCI binnen en tot nu toe geen klagen...

Ik heb standaard canaal digitaal (en ook TV Vlaanderen) aangeschaft en voorlopig kan ik nog sport1 en film1 enz ontvangen. Wat mij echter opvalt is dat ik nog geen enkele keer DD5.1 heb zien verschijnen; Is dit normaal voor een duur filmkanaal?

Ben trouwens niet van plan dit pakket aan te schaffen, voor mij gaat de blu-ray kwaliteit toch nog boven HD sat tv.
Ik sta natuurlijk wel te springen voor een HD pakket voor de gewone zenders.
Zo is VTM al bezig in België met HD, helaas nog niet op sat maar enkel via INDI.

Bengbeng
29-11-2007, 00:17
Ik vind de championsleague wedstrijden die ik de afgelopen tijd op Sport1-HD heb gezien overigens wél goed van kwaliteit. Lijkt erop dat ze hun leven aan het beteren zijn.
Een stuk beter dan de Engelse Premier League wedstrijden, waar de compressie echt van de mat afspat.
Zou 't dus gewoon een kwestie van feed inkoop zijn? Dus wat betreft de Engelse Premier League koopt Sport1 (goedkope) feeds in met matige bandbreedte? :roll:

elvis
03-12-2007, 14:08
sport en film zijn zeer mooi maar geluid bij film is nog steets niet 5.1 en dat is jammer o'ja ik heb upc


groetjes bert

Harrie van Geleuken
03-12-2007, 19:02
sport en film zijn zeer mooi maar geluid bij film is nog steets niet 5.1 en dat is jammer o'ja ik heb upc


groetjes bert

Hoewel het technisch zeer wel mogelijk is.
Ja,zelfs de Duitse publieken zenden meer en meer 5.1 uit !:wink:

elvis
04-12-2007, 18:14
ik had een vraag heeft iemand bij hd film 5.1 zo ja bij wie zitten julie dan ik heb upc en daar is het niet

Harrie van Geleuken
04-12-2007, 19:42
ik had een vraag heeft iemand bij hd film 5.1 zo ja bij wie zitten julie dan ik heb upc en daar is het niet

Bij @ HOME evenmin !:roll:

Bengbeng
25-12-2007, 21:32
Voetbal op Sport1-HD ziet er de laatste tijd weer niet uit, alsof er een groene
compressie zandstorm over de mat raast als de camera beweegt.

Ik begin de hoop te verliezen of het ooit zo mooi zal worden als via BBC-HD sat.

yamaha
04-06-2008, 11:54
Ff een opmerking over bovenstaande discussie.
Ik heb zelf (nog) geen HDTV, maar ben wel een zeer ervaren video kijker op grote schermen.
De-interlacing is altijd een probleem, tenzij je een scherm hebt met een hoogwaardige video-processing chipset. Dit komt maar zelden voor, alleen sommige hihg end projectoren zijn hiervan voorzien. Er zijn zgn. video processoren te koop zoals die van DVDO (ABT), pixelmagic (crystalio) etc. Dit zijn vrij prijzige apparaten, maar de weergave (zelfs van gewone dvd of tv beelden) wordt geweldig mooi.
Het uitzenden van de 1080i beelden in 720P is dus niet eens echt onlogisch, alleen hebben ze zelf schijnbaar hun videoprocessing niet voor elkaar.
Het is zo dat je bij een FULL HD scherm het beeld moet upscalen naar 1080(P), en dat is niet echt logisch. Aan de andere kant zijn veel FULL HD schermen niet echt 1920x1080 (heeft te maken met de zgn. overscan) waardoor een 1080 (i of P) signaal dan een beetje wordt ge-downscaled, en iedere rekenslag kost kwaliteit.
In de praktijk is scalen (meestal) minder problematisch dan de-interlacen.
Bij film materiaal is dit bog erger, ze gaan dan Pgogressive bronmateriaal eerst omzetten naar een i signaal en jij gaat dat thuis weer progressive maken.
Nu vraagt het de-interlacen van 1080i materiaal zoveel rekenkracht dat de meeste schermen hier nog slechter mee omgaan dan standaard PAL signaal.
Je hebt dan wel een hogere resolutie maar krijgt zoveel artifacts (kriebels en onscherpte) in je beeld dat ik standaard PAl via een goede processor veel mooier vindt.

p.s. over de algemene kwaliteit.
canal digitaal heeft bijv. ook al bij de gewone sat uitzendingen een vrij lage bitrate en resolutie gekozen, e.e.a. scheelt transponder ruimte. Bijv. premiere heeft dit allemaal beter geregeld en de beeldkwaliteit is zichtbaar beter. Dus ook dat heeft grote invloed.

Rolo71
07-06-2008, 23:21
ik had een vraag heeft iemand bij hd film 5.1 zo ja bij wie zitten julie dan ik heb upc en daar is het niet

Vanavond was de film Next in DD5.1.
Ik zit bij Delta.

Brian2
08-06-2008, 01:34
Enkele films zijn 5.1, maar het meerendeel is nog steeds 2.0. Wel steeds meer zijn in 5.1.