PDA

Bekijk de volledige versie : Probleem met de A-B wissen functie, Sony RDR-HX710.



mark9534
24-02-2007, 14:04
Hallo,

Wij hebben thuis een Sony RDR-HX710.

Als ik een een programma opneem op deze hdd recorder en dan vervolgens de reclames eruit knip met de A-B wis functie gaat dit perfect.

Als ik het programma dan op een DVD+R brand en deze bekijk zie ik dat de posities waar ik de reclames eruit heb geknipt niet gehandhaafd zijn.
Er komt nog - ongeveer 1 sec. - beeld bij de stukken waar ik geknipt heb.

Is dit nu een fout van het apparaat?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mark

FastFolkert
04-03-2007, 13:23
Dat heb ik met mijn 710 ook.
Het heeft ermee te maken dat de 710 (en vele andere) niet frame-nauwkeurig kunnen knippen. Je knipt dus "ongeveer", er zal altijd een fractie van een seconde meer of minder overblijven rondom de knip.
Op de een of andere manier (standaardisering?) zie je dat op de DVD meer dan op de HDD.

mark9534
06-04-2007, 03:10
Ik vind dit namelijk een zwaar minpunt, het maakt de a-b wis functie zowat nutteloos omdat je niet precies kan knippen. Verder is het fantastisch apparaat.

Is dit bij alle HDD-recorders het geval of zijn er ook andere modellen/merken die dit niet hebben?

mark9534
17-04-2007, 11:43
Is dit bij alle HDD-recorders het geval of zijn er ook andere modellen/merken die dit niet hebben?

Niemand die hier een antwoord op heeft?

Jasper_K
17-04-2007, 19:55
Ik vind dit namelijk een zwaar minpunt, het maakt de a-b wis functie zowat nutteloos omdat je niet precies kan knippen. Verder is het fantastisch apparaat.

Is dit bij alle HDD-recorders het geval of zijn er ook andere modellen/merken die dit niet hebben?

Mijn HDD-recorder heeft hetzelfde, maar dat is ook een Sony. Wel een ander model. Volgens mij hebben vrijwel alle HDD-recorders hier wel in meer of mindere mate last van.

Werner
17-04-2007, 22:13
Ik heb hetzelfde met mijn Philips, maar als ik de reclameblokken al tot < 1 seconde kan reduceren is het uiteraard veel beter dan minutenlang geleuter.

Avalan
18-04-2007, 16:23
Dit heeft m.i. weinig met de recorder te maken maar wel met technische beperkingen bij het dvd-formaat (of wellicht mpg).
Bij mijn Pioneer krijg ik bij het editeren namelijk de vraag of ik tot op frame nauwkeurig wil editeren of geoptimizeerd om op DVD te zetten. Wanneer ik het laatste kies, dan kan je idd maar editeren tot op 20 frames nauwkeurig of zo. Maar het komt dan wel op de DVD zoals je het zelf ge-editeerd hebt. Als je dat niet doet, dan krijg je op DVD idd verschoven edit-points.

Ik vermoed dat het komt omdat de HDD-recorders zelf flexibeler kunnen omgaan met hun eigen opnames en daardoor gemakkelijk tot op het frame nauwkeurig de flow kunnen controleren. Vooral het feit dat je op DVD uiteindelijk toch nog meer ziet dan eerst op HDD bewijst dat die tiental frames niet echt gewist zijn, niettegenstaande je ze vanaf HDD niet meer te zien kreeg.