PDA

Bekijk de volledige versie : Sony RDR HX1025



Raf Van Avondt
27-02-2007, 18:15
Ik heb pas de Sony RDR HX1025 aangeschaft. Alles werkt er makkelijk en duidelijk. Enig minpuntje is de beeldkwaliteit. Wat wel eigenaardig is voor een digitaal toestel.
Ik heb een analoge tv aansluiting. De coax gaat eerst naar de Sony dan naar de tv (coax aansluiting). De verbinding tss de DVD recorder en het tv toestel is met een s-video (DVD) en een scart (tv).
Als ik via de DVD recorder naar tv kijk is het beeld echt slecht, veel pixels die "dansen". Als ik een DVD kijk is het beeld wel perfekt. Als ik gewoon tv kijk zonder de DVD recorder te gebruiken is het beeld ook perfekt.
Wat doe ik of heb ik verkeerd gedaan??

A3aan
28-02-2007, 08:34
Welkom op dit forum.

Als ik het zo hoor is de verbinding tussen je tv en hd/dvd-speler in orde, immers je beeld als je een dvd speelt is prima.

Wat je precies bedoelt met 'dansende pixels' weet ik niet.

Is het 'sneeuw'?
sneeuw zijn willekeurige pixels, meestal wit of zwart op willekeurige plekken in beeld. Witte pixels vallen natuurlijk meer op dan zwarte.
Mogelijke oorzaken:
* je recorder is niet precies juist is afgestemd op de zender (niet zo heel waarschijnlijk)
* je recorder krijgt een een te zwak antennesignaal. Dit lijkt mij het waarschijnlijkst. De ene tuner (je tv) heeft een minder sterk signaal nodig dan de ander (recorder). Zeker als er ook nog meer kabel aangesloten is (b.v. naar tv-tje boven ofzo) kan het signaal te zwak zijn. Soms geldt dat sowieso al vanuit de muur. Met een antenneversterker (Hirschmann is een goed merk) is dat goed op te lossen voor een eurootje of vijftig.

zijn het jpeg-artefacts?
vaak noem je dat eerder 'blokjes'. je ziet kleurvlakken waar je een kleurverloop zou verwachten.
Is dit het geval dan zou je 'es moeten kijken naar de wijze van opnemen. Vaak kun je kiezen voor zeer compact (weinig schijfruimte, minder kwaliteit) of kwaliteit (veel schijfruimte, betere kwaliteit). Dat heet bij verschillende merken verschillend en vaak kun je niet alleen de uitersten kiezen maar ook tussenstanden. Ik denk dat (als je inderdaad jpeg-artefacts ziet) je gekozen hebt voor een te efficiƫnte manier van opnemen.

Raf Van Avondt
28-02-2007, 10:50
Welkom op dit forum.

Als ik het zo hoor is de verbinding tussen je tv en hd/dvd-speler in orde, immers je beeld als je een dvd speelt is prima.

Wat je precies bedoelt met 'dansende pixels' weet ik niet.

Is het 'sneeuw'?
sneeuw zijn willekeurige pixels, meestal wit of zwart op willekeurige plekken in beeld. Witte pixels vallen natuurlijk meer op dan zwarte.
Mogelijke oorzaken:
* je recorder is niet precies juist is afgestemd op de zender (niet zo heel waarschijnlijk)
* je recorder krijgt een een te zwak antennesignaal. Dit lijkt mij het waarschijnlijkst. De ene tuner (je tv) heeft een minder sterk signaal nodig dan de ander (recorder). Zeker als er ook nog meer kabel aangesloten is (b.v. naar tv-tje boven ofzo) kan het signaal te zwak zijn. Soms geldt dat sowieso al vanuit de muur. Met een antenneversterker (Hirschmann is een goed merk) is dat goed op te lossen voor een eurootje of vijftig.

zijn het jpeg-artefacts?
vaak noem je dat eerder 'blokjes'. je ziet kleurvlakken waar je een kleurverloop zou verwachten.
Is dit het geval dan zou je 'es moeten kijken naar de wijze van opnemen. Vaak kun je kiezen voor zeer compact (weinig schijfruimte, minder kwaliteit) of kwaliteit (veel schijfruimte, betere kwaliteit). Dat heet bij verschillende merken verschillend en vaak kun je niet alleen de uitersten kiezen maar ook tussenstanden. Ik denk dat (als je inderdaad jpeg-artefacts ziet) je gekozen hebt voor een te efficiƫnte manier van opnemen.

Waarschijnlijk zal het dan aan de sterkte van het signaal liggen. Omdat bij het enkel kijken naar de tv via de DVD recorder het beeld ook "slecht" is.

Bedankt voor de goede uitleg en hulp.

Ik zal eens proberen om een versterker te plaatsen.