PDA

Bekijk de volledige versie : Korrelig beeld.



xander32
04-03-2007, 10:37
Sinds een paar weken heb ik nu en bescheiden ht-set.
Het geluid is super(m.n. films), maar het beeld kan / moet m.i. beter.

Het beeld is erg korrelig, denk dat de beste beschrijving is.

De betreffende hardware bestaat uit;
- yamaha dv 559 mk2
- philips crt (28pw9527)

De dvd-speler heb ik rechtsstreeks met de tv verbonden via scart(is een wat betere versie dan zo`n bijgeleverde no-name scart).

Wat zou de oorzaak kunnen zijn / wat zou een oplossing kunnen zijn :?: .

Wij hebben net A Drift gekeken, en toen viel het korrelige beeld erg op met al die shots van water- en luchtpartijen :( .


Sander.

Johan van den D.
04-03-2007, 11:27
Kan de speler zijn, kan de tv zijn en kan de scart zijn.
Het gemakkelijkste om te beginnen is om eens een "echt" goede scart te proberen. (die komt tenslotte (voorlopig nog wel) altijd van pas)

xander32
04-03-2007, 16:43
Ik draaide voorheen met een Marantz dvd-speler; nooit een korrelig beeld opgevallen.

Ik heb alle instellingen ge-checkt; staan goed(scart - rgb).
Maak gebruik van dezelfde scart als met de Marantz speler.

Dan zou het dus in de nieuwe speler moeten zitten :( :?: .


Sander.

Johan van den D.
04-03-2007, 17:03
Als dat het enige is wat is veranderd lijkt het daar wel op ja.

PorscheHD
07-03-2007, 14:14
Heeeel stom misschien maar geen kopie ofzo die DVD?

hstadman
07-03-2007, 14:38
Sinds een paar weken heb ik nu en bescheiden ht-set.
Het geluid is super(m.n. films), maar het beeld kan / moet m.i. beter.

Het beeld is erg korrelig, denk dat de beste beschrijving is.

De betreffende hardware bestaat uit;
- yamaha dv 559 mk2
- philips crt (28pw9527)

De dvd-speler heb ik rechtsstreeks met de tv verbonden via scart(is een wat betere versie dan zo`n bijgeleverde no-name scart).

Wat zou de oorzaak kunnen zijn / wat zou een oplossing kunnen zijn :?: .

Wij hebben net A Drift gekeken, en toen viel het korrelige beeld erg op met al die shots van water- en luchtpartijen :( .


Sander.

Met korrelig bedoel je dan veel sneeuw in het beeld?

Een goede scart kan dat oplossen anders powerfiltering. Ook een goede powerkabel wil wel eens flink helpen.

Het kan best zijn dat het voedingsgedeelte van je nieuwe speler minder is dan van je oude.

peter26
07-03-2007, 14:59
Sinds een paar weken heb ik nu en bescheiden ht-set.
Het geluid is super(m.n. films), maar het beeld kan / moet m.i. beter.

Het beeld is erg korrelig, denk dat de beste beschrijving is.

De betreffende hardware bestaat uit;
- yamaha dv 559 mk2
- philips crt (28pw9527)

De dvd-speler heb ik rechtsstreeks met de tv verbonden via scart(is een wat betere versie dan zo`n bijgeleverde no-name scart).

Wat zou de oorzaak kunnen zijn / wat zou een oplossing kunnen zijn :?: .

Wij hebben net A Drift gekeken, en toen viel het korrelige beeld erg op met al die shots van water- en luchtpartijen :( .


Sander.

Met korrelig bedoel je dan veel sneeuw in het beeld?

Een goede scart kan dat oplossen anders powerfiltering. Ook een goede powerkabel wil wel eens flink helpen.

Het kan best zijn dat het voedingsgedeelte van je nieuwe speler minder is dan van je oude.

een beetje fatsoenlijke powerkabel kost al snel 75,- terwijl die speler maar 89,- kost :D

Ik gok ook op de aansluiting via scart. Ik zou eerst eens een andere kabel proberen of even via s-video aansluiten en kijken wat dat voor beeld oplevert.

xander32
07-03-2007, 15:25
terwijl die speler maar 89,- kost
Meen je dat? Heb ik er nog teveel voor betaald :? ... en ik maar denken dat ik een fijn prijsje had ...


Ik zou eerst eens een andere kabel proberen
Ik zal eens de standaard-kabel uitproberen, en de speler een keer op mijn lcd-scherm aansluiten ...


Met korrelig bedoel je dan veel sneeuw in het beeld
Nee, geen sneeuw, het is groffer, korrelig dus. Vooral goed zichtbaar bij heldere en egale passages(waterpartijen / luchtpartijen etc.).


Heeeel stom misschien maar geen kopie ofzo die DVD?
Is niet zo stom hoor, maar nee; was een orginele(gehuurde :? ) dvd.



Zou het ook de software(pixel-plus) van de tv kunnen zijn?

Sander.

Edgar Smit
07-03-2007, 15:49
Pixelplus zou zeker een van de oorzaken kunnen zijn, net als eventuele andere instellingen die het beeld digitaal verbeteren.
Gewoon eens allemaal uit zetten en kijken of het dan weg is.

hstadman
07-03-2007, 15:53
Als het geen sneeuw is is het waarschijnlijk een digitaal probleem?!

Johan van den D.
07-03-2007, 16:06
Als het geen sneeuw is is het waarschijnlijk een digitaal probleem?!Ik weet welk probleem hier bedoeld word maar weet ook even niet zosnel hoe het uit te leggen.
Het heeft naar mijn weten dan ook niet met de digitale beeld verbeteraars te maken.

Edgar Smit
07-03-2007, 16:14
Als het geen sneeuw is is het waarschijnlijk een digitaal probleem?!Ik weet welk probleem hier bedoeld word maar weet ook even niet zosnel hoe het uit te leggen.
Het heeft naar mijn weten dan ook niet met de digitale beeld verbeteraars te maken.Ik denk dat het uitleggen van het probleem minder belangrijk is dan het oplossen Johan :lol: :wink:

Johan van den D.
07-03-2007, 16:16
Juist maar een oplossing weet ik ook niet dus tja......

Edgar Smit
07-03-2007, 16:18
Juist maar een oplossing weet ik ook niet dus tja......En als er geen oplossing is, is er dus eigenlijk ook geen probleem :lol: :lol: :lol: :wink:

hstadman
07-03-2007, 16:46
Juist maar een oplossing weet ik ook niet dus tja......En als er geen oplossing is, is er dus eigenlijk ook geen probleem :lol: :lol: :lol: :wink:

Het kan nog in de converter zitten van de dvd speler, de een doet het beter dan de ander.

peter26
07-03-2007, 17:58
terwijl die speler maar 89,- kost
Meen je dat? Heb ik er nog teveel voor betaald :? ... en ik maar denken dat ik een fijn prijsje had ...


Ik zou eerst eens een andere kabel proberen
Ik zal eens de standaard-kabel uitproberen, en de speler een keer op mijn lcd-scherm aansluiten ...

Sander.

Ik zag hem voorbij komen voor 89,- ergens op een duitse site..wil niet zeggen dat hij dat in Nederland ook kost. Wat heeft hij jou gekost dan?

Wat versta je onder standaard kabel? Als je een LCD hebt kun je allerlei aansluitingen proberen. Doe eerst maar eens via een simpel s-video kabeltje.

hstadman
07-03-2007, 18:45
terwijl die speler maar 89,- kost
Meen je dat? Heb ik er nog teveel voor betaald :? ... en ik maar denken dat ik een fijn prijsje had ...


Ik zou eerst eens een andere kabel proberen
Ik zal eens de standaard-kabel uitproberen, en de speler een keer op mijn lcd-scherm aansluiten ...

Sander.

Ik zag hem voorbij komen voor 89,- ergens op een duitse site..wil niet zeggen dat hij dat in Nederland ook kost. Wat heeft hij jou gekost dan?

Wat versta je onder standaard kabel? Als je een LCD hebt kun je allerlei aansluitingen proberen. Doe eerst maar eens via een simpel s-video kabeltje.

HDMI zou theoretsich de beste oplossing moeten zijn.

Alexander D
07-03-2007, 18:49
terwijl die speler maar 89,- kost
Meen je dat? Heb ik er nog teveel voor betaald :? ... en ik maar denken dat ik een fijn prijsje had ...


Ik zou eerst eens een andere kabel proberen
Ik zal eens de standaard-kabel uitproberen, en de speler een keer op mijn lcd-scherm aansluiten ...

Sander.

Ik zag hem voorbij komen voor 89,- ergens op een duitse site..wil niet zeggen dat hij dat in Nederland ook kost. Wat heeft hij jou gekost dan?

Wat versta je onder standaard kabel? Als je een LCD hebt kun je allerlei aansluitingen proberen. Doe eerst maar eens via een simpel s-video kabeltje.

HDMI zou theoretsich de beste oplossing moeten zijn.

Niet op deze crt.... :wink:

hstadman
07-03-2007, 22:04
terwijl die speler maar 89,- kost
Meen je dat? Heb ik er nog teveel voor betaald :? ... en ik maar denken dat ik een fijn prijsje had ...


Ik zou eerst eens een andere kabel proberen
Ik zal eens de standaard-kabel uitproberen, en de speler een keer op mijn lcd-scherm aansluiten ...

Sander.

Ik zag hem voorbij komen voor 89,- ergens op een duitse site..wil niet zeggen dat hij dat in Nederland ook kost. Wat heeft hij jou gekost dan?

Wat versta je onder standaard kabel? Als je een LCD hebt kun je allerlei aansluitingen proberen. Doe eerst maar eens via een simpel s-video kabeltje.

HDMI zou theoretsich de beste oplossing moeten zijn.

Niet op deze crt.... :wink:

philips heeft er ook met hdmi, ze hebben eentje met hd ready. Ik ken niet alle philips typenummers uit mijn hoofd he. :wink:

xander32
08-03-2007, 15:41
Er is verwarring ontstaan; de dvd-speler is nu aangesloten op mijn oude - vertrouwde 28PW9527(crt), maar op onze slaapkamer hangt een Samsung lcd, en daar zou ik de dvd-speler op aan kunnen sluiten, om te kijken wat dat voor een resultaat geeft...


Ik zag hem voorbij komen voor 89,- ergens op een duitse site..wil niet zeggen dat hij dat in Nederland ook kost. Wat heeft hij jou gekost dan?
Na enig heen-en-weer gebel en gemail met tsq 115,- euro voor de Yami dvd-speler(en 400,- voor de RX 659 ...).
Niet slecht toch 8) .


Sander.

xander32
08-03-2007, 17:40
Heb net eerst ff een dvd via de yamaha dvd-speler en vervolgens via de PS2 gekeken(beiden aangesloten op de philips crt); beeldkwailiteit bij beiden grotendeels identiek(korrelig beeld) ...
Nu zal de PS2 geen top-speler zijn t.a.v. dvd`s, maar kan ik hieruit concluderen dat het aan de tv(crt) ligt? Of is dat te kort door de bocht?

Sander.

Casebay1
08-03-2007, 18:32
Heb net eerst ff een dvd via de yamaha dvd-speler en vervolgens via de PS2 gekeken(beiden aangesloten op de philips crt); beeldkwailiteit bij beiden grotendeels identiek(korrelig beeld) ...
Nu zal de PS2 geen top-speler zijn t.a.v. dvd`s, maar kan ik hieruit concluderen dat het aan de tv(crt) ligt? Of is dat te kort door de bocht?

Sander.

Zou het niet eens aan de film kunnen liggen?
War of the Worlds heeft ook een korrelig beeld. Ik vroeg me dat af na hem geupscaled op mijn nieuwe lcd te hebben gezien en zag in de review op deze site "dat die korrels gewoon op de dvd stonden".
(lekker omschreven, ik weet het)

hstadman
08-03-2007, 20:04
Heb net eerst ff een dvd via de yamaha dvd-speler en vervolgens via de PS2 gekeken(beiden aangesloten op de philips crt); beeldkwailiteit bij beiden grotendeels identiek(korrelig beeld) ...
Nu zal de PS2 geen top-speler zijn t.a.v. dvd`s, maar kan ik hieruit concluderen dat het aan de tv(crt) ligt? Of is dat te kort door de bocht?

Sander.

Zou het niet eens aan de film kunnen liggen?
War of the Worlds heeft ook een korrelig beeld. Ik vroeg me dat af na hem geupscaled op mijn nieuwe lcd te hebben gezien en zag in de review op deze site "dat die korrels gewoon op de dvd stonden".
(lekker omschreven, ik weet het)

Grovere korrel in de film komt meestal door het gebruik van filters tijdens het filmen om een effect te bewerkstelligen.

Casebay1
09-03-2007, 07:52
Sander.[/quote]

Zou het niet eens aan de film kunnen liggen?
War of the Worlds heeft ook een korrelig beeld. Ik vroeg me dat af na hem geupscaled op mijn nieuwe lcd te hebben gezien en zag in de review op deze site "dat die korrels gewoon op de dvd stonden".
(lekker omschreven, ik weet het)[/quote]

Grovere korrel in de film komt meestal door het gebruik van filters tijdens het filmen om een effect te bewerkstelligen.[/quote]

Dat bedoel ik. Ziet de TS niet wat juist de bedoeling was...?

xander32
11-03-2007, 11:31
:oops:

Heb gisteren aantal andere films bekeken; geen "korrelig" beeld aanwezig...

Heb net ff een paar gebrande / matige kwaliteit films bekeken; beeld = weer korrelig/vaag/vlets ...

Denk dat ik nu het antwoord op mijn vraag heb gevonden 8) .

Sander (waarom makkelijk doen as `t moeilijk kan :? ).

Alexander D
11-03-2007, 11:33
:oops:

Heb gisteren aantal andere films bekeken; geen "korrelig" beeld aanwezig...

Heb net ff een paar gebrande / matige kwaliteit films bekeken; beeld = weer korrelig/vaag/vlets ...

Denk dat ik nu het antwoord op mijn vraag heb gevonden 8) .

Sander (waarom makkelijk doen as `t moeilijk kan :? ).

Mooi dat het 'opgelost' is. :wink:

Casebay1
11-03-2007, 12:50
Dat bedoel ik nou! :lol: