PDA

Bekijk de volledige versie : Warmte versterker



Muse
04-03-2007, 10:56
Ik heb in mijn tv meubel vrij weinig ruimte voor mijn versterker om te koelen. Hij past er precies in, aan de achterkant en zijkanten is er wel ruimte (8cm). Boven kan er geen pink tussen. Hij wordt dan ook best warm.

Nu zat ik te denken "hobby-bob" dat ik ben om de pootjes onder mijn versterking te schroeven. Zodat ik aan de bovenkant meer ruimte heb. Is dat aan te raden? Of kan het weing kwaad. Hij staat er al ruim een half jaar in maar tijdens het schoonmaken viel me op dat hij zo warm werd.

Ik heb een Onkyo versterker type TX-SR500E

Johan van den D.
04-03-2007, 11:23
De warmte gaat omhoog dus daar wat ruimte is het belangrijkste, daarnaast is teveel warmte niet goed voor je apparatuur en zal waarschijnlijk de levensduur kunnen bekorten.
Of je je hier echt druk om moet maken is een ander verhaal.

FastFolkert
04-03-2007, 13:10
om de pootjes onder mijn versterking te schroeven

:?: Je bedoelt de pootjes te verwijderen?

Dat zal je niet veel helpen, want de natuurlijke convectie is zo dat de lucht vanonder door je verterker naar boven gaat.
Verwijder je de pootjes, dan wordt er minder lucht via de bodem "aangezogen" en blijft je versterker grosso modo even warm als nu.

Kun je de achterwand uit je TV meubel verwijderen, of daar een groot gat in zagen? Dan kan evt. de lucht nog via de voor- en achterzijde van je meubel weg.

YMMV, Folkert

Muse
04-03-2007, 19:58
Ja daar zat ik al aan te denken :D

Ik denk dat ik de pootjes dan maar laat zitten

Rob Eric Blank
05-03-2007, 10:39
Je kunt ook mijn set bekijken. Kun je zien hoeveel koelruimte mijn SR7000 heeft.
Na 2 jaar...0 problemen!

Edgar Smit
05-03-2007, 12:52
Er is een groot verschil tussen warm en heet.
Zolang je geen brandlucht ruikt of er plastic begint te smelten, gaat het goed :wink: .

Muse
05-03-2007, 16:59
Okay bedankt voor jullie respons!!