PDA

Bekijk de volledige versie : Disney's Peter Pan bevat fout (?)



Euphoria
18-04-2002, 19:01
Toen ik zondag mijn nieuwe Disney aanwinst Peter Pan keek, zag ik dat er een digitale fout optrad na 45 minuten en 15 seconden (45:15). Het geluid loopt welliswaar door, maar een halve seconde van de film vergaat in grote blokken en hij springt dan opeens weer een seconde terug. Zou dit de slecht afwerking zijn van een overgang naar de tweede laag of zou dit een misfabrikaat zijn? Ik heb het op 2 DVD spelers (Revoy/JCV) en 3 DVD-Rom spelers (Sony/Pioneer/Acer) ook. Aangezien ik niet de enige Disney-freak ben, denk ik dat vele hem in hun collectie zullen hebben. Wie kan mij dus vertellen hoe het zit?

Mark van Voorthuizen
18-04-2002, 19:13
In welk geluidsspoor speelde je de dvd af.

Alex van den Berg
18-04-2002, 20:03
Toen ik zondag mijn nieuwe Disney aanwinst Peter Pan keek, zag ik dat er een digitale fout optrad na 45 minuten en 15 seconden (45:15). Het geluid loopt welliswaar door, maar een halve seconde van de film vergaat in grote blokken en hij springt dan opeens weer een seconde terug.Hallo Euphoria,

Ik heb zojuist even mijn disc bekeken, maar ik kan geen problemen ontdekken...
Waarschijnlijk heb je een beschadigd exemplaar te pakken :(
Als ik jou was, dan zou ik er toch even mee terug gaan...
Ik begrijp dat je 'm al een tijdje in huis hebt, dus hopelijk doen ze er niet al te moeilijk over...

Euphoria
18-04-2002, 20:24
Ik vrees dat het niets met het geluidsspoor heeft te maken. In alle talen (NL/UK/FR) blijft het probleem. Ik heb in PowerDVD een screenshot gemaakt (zie klein plaatje hieronder, klik erop voor een grotere versie). Het zit dus wel degelijk in de DVD, althans...ik kon geen vette vingers of krasjes constateren met het blote oog. Het zal wel een mispersing zijn. Al duurt het maar een fractie van een seconde, het is zéér irritant! Dan ga ik hem wel ruilen. :(

http://members.lycos.nl/dvk1978/PeterPanSmall.jpg (http://members.lycos.nl/dvk1978/PeterPan.jpg)

Alex van den Berg
18-04-2002, 20:46
Als ik je bijgesloten screenshot bekijk, dan moet ik inderdaad aan een beschadiging/misdruk denken... Dit soort misvormingen duiden op een probleem met de de-compressie... en aangezien je het op diverse spelers hebt geprobeerd, mag je er rustig vanuit gaan dat het aan de schijf ligt.

Succes met het ruilen!

Jordé den Tenter
19-04-2002, 21:12
Dit is een beschadiging want ik heb hem ook en heb het niet en Alex denk ik ook niet.

Euphoria
21-04-2002, 11:30
Ik heb gister (zaterdag) de DVD bij V&D in Rotterdam geruild. Ze deden ontzettend moeilijk omdat de DVD voor €15,- bij V&D in Amsterdam was gekocht met Airmiles aanbieding en die gold niet in Rotterdam (vreemd lijkt me, maar ja). Uiteindelijk heb ik hem na veel gezeik (ook omdat hij niet gesealed was) toch meegekregen...en wat blijkt bij thuiskomst? Weer die fout op 45:16. Dit lijkt me dan toch geen toeval meer! Ik ga woensdag weer terug naar de V&D hier in ons dorp om hem te ruilen cq. geld terug te vragen. Ik zal hem op nog wat andere spelers testen, maar dit kan toch bijna geen toeval zijn?!? :(

Arnold van Oostrum
21-04-2002, 16:47
...een digitale fout optrad na 45 minuten en 15 seconden (45:15). Inderdaad is het een fout op de disc. In eerste instantie had ik dit helemaal niet gezien. Bij normaal afspelen heb ik ook geen ongerechtigheden kunnen ontdekken, maar wanneer ik frame voor frame bekijk is er inderdaad één frame waarin het beeld gedeeltelijk blokvormig verstoord is (bij mij geeft de tijdteller bij exact hetzelfde frame 45:13 aan). Ruilen zal hier niet helpen, het is een fout op de disc.

Alex van den Berg
21-04-2002, 17:01
Bij normaal afspelen heb ik ook geen ongerechtigheden kunnen ontdekken, maar wanneer ik frame voor frame bekijk is er inderdaad één frame waarin het beeld gedeeltelijk blokvormig verstoord is (bij mij geeft de tijdteller bij exact hetzelfde frame 45:13 aan).Mijn disc nog maar eens bekeken.
En inderdaad... In exact hetzelfde frame zie ik een hele kleine storing, al is die lang niet zo erg als bij Euphoria...
Ik zie in dat ene frame slechts een aantal beeldlijnen (ter hoogte van de uitgestoken hand) waar het probleem zichtbaar is.
Misschien dat het per speler (foutcorrectie...) meer of minder zichtbaar is?? Ik heb een Sony DVP-CX860.

b.t.w.... Bij mij zit hetzelfde frame wel op 45:15.... (en niet op 45:13 zoals bij Arnold...)

Edwin V
22-04-2002, 16:31
Bij mij is het ook veel minder erg. De blauw/zwarte achtergrond loopt door zijn hand heen en de groene cape loopt door de haak heen en even verderop komt het strukje haak weer te voorschijn.
Ik heb het idee dat de gecomprimeerde data niet goed op de disk staat waarna de speler bij decomprimeren afhankelijk van de foutcorrectie er wat van probeert te maken.

Nathan Strik
22-04-2002, 16:54
Dit soort beeldfouten is inderdaad meestal een gevolg van een fout tijdens de compressie, of een persingsfout. Soms is het een fysieke beschadiging op de disc, maar aangezien meerdere mensen dit probleem hebben zal het óf aan de master, óf aan de persing liggen.
Zijn er hier ook mensen met andere regio´s die even in het bewuste chapter willen kijken of de fout bij hun ook voorkomt?

Euphoria
22-04-2002, 19:16
Ik heb de R1 versie zojuist bekeken en die heft het niet. Ook bij mijn nichtje in Frankrijk schijnt het niet voor te komen. Ik was vandaag nog terug geweest bij de V&D in ons gat (ik lees pas net de reakties). Ze hebben de DVD daar getest op 2 DVD spelers (Philips/Sharp). Op de eerste wilde de DVD niet eens opstarten (!) en op de tweede deed hij er errug lang over en bleef hij tot 2x toe hangen als hij het menu wilde inlezen. Ze hebben daarna ook nog 6 andere Peter Pan DVD's getest en ze hadden het allemaal. Je mag dus stellen dat Buena Vista wederom z'n werk niet goed heeft gedaan. Begint wel typerend te worden voor de Benelux divisie van dat bedrijf... :mad:

Ik denk dat Walter Disney zich zou omdraaien in zijn graf als hij van de wanprestaties zou horen...perfectionist als hij was ;)