PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer 2016



Nils01
06-03-2007, 11:18
Op het display van mijn receiver (Pioneer 2016), wordt d.m.v. “blokjes” (met daarin een letter L, C, R etc.) aangegeven welke speakers aangestuurd/gebruikt worden.
Dit doet ie alleen wanneer ik een dvd bekijk en niet wanneer ik (digitaal) tv kijk en ‘m op bijv. Prologic II zet.
Weet iemand waarom dat is?

Op mijn oude receiver (Sony) gaf ie dat nl. altijd aan, ook als je in stereo luistert.

Edgar Smit
06-03-2007, 11:30
Op het display van mijn receiver (Pioneer 2016), wordt d.m.v. “blokjes” (met daarin een letter L, C, R etc.) aangegeven welke speakers aangestuurd/gebruikt worden.
Dit doet ie alleen wanneer ik een dvd bekijk en niet wanneer ik (digitaal) tv kijk en ‘m op bijv. Prologic II zet.
Weet iemand waarom dat is?

Op mijn oude receiver (Sony) gaf ie dat nl. altijd aan, ook als je in stereo luistert.Het kan te maken hebben met hoe je de ingang waar je digitale TV op hebt aangesloten hebt ingesteld. Even in je I/O setup van je receiver kijken hoe dat staat en dan proberen te wijzigen naar bijv DVD en testen of het dan wel werkt.

Rob G.
06-03-2007, 11:45
Kan het niet zo zijn dat hij niet aangeeft wat er aangestuurt wordt, maar juist welke kanalen aangeleverd worden?

Edgar Smit
06-03-2007, 11:47
Kan het niet zo zijn dat hij niet aangeeft wat er aangestuurt wordt, maar juist welke kanalen aangeleverd worden?Volgens mij is dat ook wat TS bedoeld, en juist bij digitale TV zouden er dus minimaal 2 blokjes (link en rechts voor) moeten branden.

Nils01
06-03-2007, 12:37
Het is nu of het alleen werkt bij een DD of DTS signaal.
Ik ga vanavond even kijken of ik iets in het menu kan aanpassen.

Edgar Smit
06-03-2007, 13:03
Het is nu of het alleen werkt bij een DD of DTS signaal.
Ik ga vanavond even kijken of ik iets in het menu kan aanpassen.In principe zou het moeten werken bij elk inkomend signaal, de blokjes geven dan aan welke speakers aangestuurd worden, zoals je zelf al terecht zei. Bij een stereobron zouden dat allen je fronts moeten zijn, maar bij een digitale bron het aantal; speakers wat door die bron aangestuurd wordt. Hou ons op de hoogte, altijd leuk om te weten.

Nils01
12-03-2007, 13:02
Net even met Pioneer gebeld, en volgens hen geeft ie met die blokjes het signaal aan wat ie binnenkrijgt en dat geldt alleen voor DD en DTS signaal en niet voor een digitaal/analoog stereo signaal.