PDA

Bekijk de volledige versie : Dinosaur DVD= SUPER!



(Disney)Tom Houben
21-08-2001, 15:15
Toen ik het hoesje opende dacht ik "dit gaat weer de verkeerde kant op", omdat de scenes nog maar op 1 voddeltje papier staan en de DVD tweetalig bedrukt is. Maar toen ik de DVD opzette, was ik dat meteen vergeten! De trailers kunnen gemakkelijk weggedrukt worden, door op de menu knop te duwen (ze staan in een apart menu'tje= handig), dat vond ik al helemaal geweldig! En toen de DVD begon te spelen wist ik niet wat ik zag! Prachtige menu's, met schitterende muziek, mooie beeldskwaliteit (gelukkig zonder "strepen" onder en bovenin beeld) (van wat ik heb gezien dan) en super veel extra's!!!
Disney's Dinosaur op DVD is echt een geweldige aanrader!!!

bmateijsen
21-08-2001, 15:18
Is de regio 2 versie wel DTS?

De regio 1, nl wel... En die is inderdaad super!!

ik heb inmiddels de dvd alweer 4 maanden ofzo liggen...

Groet

(Disney)Tom Houben
21-08-2001, 15:30
Is de regio 2 versie wel DTS?



Weet ik niet, interesseert me niet dat geluid, maar ik zal even kijken....
dolby digital 5.1 voor de Engelse, Franse en Nederlandse versie. De vlaamse heeft dolby 2.0 ofzo....

Nathan Strik
21-08-2001, 18:00
Ik was behoorlijk teleurgesteld toen ik de dinosaur DVD vandaag in de winkel zag liggen. Waarom krijgen wij hier niet de special edition DVD?!? Dit is echt zeer zwak van Disney Nederland. Bah!!!

(Disney)Tom Houben
21-08-2001, 18:49
Ik was behoorlijk teleurgesteld toen ik de dinosaur DVD vandaag in de winkel zag liggen. Waarom krijgen wij hier niet de special edition DVD?!? Dit is echt zeer zwak van Disney Nederland. Bah!!!

Heb je al gezien wat er allemaal extra opstaat? vergelijk dit eens met de gewone regio 1 DVD!!! wij hebben echt super veel extra's, die de amerikanen helemaal niet hebben op de normale dvd....

Remco de Swart
21-08-2001, 20:30
Tip voor degene die de Nederlandse versie van Dinosaur willen hebben. Dus 1 disc versie. Bij de Blokker (is dat ze soms goedkoop zijn maar anders...) kun tegen inlevering van een bespeelde of onbespeelde videoband de DVD kopen van Dinosaur voor de prijs van ƒ49,95 i.p.v. ƒ59,95 (bron Blokker advertentie Utrecht Nieuwsblad van dinsdag 21/08/2001)

Zelf zit ik nog te twijfelen tussen de Dinosaur Collectors Edition (2 disc, UK versie) of de in Nederland uitgebrachte versie. Wat heeft de eerste qua meerwaarde t.ov. de tweede. Het geluid maakt me niets uit aangezien ik toch aan één kant doof ben dus alle ruimtelijke effecten gaan toch aan mij voorbij. Voor mij gaat het dus om de extra's. Heeft de collectors edition extra's die de meerprijs rechtvaardigen.

Nathan Strik
21-08-2001, 23:34
Heb wel even gekeken ja. Maar verklaar je nader... Wat hebben wij dan wel wat de Amerikanen niet hebben? (Nederlandse audiotrack telt niet mee:D)





Heb je al gezien wat er allemaal extra opstaat? vergelijk dit eens met de gewone regio 1 DVD!!! wij hebben echt super veel extra's, die de amerikanen helemaal niet hebben op de normale dvd....

Nathan Strik
21-08-2001, 23:36
Hmm... Tom, je zegt "normale DVD". Betekent dit dat de NL DVD nog steeds niet kan tippen aan de Amerikaanse S.E. ?!?

Danny
22-08-2001, 07:45
Wij hadden deze film een week geleden eerst nog gehuurd en waren zeeeeer onder de indruk.
Wat is dit meesterlijk gemaakt allemaal...als je de "achter de schermen" bekijkt dan denk je echt dit is onbegonnen werk !
Wij hebben hem in het Nederlands bekeken omdat onze dochter nog 5 is. De stemmen vonden wij erg goed.
Het geluid vonden wij ook werkelijk fantastich !
De Sub moest ik af en toe even knijpen omdat we wel vrienden met de buren willen blijven.
Al die fraaie extra's....we bleven zappen op de DvD !
Spelletjes ook, nog noooit meegemaakt !
Zitten deze ook op de koop versie ?

(Disney)Tom Houben
22-08-2001, 11:31
Heb wel even gekeken ja. Maar verklaar je nader... Wat hebben wij dan wel wat de Amerikanen niet hebben? (Nederlandse audiotrack telt niet mee:D)



-muziekvideo
-begeleidend commentaar
-toegevoegde scenes
-bioscooptrailer Dinosaur

en nog wat dingen, maar die kunnen in de 4 featurettes zitten die op de regio 1 staan.
Het is voor Disney echt voor het eerst dat wij meer op de gewone DVD hebben staan dan op de gewone regio 1 dvd!!!

De special edition uit de UK heeft natuurlijk meer ja, maar toch ben ik er erg blij mee dat we op de NL DVD zoveel extra hebben!!!

Nathan Strik
22-08-2001, 12:47
Dus als ik het goed begrijp hebben we weer eens precies dezelfde versie als de "normale" UK versie?
Heb een lijstje met de extra´s van de UK "Special Edition" gezien vandaag en die liegen er niet om. Nog meer inderdaad dan de regio 1 versie.
Nogmaals jammer dat wij alleen de gewone versie hebben. De NL versie is goed voorzien van extra´s, maar het is niet genoeg.
Laat Disney nu maar voor de gein 1 keer een special edition uitbrengen van een DVD naast de gewone. Ik denk dat ze nog versteld zullen staan hoeveel Nederlanders de "gewone" versie dan laten liggen...

Jammer, maar ik haal hem maar weer uit Engeland...



Het is voor Disney echt voor het eerst dat wij meer op de gewone DVD hebben staan dan op de gewone regio 1 dvd!!!

De special edition uit de UK heeft natuurlijk meer ja, maar toch ben ik er erg blij mee dat we op de NL DVD zoveel extra hebben!!!

starbuck
22-08-2001, 13:42
Dankzij de tip gelijk naar blokker met een oude videoband en jawel voor 49.95 zit ik nu te genieten van dit meesterwerkje.

inderdaad knap gemaakt en ruime extra's; vooral de deleted scene's en de special effects features zijn de moeite waard. Ook laten ze een stukje zien van het inspreken van de stemmen en hoe het dan in de film klinkt. errug leuk allemaal :) :)

DVDfreak
22-08-2001, 18:06
Ik heb de film meteen gekocht en ik had em al in de bios gezien. Het ziet er echt fenomenaal uit, prachtige kleuren en een geweldige score. Het enige wat jammer is, is dat het verhaal af en toe boeit als een drol. Het is niet bepaald een verhaal als bij Mulan ofzo. Het gaat alleen over Aladar die een kudde dino's meeneemt naar een broedplaats om zo te overleven na de fatale meteorietinslag. En de film duurt me iets te kort, de hoes geeft aan dat 'ie 79 minuten duurt terwijl ik er to toch echt 73 telde...!
Nou ja, afgezien van deze kleine nadelen, vind ik de film bijzonder in z'n soort en laat weer een hele andere soort van animatie zien...iets wat we nog niet gewend zijn...

Groetjes Chris

(Disney)Tom Houben
22-08-2001, 20:58
En de film duurt me iets te kort, de hoes geeft aan dat 'ie 79 minuten duurt terwijl ik er to toch echt 73 telde...!


De aftiteling telt altijd mee, bij alle (Disney) films. 79 minuten klopt dus wel.

Aljen Hoekstra
23-08-2001, 21:58
ik ben eigenlijk een anti-disney fan, maar dinosaur is visueel wel een meesterwerkje.
En dus zal ik 'm binnenkort ook halen, als ik er eenmaal uitben welke het wordt; de NL of de UK-2disc...