PDA

Bekijk de volledige versie : UPDATE! Yamaha RX-V430RDS



focusR
08-03-2007, 16:23
Sorry voor alle posts, maar kom er echt niet uit, al denk ik iets verder te zijn met een mooi(denk ik dan) aanbod!!!


Vooralsnog plaatste ik een topic over een JVC versterker op mijn speakerset. Nu kan ik van een bekende een Yamaha RX-V430RDS overnemen, die daar naar mijn zin zeer goed klinkt, hetzij op andere speakers. Ook al kan ik het zelf over enige tijd gaan testen, vraag ik toch hierover jullie mening, over de combinatie, daar ik graag advies van kenners heb voor ik met mijn geringe kennis mezelf alsnog vergis achteraf...

Specs:

http://www.yamaha-hifi.de/index.php?lang=h&country=NL&idcat1=1&idcat2=2
http://www.yamaha-hifi.de/prodfotos/p539_3.jpg



Mijn speakerset is de magnat Motion 990.
http://images.ciao.com/ide/images/products/normal/019/Magnat_Motion_990__1920019.gif

Hetzelfde vraagje als oude topic, alsnog...:
Mijn vraag, is dit een goede keuze, voor een nette en relatief goede
(1ste na homecinema melkpakboxjes en kant-en-klaar dvd/receiver setje) Home cinema setup ? Combineert dit een beetje, en wordt het geen teleurstelling?

Bij voorbaat hartelijk dank voor de informatie!

Alexander D
08-03-2007, 16:27
Het enige advies blijft toch (al wil je dat wellicht niet horen) zelf gaan luisteren. :wink:

Succes met je keuze.

focusR
08-03-2007, 16:39
Dat advies neem ik zeker ter harte, maar ik doel momenteel meer op klank, vermogen van beide e.d. Zodat ik vooralsnog een stukje veiliger zou kunnen kopen dan helemaal in het wilde weg te gokken...

focusR
09-03-2007, 17:00
Update, zouden jullie kenners AUB de nieuwe starttopic willen lezen en mij adviseren? Ik dank jullie vast voor de hulp! ben erg geholpen met slechts een mening van HT kenners, daar ik leek ben op dit gebied.

Edgar Smit
09-03-2007, 17:06
De yamaha is zeker geen slechte receiver en de magnat set ios ook niet slecht te noemen. De hamvraag is alleen of de sound die deze combinatie teweeg gaat brengen ook jouw sond is. Daar ligt namelijk het hele probleem in HT land, wat de een mooi vind qua sound, vind de ander te schel, te hoog, te laag te wollig noem maar op.

Technisch gezien zal de combinatie geen problemen opleveren in ieder geval.

focusR
09-03-2007, 17:36
Hardstikke bedankt voor de reactie, zulke reacties zoek ik :D !

Gerco Stuivenberg
11-03-2007, 22:46
Technisch gezien zal de combinatie geen problemen opleveren in ieder geval.

De set bestaat niet uit 5 technisch (bijna) dezelfde luidspreker.
De luidsprekers hebben nl. de volgende belastbaarheid:
Front:140-280Watt bij 4-8 Ohm
Center:75-150Watt bij 4-8 Ohm
Rear:50-100Watt bij 4-8Ohm

De impedantie zal geen probleem vormen voor de RX-V440. De de belastbaarheid van de front luidsprekers zal dit echter wel doen. Deze zullen daardoor voor een ongebalanceerd geluidsbeeld zorgen. Dit zal zich openbaren wanneer er op verschillende geluidssterktes wordt geluisterd. Bij een hogere geluissterkte zullen deze het geluidsbeeld meer gaan overheersen dan bij een lagere. :(

Edgar Smit
12-03-2007, 08:46
Technisch gezien zal de combinatie geen problemen opleveren in ieder geval.

De set bestaat niet uit 5 technisch (bijna) dezelfde luidspreker.
De luidsprekers hebben nl. de volgende belastbaarheid:
Front:140-280Watt bij 4-8 Ohm
Center:75-150Watt bij 4-8 Ohm
Rear:50-100Watt bij 4-8Ohm

De impedantie zal geen probleem vormen voor de RX-V440. De de belastbaarheid van de front luidsprekers zal dit echter wel doen. Deze zullen daardoor voor een ongebalanceerd geluidsbeeld zorgen. Dit zal zich openbaren wanneer er op verschillende geluidssterktes wordt geluisterd. Bij een hogere geluissterkte zullen deze het geluidsbeeld meer gaan overheersen dan bij een lagere. :(Klopt wel, maar dat fenomeen doet zich vaker voor met de surround sets waarbij de rears bookshelves zijn en de fronts groter. Technisch gezien blijft het dus geen probleem imho :wink: .

focusR
12-03-2007, 16:28
Mensen, bedankt voor de reacties. Ondertussen heb ik de receiver hier achter me staan, dus de koop is doorgegeen. Nu is het wachten tot mijn huisje klaar is om de spullen te gaan installeren!

Viel me echter op dat de receiver op 4 ohm en 8 ohm kan spelen. Op 4 ohm is het vermogen echter een stuk hoger als ik het goed las. Op mijn speakers staat(in elk geval als voorbeeld de surround speakers) 4-8 ohm.
Begrijp ik het nu goed, dat ik best de receiver op 4ohm kan zetten dan?

Vriendelijk bedankt wederom.

Gerco Stuivenberg
12-03-2007, 21:17
De schakelaar voor de impedantiekeuze heeft 2 standen:
Stand 1:
Front:4 Ohm
Centre en Rear:6 Ohm

Stand 2:
Alle luidsprekers: 8 Ohm

Vanwege de grote "front" luidsprekers kun je deze idd het beste in stand 1 zetten.

focusR
14-03-2007, 15:11
Bedankt wederom!

En sorry voor het ongemak, maar nog een vraagje...
Ben nu zoekende naar een DVD speler, voor de HT.
Liefst ook een yamaha ivm het uiterlijk en kleur display e.d.
uiteraard.

Hoe zit het nu met de kwaliteit van die apparaten van dit merk,
Goed genoeg? En welke zou ik dan moeten nemen zonder problemen
met decoders en dolby etc.?

Bedankt hulpvolle mensen!!! :D

Edgar Smit
14-03-2007, 15:21
Bijna alle moderne spelers (dus ook de Yamaha's) hebben decoders aan boord.
Yamaha is gewoon een goed merk, net als denon, marantz, pioneer, etc etc.

Gerco Stuivenberg
14-03-2007, 21:43
Bijna alle moderne spelers (dus ook de Yamaha's) hebben decoders aan boord.
Bijna alle spelers bieden de mogelijkheid om DD en evt. te "downmixen" naar analoog 2.0. Voor weergave van DD (5.1/Virtueel 5.1EX) en DTS (5.1/Virtueel 6.1))zal gebruik worden gemaakt van de bij de RX-V430 ingebouwde decoders.

Of bedoel je een ander soort decoders :?:

focusR
15-03-2007, 16:25
Nee dat bedoelde ik precies!
Wil namelijk alles optimaal benutten, en niet zometeen bijvooebeeld een 'kale' DVD player kopen, terwijl er één nodig zou zijn met dit ingebouwd omdat bijvoorbeeld de receiver dit nodig heeft en niet zelfstandig kan. (ooit zoiets gehoord als ik het goed begrepen had).

Dus niet dat bijvoorbeeld wanneer mijn receiver Dolby Digital II ondersteund, en mijn toekomstige DVD speler enkel gewoon 'I', dat ik dan geen gebruik van het volledige surroundgeluid kan maken?

Ook zou hij met een optical verbinding aan mijn receiver moeten komen hangen.

Edgar Smit
16-03-2007, 13:27
Nee dat bedoelde ik precies!
Wil namelijk alles optimaal benutten, en niet zometeen bijvooebeeld een 'kale' DVD player kopen, terwijl er één nodig zou zijn met dit ingebouwd omdat bijvoorbeeld de receiver dit nodig heeft en niet zelfstandig kan. (ooit zoiets gehoord als ik het goed begrepen had).

Dus niet dat bijvoorbeeld wanneer mijn receiver Dolby Digital II ondersteund, en mijn toekomstige DVD speler enkel gewoon 'I', dat ik dan geen gebruik van het volledige surroundgeluid kan maken?

Ook zou hij met een optical verbinding aan mijn receiver moeten komen hangen.Dat heeft dus in principe elke speler tegenwoordig wel aan boord.

Gerco Stuivenberg
18-03-2007, 21:26
Dus niet dat bijvoorbeeld wanneer mijn receiver Dolby Digital II ondersteund, en mijn toekomstige DVD speler enkel gewoon 'I', dat ik dan geen gebruik van het volledige surroundgeluid kan maken?

Ook zou hij met een optical verbinding aan mijn receiver moeten komen hangen.

Voor zover ik weet zal er geen tweede generatie Dolby Digital en/of DTS decoders komen. Deze zal vervangen worden door Dolby Digital Plus, Dolby Digital True HD (, een MLP variant daarvan) en DTS-HD. De decoders die op dit moment gebruikt worden zijn niet in staat om deze te decoderen. In de BD en HD-DVD spelers kunnen de nieuwe formaten aangepast worden zodat ze deze via de coaxiale en optische verbinding gestreamd en vervolgens gedecodeerd kunnen worden, maar de weergave daarvan zal dan niet veel beter zijn dan van de bij de DVD gebruikte geluidsformaten.

U hoeft dus niet bang te zijn dat het opeens stil zal worden wanneer u een BD en/of HD-DVD speler er op aan zou sluiten. :)