PDA

Bekijk de volledige versie : Wie kan me helpen



thijsvb
12-03-2007, 15:54
Ben inmiddels al een paar weken aan het luisteren in winkels en zoeken op internet. Ik ben op zoek naar een "muzikale" 5.1 set (ik weet dat het ietwat tegenstrijdig klinkt).

In eerste instantie had ik interesse in NAD T743v2 (die is nu overal in de aanbieding, budget is niet eindeloos, helaas) met Epos ELS1 set, maar inmiddels heb ik veel meer interessante producten gezien, namelijk de Cambridge Audio 540R v2 + DVD89 en Dynaudio Audience 52/42C/42 speakers.

Is er iemand die de Cambridge wel eens in combinatie met de Dynaudio speakers heeft gehoord? Onafhankelijk van elkaar worden beide producten de hemel in geprezen, maar samen ben ik ze nog niet tegengekomen. Of heeft er iemand voor vergelijkbare prijzen een hele goede match voor de Cambridge 540R v2?

Alexander D
12-03-2007, 15:58
Alle producten die je noemt zijn goed. Dus ook de NAD en de EPOS. Of iets een goede combo is kan niemand je vertellen, dat moet je zelf ervaren.

Dat betekent dus gewoon luisteren. De producten moeten goed met elkaar matchen maar dat is maar een deel van de optelsom. Het moet ook goed klinken in JOUW ruimte. Daarom dus bij voorkeur in stereo proberen te luisteren in je eigen ruimte.

Bij veel speciaalzaken is daar wel een mouw aan te passen, eventueel tegen betaling van borg. :wink:

thijsvb
12-03-2007, 16:01
Ik heb toevallig vanmiddag een winkel in de buurt gevonden, waar ze alles hebben wat ik heb genoemd (TQS in Tilburg). Laat ik daar komend weekend eerst maar eens gaan kijken.

Ik ben benieuwd...

Alexander D
12-03-2007, 16:02
Ik heb toevallig vanmiddag een winkel in de buurt gevonden, waar ze alles hebben wat ik heb genoemd (TQS in Tilburg). Laat ik daar komend weekend eerst maar eens gaan kijken.

Ik ben benieuwd...

Die hebben leuke prijzen en veel keuze. Succes! :P

Rosco
13-03-2007, 00:34
Ik heb Arcam icm Dynaudio, heb diverse andere combi's geluisterd met Dynaudio, Denon was m'n 2e keus. TQS kan overigens Dynaudio leveren maar staat niet op de site, een grote aanrader (waar ik m'n audio vandaan heb) is Audio Wolff aan de Ringbaan Noord.

thijsvb
13-03-2007, 20:31
@Rosco: Ik ben twee weken geleden bij Audio Wolff geweest. Zij zijn het geweest die me Dynaudio hebben laten luisteren!

Inmiddels ben ik vanmiddag even gaan kijken naar de Epos M5/M8c. Ze stonden niet opgesteld, maar ik heb wel even mogen genieten van de M15.2 aan een Cambridge versterker. Ook erg mooi.

De keuze tussen Cambridge/NAD en Dynaudio/Epos wordt er dus nog niet gemakkelijker op. Heb wel een leuke aanbieding gehad. Stof tot nadenken.

Alexander D
13-03-2007, 20:36
@Rosco: Ik ben twee weken geleden bij Audio Wolff geweest. Zij zijn het geweest die me Dynaudio hebben laten luisteren!

Inmiddels ben ik vanmiddag even gaan kijken naar de Epos M5/M8c. Ze stonden niet opgesteld, maar ik heb wel even mogen genieten van de M15.2 aan een Cambridge versterker. Ook erg mooi.

De keuze tussen Cambridge/NAD en Dynaudio/Epos wordt er dus nog niet gemakkelijker op. Heb wel een leuke aanbieding gehad. Stof tot nadenken.

Neem wat cd's mee en probeer te luisteren wat je ook zou kopen, geen andere modellen uit de serie. Dat klinkt immers toch weer anders.

En verder: Ga niet kiezen voor een aanbieding maar kies voor het geluid. Als je er eenmaal van zit te genieten maakt dat kleine prijsverschil niet meer uit en je wil er toch lang van genieten. :wink:

Rosco
14-03-2007, 00:25
De dure NAD klinkt wel leuk maar NAD schijnt een hogere fail rate te hebben... Ik zou voor een Denon versterker (of Arcam :D) kiezen ;)

Edgar Smit
14-03-2007, 08:26
@Rosco: Ik ben twee weken geleden bij Audio Wolff geweest. Zij zijn het geweest die me Dynaudio hebben laten luisteren!

Inmiddels ben ik vanmiddag even gaan kijken naar de Epos M5/M8c. Ze stonden niet opgesteld, maar ik heb wel even mogen genieten van de M15.2 aan een Cambridge versterker. Ook erg mooi.

De keuze tussen Cambridge/NAD en Dynaudio/Epos wordt er dus nog niet gemakkelijker op. Heb wel een leuke aanbieding gehad. Stof tot nadenken.

Neem wat cd's mee en probeer te luisteren wat je ook zou kopen, geen andere modellen uit de serie. Dat klinkt immers toch weer anders.

En verder: Ga niet kiezen voor een aanbieding maar kies voor het geluid. Als je er eenmaal van zit te genieten maakt dat kleine prijsverschil niet meer uit en je wil er toch lang van genieten. :wink:Zoals ik al eens eerder zei : het genot van de lage prijs is allang vergeten als de ergernis over de kwaliteit ngo steeds aanwezig is.
Kortom, luisteren en op basis daarvan kopen.

Alexander D
14-03-2007, 09:18
De dure NAD klinkt wel leuk maar NAD schijnt een hogere fail rate te hebben... Ik zou voor een Denon versterker (of Arcam :D) kiezen ;)

Dat is helemaal niet meer van toepassing. NAD heeft wat problemen gehad met 1 serie receivers. Verder gewoon goed spul en ze geven 5 jaar garantie.

thijsvb
14-03-2007, 17:06
Ja, dat verhaal van NAD over fouten heb ik al eens gelezen. Moet zeggen dat ik maar geen zorgen over zou maken met 5 jaar garantie. Bovendien schijnen alle nieuwe modellen echt niet zo slecht te zijn.

Zij het niet dat mijn voorkeur uitgaat naar de Cambridge 540R v2 icm de DVD89 speler.

Morgenavond weer luisteren... nu naar de Cambridge met Epos M5 en M8 center. Volgens mij is dat precies wat ik wil. Ik ben benieuwd.

@Alexander: ik ga mijn eigen CD'tjes meenemen. Goed idee!

hstadman
14-03-2007, 17:16
Ja, dat verhaal van NAD over fouten heb ik al eens gelezen. Moet zeggen dat ik maar geen zorgen over zou maken met 5 jaar garantie. Bovendien schijnen alle nieuwe modellen echt niet zo slecht te zijn.

Zij het niet dat mijn voorkeur uitgaat naar de Cambridge 540R v2 icm de DVD89 speler.

Morgenavond weer luisteren... nu naar de Cambridge met Epos M5 en M8 center. Volgens mij is dat precies wat ik wil. Ik ben benieuwd.

@Alexander: ik ga mijn eigen CD'tjes meenemen. Goed idee!

NAD heeft slechts weinig fouten gekend. Ze maken gewoon goed spul.

Alexander D
14-03-2007, 17:33
Ja, dat verhaal van NAD over fouten heb ik al eens gelezen. Moet zeggen dat ik maar geen zorgen over zou maken met 5 jaar garantie. Bovendien schijnen alle nieuwe modellen echt niet zo slecht te zijn.

Zij het niet dat mijn voorkeur uitgaat naar de Cambridge 540R v2 icm de DVD89 speler.

Morgenavond weer luisteren... nu naar de Cambridge met Epos M5 en M8 center. Volgens mij is dat precies wat ik wil. Ik ben benieuwd.

@Alexander: ik ga mijn eigen CD'tjes meenemen. Goed idee!

Volgens mij kan de DVD89 niet upscalen, dat zou ik een nadeel vinden. :wink:

thijsvb
23-03-2007, 17:17
Heb gisteren toch maar de knoop doorgehakt: Cambridge 540R v2 met DVD89, Epos M5 links+rechts en een M8 center. Achter hou ik even mijn oude speakertjes.

Nu de boel maar testen, instellen en inspelen!

Bedankt voor het commentaar. Overigens, die DVD89 kan wel upscalen naar 720p en 1080, geloof ik.

Alexander D
23-03-2007, 17:32
Veel plezier met je nieuwe spullen! 8)

En foto's zijn altijd leuk...... :lol:

hstadman
23-03-2007, 18:46
Heb gisteren toch maar de knoop doorgehakt: Cambridge 540R v2 met DVD89, Epos M5 links+rechts en een M8 center. Achter hou ik even mijn oude speakertjes.

Nu de boel maar testen, instellen en inspelen!

Bedankt voor het commentaar. Overigens, die DVD89 kan wel upscalen naar 720p en 1080, geloof ik.

Van harte.
:wink:

erreper
20-06-2007, 08:15
leuk setje, als je gaat ugraden moet je eens denken aan de m12.2 als fronts, dan kun je de m5-jes als surround speakers gebruiken.

Kingpin112
20-06-2007, 14:42
Mooi spul dat Cambridge Audio, veel waar voor je geld.