PDA

Bekijk de volledige versie : philips 8506



surfer
19-04-2002, 20:05
Wie heeft de philips breedbeeld 328506?

Deze breedbeeld t.v. is overal in de aanbieding en heeft leuke opties. Echter als ik op www.kieskeurig de kritieken lees dan scheelt er nogal wat aan maar sommige zeggen weer dat het aan de instellingen ligt.

Wat voor mij het belangrijks is is het beeld bij DVD maar het merendeel kijk ik toch naar gewone tv uitzendingen 4:3, en wil dan ook volledig beeld zonder balken.

Is dit een goede keuze?

Bedankt!

Louis Bouduin
19-04-2002, 23:11
Wie heeft de philips breedbeeld 328506?

Wat voor mij het belangrijks is is het beeld bij DVD maar het merendeel kijk ik toch naar gewone tv uitzendingen 4:3, en wil dan ook volledig beeld zonder balken.

Ik vrees van niet. Als je een volledig beeld wilt (voor gewone TV uitzendingen, zul je het beeld moeten "oprekken," om het beeldvullend te maken, dit betekend vervorming. Ofwel zet je het toestel op 4:3 en dan heb je zwarte balken links en rechts.

Voor DVD's (en om films dus in hun origineel beeldformaat te zien) is een breedbeeld tv natuurlijk wel een uitstekende keuze.

Arnold van Oostrum
19-04-2002, 23:46
Voor zover ik het kan inschatten zul je met deze tv een goede aankoop doen.

Bij alle merken breedbeeld tv's wordt het standaard 4x3 tv beeld beeldvullend weergegeven. Bij deze philips betekent dat het beeld links en rechts iets wordt uitgerekt (niet veel, je went snel aan deze vervorming) en wordt het beeld iets ingezoomd, waardoor boven en onder een randje wegvalt. Handmatig kun je een andere stand kiezen, waaronder gewoon 4x3 met links en rechts zwarte balk.

De problemen zoals gemeld op kieskeurig liggen allemaal aan onjuiste afstellingen. Deels kun je hier zelf wat aan doen, maar het kan mogelijk zijn dat een servicemonteur de technische afstellingen moet nalopen. Zou trouwens niet nodig moeten zijn.