PDA

Bekijk de volledige versie : Luidsprekerdoek vernieuwen



Rob G.
15-03-2007, 14:28
Van mijn huidige Jamo speakers is het speakerdoek aan vervanging toe; mijn kat vond het schitterend om hier af en toe zijn nageltjes in zetten. Als dit bevalt wil ik dit misschien ook gaan doen bij mijn aanstaande nieuwe speakers om zo de ‘waf’ wat te verhogen.
Nu worden er aardig wat doeken aangeboden op internet, maar het is toch lastig een geschikte te kiezen, zoveel info wordt er niet bij gegeven.
Zijn er hier mensen met ervaring hierin? Is dit prima zelf te doen, of kun je dit beter aan een ander overlaten?

Simon Elzinga
03-04-2007, 04:15
Van mijn huidige Jamo speakers is het speakerdoek aan vervanging toe; mijn kat vond het schitterend om hier af en toe zijn nageltjes in zetten. Als dit bevalt wil ik dit misschien ook gaan doen bij mijn aanstaande nieuwe speakers om zo de ‘waf’ wat te verhogen.
Nu worden er aardig wat doeken aangeboden op internet, maar het is toch lastig een geschikte te kiezen, zoveel info wordt er niet bij gegeven.
Zijn er hier mensen met ervaring hierin? Is dit prima zelf te doen, of kun je dit beter aan een ander overlaten?
Het beste wat je zou kunnen doen, is contact opnemen met Jamo en hun vragen, wat voor doek ze hebben genomen voor die luidsprekers en vragen waar ze dat doek vandaan hadden gehaald.
Dan daarna, kan je ze beter zelf in elkaar zetten, IMHO.

Edgar Smit
03-04-2007, 09:47
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Jamo je gaat vertellen waar zij hun doek vandaan halen en hoe ze dat maken ;) . Ze zullen je eventueel wel nieuwe frontjes op willen sturen tegen kosten.

Bij bijv Halfords hebben ze speciaal doek voor over een hoedenplank waar luidsprekers inzitten, verkrijgbaar in zwart en grijs geloof ik. Ook hebben ze spuitbussen met lijm.
Daarmee kun je een heel eind komen als je het doek over het oude frame kan gebruiken.

Anders heeft bijna elke DHZ speakerwinkel ook doek en speciaal gefreeste latten om een beschermkap te maken. Dat kun je eventueel met klitteband op de kast zetten. Bij bijv zeeman heb je pakjes met vierkante klittebandjes (beide kanten) met plakstripjes, deze zou je daar perfect voor kunnen gebruiken.