PDA

Bekijk de volledige versie : Battlestar Galactica - Seizoen 2 [DVD]



Marcel den Haan
16-03-2007, 12:30
Battlestar Galactica - Seizoen 2 [DVD]

De Cylons zijn terug in deze herbewerking van de bekende televisieserie.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2892)

Jeroen D
16-03-2007, 13:59
Ik moet deze nog steeds halen maar dat gaat zeker gauw gebeuren.
Het 1e seizoen vond ik werkelijk heel erg goed.

Mich
16-03-2007, 18:25
Heb ondertussen seizoen 1 (met de miniserie) en seizoen 2 maar ook een enorme kijkachterstand. Ik wil wel maar ik kan niet :oops:

Digi-gek
16-03-2007, 18:28
Ik zal niet ontkennen dat ik een groot fan ben van Science Fiction. Dat gezegd hebbende is deze serie naar mijn mening de beste show op de buis op het moment. Vooral dit tweede seizoen is een van de best geschreven televisie seizoenen allertijden.

Zoals de Engelse krant The Independant het zo mooi verwoordde: "As sharply politcal as The West Wing, as intense as 24 and as brutal as Deadwood. It's 2001 meets Black Hawk Down."

Dit is een show die net als Lost zijn genre te boven stijgt. Je kan deze serie niet af doen als (weer) een science fiction soap. Dit is een scherpe, briljant geacteerde en geweldig spannende dramaserie die het verdient om door zo veel mogelijk mensen gezien te worden. Samen met The Shield mijn favoriete serie van het moment. Jammergenoeg doet deze recensie de serie geen recht.

Richard B.
16-03-2007, 18:37
Ik was en ben gek op de originele serie en daarom laat ik deze maar aan me voorbij gaan. :?

El-Jorge
16-03-2007, 19:05
Ik was en ben gek op de originele serie en daarom laat ik deze maar aan me voorbij gaan. :?

:shock: :shock: :shock:
niet doen!

The Scratcher
16-03-2007, 21:50
Ik was en ben gek op de originele serie en daarom laat ik deze maar aan me voorbij gaan. :?

Zo dacht ik er ook over, niet doen!
Heb ook heel lang de boot afgehouden omdat ik een verstokte fan ben van de originele serie. Ben toch maar gaan kijken laatst onder het motto baat het niet dan schaadt het niet. Nou, ik heb het geweten! Vond de serie na een kleine gewenning zó goed en verslavend dat ik de complete serie (miniserie + seizoen 1 + 2) in nauwelijks twee weken tijd afgekeken heb! :shock: :mrgreen:

Gekkenwerk, maar geeft wel aan hoe goed deze serie wel niet is. (y)

Ron-G
16-03-2007, 23:37
Ik was en ben gek op de originele serie en daarom laat ik deze maar aan me voorbij gaan. :?

Dan mis je toch echt heel wat, heb zelf ook de orginele serie de Cylon Head, maar ik moet toch wel eerlijk bekennen dat de orginele serie bij deze toch wel heeeeeeeeeel erg verbleekt, de eerste serie komt toch bij mij over als een soort van soap.......

Deze nieuwe Battlestar is wel zo geweldig goed, dat ik niet anders kan zeggen dat dit toch wel een van de absolute toppers in tv serie's is, zo niet de beste, het is even wennen dat de karakters door of vrouwen worden gespeeld en dat kolonel Tigh een blanke is bv maar als je daar doorheen bent, in een word g-e-w-e-l-d-i-g........twijfel niet maar kopen die 2 boxen.

De sfeer is wel zo geweldig, rauw en realistisch, de Galactica is een ouwe roestbak en dat komt ook zo over........de cast speelt super goed.......kan nog wel even doorgaan zo.......

Moet nog enkele afleveringen kijken van seizoen 2 kijken en dan maar hopen dat seizoen 3 snel uitkomt.........

Jeroen D
17-03-2007, 13:23
Ik was en ben gek op de originele serie en daarom laat ik deze maar aan me voorbij gaan. :?

Richard, zoals de anderen al vermelden, deze serie moet je echt eens gaan kijken :wink:

Jerry2
17-03-2007, 14:35
Ik kan me enkel aansluiten bij wat de meesten hier al gezegd hebben. Deze reeks is gewoon een van de beste series die op dit moment te verkrijgen zijn, en dan heb ik het niet louter over sf-series. Ik ben dan ook nogal teleurgesteld dat hij maar vier sterren krijgt voor inhoud, want hij verdient echt zo veel meer.

en @Richard Boon: Ik raad je aan om deze serie toch een kans te geven, je zal er geen spijt van hebben!

Werner
17-03-2007, 23:57
Ik kijk toch nog even de kat uit te boom, vooral uit financiële redenen. Heb laatste mijn collectie uitgebreid met o.a. The Dead Zone, Space Above And Beyond, Alien Nation en ik had nog altijd Harsh Realm liggen. Die toch maar eens eerst bekijken.

Paul H.
18-03-2007, 11:50
Weer een serie om in de gaten te houden. Eens rondkijken op het net of de miniserie & seizoen 1 voor een zacht prijsje aan te schaffen zijn.

Richard B.
19-03-2007, 19:13
Ik was en ben gek op de originele serie en daarom laat ik deze maar aan me voorbij gaan. :?

Richard, zoals de anderen al vermelden, deze serie moet je echt eens gaan kijken :wink:
Nee, ik begin er niet aan. De originele serie is (ondanks z'n gebreken) heilig voor mij. :roll: :wink:

Ron-G
20-03-2007, 16:08
Nee, ik begin er niet aan. De originele serie is (ondanks z'n gebreken) heilig voor mij. :roll: :wink:

Nogmaals dan mis je echt wat........het is echt te kort door de bocht om zo te reageren, het is echt een absolute topper in tv serie's, en nogmaals het is misschien wel de beste tv serie ooit.....is echt van het niveau Lost bv.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je de oude serie zo goed vind, heb de Cylon Head een tijdje geleden gekocht, en de serie na jaren dus weer eens bekeken, maar vind het op sommige momenten echt tenenkrommend slecht, de sfeer is best ok, maar het is meer een liefdessoap dan echt SF, een soort Loveboat maar dan in SF jasje.......maar heb er wel van genoten zo is het ook niet, maar de nieuwe Battlestar steekt niet met kop en schouders boven de oude serie uit maar al vanaf je kleine teentje torent hij hoog uit boven de oude Battlestar.

Ik zou het toch echt eens proberen, en in jou geval proberen met andere ogen naar de serie te kijken, soort van nieuwe start, en dat de karakters dezelfde namen hebben......dat voor lief nemen......

Bedoel het allemaal positief hoor :wink: komt omdat ik de serie zo geweldig goed vind, dat het zonde is dat je hem laat schieten vanwege oude sentimenten........

Jerry2
25-03-2007, 22:22
Nee, ik begin er niet aan. De originele serie is (ondanks z'n gebreken) heilig voor mij. :roll: :wink:

Komaan! Als zelfs Richard Hatch de nieuwe reeks goed vindt, dan kan jij dat ook!

Richard B.
21-12-2007, 21:05
Nou, omdat jullie er zo eindeloos op door zijn gegaan (de telefoontjes midden in de nacht waren ECHT een beetje overdreven!) heb ik season 1 toch maar aangeschaft. Kort samengevat: het is een leuke serie maar ze hadden er niet de naam "Battlestar Galactica" op moeten plakken. Deze serie neemt zichzelf veel te serieus en het hele "love boat"-gevoel van het origineel is weg. Verder was het een raar idee om een remake te maken en zoveel dingen te veranderen. Starbuck was geen vrouw en Cylons kunnen geen mensen zijn! De sfeer van het originele BG-verhaal is verdwenen in deze versie. :-?

Maar zoals gezegd: als SF-serie is ie wel leuk. Niet van het niveau van de originele BG-serie, maar wel leuk. :roll:

Ron-G
22-12-2007, 00:08
Nou, omdat jullie er zo eindeloos op door zijn gegaan (de telefoontjes midden in de nacht waren ECHT een beetje overdreven!) heb ik season 1 toch maar aangeschaft. Kort samengevat: het is een leuke serie maar ze hadden er niet de naam "Battlestar Galactica" op moeten plakken. Deze serie neemt zichzelf veel te serieus en het hele "love boat"-gevoel van het origineel is weg. Verder was het een raar idee om een remake te maken en zoveel dingen te veranderen. Starbuck was geen vrouw en Cylons kunnen geen mensen zijn! De sfeer van het originele BG-verhaal is verdwenen in deze versie. :-?

Maar zoals gezegd: als SF-serie is ie wel leuk. Niet van het niveau van de originele BG-serie, maar wel leuk. :roll:

Tja..........je bent duidelijk een "die hard" Battlestar fan van het eerste uur.......en wil ;) misschien niet het goede van de nieuwe serie zien, die je als "leuk" omschrijft.......nou kan ik de serie als veel omschrijven maar de term "leuk" vind ik toch wel erg minimalistiesch omschreven.........seizoen 2 waar het hier eigenlijk omgaat is weer een trede hoger dan seizoen 1, en mag naar mijn idee toch als superieur omschreven worden, maar dan val ik in herhaling........

Maar je vat het goed samen, het door mij ook al gerefereerde "Love Boat" gevoel mis je hier totaal........maar dat vind ik juist het enorme pluspunt.....maar ben met je eens als je dat verwacht kom je bedrogen uit........

Maar ik begrijp je wel hoor ;) heb het zelfde met Star Trek de orginele serie uit 1966/69 dat is voor mij ook heilig, niets wat daarna komt qua Star Trek, behalve de latere films met de cast uit die tijd, kan in de schaduw staan van de nieuwe series, ondanks hun bv veruit superieure special effects......de sfeer en vooral de cast uit de jaren 60 tja.......zal jij wel hebben met de orginele Battlestar, misschien dat daarom de meeste en waar onder ik de nieuwe serie veruit prefereren boven de orginele serie, omdat "we" de oude iets te zoetsappig vonden/vinden :bier: ........

Maar zit te tandhakken naar seizoen 3 trouwens........die mag van mij morgen uitkomen :mrgreen:

MiguelTegen
22-12-2007, 10:38
Cylons kunnen geen mensen zijn? De nieuwe BSG had geen primeur, wat dat betreft... Check Battlestar Galactica 1980 anders nog eens... ;)

Ik ben echt een huge fan van de originele serie, ben daar mee opgegroeid en heb al die afleveringen tot uit den treure gezien, maar vind deze remake juist wél geslaagd doordat ze die wijzigingen heb aangebracht. Ook ik was huiverig toen ik hoorde dat starbuck een vrouw was, etc. Uiteindelijk bleken alle wijzigingen op zijn plek te vallen: de essentie van BSG is niets aan veranderd, de details en de verhalen wel. Allemaal sterker en beter dan het origineel.

Raymond Gelmers
04-04-2008, 07:12
En seizoen drie laat nog steeds schromelijk op zich wachten.....
Ik heb de divxjes toch zeker een jaar geleden al gezien!

Bas Hokke
27-01-2009, 17:06
Ik vond het ook een geweldige serie, negatief vond ik dat elk woordje F*ck of F*cking vervangen werd door Fricking. Zal wel voor de Amerikaanse tv zijn, maar of je zegt "fucking" of je zegt iets anders. Maar dit irriteerde me

Jerry2
05-02-2009, 17:38
Ik vond het ook een geweldige serie, negatief vond ik dat elk woordje F*ck of F*cking vervangen werd door Fricking. Zal wel voor de Amerikaanse tv zijn, maar of je zegt "fucking" of je zegt iets anders. Maar dit irriteerde me

Het is frak, niet frik. En dat komt inderdaad omdat je niet mag vloeken op de Amerikaanse televisie (met uitzondering van een aantal betaalzenders).

Maar voor de rest kan ik dat wel begrijpen, hoor. In het begin irriteerde mij dat ook een beetje, maar na een tijd geraak je daaraan gewend.