PDA

Bekijk de volledige versie : "Voorsprong" Blu-Ray is gebakken lucht (vgls HiDef



baltar
18-03-2007, 19:37
Hier een interessant artikel op de site van HiDef over de format war.

Het geeft toch een heel ander beeld over de vermeende voorsprong die Blu-Ray claimt.

http://www.hidef.com/articles-editorials/842-hd-dvd-vs-blu-ray-who-really-winning.html

Richard B.
18-03-2007, 21:38
Ik weet niet wat voor waarde ik moet hechten aan dit artikel, maar de cijfers over de "attachment-rate" (hoeveel discs verkoopt men per speler?) zijn wel interessant en ook wel zo'n beetje zoals ik verwachte. Mensen kopen de PS3 in de eerste plaats om games op te spelen terwijl HD DVD-spelers puur gebruikt worden om films op te bekijken. De combi Blu-ray/PS3 is op basis daarvan dus niet het wapen waarmee Sony BR er als formaat wel even door kan drukken.

DVDProfilersFilmgek
19-03-2007, 06:11
Sony is een echte rat :wink: , ze kunnen het niet eerlijk winnen lijkt het wel, ik heb een Sony TV, en Sony heeft voor het 1920x1080 vga signaal op de TV een andere standaard dan alle andere merken TV's, óp alle andere merken TV's kun je een Xbox 360 in High Resolution aansluiten via de VGA aansluiting...... maar bij Sony niet :( . En daar ben ik Sony echt niet dankbaar voor. Dat vind ik nu weer ratten streken, ik hoop dat MicroSoft er wat op vind, zodat ik dan toch m'n 360 de HD DVD speler in full HD op het Sony scherm kan zien.

Ik hoop dat beide systemen blijven bestaan, dat houd de concurrentie scherp, en hopelijk blijven ze dan beiden hun best doen om echt goede kwaliteit op de markt te blijven zetten.

Frenkel
19-03-2007, 21:38
Hoe komen ze er bij dat er 2 miljoen Blu-Ray spelers op de markt zijn ?.

De laatste cijfers spreken over 1,2 miljoen PS3's , dus dan zouden er 800.000 Stand Alone spelers moeten zijn verkocht.
Ik verwacht echter niet dat dat er meer dan 50.000 zijn, en eerlijk gezegt nog veel minder gezien de prijzen van die spelers.

De schatting is dat hoogstens 30% van de PS3 bezitters, hun console op dit moment als BD speler gebruikt, en zij zullen ook veel minder intensief BD titels kopen in vergelijk met Stand Alone bezitters, die hun apparaat puur voor het afspelen van BD hebben gekocht.

Dat artikel klopt van geen kanten, en lijkt meer op een wanhoopsdaad, net als een roker die blijft beweren dat roken helemaal niet slecht is voor de gezondheid.

rvvnr1
19-03-2007, 22:12
Eindelijk eens een auteur die z'n gezond verstand gebruikt en niet zomaar klakkeloos de propaganda van Sony en bondgenoten als DE waarheid accepteert....

Frenkel
20-03-2007, 05:47
Eindelijk eens een auteur die z'n gezond verstand gebruikt en niet zomaar klakkeloos de propaganda van Sony en bondgenoten als DE waarheid accepteert....

Aleen al door het feit dat de auteur beweerd dat er 2 miljoen BD spelers op de markt zijn, hecht ik nog veel minder waarde aan dit artikel dan aan al die berichtgeving van Sony.
Hij schrijft gewoon wat HD DVD bezitters willen horen, al is het tegen hun beter weten in.

Ik ben wel benieuwd hoe de verhouding tussen het aantal verkocht HD DVD en BD titels gaat verlopen nu de komende maanden HD DVD weer op dreef komt met nieuwe releases.

Ik ben benieuwd,...we zullen wel zien.

rvvnr1
20-03-2007, 09:31
Aleen al door het feit dat de auteur beweerd dat er 2 miljoen BD spelers op de markt zijn
Bewijs dan eens dat t niet zo is.... :wink:

Frenkel
20-03-2007, 21:17
Aleen al door het feit dat de auteur beweerd dat er 2 miljoen BD spelers op de markt zijn
Bewijs dan eens dat t niet zo is.... :wink:

:roll:

rvvnr1
20-03-2007, 22:11
Je zegt weinig waarde te hechten aan de getallen die hij noemt, dat moet je dan toch ergens op baseren of zie ik dat verkeerd??

RRK
20-03-2007, 22:47
Ik vind het jammer dat ze aan de HD dvd zijde relatief weinig nieuwe titels uitbrengen. We moeten nog heel lang wachten op films van Steven Spielberg.

hstadman
20-03-2007, 23:04
Wacht maar tot de ps3 in nederland uit is en de grote filmstudio's beginnen met blu ray titels te vervaardigen. Er zijn nu eenmaal veel meer grote filmstudio's en fabrikanten bij blu-ray aangesloten. HD-dvd is eigenlijk toshiba en 1 filmstudio that's it.

DVDProfilersFilmgek
20-03-2007, 23:16
Wacht maar tot de ps3 in nederland uit is en de grote filmstudio's beginnen met blu ray titels te vervadigen. Er zijn nu eenmaal veel meer grote filmstudio's en fabrikanten bij blu-ray aangesloten. HD-dvd is eigenlijk toshiba en 1 filmstudio that's it.

en toch heb ik al meer HD DVD's dan BD DVD's, al kan dat na de 23e snel veranderen. :wink:

Ik hoop dat beiden het nog wel een tijdje volhouden, is goed voor de kwaliteit en de prijzen. 8)

(al heb ik tot nu toe nog geen disc gezien waarvan ik onder de indruk was :? )

Frenkel
21-03-2007, 06:01
Je zegt weinig waarde te hechten aan de getallen die hij noemt, dat moet je dan toch ergens op baseren of zie ik dat verkeerd??

Als jij ze wilt geloven,.... proficiat.

Natuurlijk kan niemand bewijzen of dit soort cijfers juist zijn of niet.
Dat is mooi want dat kun je cijfers mooi na je eigen hand interpreteren,..aleen zal de waarheid je altijd in halen.

Zoals ik al heb gezegt: we kunnen aleen afwachten wat de rest van het jaar ons brengt.

Henkske22
21-03-2007, 08:50
Sony is een echte rat :wink: , ze kunnen het niet eerlijk winnen lijkt het wel, ik heb een Sony TV, en Sony heeft voor het 1920x1080 vga signaal op de TV een andere standaard dan alle andere merken TV's, óp alle andere merken TV's kun je een Xbox 360 in High Resolution aansluiten via de VGA aansluiting...... maar bij Sony niet :( . En daar ben ik Sony echt niet dankbaar voor. Dat vind ik nu weer ratten streken, ik hoop dat MicroSoft er wat op vind, zodat ik dan toch m'n 360 de HD DVD speler in full HD op het Sony scherm kan zien.

Ik hoop dat beide systemen blijven bestaan, dat houd de concurrentie scherp, en hopelijk blijven ze dan beiden hun best doen om echt goede kwaliteit op de markt te blijven zetten.

Werkt hier gewoon hoor via vga op 1080P. sony 40W2000

DVDProfilersFilmgek
21-03-2007, 12:25
Sony is een echte rat :wink: , ze kunnen het niet eerlijk winnen lijkt het wel, ik heb een Sony TV, en Sony heeft voor het 1920x1080 vga signaal op de TV een andere standaard dan alle andere merken TV's, óp alle andere merken TV's kun je een Xbox 360 in High Resolution aansluiten via de VGA aansluiting...... maar bij Sony niet :( . En daar ben ik Sony echt niet dankbaar voor. Dat vind ik nu weer ratten streken, ik hoop dat MicroSoft er wat op vind, zodat ik dan toch m'n 360 de HD DVD speler in full HD op het Sony scherm kan zien.

Ik hoop dat beide systemen blijven bestaan, dat houd de concurrentie scherp, en hopelijk blijven ze dan beiden hun best doen om echt goede kwaliteit op de markt te blijven zetten.

Werkt hier gewoon hoor via vga op 1080P. sony 40W2000

Dat is heel mooi Henkske22, ik was benieuwd wat jouw gebruiksaanwijzing over de te ondersteunen signalen op de PC ingang aansluiting zegt, en de hoogste resolutie die hij ondersteund via die online gebruiksaanwijzing is:

1360x768 bij 47,7 kHz en 60Hz :shock: :? :?:

Dat staat op pagina 42 van je gebruiksaanwijzing, ook bij de andere talen, nu kan er natuurlijk wat weggevallen zijn in de gebruiksaanwijzing, maar daar twijfel ik toch wel aan, zulke technische informatie laat men toch niet achterwege lijkt mij.

Uit diverse bronnen die ik niet nader zal noemen heb ik vernomen dat bijna de hele Bravia serie geen 1920x1080 over VESA ondersteund. :(

De gebruiksaanwijzing van mijn TV vermeld wel hogere resoluties zoals 1280x1024 bij 64 of 80 kHz op 60 of 75 Hz volgens de VESA standaard , een HDTV resolutie van 1920x1080 bij 67,5 kHz en op 60 Hz volgens de EIA standaard. (De Xbox 360 en zijn daarop aangesloten HD DVD speler geven een VESA signaal naar de TV toe heb ik begrepen)

Henkske22, je zult begrijpen dat ik zeer benieuwd ben welk apparaat bij jou dan wel werkt op die 1920x1080 resolutie via de PC ingang van je TV, die zelfs niet eens genoemd worden in de online gebruiksaanwijzing.

Het zou leuk zijn als er iets is dat van een VESA signaal een EIA signaal maakt, kan ik de Xbox 360 HD DVD speler ook eens bekijken in Full HD.

Henkske22
21-03-2007, 19:02
De 40w2000 kan gewoon 1920x1080P via VGA aan. Je kreegt een melding dat het een UNSUPPORTED SIGNAL is maar als je op ok drukt werkt het gewoon. Op het avforum is het ook uitvoerig getest en het is echt 1920x1080P via vga

hstadman
28-03-2007, 18:21
Volgens investeringsbedrijf Wedbush Morgan geeft Microsoft, door geen hd-dvd-drive in zijn nieuwe (http://tweakers.net/nieuws/46903/Xbox-360-Elite-officieel-aangekondigd.html) Xbox 360 te stoppen, aan dat het niet gelooft dat Toshiba's hd-dvd-formaat het uiteindelijk van Sony's blu-ray kan winnen.

(copyright tweakers.net)

Albert Kostwinder
28-03-2007, 18:36
Volgens investeringsbedrijf Wedbush Morgan geeft Microsoft, door geen hd-dvd-drive in zijn nieuwe (http://tweakers.net/nieuws/46903/Xbox-360-Elite-officieel-aangekondigd.html) Xbox 360 te stoppen, aan dat het niet gelooft dat Toshiba's hd-dvd-formaat het uiteindelijk van Sony's blu-ray kan winnen.

(copyright tweakers.net)

microsoft snapt tenminste dat het merendeel liever een stand-alone speler willen en geen halfbakken console oplossing.....;)

hstadman
28-03-2007, 18:39
microsoft snapt tenminste dat het merendeel liever een stand-alone speler willen en geen halfbakken console oplossing.....;)

Zegt iemand die in het kamp zit wat gaat verliezen............Je vergeet even dat het hier ook gaat om de interne hd-dvd spelers!:shock: :mrgreen: want de hd-dvd addon is niets meer dan een interne hd-dvd met een kastje!!!

Microsoft laat nu weten dat het in ieder geval niet meer openlijk steun aan het hd-dvd kamp biedt! verkoop ps3 versus losse hd-dvd addon is vele malen groter! het zal waarschijnlijk beide ondersteunen in vista, zoals ik al eerder heb geopperd.

Toshiba is zijn steun van Microsoft nu dus al kwijt. Weer een grote minder! In feite blijft nu allen toshiba zelf nog over.

Voor de pc geldt, hoe meer opslagcapaciteit hoe beter! Daar kan hd-dvd brander gewoon niet tegenaan! 50gb tegen 300gb.

2008 worden goedkope blu-ray spelers verwacht die ook stukken goedkoper zullen zijn dan de ps3, dan barst het echt pas los!

Albert Kostwinder
28-03-2007, 18:57
Zegt iemand die in het kamp zit wat gaat verliezen............Je vergeet even dat het hier ook gaat om de interne hd-dvd spelers!:shock: :mrgreen: want de hd-dvd addon is niets meer dan een interne hd-dvd met een kastje!!!

Microsoft laat nu weten dat het in ieder geval niet meer openlijk steun aan het hd-dvd kamp biedt! verkoop ps3 versus losse hd-dvd addon is vele malen groter! het zal waarschijnlijk beide ondersteunen in vista, zoals ik al eerder heb geopperd.

Toshiba is zijn steun van Microsoft nu dus al kwijt. Weer een grote minder! In feite blijft nu allen toshiba zelf nog over.

2008 worden goedkope blu-ray spelers verwacht die ook stukken goedkoper zullen zijn dan de ps3, dan barst het echt pas los!

Harry, hoe kan ik nu verliezen terwijl ik hddvd en bluray heb? Dit ontgaat mij ff.nl

hstadman
29-03-2007, 01:39
Harry, hoe kan ik nu verliezen terwijl ik hddvd en bluray heb? Dit ontgaat mij ff.nl

heb je beide spelers dan?! Je had eerst alleen een hd-dvd speler.

Edgar Smit
29-03-2007, 07:51
Volgens mij heeft Albert al een tijdje beide spelers.
Indien Microschoft echt stopt met de steun aan HD-DVD wordt het voor Toshiba idd erg moeilijk, aan de andere kant zou de komst van allesvretende spelers met een goede prijs HD-DVD nog best lang in leven kunnen houden.

Albert Kostwinder
29-03-2007, 10:30
heb je beide spelers dan?! Je had eerst alleen een hd-dvd speler.

Jij niet dan? foei, had je hoger ingeschat :twisted:

Maar ik begrijp je overdreven aversie jegens hddvd niet, tenzij je meer belangen hebt bij blu ray dan je wilt toegeven. Ik ben volledig objectief en ga voor mooie filmtitels die ik persoonlijk graag in hd wil zien en hebben. Aangezien mijn smaak zeer divers is ontkom ik niet aan beide formaten.
Ik ben zeer tevreden met hddvd, kan niets anders zeggen dat het een prachtige aanvulling op Blu ray is. En men loopt voor op bd want The Matrix Trilogie komt door problemen bij bd nu eerst op Hddvd uit! Warner is dat ook zat volgens mij, een reden dat The Matrix nu wel eerst op hddvd uitkomt.
Met de laatste ontwikkelingen bij hddvd op de indiase en Chinese markt zie ik het echt niet zomaar verdwijnen. Sterker, het wordt straks veel goedkoper! Fabrikanten moeten zowiezo jaren na lancering hun produkt blijven ondersteunen. Dus de eerste jaren zit het wel snor. Bd en hddvd speler worden gewoon net als dvd drives nu. :smile:

Lees net dat de nieuwe zwarte xbox eraan komt, met een 120gb harde schijf en Hdmi aansluiting voor 479 euro. Nu begrijp ik ook waarom er geen hddvd in zit, anders werd hij duurder dan de Ps3 en dat wil je niet als je consumenten bij de concurrent weg wilt houden..... ;)

DVDProfilersFilmgek
29-03-2007, 10:49
De 40w2000 kan gewoon 1920x1080P via VGA aan. Je kreegt een melding dat het een UNSUPPORTED SIGNAL is maar als je op ok drukt werkt het gewoon. Op het avforum is het ook uitvoerig getest en het is echt 1920x1080P via vga

In mijn geval kan ik op OK klikken wat ik wil, maar het wil niet werken. Toch fijn dat het bij jou wel wil werken, zelfs al rept de gebruiksaanwijzing daar niet over.

Je hebt mazzel, er zijn altijd uitzonderingen op de regel, bij deze heb je het geluk dat het bij jouw Bravia model wel wil werken. Ik wordt bijna jaloers;)

DVDProfilersFilmgek
29-03-2007, 12:04
Als de Chinese en Indische markt HD DVD hebben geadopteerd, dan heeft zo'n beetje de halve wereldbevolking het geadopteerd:wink:

Ik heb nog niet een voorkeur voor 1 van beide, de BRD is technisch niet volkomen op de markt gezet, en ook de HD kwam met wat matig spelende apparaten.

Heb nu beiden ervaren, kan nu al zeggen dat ik niet veel schijfjes zal kopen van beide formaten, het verschil met de gewone DVD is niet wereldschokkend. Mochten de nieuwe films gaan uitkomen op 1 van beide HD systemen en ze zijn gunstig geprijst en kosten niet de hoofdprijs, dan wil ik er wel over gaan denken om ze wat meer te gaan aanschaffen.

Buiten Toshiba komt er nu ook een ander merk met HD DVD spelers op de markt las ik hier:

http://www.engadgethd.com/2007/03/25/meet-the-venture-shd7000-hd-dvd-player/

HD DVD is nog lang niet dood, ik wacht het even rustig af, de beeldkwaliteit mag nog wel wat gaan verbeteren, nu is het nog niet echt je van het. Die nieuwe geluidsformaten, daar zat ik ook al niet op te wachten, en nu nog steeds niet, gewoon een truc om mensen op kosten te jagen. Bij gewone DVD klinkt het al perfect als men zijn best er op doet.

Nee, nog geen winnaar in mijn ogen, het zullen de prijzen zijn die de massa tegenhouden, want wees eerlijk, de doorsnee geeft echt geen kapitalen uit voor een apparaat dat in zijn/haar ogen niet veel meer doet dan een DVD'tje afspelen.

DVDProfilersFilmgek
29-03-2007, 12:14
Jij niet dan? foei, had je hoger ingeschat :twisted:

Maar ik begrijp je overdreven aversie jegens hddvd niet, tenzij je meer belangen hebt bij blu ray dan je wilt toegeven. Ik ben volledig objectief en ga voor mooie filmtitels die ik persoonlijk graag in hd wil zien en hebben. Aangezien mijn smaak zeer divers is ontkom ik niet aan beide formaten.
Ik ben zeer tevreden met hddvd, kan niets anders zeggen dat het een prachtige aanvulling op Blu ray is. En men loopt voor op bd want The Matrix Trilogie komt door problemen bij bd nu eerst op Hddvd uit! Warner is dat ook zat volgens mij, een reden dat The Matrix nu wel eerst op hddvd uitkomt.
Met de laatste ontwikkelingen bij hddvd op de indiase en Chinese markt zie ik het echt niet zomaar verdwijnen. Sterker, het wordt straks veel goedkoper! Fabrikanten moeten zowiezo jaren na lancering hun produkt blijven ondersteunen. Dus de eerste jaren zit het wel snor. Bd en hddvd speler worden gewoon net als dvd drives nu. :smile:

Lees net dat de nieuwe zwarte xbox eraan komt, met een 120gb harde schijf en Hdmi aansluiting voor 479 euro. Nu begrijp ik ook waarom er geen hddvd in zit, anders werd hij duurder dan de Ps3 en dat wil je niet als je consumenten bij de concurrent weg wilt houden..... ;)

Die HD DVD speler ADD ON van de 360 heb ik al, dus wat mij betreft hoeven ze hem niet in te bouwen, scheelt mij weer een paar euro's. Kan alleen maar hopen dat ze het geluidsprobleem eens gaan oplossen, want ik vind de huidige box toch echt wel iets teveel op de voorgrond treden. De PS3 is ook niet geluidloos, maar is minder opvallend, daarentegen vind ik de warmte die er uit de PS3 komt wel weer storend, op een koude winterdag is het een leuke bijverwarming, maar zomers zit ik daar niet op te wachten.

hstadman
29-03-2007, 23:56
Jij niet dan? foei, had je hoger ingeschat :twisted:

Maar ik begrijp je overdreven aversie jegens hddvd niet, tenzij je meer belangen hebt bij blu ray dan je wilt toegeven. Ik ben volledig objectief en ga voor mooie filmtitels die ik persoonlijk graag in hd wil zien en hebben. Aangezien mijn smaak zeer divers is ontkom ik niet aan beide formaten.
Ik ben zeer tevreden met hddvd, kan niets anders zeggen dat het een prachtige aanvulling op Blu ray is. En men loopt voor op bd want The Matrix Trilogie komt door problemen bij bd nu eerst op Hddvd uit! Warner is dat ook zat volgens mij, een reden dat The Matrix nu wel eerst op hddvd uitkomt.
Met de laatste ontwikkelingen bij hddvd op de indiase en Chinese markt zie ik het echt niet zomaar verdwijnen. Sterker, het wordt straks veel goedkoper! Fabrikanten moeten zowiezo jaren na lancering hun produkt blijven ondersteunen. Dus de eerste jaren zit het wel snor. Bd en hddvd speler worden gewoon net als dvd drives nu. :smile:

Lees net dat de nieuwe zwarte xbox eraan komt, met een 120gb harde schijf en Hdmi aansluiting voor 479 euro. Nu begrijp ik ook waarom er geen hddvd in zit, anders werd hij duurder dan de Ps3 en dat wil je niet als je consumenten bij de concurrent weg wilt houden..... ;)

Blu ray heeft een grotere aanhang, en omdat alle films nu op beide formaten uitkomen betaal ik liever niet 2 keer de prijs voor een goede speler. that's it. Ik wil gewoon een formaat hebben. En blu-ray heeft nu eenmaal de betere doorgroei mogelijkheden, hoe je het went of keert.

Albert Kostwinder
30-03-2007, 09:42
Blu ray heeft een grotere aanhang, en omdat alle films nu op beide formaten uitkomen betaal ik liever niet 2 keer de prijs voor een goede speler. that's it. Ik wil gewoon een formaat hebben. En blu-ray heeft nu eenmaal de betere doorgroei mogelijkheden, hoe je het went of keert.

Ik heb ook liever 1 systeem, wat dat aan gaat geef ik je gelijk. Dat bd meer in huis kan hebben ondersteun ik ook, maar ik neem aan dat jij ook inziet dat dit er de komende jaren niet in zit. Om nu jaren en jaren te gaan wachten tot alles op 1 formaat uit gaat komen zie ik niet zitten.... :)

hstadman
30-03-2007, 16:23
Ik heb ook liever 1 systeem, wat dat aan gaat geef ik je gelijk. Dat bd meer in huis kan hebben ondersteun ik ook, maar ik neem aan dat jij ook inziet dat dit er de komende jaren niet in zit. Om nu jaren en jaren te gaan wachten tot alles op 1 formaat uit gaat komen zie ik niet zitten.... :)


Ach, er zijn ook nog geen 1.3 versterkers en tv's op de markt. Pas dan wordt hd-dvd en blu-ray echt interessant, als alle features worden ondersteunt.;)

Albert Kostwinder
30-03-2007, 18:42
Ach, er zijn ook nog geen 1.3 versterkers en tv's op de markt. Pas dan wordt hd-dvd en blu-ray echt interessant, als alle features worden ondersteunt.;)

1.3 is de slagroom op de taart. Tot dusver is die taart anders ook al lekker op zich... :smile:

hstadman
30-03-2007, 19:03
Als de Chinese en Indische markt HD DVD hebben geadopteerd, dan heeft zo'n beetje de halve wereldbevolking het geadopteerd:wink:

Ik heb nog niet een voorkeur voor 1 van beide, de BRD is technisch niet volkomen op de markt gezet, en ook de HD kwam met wat matig spelende apparaten.

Heb nu beiden ervaren, kan nu al zeggen dat ik niet veel schijfjes zal kopen van beide formaten, het verschil met de gewone DVD is niet wereldschokkend. Mochten de nieuwe films gaan uitkomen op 1 van beide HD systemen en ze zijn gunstig geprijst en kosten niet de hoofdprijs, dan wil ik er wel over gaan denken om ze wat meer te gaan aanschaffen.

Buiten Toshiba komt er nu ook een ander merk met HD DVD spelers op de markt las ik hier:

http://www.engadgethd.com/2007/03/25/meet-the-venture-shd7000-hd-dvd-player/

HD DVD is nog lang niet dood, ik wacht het even rustig af, de beeldkwaliteit mag nog wel wat gaan verbeteren, nu is het nog niet echt je van het. Die nieuwe geluidsformaten, daar zat ik ook al niet op te wachten, en nu nog steeds niet, gewoon een truc om mensen op kosten te jagen. Bij gewone DVD klinkt het al perfect als men zijn best er op doet.

Nee, nog geen winnaar in mijn ogen, het zullen de prijzen zijn die de massa tegenhouden, want wees eerlijk, de doorsnee geeft echt geen kapitalen uit voor een apparaat dat in zijn/haar ogen niet veel meer doet dan een DVD'tje afspelen.

Niet perse noodzakelijk sinds china wel vaker een eigen standaard speler op de markt heeft gezet die voor dat land of continent gangbaar was maar compleet niet bekend in noord amerika en west europa.

het ligt er maar net aan hoe sterk de fabrikant vertegenwoordigd is in dat gebeidt of land.

Richard B.
30-03-2007, 19:53
Ik zeg het nog maar een keertje: als je graag importeerd dan heb je helemaal niks aan BR. Ok, HD DVD zal tzt ook wel regiocodering krijgen maar zolang dat niet het geval is (en de verwachting is dat het nog jaren kan duren) is het toch wel heel fijn dat je je schijven uit alle werelddelen kunt halen. :cool:

hstadman
30-03-2007, 20:01
Ik zeg het nog maar een keertje: als je graag importeerd dan heb je helemaal niks aan BR. Ok, HD DVD zal tzt ook wel regiocodering krijgen maar zolang dat niet het geval is (en de verwachting is dat het nog jaren kan duren) is het toch wel heel fijn dat je je schijven uit alle werelddelen kunt halen. :cool:

regio europa is ook afspeelbaar op blu-ray...dus engelse, franse italiaanse etc versies van blu-ray kun je ook in nederland afspelen. Er komt vast nog wel iets waardoor blu-ray ook weer regiovrij wordt. De platen indutrie is al van beveiliging afgestapt. Nu maar hopen dat de filmindustrie dezelfde brainwave/visie krijgt.

Richard B.
30-03-2007, 20:08
regio europa is ook afspeelbaar op blu-ray...dus engelse, franse italiaanse etc versies van blu-ray kun je ook in nederland afspelen. Er komt vast nog wel iets waardoor blu-ray ook weer regiovrij wordt. De platen indutrie is al van beveiliging afgestapt. Nu maar hopen dat de filmindustrie dezelfde brainwave/visie krijgt.

Nou, ik heb nog niks gelezen over regiovrij gemaakte BR-spelers en ik denk dat regiovrij maken wel eens heel wat lastiger gaat worden als met gewone dvd-spelers. Dan ben ik toch wat blijer met een format dat nog helemaal niet aan regiocodering doet.

hstadman
30-03-2007, 20:23
Nou, ik heb nog niks gelezen over regiovrij gemaakte BR-spelers en ik denk dat regiovrij maken wel eens heel wat lastiger gaat worden als met gewone dvd-spelers. Dan ben ik toch wat blijer met een format dat nog helemaal niet aan regiocodering doet.

Waarom, de drm is al omzeild(op beide systemen). En een chip zonder regiocodering kan ook zo op de markt komen. Sony had chips voor hun dvd spelers om ze regio vrij te maken. zelfde kan heel goed met blu-ray. het is maar een simpele kleine drm maatregel, mischien is het al uit de drm gehaald door degenen die drm hebben gekraakt.

Philips had zelfs alleen maar een code nodig om de spelers regiovrij te maken.

Nu zijn alleen sony en toshiba op de markt, we zullen zien wat voor spelers de andere groten op de markt brengen dit jaar en volgend jaar!

Zelfs een biosupdate kan zo de regiocodering uitschakelen.

DVDProfilersFilmgek
31-03-2007, 13:21
Niet perse noodzakelijk sinds china wel vaker een eigen standaard speler op de markt heeft gezet die voor dat land of continent gangbaar was maar compleet niet bekend in noord amerika en west europa.

het ligt er maar net aan hoe sterk de fabrikant vertegenwoordigd is in dat gebeidt of land.

Daar heb ik inderdaad wat over gelezen, en niet alleen China, ook Taiwan heeft gestoeid/stoeid met andere formaten. Hier kun je een beetje de hele ontwikkeling bekijken:
http://en.wikipedia.org/wiki/HD_DVD

Het maakt mij niet veel uit welk systeem er gaat winnen, ook niet hoe groot hun technische aanhang is, uiteindelijk bepaald toch de klant wat het gaat worden en als beide systemen ook maar enige voet aan de grond willen krijgen, dan zullen de spelers van beide kampen drastisch in prijs moeten zakken. Ook zal de aangeboden software van beide kampen beter van kwaliteit moeten worden dan wat het nu is, het beeld van zogenaamde HD kwaliteit doet mij nog steeds niet van verbazing en bewondering achterovervallen.

Het wachten is op die AllesVretertjes, die zullen net als bij de DVD spelers ook wel gaan opduiken, betaalbaar zijn,ook regiovrij zijn en gewoon afspelen wat je er in stopt:wink: , zo is toen ook de DVD doorgedrongen tot de grote massa.

Olivier vd D.
03-04-2007, 09:59
Misschien kunnen de mensen die beweren dat ze niet steil achterover slaan van de kwaliteit van 1080p ook vertellen op welke apparatuur ze tot die mening zijn gekomen. Zolang je 1080p niet op fatsoenlijke full-hd apparatuur (lcd, projector, etc.) hebt gezien, kan je er niets over zeggen. En daarnaast is het natuurlijk ook van belang dat je referentiemateriaal tot je beschikking hebt.

Edgar Smit
03-04-2007, 10:42
Misschien kunnen de mensen die beweren dat ze niet steil achterover slaan van de kwaliteit van 1080p ook vertellen op welke apparatuur ze tot die mening zijn gekomen. Zolang je 1080p niet op fatsoenlijke full-hd apparatuur (lcd, projector, etc.) hebt gezien, kan je er niets over zeggen. En daarnaast is het natuurlijk ook van belang dat je referentiemateriaal tot je beschikking hebt.zit wat in Olivier, echter volgens de promopraatjes zou HD content zelfs op een 4:3 CRT TV veel beter zijn dan conventioneel materiaal. Wij weten gelukkig wel beter ;) .

Wat vooral meespeelt is de kijkafstand en de schermgrootte, ik denk dat je vanaf 5 meter op een 107cm normale (HDready, niet Full HD) LCD/Plasma of een 107cm fullHD scherm weinig verschil zult zien. Pas als je die kijkafstand verkleind naar +/- 3 meter zul je denk ik de verschillen gaan zien.

Brian2
03-04-2007, 10:49
Mensen die niet steil achterover slaan van de kwaliteit van 1080p op een Full HD scherm hadden op de Miljonair Fair moeten zijn voor de Panasonic van 261 cm. Dat is pas mooi!!

Edgar Smit
03-04-2007, 10:53
Mensen die niet steil achterover slaan van de kwaliteit van 1080p op een Full HD scherm hadden op de Miljonair Fair moeten zijn voor de Panasonic van 261 cm. Dat is pas mooi!!
Meteen aangeschaft ook zeker ;) ?

Olivier vd D.
03-04-2007, 10:55
zit wat in Olivier, echter volgens de promopraatjes zou HD content zelfs op een 4:3 CRT TV veel beter zijn dan conventioneel materiaal. Wij weten gelukkig wel beter ;) .

Wat vooral meespeelt is de kijkafstand en de schermgrootte, ik denk dat je vanaf 5 meter op een 107cm normale (HDready, niet Full HD) LCD/Plasma of een 107cm fullHD scherm weinig verschil zult zien. Pas als je die kijkafstand verkleind naar +/- 3 meter zul je denk ik de verschillen gaan zien.
Inderdaad, HD maakt het mogelijk om bij een groot beeld toch vrij dichtbij te gaan zitten. Dit vergroot uiteraard het bioscoop gevoel. Ik zit momenteel ongeveer 2,75 meter van mijn projectiescherm met een diagonaal van 1,5 meter. Dat is net goed. Dichterbij kan niet, omdat ik dan pixels ga zien (en het dvd-beeld vaak ook wat onscherp oogt) en verder weg is afgezien van het feit dat ik dan problemen krijg met mijn rearspeakers zonde. Met full HD (1080p) kan ik mijn scherm groter maken en nog iets dichterbij gaan zitten ook. En dan nog is de kans groot dat ik onder die omstandigheden naar een scherper beeld zit te kijken. Kortom, zoals jij al aangeeft, je dient alle betrokken factoren mee te wegen bij het oordeel of HD een toegevoegde waarde heeft of niet. Al met al kan volgens mij niemand ontkennen dat HD een grote stap voorwaarts is en mogelijkheden biedt die dvd niet kan bieden. Het bioscoopgevoel thuis weer een grote stap dichterbij wat mij betreft.

Edgar Smit
03-04-2007, 11:00
Olivier, we zijn het helemaal eens (y) .
Wat alleen jammer is dat veel mensen HD horen en dank denken dat ze met een 80cm HDready LCD van 500 euro op 3-4meter (gemiddelde woonkamer) ineens 10 maal zo goed beeld hebben en als dat dan niet zo blijkt te zijn is de teleurstelling nogal groot en HD ineens pure onzin. Ik heb nu ook een 32inch CRT staan op 3meter, maar als ik naar HDcontent ga wordt dat echt wel een grotere TV want dan wil ik optimaal genieten ;) .

Brian2
03-04-2007, 11:40
Meteen aangeschaft ook zeker ;) ?

Was het maar zo.... Helaas was ik er alleen om te werken.

Edgar Smit
03-04-2007, 11:56
Was het maar zo.... Helaas was ik er alleen om te werken.
Ook daarmee kun je miljonair worden :mrgreen:

Olivier vd D.
03-04-2007, 15:46
Olivier, we zijn het helemaal eens (y) .
Wat alleen jammer is dat veel mensen HD horen en dank denken dat ze met een 80cm HDready LCD van 500 euro op 3-4meter (gemiddelde woonkamer) ineens 10 maal zo goed beeld hebben en als dat dan niet zo blijkt te zijn is de teleurstelling nogal groot en HD ineens pure onzin. Ik heb nu ook een 32inch CRT staan op 3meter, maar als ik naar HDcontent ga wordt dat echt wel een grotere TV want dan wil ik optimaal genieten ;) .
Wanneer zie jij jezelf overstappen op HD en wat staat dan op de planning om vervangen te worden? Ik wil ergens volgend jaar een hd-dvd- of Blueray-speler aanschaffen, alhoewel ik ook zit te denken aan een HT-pc. Ik heb bij een demo al gezien dat HD-matriaal op mijn Themescene H57 (1024x576) er al een stuk strakker uitziet dan DVD-materiaal, dus mijn projector vervangen stel ik het liefst zo lang mogelijk uit. Maar als de lamp van mijn H57 het zou begeven wordt het wel erg verleidelijk om een full HD projector aan te schaffen. Helaas komt daar dan ook een nieuw scherm bij. In de laatste plaats zie ik vervanging van mijn receiver gebeuren. Mijn speakers (en vooral mijn sub) en bekabeling zal ik hoogstwaarschijnlijk de komende jaren niet upgraden. Er valt nog veel meer uit te halen, getuige ook jouw ervaring met "het beest" bij jouw Missions. Dus als eerste een speler (of HT-pc), daarna projector en scherm en in de laatste plaats de receiver. Voorlopig zal ik niet veel dvd's meer kopen en vooral teren op de voorraad die ik heb. Ik verwacht dat eind 2007, begin 2008 er wel aanbiedingen als "3 voor 30 euro" zullen gaan verschijnen. Alles op zijn tijd.