PDA

Bekijk de volledige versie : Jurassic World (2015)



Pagina's : 1 2 [3]

Chris W
02-07-2015, 23:23
Snap werkelijk niet dat mensen zo lyrisch zijn over deze film. K had een hoog 'meh' gevoel bij deze... K kon me er niet echt mee vermaken... K zal wat afgestompt zijn voor remakes/reboots/remasters/ouwe-reeks-sequels.... T is in hollywood net zo erg als in de game industrie... Hoop ongeinspireerde bagger....

Marcel den Haan
03-07-2015, 07:47
Ik vond hem leuk om een keer te zien, meer niet. De film bevat nauwelijks spanning. De originele staat bol van de spanning, bijvoorbeeld de scene in de keuken met de raptors. Hier een aaneenschakeling van actiescenes, waar je inmiddels als kijker ook al niet meer van opkijkt. Ik vond Chris Pratt's rol zeer magertjes, want wat doet hij nou eigenlijk? Niet zo heel veel, alleen beetje achter een paar kinderen aangaan. De chemie tussen hem en Howard vond ik ook niet overtuigend. CGI is goed, maar zoals gezegd kijken we niet meer op van een paar dino's op het scherm. Waarom mensen hier lyrisch over zijn snap ik dan ook niet. Het is in feite gewoon een herhaling van de eerdere films, er zit niks vernieuwends in.

Rogier Burghout
03-07-2015, 08:11
Ik denk ook meer dat de mensen het gevoel en het enthousiasme wat ze kregen van de eerste films nu ook krijgen juist omdat de film zo op de eerste delen lijkt. Dat hebben de makers op zich slim gedaan, want de film breekt records. Maar het is helaas jammer voor de originaliteit, want die lijdt eronder. Ach, het is misschien ook wat je er zelf van verwacht. Ik verwachte niet iets origineels, dus dan valt het ook wel weer mee.

Esteban
03-07-2015, 20:02
Jurassic Park is mijn favoriete avonturenfilm allertijden en ik ben werkelijk nerveus om naar Jurassic World te gaan kijken. :) Enerzijds wil ik niet liever, aangezien ik de (eerste) trailers fantastisch vond, uiteraard speelt nostalgie onvermijdelijk mee. Anderzijds ben ik bang dat de teleurstelling gigantisch groot gaat zijn, dat het héle verloop zo klaar en duidelijk in de latere trailers te vinden waren was ook een domper. De zeer uiteenlopende reacties doen daar ook geen goed aan, hoewel ik daar eigenlijk nooit naar luister. Het gaat heel moeilijk zijn dit met een "klaar" hoofd te bekijken, denk ik. Eén van dezer dagen zit ik toch in de zaal hoor. ;)

Claudio Santulli
03-07-2015, 23:59
Meningen van anderen moet je eigenlijk gewoon links laten liggen en je eigen oordeel vellen zonder al teveel beïnvloed te raken. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker dat wordt. Gewoon onbevooroordeeld in de bioscoop gaan bekijken, dat kan straks niet meer...

Frenkel
04-07-2015, 06:52
Mij verbaast het succes ook enigszins, ik was er zelfs een beetje vanuit gegaan dat de film zou gaan floppen.
Een van de verklaringen lijkt mij dat de generatie die ten tijde van de originele film nog de leeftijd hadden van de doelgroep inmiddels vaders zijn met kinderen die nu ongeveer in de zelfde leeftijd zitten als hun vaders destijds.

De ultieme familie film dus want zowel de kinderen en hun Pappa's staan in de rij ;).

Pieter D
04-07-2015, 08:17
Meningen van anderen moet je eigenlijk gewoon links laten liggen en je eigen oordeel vellen zonder al teveel beïnvloed te raken. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker dat wordt. Gewoon onbevooroordeeld in de bioscoop gaan bekijken, dat kan straks niet meer...

Ik kon het niet beter zeggen Claudio. Ik ben in de eerste paar dagen gaan kijken met die opzet en ben gewoon héél tevreden terug buiten gekomen. De film heeft zijn tekortkomingen, maar dan nog is hij stukken beter als The Lost World en JP3 -- en is het een geweldige "tribute" aan het origineel.

Pieter R.
04-07-2015, 09:07
Het lijkt mij heel simpel. Want waarmee meet je het succes? De meesten meten dat toch af aan de hoeveelheid bezoekers. Maar de hoeveelheid bezoekers zegt helemaal niets over de kwaliteit van de film. Dan is gewoon de marketing goed gedaan.

Breng je de allerslechtste film in de bios maar weet je toch op 1 of andere manier de mensen te trekken, dan komt er geheid een sequel.

DVD Watcher
04-07-2015, 09:33
Ik heb me er goed mee vermaakt, en vond het verhaal (voor zover) wel ok.

Dat mensen klagen over dit of over dat heb je altijd.

Wat zouden ze dan willen, Dino's in Space ? :grin:.

Ik heb hem 2 keer gezien in IMAX 3D, en is echt mooi popcorn vermaak voor me.

De Blu-ray gaat er ook zeker in komen.

jeroeni
04-07-2015, 12:09
Ik heb de film dan nog niet gezien maar de trailers en posters hebben wel de juiste vibe die ik bij de film verwacht.

Ik wacht zoals altijd op de Blu-ray.;)

Esteban
04-07-2015, 13:19
Mij verbaast het succes ook enigszins, ik was er zelfs een beetje vanuit gegaan dat de film zou gaan floppen.
Een van de verklaringen lijkt mij dat de generatie die ten tijde van de originele film nog de leeftijd hadden van de doelgroep inmiddels vaders zijn met kinderen die nu ongeveer in de zelfde leeftijd zitten als hun vaders destijds.

De ultieme familie film dus want zowel de kinderen en hun Pappa's staan in de rij ;).

Ik ben één van die mensen die vloekt dat hij geen geld ingezet heeft op de verwachtingen. :p Even oude post knippen/plakken:

Al dat box-office geneuzel over 50 Shades of Grey, Furious 7 en Age of Ultron en hoe Star Wars ze allemaal zou overtreffen. Eén voor één vergaten ze (fora, BoxOffice-sites, etc) de voetafdruk van de (in dit geval) D-Rex te vermelden. Zoals ik van begin af aan gezegd heb, onderschat de klik met Jurassic Park niet. Dit is de Star Wars van mijn generatie. Maar bovenal een onverwoestbare moderne klassieker die bij werkelijk alle generaties een immense indruk heeft nagelaten, jong en oud trokken masaal naar de bioscoop, publiek en criticus waren er helemaal weg van. Eén van die onweerlegbare mijlpalen die cinema voorgoed veranderd heeft.

De wrange nasmaak van de sequel(s), al dan niet onterecht, is bij de massa al lang vergeten. Maar de onsterfelijkheid van het origineel is blijven hangen. Dat is duidelijk. Dit is niet zomaar een brokje nostalgia voor de 30-something's van vandaag, Jurassic Park is een meesterlijke genrefilm die alle leeftijden wist te betoveren en dat jaar na jaar is blijven doen. Omdat hij meer dan 20 jaar na datum nog steeds overreind blijft op alle mogelijke vlakken. En wie wil er nu niet die magie opnieuw beleven? Als is het maar de hoop dat het soms een beetje in de buurt komt van dat gevoel. Dit terwijl de nieuwste film ook een hele nieuwe generatie aanspreekt die nu het het universum van John Hammond voor 't eerst ontdekt.

Dus, F7 en Age of Ultron, wat het wereldwijde eindresultaat betreft : Watch out for Jurassic World. wink-emoticon Ik voorspel een tweede plaats in de ranglijst van 2015 en een vierde plaats wat de all-time box-office betreft. Uiteraard gaat Star Wars : The Force Awakens daar overheen springen, daarover geen twijfel. < Dit was een voorspelling, die grotendeels is uitgekomen.

Na 't eerste weekend had Hollywood deze reactie ...

http://i44.tinypic.com/2dmf5nn.gif

I was like ...

http://img.pandawhale.com/post-24099-well-there-it-is-gif-Jeff-Gold-yNHs.gif

Esteban
04-07-2015, 13:21
Meningen van anderen moet je eigenlijk gewoon links laten liggen en je eigen oordeel vellen zonder al teveel beïnvloed te raken. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker dat wordt. Gewoon onbevooroordeeld in de bioscoop gaan bekijken, dat kan straks niet meer...

Zo is dat, zei ik ook zelf al. ;) Ik ga hem nu nog wat laten liggen tot de heisa er rond wat gezakt is. En dan trek ik naar de bioscoop. Ik lees geen reviews tot dan. 't Zijn voornamelijk mijn filmvrienden die heel verdeeld zijn en ergerlijk genoeg hun mond niet houden omdat ze 't persé willen delen. :p

Esteban
10-07-2015, 00:27
Eindelijk gezien. En ik val echt tussen de twee kampen wat Jurassic World betreft. Iets wat ik totaal niet verwacht had eigenlijk. Tot op zekere hoogte was dit allemaal bijzonder vermakelijk en, ja hoor, er zijn enkele effectief spannende scènes te bespeuren. Ze zijn er absoluut en ik erken ze, top. In 't algemeen heb ik er een positieve indruk aan over gehouden. En toch ... Tegelijkertijd voelde Jurassic World verdacht veel als élke doordeweekse Hollywood-blockbuster waar de robots voor de gelegenheid even vervangen werden door dinosaurussen, inclusief standaard inwisselbare personages en dito dialogen. Wat de grote lijnen van 't script betreft, best zwakke bedoening.

En hoe meer ik erover nadenk, hoe meer al die kleine mankementjes een grotere brok beginnen te vormen. Allereerst werd er veel te weinig tijd genomen om mogelijk epische scènes tot hun recht te laten komen. Ditmaal is de reis naar het eiland bv. veel te verkapt in beeld gebracht, dan werkt die prachtige muziek ook maar half, want je kan niet door een bepaald beeld geïmponeerd worden dat er mee samen hangt. Ook momenten als bv. het beeld van John Hammond ... Wie de afbeelding daarvan niet meegekregen heeft op 't internet, heeft het absoluut gemist, aangezien dat ergens lukraak op de achtergrond passeert. Die dingen gebeuren zowat de hele film lang. Momenten waar gerust even bij stil gestaan mocht worden, maar wat niet gebeurd. 't Is dikwijls ook zo gehaast, terwijl daar geen reden voor is. Keuzes die ik niet kan waarderen. Een totaal gebrek aan build-up op vele momenten. Veel verkeerd gekozen camera-standpunten ook. Daar is een héél interessant spot-on artikel over te lezen, kan het niet meteen vinden en zal 't later posten.

Enfin, ik kan een nachtje blijven doorgaan, maar heb er eigenlijk geen zin in. Ik vond het allemaal, ondanks de vele mankementen, zeker in orde ... TOT ... de finale. What the ... ? *slaat hand op voorhoofd* Dat ging van op-het-randje naar over-the-top om dan te resulteren in een ware gone-too-far op verschillende vlakken. *schud het hoofd* Wat een wrange nasmaak heb ik hierbij. En ik was niet de enige, een paar mensen in de zaal begonnen te lachen, niet uit vreugde, maar eerder proestend uit ongeloof. Ik kon ze geen ongelijk geven. Het was dan ook nog eens vrij onoverzichtelijk en -wat me nog het meest verbaasde- visueel van heel wisselend niveau. Tijdens al dat gekronkel oogde alles heel onrealistisch. De versie van 20 jaar terug was op dat vlak een pak overtuigender. Ik kan er nog steeds niet bij wat ze hier in godsnaam uitgestoken hebben. Het idee was er ... De uitwerking liet te wensen over, imo. Het deed mijn hele waardering in enkele minuten tijd ongelooflijk wankelen.

Het helpt ook niet dat met een voor de hand liggend scenario als dit alle spanning weg viel door de promotie op zich, aangezien zowat elke sleutelscène wel opdook in de standaard-trailers.

Bon, ik weet nu echt niet wat te denken. Kunnen de schitterende momenten de vele mankementen doen vergeten of is het net omgekeerd? Ik ben er nog niet aan uit.

jeroeni
10-07-2015, 07:17
Dat het visueel wat wisselend is hoor ik wel van meer mensen.Je zou denken dat ILM beter kan.

rogue
10-07-2015, 09:04
Ik ben wel benieuwd naar dat artikel over verkeerde camera-standpunten Esteban; ik kon in principe de actie e.d. prima volgen. En dan blijft het nog een keuze van de regisseur, dus 'verkeerde camera-standpunten' lijkt mij iets wat erg subjectief is.
Colin Trevorrow zelf is ook allesbehalve tevreden (http://www.denofgeek.com/movies/jurassic-world/36098/jurassic-world-director-the-trailer-showed-too-much) over de trailer.

jeroeni
10-07-2015, 09:36
Puur op basis van trailers/clips heb ik het idee dat de CGI van de beesten beter konden.Het lijkt te geplakt.
Als het om beesten/monsters gaat levert op dat vlak Weta Digital beter werk.[King Kong,Avatar,Planet of the Apes]

Chris W
10-07-2015, 11:58
Ho ho ho. King Kong? Sorry maar die hele stampede scene is zo fucking nep en lelijk.... Geen credits voor KK

jeroeni
10-07-2015, 12:21
Ja goed op elke film die vol zit met CGI is wel wat aan te merken maar voor die film uit 2005 was het grote deel puik gedaan.

Geen credits voor KK gaat me wat ver.;)

Oudlid_X5
10-07-2015, 13:29
Stop thinking so much! It’s a movie. Just turn off your brain and enjoy it. (http://screencrush.com/turn-your-brain-off/)

jeroeni
10-07-2015, 13:36
Stop thinking so much! It’s a movie. Just turn off your brain and enjoy it. (http://screencrush.com/turn-your-brain-off/)

Ben maar niet bang want ik geniet echt wel van films/games/muziek.;)

Claudio Santulli
10-07-2015, 14:14
Stop thinking so much! It’s a movie. Just turn off your brain and enjoy it. (http://screencrush.com/turn-your-brain-off/)
Doelend op een wereld waar ja, nee is...

So, stop telling me to turn my brain off is de onderliggende gedachte hier.

jeroeni
10-07-2015, 15:04
Dit soort films zijn altijd al zo geweest en dat moet ook zo blijven.Heerlijk toch als je die massa even op laag kan zetten

rogue
10-07-2015, 18:24
Dit soort films zijn altijd al zo geweest en dat moet ook zo blijven.Heerlijk toch als je die massa even op laag kan zetten
Het artikel legt juist uit wanneer je 'die massa even op laag zet'....dat is (volgens het artikel) juist geen goed teken.

langejan
10-07-2015, 18:30
Nederlanders hebben altijd wat te klagen, zet je verstand op nul en ga deze prachtfilm kijken...het is niet voor niets dat men al meer dan 1 miljard dollar al heeft opgehaald in korte tijd. Evenaar dat maar eens...maar ik vind dit een knap resultaat.

rogue
10-07-2015, 18:37
Nederlanders hebben altijd wat te klagen, zet je verstand op nul en ga deze prachtfilm kijken...het is niet voor niets dat men al meer dan 1 miljard dollar al heeft opgehaald in korte tijd. Evenaar dat maar eens...maar ik vind dit een knap resultaat.
Nee......niet weer! Het is al vaak voorbij gekomen: het resultaat aan de boxoffice zegt helemaal NIETS over een film, behalve dat veel mensen een kaartje gekocht hebben voor die film. Maar dus niets over hoe goed/slecht een film is. Of wil je beweren dat Iron Man 3 (http://www.boxofficemojo.com/alltime/world/) in de top tien van de beste films aller tijden staat ;)?

jeroeni
10-07-2015, 19:09
Het artikel legt juist uit wanneer je 'die massa even op laag zet'....dat is (volgens het artikel) juist geen goed teken.

Wie zegt dat ik het eens ben met het artikel ?

rogue
10-07-2015, 19:18
Wie zegt dat ik het eens ben met het artikel ?
Ik niet. Daarom heb ik 'volgens het artikel' tussen haakjes gezet.
Zelf vind ik dat hij best wat goede punten aansnijdt.

Esteban
10-07-2015, 20:20
Nederlanders hebben altijd wat te klagen, zet je verstand op nul en ga deze prachtfilm kijken...het is niet voor niets dat men al meer dan 1 miljard dollar al heeft opgehaald in korte tijd. Evenaar dat maar eens...maar ik vind dit een knap resultaat.

Ah komaan, zoveel onnozeliteiten in één klein brokje tekst. Deze Belg was er ook niet wild van. Jurassic Park kon je gerust kijken met het verstand draaiende. Wat een titel opgehaald heeft zegt niets, maar dan ook écht wel helemaal niets over het eindresultaat van de film op zich.

Als ik het nog eens tegenkom, zal ik het posten, Rogue. Het was een sterk artikel, nagels met koppen.

DVD Watcher
10-07-2015, 20:26
Waar maken mensen zich druk om zeg.

Al vinden 350 miljoen mensen het een klote film, en jij vind hem goed, dan is dat wat telt.

Je laat je toch niet leiden door anderen zeg.

Kijk en geniet op je eigen manier, en vorm je eigen oordeel.

Ik vind het een leuke film, en ik ben het eens met langejan ''Zet je verstand op nul en ga kijken''.

jeroeni
10-07-2015, 22:54
Dit soort films moeten in mijn ogen lekker luchtig zijn en blijven.En trouwens dit soort films zijn nu ook niet beter of slechter dan vroeger.

Ik heb al veel shit over de film gelezen van mensen die hem al gezien hebben maar ik blijf toch lekker uit kijken naar de Blu-ray release.;)

jeroeni
10-07-2015, 23:04
Snap werkelijk niet dat mensen zo lyrisch zijn over deze film. K had een hoog 'meh' gevoel bij deze... K kon me er niet echt mee vermaken... K zal wat afgestompt zijn voor remakes/reboots/remasters/ouwe-reeks-sequels.... T is in hollywood net zo erg als in de game industrie... Hoop ongeinspireerde bagger....

Tip:Misschien een andere hobby zoeken.

Er komt zoveel moois uit en aan op game gebied.

Chris W
11-07-2015, 03:34
Tip:Misschien een andere hobby zoeken.

Er komt zoveel moois uit en aan op game gebied.

Tip:Misschien geen posts van een week oud reanimeren. Naast dat heb ik het niet over wat er komt. Er staat zo veel op de planning. Maar naast Bloodborne is er nog niets noemenswaardig uitgekomen op de huidige generatie consoles. Ja wat loze indies.

jeroeni
11-07-2015, 07:22
Tip:Misschien geen posts van een week oud reanimeren. Naast dat heb ik het niet over wat er komt. Er staat zo veel op de planning. Maar naast Bloodborne is er nog niets noemenswaardig uitgekomen op de huidige generatie consoles. Ja wat loze indies.

Dus jou post is na een week niet meer geldig ?;)

Als je het puur hebt over de exclusieve games op de PS4 dan is het triest ja maar The Witcher 3 of een Batman Arkaham Knight zou ik toch geen missers noemen.
Dit najaar moet je voor de exclusieve games toch echt bij de XO zijn.

Bloodborne is zeker een topper ja.(y)

We zullen het verder in dit topic bij films houden anders worden er andere mensen boos.;)[Ik ben in het Gameshoekje te vinden]

Dennis Oosterhuis
11-07-2015, 11:55
Ontopic nu graag! Ik begin zo langzamerhand een beetje boos te worden... :-x

Pieter R.
11-07-2015, 12:13
Nederlanders hebben altijd wat te klagen, zet je verstand op nul en ga deze prachtfilm kijken...het is niet voor niets dat men al meer dan 1 miljard dollar al heeft opgehaald in korte tijd. Evenaar dat maar eens...maar ik vind dit een knap resultaat.

Dat heeft natuurlijk niets te maken met de kwaliteit van de film. Dan is de marketing gewoon goed gedaan. Je kunt niet voor je de bios ingaat en het geld dus al hebt neergelegd zeggen of je de film wel of niet goed vindt. Men zou, om echt te weten wat men van een film vond, de bezoekers eens een kleine enquete af moeten nemen oid. Dan heb je pas een goed beeld.

Claudio Santulli
11-07-2015, 12:36
Volgens mij wordt succes van een film ook deels bepaald door hearsay en wat er over geschreven wordt. Als de eerste lading kijkers van het eerste weekend het allemaal als slecht ervaren neemt de tweede lading al af. Als er dan ook louter overwegend positieve recencies worden geschreven helpt dat ook. Daarnaast ken iedereen Jurassic Park en wil men het vervolg gewoon zien.

Voor vele doet de film precies wat men ervan verwacht en dan is het al snel goed.

jeroeni
11-07-2015, 12:48
Toch vreemd dat er rondom Mad Max ook flink wat marketing was + goede reviews maar toch niet zo heel goed gedaan heeft.
358.6 million valt me best tegen als je dan kijkt naar deze.

mark t
11-07-2015, 15:02
Toch vreemd dat er rondom Mad Max ook flink wat marketing was + goede reviews maar toch niet zo heel goed gedaan heeft.
358.6 million valt me best tegen als je dan kijkt naar deze.Niet zo vreemd. Het verschil in leeftijdskeuring verklaart niet alles, maar wel een heleboel. Een film met een PG-13 rating heeft een veel groter potentieel dan een film met een R-rating. Voor een R-rated film doet Mad Max het helemaal niet slecht.

jeroeni
11-07-2015, 15:14
Niet zo vreemd. Het verschil in leeftijdskeuring verklaart niet alles, maar wel een heleboel. Een film met een PG-13 rating heeft een veel groter potentieel dan een film met een R-rating. Voor een R-rated film doet Mad Max het helemaal niet slecht.

Je hebt zeker gelijk maar ik had gewoon beter verwacht.

RobinB
11-07-2015, 18:36
Wat een top film zeg, leuke referenties en genoeg actie. Spanning was wel goed, alleen haalt het niet bij deel 1. Veel heeft wel de verwachtingen waar gemaakt. Ben blij dat ik deze film dan ook in 2d heb gezien. Vond de raptors wel mooi gemaakt..

RobinB
11-07-2015, 18:37
Niet zo vreemd. Het verschil in leeftijdskeuring verklaart niet alles, maar wel een heleboel. Een film met een PG-13 rating heeft een veel groter potentieel dan een film met een R-rating. Voor een R-rated film doet Mad Max het helemaal niet slecht.
Volgens mij ook smaak en JW trekt gewoon ook een bredere publiek.

PartyAtGunpoint
17-07-2015, 09:39
One of the best movie of this year. I watched 2 time and will 10/10

TheGodfather
17-07-2015, 22:42
Jurassic World (http://www.imdb.com/title/tt0369610/)
Heb de afgelopen tijd niet meegemaakt dat de reacties op een film zo verschillend zijn als bij de nieuwe film uit de Jurassic Park stal. Dan zit er maar één ding op: het zelf gaan checken.
Zoals tegenwoordig wel vaker het geval is zagen de trailers goed uit maar omdat ik het niet zo op reboots,remakes en sequels heb was ik nogal huiverig. Na afloop blijkt dat deels terecht te zijn.
Het mag duidelijk zijn dat dit vierde deel in de franchise het niet haalt bij de eerste, op alle gebieden. Om te beginnen met de dialogen: die zijn veel te vaak veel te corny, vaak met plaatsvervangende schaamte tot gevolg. De karakters zijn niet interessant en te voorspelbaar en is het verhaal op zich gewoon niet interessant genoeg. Ook zijn de effecten vreemd genoeg niet zo goed als in de eerdere delen. Zeker tegen het einde ziet het er soms echt niet uit.
Wel is het mooi dat een groot gedeelte van de originele soundtrack gebruikt. Het geeft dan ook een heerlijk gevoel wanneer die bekende tonen voor het eerst te horen zijn.
Het is, kortom, allemaal niet heel erg slecht maar anders dan zijn illustere voorganger is dit deel toch echt meer iets dat je moet zien als een leuk tussendoortje van het hap-slik-weg-niveau.

6,5/10

Chris W
19-07-2015, 22:44
Ik denk overigens dat die effecten ook voor een deel te maken hebben met het alombekende oranje/blauwe filter dat over de film heen ligt...

rogue
19-07-2015, 22:49
Na het herkijken van Jurassic Park, valt pas echt op hoeveel minder Jurassic World is vooral qua spanning en verhaal. Slecht is het niet hoor, een leuk tussendoortje, waar de eerste film een echte klassieker is.

De_Hollander
20-07-2015, 10:26
Prima film zaterdag in de bioscoop gekeken.
Mooi gemaakt ook met de specialeffects
Alleen jammer dat bioscoop minder scherp is dan blu-ray.

Alleen wel vreemd, The Indominus rex zou groter moeten zijn als de gewone Trex
Maar, met het gevecht tussen de The Indominus rex en de gewone Trex zag ik geen verschil van grote.

geoffreyvanvugt
16-08-2015, 18:12
Prima film zaterdag in de bioscoop gekeken.
Mooi gemaakt ook met de specialeffects
Alleen jammer dat bioscoop minder scherp is dan blu-ray.

Alleen wel vreemd, The Indominus rex zou groter moeten zijn als de gewone Trex
Maar, met het gevecht tussen de The Indominus rex en de gewone Trex zag ik geen verschil van grote.

Hij was nog niet volledig uitgegroeid

tmvde
24-08-2015, 19:04
Specs voor de home releases vind je hier (http://www.ign.com/articles/2015/08/24/jurassic-world-blu-ray-first-details-exclusive-clip-and-box-art?utm_source=IGN%20hub%20page&utm_medium=IGN%20%28front%20page%29&utm_content=24&utm_campaign=Blogroll&abthid=55db502241e50d5c74000013). Aparte aspect ratio.

Rogier Burghout
24-08-2015, 19:30
Specs voor de home releases vind je hier (http://www.ign.com/articles/2015/08/24/jurassic-world-blu-ray-first-details-exclusive-clip-and-box-art?utm_source=IGN%20hub%20page&utm_medium=IGN%20%28front%20page%29&utm_content=24&utm_campaign=Blogroll&abthid=55db502241e50d5c74000013). Aparte aspect ratio.

Ben benieuwd of dit klopt, de audio van de 3D is ook ineens gedowngrade van 7.1 naar 5.1. Lijken me allemaal wat typo's...

Frank
24-08-2015, 19:45
Aparte aspect ratio.
2.20:1 is volgens de IMDB is dat het aspect ratio van de film. In de bioscoop leek het meer op 1.85:1. In ieder geval geen 2.35:1.

bart22
24-08-2015, 19:51
2.20:1 is volgens de IMDB is dat het aspect ratio van de film. In de bioscoop leek het meer op 1.85:1. In ieder geval geen 2.35:1.

Ik zie op imdb 2.00 : 1 als aspect ratio staan. http://www.imdb.com/title/tt0369610/technical?ref_=tt_dt_spec
Beetje uitleg over het beeldformaat van de film kan je hier vinden: http://www.panavision.com/devising-new-aspect-ratio-dinosaurs-jurassic-world

Frank
24-08-2015, 20:23
Ik zie op imdb 2.00 : 1 als aspect ratio staan. http://www.imdb.com/title/tt0369610/technical?ref_=tt_dt_spec
Beetje uitleg over het beeldformaat van de film kan je hier vinden: http://www.panavision.com/devising-new-aspect-ratio-dinosaurs-jurassic-world
Ik bedoelde ook 2.00:1. Typefoutje. :oops:

Richard B.
05-10-2015, 23:00
Niet perse slecht maar wel erg voorspelbaar. Sterker nog: het leek wel alsof in het plot van deze film de plots van vooral de 1e en 3e en in mindere mate de 2e film gerecycled zijn. Allerlei verhaallijnen en scenes deden me denken aan de eerdere films. Jurassic Park begint een soort formule-film te worden waar de makers niets meer aan durven toe te voegen. En dat is jammer want ik vind dat ze er meer uit hadden kunnen halen. De setting van deze film bood wel ruimte voor iets nieuws.

RobinB
13-10-2015, 19:52
Wat blijft dit een heerlijke film. De film creëert een erg goede sfeer...