PDA

Bekijk de volledige versie : Humax decoder IR-FOX C ruis?



Wiellem
20-03-2007, 17:04
Hallo, ik heb sinds kort een Humax decoder IR-FOX C bij digitale televisie van @home. Het probleem is ruis...

Dat de zenders ruis hebben weet ik doordat de signaalsterkte maar 8% is, dit word binnenkort opgelost. Nou keek ik dus in het systeemmenu zonder de signaalkabel voor zenders erin te hebben. Ook hier is veel ruis.

Ik denk dat dit te maken kan hebben met de RGB scartkabel die erbij zit, maar kan het ook gewoon ergens anders aan liggen voordat ik een dure kabel ga kopen?

Alvast bedankt voor de hulp, ik erger me namelijk heel erg aan de ruis :(

jeroenenagnes
21-03-2007, 08:15
Heb je hem wel op een RGB-ingang van je tv aangesloten?
Heb namelijk zelf hier ook last van gehad toen ik de decoder op de 3de scart ingang deed aansluiten en die ondersteund geen RGB alleen CVBS.


Jeroen.

raymonddeniet
21-03-2007, 09:22
hallo,

dit is denk ik een beetje ooftopic :oops: , maar ik heb een vraag over exact dezelfde decoder.

ik kan nergens iets op internet vinden, maar afgelopen zaterdag zijn enkele providers en decoders ter behandeling geweest bij Vara's Kassa. Deze niet. Het ging om het slurpen van stroom.
Kan iemand mij vertellen hoe het met dit apparaat gesteld is. Hij kan niet uit, er blijft altijd een lampje branden. Standby denk ik dus.

ik hoop dat iemand het weet?

alvast bedankt
Raymond

Wiellem
21-03-2007, 15:50
Heb je hem wel op een RGB-ingang van je tv aangesloten?
Heb namelijk zelf hier ook last van gehad toen ik de decoder op de 3de scart ingang deed aansluiten en die ondersteund geen RGB alleen CVBS.


Jeroen.

ja hij staat op RGB ja, daarom vind ik het zo raar aangezien dit beeld bij de Xbox 360 echt heel helder is...

Wiellem
23-03-2007, 22:02
Een nieuwe kabel deed wonderen :D

Alleen de signaalsterkte van maar 8% opkrikken en het is geweldig :)

Tim A.
02-04-2007, 12:11
Welke kabels e.d. heb je allemaal gekocht? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn Humax. Ik had verheen een Philips, gaf top!! beeld, maar overleed na een half jaar. Deze van @home teruggekregen, maar valt reuze tegen. Ik heb er trouwens de Monster en de bijgeleverde scart tussen gehad. Sterke staat ook op 10? en kwaliteit op 100% volgens de decoder. Ben erg benieuwd wat je hebt aangepast qua bekabeling.

Wiellem
11-04-2007, 17:08
Welke kabels e.d. heb je allemaal gekocht? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn Humax. Ik had verheen een Philips, gaf top!! beeld, maar overleed na een half jaar. Deze van @home teruggekregen, maar valt reuze tegen. Ik heb er trouwens de Monster en de bijgeleverde scart tussen gehad. Sterke staat ook op 10? en kwaliteit op 100% volgens de decoder. Ben erg benieuwd wat je hebt aangepast qua bekabeling.

Ik heb alleen de scart kabel vervangen voor een duurdere van 15 euro, beeld kwaliteit van de zenders is af en toe nog wel wat minders maar daar geef ik het signaal de schuld van.

Wel heb ik ook de analoge aansluiting van decoder naar tv met zon normale tv kabel weg gelaten, omdat er soms zenders door elkaar heen liepen wat nu weg is.

errix52
27-09-2007, 20:50
Ik heb deze settopbox pas enige dagen. Ik gebruik de bijgeleverde SCART kabel om de decoder met mijn Samsung LCD tv te verbinden d.m.v. RGB signaal. Het verschil met analoog is erg duidelijk bij de meeste zenders. Bij Ned. 1, 2 en 3 is het verschil niet zo duidelijk want ook analoog geven deze zenders erg goed beeld. Het verschil is wel te zien binnen een afstand van 3 meter tot de tv (32 inch = 82 cm beeld). Ik heb de RF-out (analoog) niet op de tv aangesloten, want die is niet meer nodig. Die RF-out gaat wel naar mijn oude VCR die ik gebruik om draadloos tv signaal naar de eerste verdieping te sturen. Toen ik de Humax kocht was de firmware versie 100.00.04. Alle kanalen gaven daarmee een signaalsterkte van tussen de 25 en 40% en allemaal een kwaliteit van 100%. Nadat ik de firmware via OTA (OAD) had ge-update naar versie 100.00.10 bleek dat alle kanalen een signaalsterkte van 8% opgaven bij een kwaliteit van 100%. Schijnbaar een drastische terugval, maar behalve een ander opgegeven percentage is er geen verschil te bemerken. Ik neig ertoe om de signaalsterkteaanduiding niet serieus te nemen. Wat betreft ruis: een enkele zender geeft lichte ruis. Misschien dat een kwaliteitskabel dit kan verhelpen, maar deze moeite neem ik niet want bij mijn kijkafstand van meer dan 3,5 m. zie ik het niet eens. Nog een opmerking aangaande randapparatuur.. Ik heb een DVD-recorder SCART-out aangesloten op de Humax SCART-2 (dat is analoog) en de oude VCR en een DVD-speler (beide SCART-in/out) samen met de DVD-recorder SCART-in aangesloten via een mix/dubbing-kastje op de SCART-2 van de tv. Vanaf de VCR is de RF ook nog doorgelust naar de DVD-recorder. Alles werkt goed en de apparatuur schakelt zelf over op de geaktiveerde randapparaten, waarbij de SCART-2 van de tv voorrang krijgt boven de SCART-2 van de Humax. (is dit nog duidelijk?...). Jammer dat de audio alleen optisch wordt aangeboden, maar het geluid tap ik nu af van de tv en luister ik via mijn audio-apparatuur, dat kan even goed.