PDA

Bekijk de volledige versie : Gears of War



AgentSmith
21-03-2007, 13:16
Gears of War film

Gears of War, de populaire game voor de Xbox 360, zal op het witte doek gaan verschijnen. New Line heeft namelijk de rechten gekocht van het script en dus valt er te verwachten dat er een Gears of War-movie aan zit te komen. Zeker lijkt te zijn dat de film dezelfde verhaallijn als de game zelf gaat krijgen en dat betekent dat Marcus Fenix ook in de bioscopen de Locust zal uitroeien op de planeet Sera.

De film wordt geproduceerd door Marty Bowen (Nativity Theory) en Wyck Godfrey, die eerder onder andere Alien vs. Predator, Daddy Day Care en I Robot produceerde.
Stuart Beattie, bekend van Collateral, zal het script voor de film schrijven. Wanneer de film uit zal komen is nog niet bekend. Dit zal ook wel zeker nog een tijdje duren.

http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/3029/82312.jpg

Rotterdam5314
21-03-2007, 14:00
Als ze dit goed gaan uitwerken kan het wel eens wat worden. Als het maar geen AvP, resident evil, enz kwaliteit wordt. Ik hoop dat het zich kan meten met films zoals Alien, Aliens, Riddick, martix.

Patrick van den Hul
21-03-2007, 14:00
Ik ben benieuwd, dit schijnt een zeer goede game te zijn.

Collateral was trouwens ook een sterke film, dus dat beloof ook wat :)

De geschiedenis van de gameverfilmingen tot nu toe is niet bepaald rooskleurig te noemen, maar daar kan altijd verandering in komen natuurlijk.

joostpolletje
21-03-2007, 16:54
Dit is toch wel fucking gaaf nieuws!

Maar zoals aangegeven, Hoop ik op de juiste atmosfeer..
De Gameplay trekjes in de film.. Dus het schuilen en rennen..
En op een dikke vette cast, minstens net zo breed als uit de Game..

Iemand aanraders voor de cast?

Dom - Mickey Rourke...

Evil Hobbit
21-03-2007, 17:02
Hollywood een beetje kennende vrees ik dat dit wel weer eens een Vin Diesel of the Rock cast kan gaan worden. :(

Rotterdam5314
21-03-2007, 18:04
Hollywood een beetje kennende vrees ik dat dit wel weer eens een Vin Diesel of the Rock cast kan gaan worden. :(

En Vin zou uitstekend passen in deze film.......

mercapto
21-03-2007, 18:21
Goldberg ?
Niet Whoopi, deze :

http://www.shaister.com/img/goldberg-bill06.jpg

;)

Rotterdam5314
21-03-2007, 19:17
Goldberg ?
Niet Whoopi, deze :

http://www.shaister.com/img/goldberg-bill06.jpg

;)

het uiterlijk heeft ie wel mee

*NERAZZURRI*
21-03-2007, 19:36
Deze film wordt 100% zeker weten *** 8)

Patrick van den Hul
21-03-2007, 19:51
Deze film wordt 100% zeker weten *** 8)

Hangt van zoveel dingen af, regisseur, cast, crew, script etc. etc. De scriptschrijver is al wel redelijk veelbelovend en de game schijnt ook erg goed te zijn, dus ik deel je inschatting niet helemaal :wink:

RobinB
21-03-2007, 20:24
Een DOOM wannabe film.. :lol:


Maar stel dat HET wat wordt... :D

mercapto
21-03-2007, 20:41
Maar even serieus ;)

Rohim
21-03-2007, 21:00
Deze film wordt 100% zeker weten *** 8)

Hangt van zoveel dingen af, regisseur, cast, crew, script etc. etc. De scriptschrijver is al wel redelijk veelbelovend en de game schijnt ook erg goed te zijn, dus ik deel je inschatting niet helemaal :wink:
De games Resident Evil, Streetfighter, Mortal Kombat en Alone in the Dark schijnen ook erg goed te zijn. We weten allemaal wat die games voor films hebben opgeleverd.

*NERAZZURRI*
21-03-2007, 21:36
Deze film wordt 100% zeker weten *** 8)

Hangt van zoveel dingen af, regisseur, cast, crew, script etc. etc. De scriptschrijver is al wel redelijk veelbelovend en de game schijnt ook erg goed te zijn, dus ik deel je inschatting niet helemaal :wink:

Ach, het spel Gears Of War is best leuk, maar het is alles behalve diepgaand. Grafisch gezien geweldig en revolutionair, voor de rest gewoon een leuke shooter. Een stel uit de kluiten gewassen spierbundels die alleen maar lopen te schreeuwen en een ondergronds buitenaards ras moeten opruimen klinkt niet echt veelbelovend voor een film imo.

Ik zeg je nu alvast; actie, actie en nog eens actie. En nog hele slechte actie ook. Dit wordt zo'n typische Vin Diesel film, *** dus.

En andere gameverfilmingen spreken nou ook niet echt in het voordeel van Gears Of War. Zeker niet als je beseft dat dit soort dingen alleen maar goed zijn voor de cashflow van de makers. Het wordt echt ***, I guarantee you.

Chris W
21-03-2007, 22:40
Een DOOM wannabe film.. :lol:


Maar stel dat HET wat wordt... :D

DOOM wannabee film? Dan hebben ze hun standaarden niet erg hoog gezet he...?

DOOM is wel een van de meest herschreven game verfilmingen die ik mij kan bedenken.

DOOM game:
-Poorten van de hel zijn geopend
DOOM film:
-geen hel

DOOM game:
-creatures zijn demonen uit diezelfde hel
DOOM film:
-creatures zijn gemuteerde mensen? :shock: :?

Om maar even een kort voorbeeld te geven.

Enige leuke aan DIE film was het feest van herkenningen. BFG, de monitoren, enz. enz. Het had zoveel meer kunnen zijn als ze het verhaal niet hadden verkracht...



Ontopic:

Dit kan best wat worden (net zoals alle vorige game verfilmingen ook potentie hadden) als ze maar trouw blijven aan het spel (niet zoals alle vorige game verfilmingen)

Evil Hobbit
21-03-2007, 23:59
Hollywood een beetje kennende vrees ik dat dit wel weer eens een Vin Diesel of the Rock cast kan gaan worden. :(

En Vin zou uitstekend passen in deze film.......

Meh, te bekend, te slap watje.

joostpolletje
22-03-2007, 06:56
Hollywood een beetje kennende vrees ik dat dit wel weer eens een Vin Diesel of the Rock cast kan gaan worden. :(

En Vin zou uitstekend passen in deze film.......

Meh, te bekend, te slap watje.

Idd.. Geen Vin!

AgentSmith
22-03-2007, 07:22
Marcus Fenix gevonden wat mij betreft.

http://rhinehardts-lover.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/cannes7.jpg

Patrick van den Hul
22-03-2007, 09:19
Hollywood een beetje kennende vrees ik dat dit wel weer eens een Vin Diesel of the Rock cast kan gaan worden. :(

En Vin zou uitstekend passen in deze film.......

Meh, te bekend, te slap watje.

Idd.. Geen Vin!

Idd, echt een van de grootste nontalenten die rondloopt in Hollywood... alleen in Pitch Black is ie nog enigszins genietbaar en in SPR, omdat die daar na 2 minuten dood is :twisted:

Rotterdam5314
22-03-2007, 11:17
Hollywood een beetje kennende vrees ik dat dit wel weer eens een Vin Diesel of the Rock cast kan gaan worden. :(

En Vin zou uitstekend passen in deze film.......

Meh, te bekend, te slap watje.

Idd.. Geen Vin!

Idd, echt een van de grootste nontalenten die rondloopt in Hollywood... alleen in Pitch Black is ie nog enigszins genietbaar en in SPR, omdat die daar na 2 minuten dood is :twisted:

Vinnie is welkom..... In riddick was hij ook ok.

Fontane
22-03-2007, 15:01
Nou, om eerlijk te zijn hoeft deze game voor mij echt niet verfilmt te worden... Ik bedoel, dat vin ik meer wat voor game-reeksen die al lang lopen!

Aerodynamisch
22-03-2007, 15:21
zich kan meten met films zoals Alien, Aliens, Riddick, martix.

:lol:

Deze film wordt waarschijnlijk of geshelved of Uwe Boll Style.[/b]

joostpolletje
22-03-2007, 21:03
Hollywood een beetje kennende vrees ik dat dit wel weer eens een Vin Diesel of the Rock cast kan gaan worden. :(

En Vin zou uitstekend passen in deze film.......

Meh, te bekend, te slap watje.

Idd.. Geen Vin!

Idd, echt een van de grootste nontalenten die rondloopt in Hollywood... alleen in Pitch Black is ie nog enigszins genietbaar en in SPR, omdat die daar na 2 minuten dood is :twisted:

Vinnie is welkom..... In riddick was hij ook ok.

Ja maar hij is niet Bad-ass genoeg voor deze film...
Ik zie hem al lopen met zijn gesp met Babyflesjes enzo.. :lol:

RobinB
22-03-2007, 21:30
Ja, dat is wat ik eigenlijk bedoelde Il Nino, ik hoop dat deze film niet hetzelfde verwaardelozing zal krijgen als die van DOOM.

Gears of war is een echt een schitterende game en ik weet niet wat ik hiervan als verhaal mag verwachten.

Bart de Graaf
22-03-2007, 23:47
Ik hoop dat ze van deze game wel een goede verfilming zullen maken die het fantastische spel eer aan doen.

Maar als ik naar mijn verstand luister, en kijk hoe het de afgelopen jaren is gegaan met gameverfilmingen, vrees ik op een soortgelijke film als Doom. Afwachten maar dus..

mercapto
22-03-2007, 23:52
Lol, dat er al mensen zijn die hier iets in zien :P
Gears of War, Tetris...games kun je beter met rust laten, maak van films maar lekker games, en verfilm geen games, zo zijn we tot nu toe bijna altijd beter af geweest, het is geen graphic novel ;)
Lol, Gears of War, net als PJ met z'n Halo :D

Chris W
23-03-2007, 00:40
maak van films maar lekker games

Lol!, heb je Scarface of Godfather wel eens gespeeld?
Of te wel: Nee, doe ook maar niet :P

Patrick van den Hul
23-03-2007, 09:18
maak van films maar lekker games

Lol!, heb je Scarface of Godfather wel eens gespeeld?
Of te wel: Nee, doe ook maar niet :P

Er worden wel goede filmgames gemaakt hoor, neem bijvoorbeeld Knights of the Old Republic 1 en 2

Wouter van Dis
23-03-2007, 09:40
Goldberg ?
Niet Whoopi, deze :

http://www.shaister.com/img/goldberg-bill06.jpg

;)

Dat is toch die gozer van Santa's Slay :evil: :twisted: :evil: :twisted:

Chris W
23-03-2007, 10:57
maak van films maar lekker games

Lol!, heb je Scarface of Godfather wel eens gespeeld?
Of te wel: Nee, doe ook maar niet :P

Er worden wel goede filmgames gemaakt hoor, neem bijvoorbeeld Knights of the Old Republic 1 en 2

Dat zijn geen games van films. Wat je in die games doet, komt totaal niet terug in de gelijknamige film :P

Patrick van den Hul
23-03-2007, 15:34
maak van films maar lekker games

Lol!, heb je Scarface of Godfather wel eens gespeeld?
Of te wel: Nee, doe ook maar niet :P

Er worden wel goede filmgames gemaakt hoor, neem bijvoorbeeld Knights of the Old Republic 1 en 2

Dat zijn geen games van films. Wat je in die games doet, komt totaal niet terug in de gelijknamige film :P

Toch wel behoorlijk gebaseerd op hoor :wink: Zelfde universum, soms dezelfde personages. Dan zou bijv. een LOTR game die een andere verhaallijn heeft ook geen filmgame meer zijn...

Jeroen D
23-03-2007, 18:39
Deze film wordt 100% zeker weten *** 8)

Ik hoop het niet maar ik ben bang dat je gelijk krijgt.
Please geen Vin Diesel in deze film........die man mag zich echt geen acteur noemen wat mij betreft.

TheGodfather
23-03-2007, 20:48
Het spel is erg cool maar of ze er een coole film van weten te maken? het zal mij benieuwen...

F.v.Eenbergen
23-03-2007, 21:22
Ik denk dat een verfilming van zo'n game veel meer hetzelfde niveau en sfeer van de game bereikt, als hij cg wordt gemaakt (kijk naar Final Fantasy VII: Advent Children). Dan bereik je ook direct het publiek dat je wilt bereiken...

Toch moet ik ook zeggen dat ik Mortal Kombat en Resident Evil niet echt slecht vond. Leuk in beeld gebracht en bij Resident Evil hebben ze zich ook enigsinds trouw gehouden aan het verhaal in de game. Maar het kan ook écht k*t zoals Doom en DoA

Roy de Jong
30-03-2008, 21:21
Ik Kom dit net tegen op comingsoon.net:



Gears of War Movie Update


Source: ComingSoon.net

March 30, 2008



http://comingsoon.net/nextraimages/gearsofwarmovie.jpgComingSoon.net got a chance to talk to Twilight (http://www.comingsoon.net/films.php?id=38003) producer Wyck Godfrey about the status of the proposed Gears of War video game adaptation. "We've got our script on and a director we're about to attach. We'll hopefully make that early next year for the summer of 2010," said Godfrey.

It was announced in March of 2007 that New Line Cinema (now a unit of Warner Bros.) had acquired the feature film rights to Epic Games' award-winning video game. Stuart Beattie was attached to adapt the project and Temple Hill Entertainment set to produce.

Since its debut in November 2006, "Gears of Warhttp://images.intellitxt.com/ast/adTypes/5.gif (http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=43486#)" has broken sales records on the Microsoft Xbox 360, selling more than 3 million copies worldwide. The game thrusts players into humankind's epic battle for survival against the Locust Horde, a nightmarish race of creatures that surface from the bowels of the planet. The story unfolds as a ragtag group of soldiers use every last ounce of strength to survive the onslaught from the forces of evil, which begins on the historic Emergence Day.

Cliff Bleszinski, the lead game designer for "Gears of Wars," worked in conjunction with Beattie to define a treatment for the film.



Het lijkt er toch wel van te komen.

Bron: http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=43486

intexor
31-03-2008, 01:03
Pff, die gameverfilmingen da's al net zo'n overkill aan het worden als comic book verfilmingen.

Dat spel mag dan wel goed verkopen en wat weet ik nog allemaal, als je de samenvatting van het verhaal zo leest dan klinkt dat als een dertien-in-een-dozijn horror B-film.

Neil
31-03-2008, 01:52
Staar je niet blind op het verhaal. In de essentie is bijna elke film qua verhaal simpel, maar het is de uitwerking er van wat bepaald of het een goede of slechte film wordt.

En dan nog zou het verhaal niet slechter zijn dan in films zoals Alien, Predator, I am Legend etc.

Witless
31-03-2008, 06:23
Mortal Kombat en Resident Evil waren opzich geen slechte films. De beste game-movies ooit tot nu toe.

Gears of War zou te doen kunnen zijn als ze met een normaal verhaal aankomen.

Lorre
31-03-2008, 06:29
Dat ze als basis het verhaal van het spel gebruiken en dit gewoon uitdiepen. De personages beter uitwerken, de achtergrond van de Locust, de opzet van de mariniers, etc... Gears of War heeft alles om een topper te worden, maar ze moeten het natuurlijk ook zo behandelen. Tot nu toe heb ik er alle hoop op dat deze super word, maar het kan nog altijd mis gaan. Nujja, dit jaar komt het tweede spel uit in de reeks dus ik maak me over de film nog geen zorgen. Eerst afwachten hoe deel 2 wordt. :grin:

intexor
31-03-2008, 12:03
Staar je niet blind op het verhaal. In de essentie is bijna elke film qua verhaal simpel, maar het is de uitwerking er van wat bepaald of het een goede of slechte film wordt.

En dan nog zou het verhaal niet slechter zijn dan in films zoals Alien, Predator, I am Legend etc.

Ik zeg niet dat het helemaal niets zal worden, maar veel vertrouwen heb ik er toch niet in. De films die je opnoemt hebben als voordeel dat dit simpel verhaaltje gestalte gegeven wordt door een goede regisseur (Alien), een legendarische actieheld (Predator) of schitterende special effects en CGI (I Am Legend). Tot nu toe hebben de meeste gameverfilmingen het zonder die dingen moeten stellen.

Als ze er werk van maken kan elk verhaal inderdaad iets worden, alleen heb ik bij gameverfilmingen vaak het gevoel dat het haastwerk is en alleen maar op de markt komt in de hoop dat die miljoenen mensen die het spel gekocht hebben ook naar de bioscoop zullen trekken voor de film.

Maar we zullen wel zien wat het wordt. Ik denk dat mijn favoriete gameverfilming tot nu toe trouwens Silent Hill is, omdat ze daar de sfeer van de games goed wisten over te brengen in mijn opinie.

joostpolletje
31-03-2008, 18:38
Intexor, Je hebt inderdaad een punt dat game verfilmingen gehaast worden. Maar met GOW lijkt het er niet op. 1e Deel is dan al 5 jaar uit (Film staat voor 2010) dus mag ik hopen dat deze wel goed uitgewerkt gaat worden.