PDA

Bekijk de volledige versie : Waar blijven de spelers.



Reinbo
25-03-2007, 10:38
HD en Br zijn nu al een tijdje uit, maar het aanbod is spelers blijft erg beperkt. Ik kan ook nergens iets vinden over de release data.

Waar blijven de spelers van Philips, Denon, Sony, LG etc.

Wanneer komt de combospeler van LG bijvoorbeeld uit?

DVDProfilersFilmgek
25-03-2007, 11:37
HD en Br zijn nu al een tijdje uit, maar het aanbod is spelers blijft erg beperkt. Ik kan ook nergens iets vinden over de release data.

Waar blijven de spelers van Philips, Denon, Sony, LG etc.

Wanneer komt de combospeler van LG bijvoorbeeld uit?

Als je beide systemen op een Full HD TV hebt gezien, en dan moet constateren dat het HD geweld helemaal niet zo'n geweldige stap voorwaarts is en dat het niet zo spectaculair is als men je wil laten geloven, dan heb je als consument niet zo'n haast.

Spelers zijn er nog niet veel, schijfjes ook niet, en wat je kan kopen is vaak al oud en heb je al op DVD, de winst tussen DVD en de HD varianten is maar klein, niet spectaculair, daar wil je je geld mijninziens niet aan weggooien.

Je kunt beter investeren in een goede Full HD TV met een beetje knap formaat, daar heb je misschien meer plezier van dan een HD of BD(of zoals sommigen willen BR) DVD speler. Sluit daarop aan een leuke DVD speler met HDMI en er gaat al een wereld voor je open;)

Reinbo
25-03-2007, 12:34
Als je beide systemen op een Full HD TV hebt gezien, en dan moet constateren dat het HD geweld helemaal niet zo'n geweldige stap voorwaarts is en dat het niet zo spectaculair is als men je wil laten geloven, dan heb je als consument niet zo'n haast.

Spelers zijn er nog niet veel, schijfjes ook niet, en wat je kan kopen is vaak al oud en heb je al op DVD, de winst tussen DVD en de HD varianten is maar klein, niet spectaculair, daar wil je je geld mijninziens niet aan weggooien.

Je kunt beter investeren in een goede Full HD TV met een beetje knap formaat, daar heb je misschien meer plezier van dan een HD of BD(of zoals sommigen willen BR) DVD speler. Sluit daarop aan een leuke DVD speler met HDMI en er gaat al een wereld voor je open;)


Heb al een full HD projector, denk dus dat in mijn geval de stap voorwaarts wel aanzienlijk zal zijn, daarnaast is ook het geluid weer een stapje beter. Release lijst van schijfjes is idd alles behalve aantrekkelijk tot nog toe, er zijn tot nog toe misschien maar 2 of 3 titels die ik (opnieuw) zou aanschaffen. Maar daar gaat deze topic niet over. Graag specs en release dates?

pretorian22
25-03-2007, 14:38
ik heb geen full hd tv maar een 42 inch hd ready plasma en ik vind de beeldkwaliteit al een behoorlijk stuk beter hoor!

wat betreft het geluid. een stapje beter????? je hebt zeker nog nooit een DTS HD Master audio geluidstrack gehoord via hmdi op een receiver die dat ondersteunt? :)

dat geluidsverschil is niet een stapje beter maar echt een zevenmijlsstap :) ik testte het teovallig gister toen ik gone in 60 secs afspeelde. ik wijzigde de soundtrack tijdens de film nou je weet niet wat voor verschil je hoort!

Albert Kostwinder
03-04-2007, 15:10
Als je beide systemen op een Full HD TV hebt gezien, en dan moet constateren dat het HD geweld helemaal niet zo'n geweldige stap voorwaarts is en dat het niet zo spectaculair is als men je wil laten geloven, dan heb je als consument niet zo'n haast.

Spelers zijn er nog niet veel, schijfjes ook niet, en wat je kan kopen is vaak al oud en heb je al op DVD, de winst tussen DVD en de HD varianten is maar klein, niet spectaculair, daar wil je je geld mijninziens niet aan weggooien.

Je kunt beter investeren in een goede Full HD TV met een beetje knap formaat, daar heb je misschien meer plezier van dan een HD of BD(of zoals sommigen willen BR) DVD speler. Sluit daarop aan een leuke DVD speler met HDMI en er gaat al een wereld voor je open;)

:confused: Sorry, maar wat een volkomen onzinnig advies..........

Jeroen D
03-04-2007, 15:15
HD en Br zijn nu al een tijdje uit, maar het aanbod is spelers blijft erg beperkt. Ik kan ook nergens iets vinden over de release data.

Waar blijven de spelers van Philips, Denon, Sony, LG etc.

Wanneer komt de combospeler van LG bijvoorbeeld uit?

Ditzelfde vraag ik me ook al af..........waar blijven dan de spelers ?
Was laatste bij de FRS, stonden precies 2 vakjes vol met blue ray schijfjes voor zo'n 30 euro per stuk en dan vinden ze het ook nog gek dat HD DVD of blue ray niet bekender word :-?

Albert Kostwinder
03-04-2007, 15:23
Ditzelfde vraag ik me ook al af..........waar blijven dan de spelers ?
Was laatste bij de FRS, stonden precies 2 vakjes vol met blue ray schijfjes voor zo'n 30 euro per stuk en dan vinden ze het ook nog gek dat HD DVD of blue ray niet bekender word :-?
;)
Lagen de winkels destijds ook meteen vol met dvd's en dvd spelers.....? ;)

Edgar Smit
03-04-2007, 15:24
Blu-ERay spelers hadden het euvel dat de Blu-Ray lasers allemaal naar Sony gingen voor de PS3 waardoor er weinig voor eventuele spelers overbleef. HD had dat probleem niet maar ook daarvan is er maar weinig te vinden aan spelers. Men gokt voorlopig op de consoles als multimedia apparaten lijkt het.

Jeroen D
03-04-2007, 15:27
;)
Lagen de winkels destijds ook meteen vol met dvd's en dvd spelers.....? ;)

Daar heb je weer gelijk in ;)

Edgar Smit
03-04-2007, 15:28
;)
Lagen de winkels destijds ook meteen vol met dvd's en dvd spelers.....? ;)Hadden we destijds niet guldens ipv euro's ;) ? Er is veel veranderd in die tijd, Internet heeft een enorme opmars gemaakt, platte TV's hebben hun intrede gemaakt evenals de Homecinema systemen. HDready logo's worden gehyped, HDMI 1.3 wordt als het eloofde universele formaat gepromoot. Ik denk dat de spelerfabrikanten wachten tot alles voor HDMI1.3 klaar is, zodat zij de spelers daarvan kunnen voorzien.

Albert Kostwinder
03-04-2007, 15:45
Hadden we destijds niet guldens ipv euro's ;) ? Er is veel veranderd in die tijd, Internet heeft een enorme opmars gemaakt, platte TV's hebben hun intrede gemaakt evenals de Homecinema systemen. HDready logo's worden gehyped, HDMI 1.3 wordt als het eloofde universele formaat gepromoot. Ik denk dat de spelerfabrikanten wachten tot alles voor HDMI1.3 klaar is, zodat zij de spelers daarvan kunnen voorzien.

Hou op Edgar, ik begin me oud te voelen....haha :mrgreen:

DVDProfilersFilmgek
06-04-2007, 16:17
:confused: Sorry, maar wat een volkomen onzinnig advies..........


Vind dat je een volkomen onzinnige opmerking plaatst.....(y)

Albert Kostwinder
06-04-2007, 19:23
Vind dat je een volkomen onzinnige opmerking plaatst.....(y)

Je hebt gelijk, je advies was top. Koop een full hd lcd, liefst zo groot mogelijk en sluit daar een dvd speler op aan omdat bd niet zo veel beter is..... Tja, humor heb je wel... :bier:

Pieter Kleine
07-04-2007, 00:12
Ik vind het eigenlijk ook een heel goed advies. Investeer eerst in een full hd dvd en profiteer al vast van de betere beeldkwaliteit. Wacht met de aanschaf van een HD-dvd of BR speler totdat de prijs daarvan gezakt en en kies dan voor spelers met hdmi 1.3. En ga dan voor een receiver met hdmi 1.3. En hou in de gaten dat er momenteel nog maar weinig software is voor HD en BR. Ik heb dus ook nu gekozen om eerst een full hd tv te kopen. De rest volgt later dit jaar en mogelijk pas volgend jaar. .

DVDProfilersFilmgek
07-04-2007, 07:08
Hadden we destijds niet guldens ipv euro's ;) ? Er is veel veranderd in die tijd, Internet heeft een enorme opmars gemaakt, platte TV's hebben hun intrede gemaakt evenals de Homecinema systemen. HDready logo's worden gehyped, HDMI 1.3 wordt als het eloofde universele formaat gepromoot. Ik denk dat de spelerfabrikanten wachten tot alles voor HDMI1.3 klaar is, zodat zij de spelers daarvan kunnen voorzien.

De PS3 ondersteund al HDMI 1.3..... je denkt dat.... ik zou als ik jou was het denken aan een paard over laten, die heeft een groter hoofd.:shock: ;)

Om van zo'n HD schijfje met dat super geluid te kunnen genieten heb je nodig:

Een receiver die dat audiosignaal kan verwerken, dus geschikt is voor HDMI 1.3
Een speler met HDMI 1.3

Wat je niet nodig hebt is een TV met HDMI 1.3 , HDMI 1.0 volstaat. Je hebt wel een HD Ready of Full HD TV nodig om van de betere beeldkwaliteit te kunnen genieten. De miljoenen meer kleuren of het super geluid zijn niet aan de huidige TV's besteed, het geluid van de platte TV is al niet super en zal ook niet beter worden met PCM 5.1

Om receivers te kunnen verkopen met HDMI 1.3 zullen er dus wel spelers op de markt moeten zijn die dat hebben, waarom zou je anders zo'n receiver aanschaffen, een kip en het ei verhaal.

Dan de speler, waarom zou je zo'n speler aanschaffen als je nog kijkt via een ouderwetse beeldbuis, die ouderwetse beeldbuis kan nooit de resolutie weergeven die mogelijk is....

Aanschafvolgorde zal in de meeste gevallen wel zijn:
TV HD Ready of Full HD
Speler met HDMI 1.3
Receiver om ook van het optimale geluid te kunnen genieten.

Je gedachtengang dat eerst de andere apparaten er klaar voor moeten zijn om dan daarna de spelers ervan te voorzien, doet mij het vermoeden krijgen, dat je niet helemaal snapt hoe men als HD en BR fabrikanten de mensen zover willen krijgen dat zij dan ook daadwerkelijk willen overstappen op HD of BR (BD).

Maar goed, als ik jouw verhaal goed begrijp dan koop jij als eerste een brakke versie van een speler zonder HDMI 1.3, dan wacht je 3 jaar met de aanschaf van een HD TV, want je moet zonodig een TV met HDMI 1.3 die miljoenen kleuren meer kan weergeven die je zelf niet eens kan onderscheiden, maar het klinkt wel leuk. Vervolgens schaf je met een rotgang de eerste de beste op de markt komende receiver met HDMI 1.3 aan, want dan komen de spelerfabrikanten ook wel met HDMI 1.3 om hun schijfjes die allang van de software waren voorzien ook eindelijk een goed af te kunnen spelen.

Albert, je maakt er een rommeltje van.

HD beelden zijn beter dan de gewone DVD beelden....MAAR niet spectaculair!
Om ze te kunnen zien heb je wel eerst een HD Ready of Full HD TV nodig.
De huidige software zijn allemaal oude uitgaven die opnieuw zijn uitgebracht, centen uit de zak klopperij van de burger met een hoop bla bla en een beter geluid dat waarschijnlijk voor 80% van de mensheid nooit tot zijn recht zal komen om de doodeenvoudige reden dat zij daar niet de installatie/speakers voor hebben. In dit land waar zogenaamd 80% naar een 32inch scherm kijkt op 3 meter afstand.... daar is HD beeld ten dode opgeschreven, en voor diegene die het wel willen hebben, dan zit je voor Full HD toch echt wel vast aan een groot scherm!

Oh.... wat ben ik toch blij met mijn 55inch Full HD TV8)

BTW

Mijn advies aan mensen met een 32 inch scherm en kleiner die kijken op een afstand van rond de 3 meter.... laat de HD spelers maar in de winkel staan, u zult geen verschil bemerken.
Voor mensen die wel HD willen, koop een groot scherm, hierop komt HD beeld pas tot zijn recht, maar ook uw DVD's komen met een goede DVD speler met HDMI echt goed uit de verf(mits van goede bronkwaliteit). U kunt rustig wachten totdat de HD boeren nu eindelijk eens echt goede kwaliteit voor een redelijke prijs op de markt gaan brengen, maak ook geen haast om een dure receiver te gaan aanschaffen, eis van de HD fabriekanten dat zij de HD schijven ook blijven voorzien van DD 5.1 , het HD tijdperk staat hier nog helemaal in zijn kinderschoenen, laat je niet gek maken door de Albert's van deze tijd(y)

rvvnr1
07-04-2007, 10:10
Om van zo'n HD schijfje met dat super geluid te kunnen genieten heb je nodig:

Een receiver die dat audiosignaal kan verwerken, dus geschikt is voor HDMI 1.3
Een speler met HDMI 1.3
Welnee, gewoon een speler vinden met ingebouwde decoders en een analoge uitgang voor het surround signaal. De mensen met een beetje redelijke receiver hebben daarop tenslotte ook wel een analoge 5.1 ingang.

hstadman
07-04-2007, 10:41
voor blu ray:

http://hear.nl/news/3512-Sony-introduceert-eerste-Europese-Blu-ray-Disc-speler.html

Albert Kostwinder
07-04-2007, 11:34
De PS3 ondersteund al HDMI 1.3..... je denkt dat.... ik zou als ik jou was het denken aan een paard over laten, die heeft een groter hoofd.


Ik vind deze reaktie naar Edgar toe ronduit beledigend. Foei! :nono:

DVDProfilersFilmgek
07-04-2007, 17:33
voor blu ray:

http://hear.nl/news/3512-Sony-introduceert-eerste-Europese-Blu-ray-Disc-speler.html


Mmmm, ik weet het niet zeker, maar heb bij MM Arena een Sony Blue Ray speler zien spelen, er zat toen een slordige prijsindicatie op die 1500 euro vermelde. Hij zag er wel zo uit als deze, maar ik heb toen niet echt op het modelnr. gelet.
Ik heb even de advertentie van je link gelezen, helaas heeft ook deze speler zo te lezen geen ingebouwde decoders en gaan de nieuwe geluidsnormen enkel over de HDMI.:sad: Sony wil graag dat de mensen nieuwe apparaten(receivers etc etc) gaan aanschaffen, dat houd de fabrieken draaiende.

DVDProfilersFilmgek
07-04-2007, 18:32
Ik vind deze reaktie naar Edgar toe ronduit beledigend. Foei! :nono:

Die zonder zonde is werpe de eerste steen:-)



Citaat:
Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek http://www.dvd.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1143020#post1143020)
Vind dat je een volkomen onzinnige opmerking plaatst.....(y)

Je hebt gelijk, je advies was top. Koop een full hd lcd, liefst zo groot mogelijk en sluit daar een dvd speler op aan omdat bd niet zo veel beter is..... Tja, humor heb je wel... :bier:

Aan humor ontbreekt het mij niet, je toontje had ik wel begrepen....., maar goed, wel even de leesbril uit de kast gaan halen als je de volgende keer weer achter je scherm kruipt, want ik raad nergens mensen een LCD aan. (is zeker niet mijn eerste keus, maar dat terzijde)
Ik raad zeker aan om op een scherm van knap formaat een DVD speler met HDMI aan te sluiten, als dan kijkt naar kwalitatieve goede DVD's, dan gaat er al een wereld voor je open, het is geen HD dat je te zien krijgt, maar het beeld is erg mooi. Als je er dan later een HD of BD speler (ik heb niet alleen de BD speler bedoeld) op aansluit, dan valt je op dat het verschil tussen een DVD en een HD variant niet echt spectaculair is.(ik heb beide varianten en een 55inch Full HD TV)
Zeker met de huidige prijzen van de HD spelers (beide varianten) en de prijzen die FRshop durft te vragen voor een stelletje oudere (zowel HD als BD) titels is het zijn geld niet waard, en dat is wat ik probeer te zeggen.
Kort samengevat is mijn advies, koop een mooi, beetje groot formaat scherm, liefst zo groot mogelijk als je van Full HD wilt gaan genieten, wacht even rustig af totdat de prijzen van beide nieuwe formaten drastisch zijn gezakt want in mijn ogen is het kwaliteitsverschil tussen een HDMI DVD speler en zijn HD varianten niet zo groot om daar heel veel geld aan uit te gaan geven.

Met andere woorden, laat je niet gek maken door de Albert's van deze tijd, het spul staat nog in zijn kinderschoenen. Er zijn in het Blue Ray kamp ernstige fouten gemaakt met de standaard die door de eerste generatie spelers niet eens kan worden gesteund, spelers die niet kunnen worden geupdate omdat zij daarvoor niet geschikt zijn etc etc.

Albert Kostwinder
09-04-2007, 10:16
Die zonder zonde is werpe de eerste steen:-)



Aan humor ontbreekt het mij niet, je toontje had ik wel begrepen....., maar goed, wel even de leesbril uit de kast gaan halen als je de volgende keer weer achter je scherm kruipt, want ik raad nergens mensen een LCD aan. (is zeker niet mijn eerste keus, maar dat terzijde)
Ik raad zeker aan om op een scherm van knap formaat een DVD speler met HDMI aan te sluiten, als dan kijkt naar kwalitatieve goede DVD's, dan gaat er al een wereld voor je open, het is geen HD dat je te zien krijgt, maar het beeld is erg mooi. Als je er dan later een HD of BD speler (ik heb niet alleen de BD speler bedoeld) op aansluit, dan valt je op dat het verschil tussen een DVD en een HD variant niet echt spectaculair is.(ik heb beide varianten en een 55inch Full HD TV)
Zeker met de huidige prijzen van de HD spelers (beide varianten) en de prijzen die FRshop durft te vragen voor een stelletje oudere (zowel HD als BD) titels is het zijn geld niet waard, en dat is wat ik probeer te zeggen.
Kort samengevat is mijn advies, koop een mooi, beetje groot formaat scherm, liefst zo groot mogelijk als je van Full HD wilt gaan genieten, wacht even rustig af totdat de prijzen van beide nieuwe formaten drastisch zijn gezakt want in mijn ogen is het kwaliteitsverschil tussen een HDMI DVD speler en zijn HD varianten niet zo groot om daar heel veel geld aan uit te gaan geven.

Met andere woorden, laat je niet gek maken door de Albert's van deze tijd, het spul staat nog in zijn kinderschoenen. Er zijn in het Blue Ray kamp ernstige fouten gemaakt met de standaard die door de eerste generatie spelers niet eens kan worden gesteund, spelers die niet kunnen worden geupdate omdat zij daarvoor niet geschikt zijn etc etc.

Tjonge, wat weer een tranendal. Wat ben jij een negatief persoon zeg. Jij loopt al te mokken vanaf het begin tegen hd. Ik vind het maar een vreemde houding van jou.:confused:

Als ht'r is elke verbetering toch welkom? blu ray en hd dvd is simpelweg het beste wat er momenteel te krijgen is. PUNT. Dat jij je 55inch full hd scherm niet genoeg verbetering vind geven komt enkel omdat je scherm te klein is om hd echt optimaal te laten zien of komt voort uit je negatieve houding. Ik zie genoeg hd op verschillende formaten en ik weet zeker dat er genoeg mensen tevreden al zullen zijn op een 42inch lcd met 720p.

Maar goed, iedereen kan heel goed voor zichzelf uitmaken of hij hd nu of later wil, of dat hij het lekker bij dvd laat. Ik dwing niemand, nog nooit gedaan maar je maakt mij niet wijs dat hier mensen laat maar zullen zeggen als jij je full hd scherm met ps3 weg gaat geven omdat het zo min is......:smile: Dus open dat draadje maar. Ben benieuwd (y)

DVDProfilersFilmgek
09-04-2007, 11:40
Albert,

Je verdraaid het wel weer een beetje.... ik ben helemaal niet negatief tegen BR en HD, ik ben er wel voor, maar niet met de huidige prijzen, het is nu gewoon zijn geld niet waard, verbetering oke, maar zo super is hij niet.

Het beste wat er is.... nou en... mensen zijn nooit overgestapt op SA toch zou het beter moeten zijn dan een gewone CD. Omdat het beter is, is voor veel mensen geen reden, zo heeft ook VHS gewonnen, en dat was ook de beste niet. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat je ook weer verdraaid is, dat ik mijn scherm niet genoeg verbetering zou vinden geven.... ik denk dat je even naar de dokter moet, het scherm is super, het is topklasse en er bestaan momenteel niet veel schermen die zich er mee kunnen meten, ben er heel blij mee, en mijn scherm is zeker niet te klein om optimaal te kunnen genieten van Full HD, met een kijkafstand van 2,5 tot 3 meter is een 55inch full HD scherm juist optimaal. Wat nog niet optimaal is, is het beeld van een aantal HD en BR schijfjes die ik tot nu toe gezien heb, in mijn ogen zonde geld om je DVD collectie om te zetten in 1 van beide HD varianten, maar ik houd natuurlijk niemand tegen, geld moet rollen.

Hier is door enkelen beweert dat op een Full HD scherm analoog en SD beeldmateriaal niet mooi zou zijn, dat is de grootste onzin die ik hier gelezen heb. Mijn TV en PS3 en Xbox 360 met HD add on weggeven:?: kom op zeg ... Albert tegen de tijd dat iemand zoiets gaat doen wordt het tijd dat ze worden opgesloten en tegen zichzelf beschermd gaan worden. Zoiets zou ik dan niet doen, ik ben juist wel heel tevreden met de TV, maar niet super spreken over 1 van beide HD varianten, de kwaliteit die ze voorspiegelen geven ze gewoon nog niet, het is weliswaar beter dan de huidige DVD, maar niet spectaculair, zeker niet zoveel beter om er dan veel geld in te stoppen, en zeker niet om er standalone spelers van over de 1000 euro voor te kopen. Natuurlijk kan ik daar de echte liefhebbers en de mensen die alles als 1e willen hebben niet mee bereiken, maar ik kan misschien wel een enkeling waarschuwen tegen een eventuele aankoop die wel eens teleurstellend kan uitpakken. Dat noem jij dan een tranendal van mijn kant, maar dat probeer ik juist bij andere belangstellenden te voorkomen.

HD Ready is mooier dan de oudere type platte schermen van de eerste orde met hun lage resoluties en trage LCD schermen, met een 42inch HD Ready scherm van nu is heel best te genieten van HD content, dat heb ik ook nergens ontkent, dat is voor HD Ready best wel een net formaat om HD materiaal mee te bekijken met een kijkafstand van rond de 3 meter.
Full HD kijken vereist veel grotere schermen, om geen details te missen zit je op 3 meter dan ook heel goed met een 55inch scherm, met 42 inch op 3 meter gaan de details van Full HD al weer verloren.
Albert ik ben niet tegen HD, integendeel, ik heb het zelf, ik geniet ervan, maar wil wel potentiele kopers waarschuwen, het is zonde als mensen met een 32inch scherm ook maar enigzins denken dat zij een betere kwaliteit gaan krijgen met de aanschaf van een HD speler van 1 van beide varianten, en dan op 3 meter van hun toestel niet het verschil met een gewone DVD zullen zien.

Bij de aanschaf van HD ready en Full HD komt wel even meer kijken dan de aanschaf van een HD speler en zomaar even een platte of iets minder platte TV.

Heb maar een paar BD en HD titels, koop ze momenteel ook niet, krijg binnenkort de Casino Royal van Sony, en die zal ik ook wel genieten, maar ik koop momenteel nog heel veel DVD's, heb de afgelopen 2 weken ca 30 ex Rentall en gebruikte DVD's gekocht voor 3 euro per titel, alles in zeer goede of perfecte staat, kijk deze op een Full HD scherm met een simpele DVD speler die heel netjes upscaled en de TV maakt het ook heel netjes, en wat je dan ziet is puur genieten voor weinig centjes.

Als HD of BR wil doorbreken voor de grote massa, dan moeten ze mijninziens eens wat beter gaan voorlichten naar de mensen toe, zullen de prijzen van de spelers drastisch moeten zakken, en zullen Free Recordshop en aanverwante bedrijven niet moeten gaan denken dat ze de hoofdprijs kunnen blijven en gaan vragen voor een film in HD kwaliteit, je krijgt met die nieuwe doosjes in totaal minder plastic voor je geld dan met de huidige DVD:shock:

Toch geniet ik van mijn Full HD TV, maar ben nog niet onder de indruk van de BD en HD schijfjes, dat zal beter moeten worden, laat ze maar eens waarmaken wat ze beloven, ik wil best investeren voor betere kwaliteit(heb al een paar mooie TV's staan)maar vond de PS3 toch nog maar net veelzijdig genoeg om de aanschaf te rechtvaardigen, een 2x zo dure standalone is zijn geld in mijn ogen het huidige beetje betere beeld niet waard.

Maar als ze zometeen bij het kruidvat voor minder dan 200 euro zo'n HD DVDcombispeler met ingebouwde decoders en analoge 7.1 uitgang hebben en die de ouderwetse DVD's kunnen upscalen naar 1080p, ja dan sta ik vooraan(y) , ook zullen de schijfjes wat vriendelijker geprijst moeten gaan worden. Als meer mensen te weten komen dat je voor Full HD een groot scherm nodig hebt.... dan kan het voor sommige wel eens lastig worden:razz:

Albert Kostwinder
09-04-2007, 14:18
Albert,

Je verdraaid het wel weer een beetje.... ik ben helemaal niet negatief tegen BR en HD, ik ben er wel voor, maar niet met de huidige prijzen, het is nu gewoon zijn geld niet waard, verbetering oke, maar zo super is hij niet. Tja, hoe groter het scherm hoe groter het verschil tussen dvd en hd.

Wat je ook weer verdraaid is, dat ik mijn scherm niet genoeg verbetering zou vinden geven.... ik denk dat je even naar de dokter moet, het scherm is super, het is topklasse en er bestaan momenteel niet veel schermen die zich er mee kunnen meten, ben er heel blij mee, en mijn scherm is zeker niet te klein om optimaal te kunnen genieten van Full HD, met een kijkafstand van 2,5 tot 3 meter is een 55inch full HD scherm juist optimaal. Wat nog niet optimaal is, is het beeld van een aantal HD en BR schijfjes die ik tot nu toe gezien heb, in mijn ogen zonde geld om je DVD collectie om te zetten in 1 van beide HD varianten, maar ik houd natuurlijk niemand tegen, geld moet rollen.


Zal wel, maar ik ben het niet met je eens. 55inch is te klein om hd goed te kunnen laten zien op 3 meter kijkafstand. Natuurlijk het is geen schande, maar juist de maximale resolutie van hd schreeuwt om een echt groot scherm. Hoe groter het scherm, hoe mooier het wordt en hoe meer verschil je zult zien.

Wat betreft de software, natuurlijk zijn er ook minder uitgaves op hd uit, maar er zijn ook genoeg die dvd doen verbleken en dat met gemak. Misschien een tip voor je: Gewoon tier 0 of 1 kopen! als je die niet goed vind, dan kun je inderdaad beter gewoon dvd blijven kopen (y)

Maar goed, niets moet, alles mag. Er zijn ook genoeg hier die dure interlinks kopen waarvan nooit te bewijzen is of het inderdaad beter is dan een drop veter. Dan is het kopen van een film op hd met beter beeld tegen een hoge prijs zo gek nog niet....haha :)

pretorian22
09-04-2007, 20:53
ik heb een 42inch scherm en kijk ook op ongeveer 3m. en merk ook behoorlijk veel verschil tussen uitgaves van film op blu ray en dvd of hd dvd en dvd. als je dat niet ziet zou ik niet hd dvd of blu ray in twijfel trekken maar een andere oplossing zoeken zoals Pearl, Hans Anders etc :)

DVDProfilersFilmgek
10-04-2007, 11:53
ik heb een 42inch scherm en kijk ook op ongeveer 3m. en merk ook behoorlijk veel verschil tussen uitgaves van film op blu ray en dvd of hd dvd en dvd. als je dat niet ziet zou ik niet hd dvd of blu ray in twijfel trekken maar een andere oplossing zoeken zoals Pearl, Hans Anders etc :)

Ik heb hem in een eerder bericht ook al eens aangeraden om een leesbrilletje op te zetten voordat hij plaatsneemt achter zijn scherm. Hij lult inderdaad behoorlijk uit zijn nek als hij beweert dat een 55 inch nog te klein zou zijn met een kijkafstand tussen de 2,5 en 3 meter:shock:

Er staat een artikel over HD TV en ook over de PS3 in het mei nummer van Computer Totaal, ze hebben het daar ook over de schermgrootte, ze vinden 42inch de minimale maat voor HD TV, doch vergeten daar de kijkafstand bij te vermelden. Ik denk dat 3 meter zo'n beetje in de gemiddelde nederlandse huiskamer wel het gemiddelde is, en dan zit ook jij nog aan de goede kant met 42inch.

Op het Forum staat ergens een overzicht met schermgroottes en kijkafstand, 3 meter is voor Full HD rond de 55inch optimaal, waar Albert zijn wijsheid vandaan haalt weet ik niet, hij hoeft het echt niet met mij eens te zijn, maar hij geeft ook niet aan wat het dan wel zou moeten zijn.

Ik ben benieuwd wat Albert zijn klanten zou adviseren, zeker als moeder de vrouw erbij staat en manlief wil aan de HD TV :lol: :lol: ...... 3 meter mevrouw.... u zult toch minimaal aan de projector moeten, is uw muur groot genoeg? en hoe is het met uw nekspieren gesteld?:mrgreen: WAF WAF WAF dag HD TV....

Albert Kostwinder
10-04-2007, 14:22
Ik heb hem in een eerder bericht ook al eens aangeraden om een leesbrilletje op te zetten voordat hij plaatsneemt achter zijn scherm. Hij lult inderdaad behoorlijk uit zijn nek als hij beweert dat een 55 inch nog te klein zou zijn met een kijkafstand tussen de 2,5 en 3 meter:shock:

Er staat een artikel over HD TV en ook over de PS3 in het mei nummer van Computer Totaal, ze hebben het daar ook over de schermgrootte, ze vinden 42inch de minimale maat voor HD TV, doch vergeten daar de kijkafstand bij te vermelden. Ik denk dat 3 meter zo'n beetje in de gemiddelde nederlandse huiskamer wel het gemiddelde is, en dan zit ook jij nog aan de goede kant met 42inch.

Op het Forum staat ergens een overzicht met schermgroottes en kijkafstand, 3 meter is voor Full HD rond de 55inch optimaal, waar Albert zijn wijsheid vandaan haalt weet ik niet, hij hoeft het echt niet met mij eens te zijn, maar hij geeft ook niet aan wat het dan wel zou moeten zijn.


Er is niets met mijn ogen. Met 42, 50 en 55inch is het heel prettig tv kijken op 3 meter afstand, zeker als het full hd is, maar wil hd echt leven (en je alle details makkelijk en goed kunnen zien) is >2meter breed en 1.5 x de schermbreedte de minimale eis om film te kijken.

Maar als je je niet op een volwassen wijze kunt uiten naar mijzelf toe en mij alleen maar belachelijk wilt maken door allerlij zaken te verdraaien, prima, maar verwacht geen reaktie meer van mij. Succes verder.......:|

Jeroen D
10-04-2007, 14:30
Ik denk ook dat ze mensen een beetje beter moeten inlichten. De massa (niet negatief bedoeld) ziet die schijfjes wel in de winkel staan (als je die paar kunt vinden :twisted: ) maar weten echt niet wat dat nou eigenlijk is. Als ze dan ook nog die prijzen zien.........
Nogmaals, ik wacht gewoon af maar ik hoop toch echt wel dat er 1 formaat komt en niet 2.

Maar gaat iedereen nou echt alle DVD schijfjes verkopen op den duur en vervangen door HD of BR schijfjes ? Dat word toch weer een dure aangelegenheid.

Edgar Smit
10-04-2007, 15:06
De PS3 ondersteund al HDMI 1.3..... je denkt dat.... ik zou als ik jou was het denken aan een paard over laten, die heeft een groter hoofd.

Om van zo'n HD schijfje met dat super geluid te kunnen genieten heb je nodig:

Een receiver die dat audiosignaal kan verwerken, dus geschikt is voor HDMI 1.3
Een speler met HDMI 1.3

Wat je niet nodig hebt is een TV met HDMI 1.3 , HDMI 1.0 volstaat. Je hebt wel een HD Ready of Full HD TV nodig om van de betere beeldkwaliteit te kunnen genieten. De miljoenen meer kleuren of het super geluid zijn niet aan de huidige TV's besteed, het geluid van de platte TV is al niet super en zal ook niet beter worden met PCM 5.1

Om receivers te kunnen verkopen met HDMI 1.3 zullen er dus wel spelers op de markt moeten zijn die dat hebben, waarom zou je anders zo'n receiver aanschaffen, een kip en het ei verhaal.

Dan de speler, waarom zou je zo'n speler aanschaffen als je nog kijkt via een ouderwetse beeldbuis, die ouderwetse beeldbuis kan nooit de resolutie weergeven die mogelijk is....

Aanschafvolgorde zal in de meeste gevallen wel zijn:
TV HD Ready of Full HD
Speler met HDMI 1.3
Receiver om ook van het optimale geluid te kunnen genieten.

Je gedachtengang dat eerst de andere apparaten er klaar voor moeten zijn om dan daarna de spelers ervan te voorzien, doet mij het vermoeden krijgen, dat je niet helemaal snapt hoe men als HD en BR fabrikanten de mensen zover willen krijgen dat zij dan ook daadwerkelijk willen overstappen op HD of BR (BD).

Maar goed, als ik jouw verhaal goed begrijp dan koop jij als eerste een brakke versie van een speler zonder HDMI 1.3, dan wacht je 3 jaar met de aanschaf van een HD TV, want je moet zonodig een TV met HDMI 1.3 die miljoenen kleuren meer kan weergeven die je zelf niet eens kan onderscheiden, maar het klinkt wel leuk. Vervolgens schaf je met een rotgang de eerste de beste op de markt komende receiver met HDMI 1.3 aan, want dan komen de spelerfabrikanten ook wel met HDMI 1.3 om hun schijfjes die allang van de software waren voorzien ook eindelijk een goed af te kunnen spelen.


Beste DVDprofilersfilmgek,
Ik weet dat je niet altijd even genuanceerd uti de bocht komt en soms zelfs tot op het botte af reageerd. Maar als je mijn interpretatie iets beter had gelezen dan had je bovenstaand verhaal niet geschreven.

Ten eerste is dit een openbaar forum waar iedereen zijn mening mag uiten, maar beledigen hoort daar niet bij. Ik vind de opmerking in de context zoals jij hem plaatst, zonder enige smiley, behoorlijk beledigend.

Ten tweede zeg ik dat de spelerfabrikanten wachten tot alles voor HDMI 1.3 klaar is zodat zij de spelers daarvan kunnen voorzien. ALLES is nogal een ruim begrip, van licenties tot software en/of interne apparatuur. Nergens rep ik met enig woord over andere apparatuur zoals receivers, TV's, versterkers of desnoods losse decoders. Jouw hele relaas over mijn aankoopvolgorde en marktkennis of kennis van zaken over HD/Blu-Ray raakt dus kant noch wal en slaat als een *** op een drumstel, een tang op een varken oftewel nergens op.

Ten derde nog even dit: gezien je overige posts hier kan ik alleen maar stellen dat ik blij ben dat jij bovenstaande schreef in plaats van iemand die wel bij zijn goede verstand is ;) .

DVDProfilersFilmgek
10-04-2007, 19:37
Er is niets met mijn ogen. Met 42, 50 en 55inch is het heel prettig tv kijken op 3 meter afstand, zeker als het full hd is, maar wil hd echt leven (en je alle details makkelijk en goed kunnen zien) is >2meter breed en 1.5 x de schermbreedte de minimale eis om film te kijken.

Maar als je je niet op een volwassen wijze kunt uiten naar mijzelf toe en mij alleen maar belachelijk wilt maken door allerlij zaken te verdraaien, prima, maar verwacht geen reaktie meer van mij. Succes verder.......:|


Hahahahah, komop op Albert, ik ben niet de verdaaier, dat doe jezelf, maar wel even reëel blijven, of ik nu op deze wijze reageer via een andere post maakt niet veel uit denk ik, als de boodschap maar over komt.

Dan die 2 meter..... heel grote TV's van 70 inch zijn er wel te koop, maar dat is nog altijd geen 2 meter, en dat zijn toch wel beste bakbeesten, zelf houd ik echt wel van groot, maar het kan toch te gek worden, ook 70 inch op 2,5 a 3 meter is me iets teveel van het goede, laat staan een 2 meter breed scherm, het moet wel overzichtelijk blijven.

DVDProfilersFilmgek
10-04-2007, 19:39
Beste DVDprofilersfilmgek,
Ik weet dat je niet altijd even genuanceerd uti de bocht komt en soms zelfs tot op het botte af reageerd. Maar als je mijn interpretatie iets beter had gelezen dan had je bovenstaand verhaal niet geschreven.

Ten eerste is dit een openbaar forum waar iedereen zijn mening mag uiten, maar beledigen hoort daar niet bij. Ik vind de opmerking in de context zoals jij hem plaatst, zonder enige smiley, behoorlijk beledigend.

Ten tweede zeg ik dat de spelerfabrikanten wachten tot alles voor HDMI 1.3 klaar is zodat zij de spelers daarvan kunnen voorzien. ALLES is nogal een ruim begrip, van licenties tot software en/of interne apparatuur. Nergens rep ik met enig woord over andere apparatuur zoals receivers, TV's, versterkers of desnoods losse decoders. Jouw hele relaas over mijn aankoopvolgorde en marktkennis of kennis van zaken over HD/Blu-Ray raakt dus kant noch wal en slaat als een *** op een drumstel, een tang op een varken oftewel nergens op.

Ten derde nog even dit: gezien je overige posts hier kan ik alleen maar stellen dat ik blij ben dat jij bovenstaande schreef in plaats van iemand die wel bij zijn goede verstand is ;) .

Ja, ik vind jou ook lief:mrgreen:

baltar
10-04-2007, 20:35
Heren, hier komen jullie nooit uit dus laat het nu rusten en graag weer on-topic.

Voor Blu-Ray zijn er toch al spelers uit van Samsung, Pioneer en Panasonic. Die zijn op veel plekken verkrijgbaar. Ook de PS3 is nu overal te krijgen.

Jammer dat er weinig winkels zijn die de HD-DVD spelers van Toshiba verkopen. Als je de reviews mag geloven zijn dat goede spelers ook voor SD-DVD.

pretorian22
10-04-2007, 23:49
ik hoorde afgelopen weekend dat media markt de Toshiba HD DVDspelers aan het eind van de maand binnenkrijgt. misschien dat het nu eindelijk een beetje gaat beginnen met de verkoop ervan

rvvnr1
11-04-2007, 05:13
ik hoorde afgelopen weekend dat media markt de Toshiba HD DVDspelers aan het eind van de maand binnenkrijgt. misschien dat het nu eindelijk een beetje gaat beginnen met de verkoop ervan
Bij de MM in R'dam, Rijswijk en Z'meer heb ik ze anders al weken geleden zien staan hoor. Je moet alleen even goed zoeken... :)

Edgar Smit
11-04-2007, 07:50
Ja, ik vind jou ook lief:mrgreen:Had dan een smiley gebruikt (bovenstaand bewijst dat je wel weet hoe dat moet namelijk) en mijn bericht goed gelezen voordat je je bericht postte :nono: .

Overigens, voor de rest ben ik het met zowel jou als Albert eens namelijk dat HD een groot scherm nodig heeft om alle voordelen duidelijk uit te laten komen. Alleen hoe groot, ik denk dat een ieder dat voor zich moet uitmaken. Een gezin met kinderen zal meestal geen 2 meter groot scherm in de woonkamer kunnen plaatsen, iemand die allen of samenwoont zonder kinderen zal daar misschien wat minder moeite mee hebben en mensen met een dedicated ruimte hebben we het maar helemaal niet over ;) .

Ook het argument dat de massa eigenlijk geen idee heeft wat HD nu eigenlijk is en kan klopt IMHO nog steeds, helaas. Als ik om mij heen hoor wat sommige mensen allemaal voor onzin roepen omdat ze niet weten waar ze het over hebben. Wel leuk zijn die blaadjes die de MM tegenwoordig gratis weggeeft, staan grappige dingen in, de Mediazine heet het geloof ik.

De spelers, als LG haar multiplayer door kan zetten en als er een goede overeenkomst gaat komen met HD voor volledige ondersteuning (die ook de LG multivreter nog niet heeft) zal de prijs rap gaan zakken. Ook zullen er dan meerdere multivreters komen en zal binnen niet al te lange tijd zo'n speler ook bij de kruidvat en AH liggen voor weinig. Ook zal de verkoop van multivreters bijdragen aan een langer bestaan van zowel HD-DVD als Blu-Ray en wellicht blijken straks beide systemen een tussenfase omdat er een derde komt met het beste van beide. Die pogingen zijn al eerder gedaan maar helaas mislukt omdat zowel Sony als Toshiba niets wilde toegeven.

Albert Kostwinder
11-04-2007, 11:16
Dan die 2 meter..... heel grote TV's van 70 inch zijn er wel te koop, maar dat is nog altijd geen 2 meter, en dat zijn toch wel beste bakbeesten, zelf houd ik echt wel van groot, maar het kan toch te gek worden, ook 70 inch op 2,5 a 3 meter is me iets teveel van het goede, laat staan een 2 meter breed scherm, het moet wel overzichtelijk blijven.

Wel leuk dit, je referentiekader schiet te kort, maar je kunt mij wel zeggen dat ik uit mijn nek praat....:???: :-D

Edgar Smit
11-04-2007, 11:59
Wel leuk dit, je referentiekader schiet te kort, maar je kunt mij wel zeggen dat ik uit mijn nek praat....:???: :-D
Albert, je praat uit je nek en je bent anti HD-DVD en anti kleine schermen ;) .

baltar
11-04-2007, 12:21
Bij de MM in R'dam, Rijswijk en Z'meer heb ik ze anders al weken geleden zien staan hoor. Je moet alleen even goed zoeken... :)

Dat is mooi. Ik moet zeggen dat ik alleen bij MM Eindhoven kom en daar werd mij verteld dat ze geen HD-DVD spelers zouden krijgen (+/- maand geleden).

Edgar Smit
11-04-2007, 12:28
Dat is mooi. Ik moet zeggen dat ik alleen bij MM Eindhoven kom en daar werd mij verteld dat ze geen HD-DVD spelers zouden krijgen (+/- maand geleden).
Ik ben nooit in de MM te Eindhove geweest, maar als daar ook veel personeel bestaat uit gemiddelde net ontpuberde scholieren die hun tijd vullen met verkopertje spelen heb je kans dat hij niet eens wist waar je het over had ;) .

Albert Kostwinder
11-04-2007, 12:34
Albert, je praat uit je nek en je bent anti HD-DVD en anti kleine schermen ;) .

LOL haha :mrgreen:

DVDProfilersFilmgek
11-04-2007, 17:59
Wel leuk dit, je referentiekader schiet te kort, maar je kunt mij wel zeggen dat ik uit mijn nek praat....:???: :-D

Mooi kereltje ben je :wink: , ik kom nooit in de bioscoop en heb ook nog nooit een projector zien draaien bij de MM's, de RAF shows etc etc....

Een projector kan het film gevoel best wel vergroten, dat zal ik niet ontkennen, maar er is bij de doorsnee medelander niet veel behoefte aan, het is ook niet altijd even praktisch en niet iedereen heeft de ruimte om een dedicated room van spullen te voorzien. Als we met beide benen op de grond blijven staan, dan weten we beiden dat we een ruim scherm nodig hebben voor Full HD, Full HD schreeuwt om grote schermen, maar 70inch schermen zie ik geen gemeengoed worden in medelander zijn/haar woonkamer, laat staan een projector aan het plafond en een mooi groot electrisch scherm. Of HD een succes wordt, hangt mede af of de angstige bezitters van 32inch TV's eens iets groters durft te proberen, zij zullen met zo'n klein scherm nooit het voordeel van HD kunnen proeven, en als 80% zo'n klein scherm heeft.... nou dan kan het nog wel even duren eerdat HD gemeengoed wordt.

Ik heb dan in jouw ogen geen referentiekader, doch weet wel wat er te koop is8-)

(zo is Amerika een paradijs voor de projectie TV liefhebbers, heb je tenminste een beetje keus, hier moet je het momenteel doen met Sony en JVC, de paar andere merken[Thomson-Toshiba-Hitatchi-Samsung-Mitsubishi-LG etc etc] zie ik hier momenteel helemaal niet meer, onze medelanders schrikken als zij het woord projectie horen, en het moet plat zijn......:neutral: )

Albert Kostwinder
12-04-2007, 10:51
Mooi kereltje ben je :wink: , ik kom nooit in de bioscoop en heb ook nog nooit een projector zien draaien bij de MM's, de RAF shows etc etc....

Ik heb dan in jouw ogen geen referentiekader, doch weet wel wat er te koop is8-)


Zoals ik al schreef, komt je referentiekader te kort, maar zeg ik niet dat je geen referentiekader hebt en je geeft mijn vermoeden ook toe toch?. Iedereen weet hier wel wat er te koop is, echter weet je pas echt wat het is als je het in het echie hebt ervaren. Doe jezelf echter een lol en ga niet bij de MM kijken voor een projector. Het is daar gewoon een drama en laat nog niet eens 10% zien van wat projecteren echt kan zijn. Als Raf net zo'n opstelling heeft, idem dito. Mijden als de pest.....Bezoek een specialist of beter, ga bij iemand langs met een goede opstelling.

Maar ik geef je wel gelijk dat projecteren wat meer haken en ogen heeft dan een grote plasma in je kamer neerzetten. Aan de andere kant is de beloning ook groter en als je het goed weg weet te werken valt de projector en electrisch scherm praktisch niet op. Een plasma daarentegen staat 95% van de tijd ongebruikt groot en plat te zijn in je kamer en vaak moet je daar ook de kabels in een goot lelijk langs de muur laten lopen. Voor alles is wat te zeggen zal ik maar zeggen. Voorop moet staan wat jezelf wil en het mooist vind. Je koopt het niet voor je buren tenslotte...:smile:

luyckfasseel stefan
12-04-2007, 18:51
In ieder geval heeft een 46" scherm of groter een groot min punt tov een projector. Als mijn 46" scherm 3a 4 uren speelt dan straalt dat al bijna evenveel warmte af als een kachel, leuk voor de zomer die komen gaat, als je dan op 2a 3 m van zo'n scherm zit, hehehe bbq(y)
In de zomer lekker projector genieten en in de winter lcd!!

DVDProfilersFilmgek
13-04-2007, 11:39
In ieder geval heeft een 46" scherm of groter een groot min punt tov een projector. Als mijn 46" scherm 3a 4 uren speelt dan straalt dat al bijna evenveel warmte af als een kachel, leuk voor de zomer die komen gaat, als je dan op 2a 3 m van zo'n scherm zit, hehehe bbq(y)
In de zomer lekker projector genieten en in de winter lcd!!

Of gewoon een projectie TV..... in de zomer en in de winter.

Een LCD geeft minder warmte af dan een plasma, en projectoren (in welke vorm dan ook) geven ook warmte af. Het opgenomen vermogen is een indicatie voor de hoeveelheid warmte die er vrij komt. Ook is het wel fijn om te weten wat een TV in standby nog vraagt, er zijn toestellen bij die echt niet zuinig zijn, maar er zijn er ook die aan 1 watt in standby genoeg hebben.

Albert Kostwinder
13-04-2007, 12:19
Of je koopt een opblaasbaar projectiescherm voor in de tuin. Lekker 6 meter breed kijken in de tuin terwijl de sterren boven je flikkeren. Hapje en drankje erbij....Totaal geen last van hitte.... :mrgreen:

Edgar Smit
13-04-2007, 12:29
Of gewoon een projectie TV..... in de zomer en in de winter.

Een LCD geeft minder warmte af dan een plasma, en projectoren (in welke vorm dan ook) geven ook warmte af. Het opgenomen vermogen is een indicatie voor de hoeveelheid warmte die er vrij komt. Ook is het wel fijn om te weten wat een TV in standby nog vraagt, er zijn toestellen bij die echt niet zuinig zijn, maar er zijn er ook die aan 1 watt in standby genoeg hebben.LCD's van zulke grootte zijn er nagenoeg niet en wordne ruim verslagen door plasma's. Overigens niet alleen de beeldweergever (projector, LCD, CRT of plasma) geeft een lekkere warmte af hoor, moet je mijn versterker eens voelen na 1 of 2 uur spelen.

rvvnr1
13-04-2007, 13:51
Allemaal leuk een aardig maar ben eigenlijk meer geinteresseerd in nieuwe spelers......:twisted:

pretorian22
13-04-2007, 15:17
dan moet je nog even geduld hebben lijkt me :) ik kan het in ieder geval niet opbrengen. heb mijn ps3 voor blu ray en verwacht dat mijn Toshiba HD-E1 ook snel thuisbezorgd zal worden ;-)

Frenkel
13-04-2007, 16:50
Samsung komt aan het eind van het jaar met een combispeler die zowel HD DVD als Blu-Ray aan kan :
http://www.engadget.com/2007/04/12/samsung-bd-up5000-dual-format-blu-ray-hd-dvd-combo-player-on-the/

Deze speler zal, in tegenstelling tot de LG Combi, HD DVD volledig ondersteunen, en de verwachte adviesprijs zal tegen de $1000 uit komen.

Ik denk niet dat de speler ,in eerste instantie, goedkoper zal zijn dan 2 losse spelers, maar het bespaart natuurlijk wel ruimte, bekabeling, en aansluitingen (niet onbelangrijk aangezien de meeste TV toestellen maar 1 of 2 HDMI aansluitingen hebben).

De LG combi heeft weinig voeten in de aarde, maar van deze Samsung verwacht ik toch wel wat.

Reinbo
13-04-2007, 16:59
Dat wordt dan mijn speler denk ik. Hoop wel dat de pre kerst release ook voor Europa geldt.

luyckfasseel stefan
14-04-2007, 15:16
Samsung komt aan het eind van het jaar met een combispeler die zowel HD DVD als Blu-Ray aan kan Als we dit mogen geloven dan zou dit toestelletje dezelfde technische mogelijkheden krijgen als de bd-p1200: hdmi 1.3, hqv processor ....nice

Rotterdam5314
15-04-2007, 14:13
Kunnen de Hd en BR dvd spelers ook gewoon de 'oude' dvd's afspelen??

pretorian22
15-04-2007, 15:32
Kunnen de Hd en BR dvd spelers ook gewoon de 'oude' dvd's afspelen??

ja en ze kunnen ze zelfs upscalen naar 1080i in het geval van bijvoorbeeld de toshiba hd e1

maximus
15-04-2007, 16:37
http://www.dvdtown.com/news/dontgettheblues-saynotoblu-ray/4407

Ik zou even wachten met die blu-ray spelers of gewoon een hddvd speler kopen want dat format gaat toch winnen.

minimoke
16-04-2007, 19:56
Toch een beetje mager artikel, vind je niet?

Geen blu-ray omdat het java gedeelte nog niet 100% vaststaat.
Ik dacht eigenlijk dat het om de film en de filmkwaliteit ging en niet om een 'hip' selectiemenu.

En geef nu toe, picture in picture... gezellig... je zit een lekkere actiefilm te kijken met de sub en alle boxen op .. lekker hard. En je vrouw (ik hoop dat ik niet veralgemeen, sorry voor de vrouwen die op dit forum zitten) kijkt ondertussen naar goede tijden slechte tijden. Neen, dank je.

Beeldkwaliteit is voor beide ongeveer gelijk. Geluidskwaliteit verschilt, maar dat is ook nog eens binnen ieder formaat, en dat is jammer.

Maar het aantal titels gaat niet gelijk op... ik vrees (lees : tot mijn groot genoegen) dat het aantal Blu-ray titels sneller stijgt dan de HD DVD.

Ik probeerde in mijn vorig antwoord objectief te blijven en beide formaten te vermelden, maar blijkbaar moeten we echt namen noemen.

DUS : Blu-ray heeft meer titels, meer studios, meer spelers, dan HD DVD.
En betreft die add-on voor de Xbox, een volwaardige high-def speler zonder hdmi... moet kunnen.
En in Europa is Toshiba een echt topmerk betreft hifi en video. Je vindt het in alle gespecialiseerde winkels, ze staan naast de Yamaha, Denon, Arcam.... versterkers, of toch niet ???

Jan.

Avalan
16-04-2007, 22:25
want dat format gaat toch winnen.

Met dergelijke onzinnige opmerking verlies je bij mij direct al je credibiliteit, en zeker nog als je hetzelfde in twee verschillende threads verkondigt...

pretorian22
17-04-2007, 09:07
Toch een beetje mager artikel, vind je niet?

Geen blu-ray omdat het java gedeelte nog niet 100% vaststaat.
Ik dacht eigenlijk dat het om de film en de filmkwaliteit ging en niet om een 'hip' selectiemenu.

En geef nu toe, picture in picture... gezellig... je zit een lekkere actiefilm te kijken met de sub en alle boxen op .. lekker hard. En je vrouw (ik hoop dat ik niet veralgemeen, sorry voor de vrouwen die op dit forum zitten) kijkt ondertussen naar goede tijden slechte tijden. Neen, dank je.

Beeldkwaliteit is voor beide ongeveer gelijk. Geluidskwaliteit verschilt, maar dat is ook nog eens binnen ieder formaat, en dat is jammer.

Maar het aantal titels gaat niet gelijk op... ik vrees (lees : tot mijn groot genoegen) dat het aantal Blu-ray titels sneller stijgt dan de HD DVD.

Ik probeerde in mijn vorig antwoord objectief te blijven en beide formaten te vermelden, maar blijkbaar moeten we echt namen noemen.

DUS : Blu-ray heeft meer titels, meer studios, meer spelers, dan HD DVD.
En betreft die add-on voor de Xbox, een volwaardige high-def speler zonder hdmi... moet kunnen.
En in Europa is Toshiba een echt topmerk betreft hifi en video. Je vindt het in alle gespecialiseerde winkels, ze staan naast de Yamaha, Denon, Arcam.... versterkers, of toch niet ???

Jan.


ik ben het op een groot aantal punten wel met je eens. behalve met het feit dat je zo neerbuigend doet over de toshiba hd dvd-spelers en toshiba in het algemeen. ik bedoel heb je ze weleens in werkend gezien? ik heb sins vrijdag de toshiba hd e1 en het is echt een mooi apparaat. hij geeft zelfs gewone dvd's mooier weer dan mijn yamaha dvd s657 met QED PCV-1 component kabel.

bovendien in de computerwereld zijn de toshiba dvd-romspelers de betere dvdspelers en ja ook in europa.

en niet met gezeur aankomen met speciaalzaken want ik heb ook gewoon een yamaha rx v2600 receiver staan dus ben heus wel kieskeurig.

en het beeld vergelijk ik op een 42inch hitachi plasma voordat ik daar weer commentaar op krijg

ik heb de ps3 voor blu ray en de toshiba voor hd dvd dus ik vind het prima zo

hstadman
17-04-2007, 09:32
ik ben het op een groot aantal punten wel met je eens. behalve met het feit dat je zo neerbuigend doet over de toshiba hd dvd-spelers en toshiba in het algemeen. ik bedoel heb je ze weleens in werkend gezien? ik heb sins vrijdag de toshiba hd e1 en het is echt een mooi apparaat. hij geeft zelfs gewone dvd's mooier weer dan mijn yamaha dvd s657 met QED PCV-1 component kabel.

bovendien in de computerwereld zijn de toshiba dvd-romspelers de betere dvdspelers en ja ook in europa.

en niet met gezeur aankomen met speciaalzaken want ik heb ook gewoon een yamaha rx v2600 receiver staan dus ben heus wel kieskeurig.

en het beeld vergelijk ik op een 42inch hitachi plasma voordat ik daar weer commentaar op krijg

ik heb de ps3 voor blu ray en de toshiba voor hd dvd dus ik vind het prima zo

De eerste toshiba hd-dvd spelers zijn uit elkaar gehaald en eens grondig onder handen genomen. Er was ook niets speciaals aan. Een gewone pc loopwerk met wat kaarten. De betere merken zullen allicht beter werk afleveren voor blu-ray. Zo verwacht ik meer van een top sony of een philips of welke andere hd-dvd of blu ray fabrikant. Toshiba maakt redelijk goede dingen, soms zeker niet de top! Het feit dat alleen toshiba hd-dvd spelers levert is voor mij ook al een afknapper. Ik wil vrij zijn in de keuze van merk.

Er viel nog genoeg aan te merken op de hd-dvd spelers kwa beel - en geluids kwaliteit.

Afwachten wat de eerste sony blu ray spelers doen maar ik verwacht wel een zeer degelijk beel en geluid. mag ook wel voor 1200 euro!

Pieter Kleine
17-04-2007, 09:45
Ik heb sinds kort een 40 inch 40w2000 sony, full hd. Ik zit op zo'n 3 meter van het toestel. Heb van de week bij wijze van test aantal films van internet gehaald, 720 p (Fellowship of the Ring) en 1080 p (Batman begins). Gewoon om te zien of ik een verschil kan zien. Nu, dat is wel het geval.
Die plattegrond in het begin van Fellowship of the ring HD is vergelijkenderwijze met een reguliere dvd geupscaled naar 1080p (!) al veel beter leesbaar. Het beeld is scherper en laat meer detail zien.
Idem, wat betreft Batman Begins. Je kunt in die beginscene de structuur van de muur veel beter zien.
Het verschil is zodanig dat het mij steeds meer begint te kriebelen. Weet alleen nog niet 100% of ik voor de hd add on van de PS3 ga (via pc) of de Toshiba HD-XE1.
Nu moet ik wel zeggen dat ik met mijn contactlenzen, volgens de oogarts een super goed zicht heb.
O ja, beide gedownloade films waren natuurlijk gecompimeerd, dus de kwaliteit van de echte HD-dvds zullen denk ik op mijn beeldscherm nog beter zijn.

Albert Kostwinder
17-04-2007, 11:31
De eerste toshiba hd-dvd spelers zijn uit elkaar gehaald en eens grondig onder handen genomen. Er was ook niets speciaals aan. Een gewone pc loopwerk met wat kaarten. De betere merken zullen allicht beter werk afleveren voor blu-ray. Zo verwacht ik meer van een top sony of een philips of welke andere hd-dvd of blu ray fabrikant. Toshiba maakt redelijk goede dingen, soms zeker niet de top! Het feit dat alleen toshiba hd-dvd spelers levert is voor mij ook al een afknapper. Ik wil vrij zijn in de keuze van merk.

Er viel nog genoeg aan te merken op de hd-dvd spelers kwa beel - en geluids kwaliteit.

Afwachten wat de eerste sony blu ray spelers doen maar ik verwacht wel een zeer degelijk beel en geluid. mag ook wel voor 1200 euro!

Er is ook genoeg aan te merken op blu ray. Ze zijn te duur, hebben geen internet connectie en dus kunnen alle huidige blu ray bezitters niet de nieuwste interactieve opties gebruiken straks na de update in oktober. Hoezo bedankt, early adopters. De ps3 is erg goed maar veel te luid om als serieus te bestempelen. Bij mij gaat ie de kast in of stap ik toch nog over op een standalone. Blu ray is net als hddvd prachtig, maar verder dan wat slappe menuutjes en geen extra's komen ze nog niet. Blu wizard stelt ook al niets voor. Ook de regiocodering is waardeloos en niet van deze tijd. Niet voor niets dat veel films nog niet op blu ray komen. In feite naai je jezelf als je nu een dure blu ray speler koopt, of je moet het niet erg vinden alleen de films te kunnen afspelen.

Hddvd heeft vanaf dag 1 alle interactieve opties, zijn heel gemakkelijk via het internet up te daten....Sorry, maar ik kan niets negatiefs melden over mijn 2e generatie hddvd. 8-)

pretorian22
18-04-2007, 08:21
De eerste toshiba hd-dvd spelers zijn uit elkaar gehaald en eens grondig onder handen genomen. Er was ook niets speciaals aan. Een gewone pc loopwerk met wat kaarten. De betere merken zullen allicht beter werk afleveren voor blu-ray. Zo verwacht ik meer van een top sony of een philips of welke andere hd-dvd of blu ray fabrikant. Toshiba maakt redelijk goede dingen, soms zeker niet de top! Het feit dat alleen toshiba hd-dvd spelers levert is voor mij ook al een afknapper. Ik wil vrij zijn in de keuze van merk.

Er viel nog genoeg aan te merken op de hd-dvd spelers kwa beel - en geluids kwaliteit.

Afwachten wat de eerste sony blu ray spelers doen maar ik verwacht wel een zeer degelijk beel en geluid. mag ook wel voor 1200 euro!


hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. ik bedoel je verwacht meer van een top sony of philipsmerk dan van die toshiba? ik weet niet hoeveel jaar geleden jij leeft maar op de eerste plaats zijn sony en zeker niet philips meer de enige top. philips vind ik zelfs baggerspul maken de laatste jaren, terwijl toshiba zeker wel tot de top behoort kijk maar alleen al naar de lcd markt waar ze gewoon tussen staan en zeker wel mooie schermen produceren (en dat terwijl ik een plasma aanhanger ben)

en ik heb zelf dus de toshiba op mijn 42inch plasma nou die geeft echt gewoon schitterend beeld en geluid zoals ik al zei en ja een stuk mooier dan me yamaha dvd-speler (met normale dvd's vergeleken uiteraard)

dus om nou te zeggen dat toshiba slecht is? ja misschien jaren geleden?

gewoon goede kwaliteit spul en zou hem echt nie wegdoen voor een philips.

onder de echte topmerken van spelers versta ik yamaha, denon, harman kardon, onkyo en niet andere bovengemiddelde merken

Edgar Smit
18-04-2007, 16:28
Franse distributiedeal voor hd-vmd

De Franse makers achter de nieuwe High Definition Versatile Multilayer Disc-technologie, die de concurrentie aan moet gaan met de filmformaten hd-dvd en blu-ray, hebben deals gesloten met twee grote filmdistributeurs.

New Medium Enterprises denkt met zijn hd-vmd de strijd aan te kunnen gaan met de andere twee grootmachten op filmgebied. NME is dit van plan te gaan doen in samenwerking met Seven 7 en Metropolitan FilmExport. Vanaf september dit jaar zal een veertigtal hd-vmd-films verkrijgbaar zijn - van beide distributeurs twintig - waarna elke maand nog vijf andere films zullen volgen. Met Metropolitan FilmExport heeft New Medium Enterprises niet de minste binnengehaald: Metropolitan bezit onder andere de rechten op de Lord of the Rings-trilogie en verzorgt de verspreiding van New Line Cinema-films in Frankrijk.

De mogelijkheden van de hd-vdm-technologie onderscheiden zich vrij weinig van hd-dvd en blu-ray. Door gebruik te maken van meerdere lagen kunnen hd-vdm-schijfjes vooralsnog een capaciteit van maximaal 48GB bereiken; deze hoeveelheid is waarschijnlijk te verhogen wanneer er van rode naar blauwe lasers wordt overgegaan. De schijfjes kunnen verder 1080p-filmmateriaal bevatten en hd-vdm-spelers zijn backwards compatible met cd's en dvd's. New Medium Enterprises heeft echter nog een troef achter de hand en dat is de prijs: een hd-vdm-speler inclusief vijf gratis films zal in Frankrijk 299 euro gaan kosten - een fractie van wat er voor zowel hd-dvd- als blu-ray-spelers moet worden neergelegd.
twee honden vechten om 1 been?

Avalan
18-04-2007, 17:39
Er is ook genoeg aan te merken op blu ray. Ze zijn te duur, hebben geen internet connectie en dus kunnen alle huidige blu ray bezitters niet de nieuwste interactieve opties gebruiken straks na de update in oktober.
Hoezo bedankt, early adopters.

Ik word altijd een beetje humeurig van dergelijke ongenuanceerde uitlatingen. Je neemt hier gewoon klakkeloos de berichtgeving in enkele nieuwssites over.
Het is om te beginnen niet omdat BluRay geen internet-aansluiting vereist dat BluRay spelers niet te upgraden vallen. Nog nooit van firmware updates gehoord via een gebrande CD of DVD ? Nochtans perfect mogelijk met mijn huidige Sony DVD-speler en Pioneer HDD-DVD recorder.
Als fabrikanten van BluRay apparatuur al a priori wisten dat de specs nog niet finaal waren, zouden ze echt wel lomp moeten zijn om de firmware niet upgradable te maken!
Omgekeerd is het maar te hopen dat HD-DVD spelers ook via andere weg dan het internet geüpgrade kunnen worden. Je zal anders je speler maar netjes ingebouwd hebben in je dedicated home-cinema waar je geen netwerkaansluitingen hebt...



De ps3 is erg goed maar veel te luid om als serieus te bestempelen. Bij mij gaat ie de kast in of stap ik toch nog over op een standalone.

Dat vind ik toch nogal overdreven. Ofwel heb je een slecht exemplaar ofwel ben je absolute stilte gewoon bij je spelers. Ik hoor slechts een zacht gezoem van onze PS3. Als ik dat dan vergelijk met onze XBox 360... Mijn vriendin zou de HD-DVD uitbreiding willen, maar dat vind ik echt geld weggegooid gezien het kabaal van de 360 :p.

Voor de rest ben ik het wel met je eens dat regiocodering echt wel belachelijk is. Qua menu's kan ik nog niet oordelen omdat ik te weinig BDs heb (twee :p) en de mogelijkheden van HD-DVD zelfs nog niet gezien heb.

Avalan
18-04-2007, 17:43
of ik voor de hd add on van de PS3 ga (via pc)


Je zult wel de XBox 360 bedoelen zeker ? ;)



Nu moet ik wel zeggen dat ik met mijn contactlenzen, volgens de oogarts een super goed zicht heb.


Zeer interessante opmerking! Alhoewel ik al van kindsaf een bril draag, ben ik me recent beginnen afvragen of ik niet beter eens lenzen zou proberen. Het irriteert me immers vrij vaak dat het minste stofje op je bril direct goed zichtbaar is als je in een donkere kamer naar een film kijkt!