PDA

Bekijk de volledige versie : Eind dit jaar nieuwe Blu-Ray specs, PS3 WEL compatibel



Ronald Stiebolt
25-03-2007, 14:29
Goh...

http://www.videobusiness.com/article/CA6427147.html?nid=2840

pretorian22
25-03-2007, 14:35
Misschien dat ze dat met een firmware update op weten te lossen tegen die tijd???

Reinbo
25-03-2007, 17:44
Picture in picture. Zit ik niet echt op te wachten...

bosmeneer
25-03-2007, 21:46
Picture in picture. Zit ik niet echt op te wachten...
Nou... vandaag bij MM Almere stond een (ik dacht) 63 inch-tv, zeker 160cm, met p-in-p en dat ziet er dan leuk uit. Het tv-in-de-keuken-formaat, zeg maar.

"Schat, ik kijk voetbal. Rechtsonderin kun je naar je woensdagfilm kijken!" :P

Flying Dagger
26-03-2007, 17:18
Het gaat volgens mij om wel meer dan PiP. Bijvoorbeeld die interactieve functies die je ziet bij HD-DVD (overlays met filminfo tijdens afspelen etc etc) vallen volgens mij ook onder dat Java gebeuren. Zijn volgens mij wel meer dingen die nog niet verplicht waren. Ze hadden daar wat meer tijd aan moeten besteden als je het mij vraagt. En tijd hebben ze trouwens ook zat gehad..

Evil Hobbit
01-04-2007, 17:28
nou, dat wordt dus geen ps3 voor mij :D Xbox 360 it'll be en standalone blueray. Maarrr, ik wacht nog steeds even af :)

Pieter Kleine
22-08-2007, 09:36
Is hier inmiddels al meer bekend over? Of kan ik straks mijn Playstation bij het oud vuil gooien?

TJ Weissel
22-08-2007, 09:44
Is hier inmiddels al meer bekend over? Of kan ik straks mijn Playstation bij het oud vuil gooien?

Helaas, BD-J, heeft oa 'n 2e beeldchip nodig (deze zit niet in de huidige PS3) voor hun zgn. PiP... verder zal er ook vernieuwde BD Java ondersteuning moeten zijn echter deze zal mogelijk via firmware update voorzien kunnen worden.

Master S
22-08-2007, 13:47
Hmm dan wacht ik nog een lange tijd, misschien dat ze een revisie van de PS3 doorvoeren en hem aanpassen aan de nieuwe BD specs. We zullen zien !

Pieter Kleine
22-08-2007, 14:02
Ik zou gewoon wachten op de samsung combo, eind dit jaar. Die doet geloof ik alles, enkel niet hd-dvd 24p.

Edgar Smit
22-08-2007, 14:40
slecht bedacht dit.
zou wel eens een dodelijke (niet dé doodsteek) voor BR kunnen zijn.
Het zal PS3 bezitters verplichten alsnog een BR/combo speler aan te schaffen tenzij meneer Sony hier een hele nette oplossing (lees gratis upgrade) voor vindt.

Newboy
22-08-2007, 14:47
Word toch gewoon met firmware geüpdate? Laatst nog was er een update dat de PS3 dvd's kon upscalen tot 1080p. En bij de Planet Earth Blu-ray zat er nog zo'n papiertje bij dat indien Planet Earth niet kon worden afgespeeld en dat je de firmware van de blu-ray speler moest updaten.

Veel panikeurs hier...

Willy B.
22-08-2007, 15:26
Word toch gewoon met firmware geüpdate? Laatst nog was er een update dat de PS3 dvd's kon upscalen tot 1080p. En bij de Planet Earth Blu-ray zat er nog zo'n papiertje bij dat indien Planet Earth niet kon worden afgespeeld en dat je de firmware van de blu-ray speler moest updaten.

Veel panikeurs hier...

Heeft altijd kunnen upscalen naar 1080p voor blu-ray acheraf voor de dvd's een firmware.
Zijn ik blij dat ik ps3 heb buiten gegooid rommel, liep meer vast dan wat anders en warm dat console werd daar kon je een ei op bakken.

Edgar Smit
22-08-2007, 15:34
Word toch gewoon met firmware geüpdate? Laatst nog was er een update dat de PS3 dvd's kon upscalen tot 1080p. En bij de Planet Earth Blu-ray zat er nog zo'n papiertje bij dat indien Planet Earth niet kon worden afgespeeld en dat je de firmware van de blu-ray speler moest updaten.

Veel panikeurs hier...

a) niemand panikeerd (bestaat dat echt?) volgens mij maar men geeft gewoon een mening danwel stelt een vraag.

b) een extra chip kun je niet met firmware updaten, althans, de laatste keer dat ik keek bestond er nog geen softwarematige hardware die zich na het downloaden automatisch tot fysieke hardware omzette.

Pieter Kleine
22-08-2007, 16:15
Geen paniek, maar wel beredeneerde zorg. O.a. gebaseerd op:


A title with a highly touted picture-in-picture feature, for example, might not play properly on all players.

en


“I just finished graphics with my first BD Java title,” said DVD producer Van Ling, who declined to name the release. “What I’m finding is that there is a lot of optimism that it will work, but it’s not a certainty. We are now out of the realm of normal video format stuff, and we’re into computer programming.”

Bij gebrek aan reactie van fabrikanten moeten straks allemaal de test doen en hopen dat het goed gaat.

Newboy
23-08-2007, 13:58
Heeft altijd kunnen upscalen naar 1080p voor blu-ray acheraf voor de dvd's een firmware.
Zijn ik blij dat ik ps3 heb buiten gegooid rommel, liep meer vast dan wat anders en warm dat console werd daar kon je een ei op bakken.

Onjuist. Heeft pas kunnen upscalen naar 1080p na een firmware update.

En ik denk dat je je vergist tssn 360 en PS3.

Newboy
23-08-2007, 14:01
b) een extra chip kun je niet met firmware updaten, althans, de laatste keer dat ik keek bestond er nog geen softwarematige hardware die zich na het downloaden automatisch tot fysieke hardware omzette.


PS3 heeft ook geen chip op dvd's te upscalen. Alles gebeurt via de Cell processor.

Willy B.
23-08-2007, 14:30
Onjuist. Heeft pas kunnen upscalen naar 1080p na een firmware update.

En ik denk dat je je vergist tssn 360 en PS3.

Naar blu-ray 1080p heeft altijd upgescaled met latere firmware gewone dvd's ik zal het wel weten zeker ik heb ps3 gehad.

TJ Weissel
23-08-2007, 14:52
PS3 heeft ook geen chip op dvd's te upscalen. Alles gebeurt via de Cell processor.

Echter is de Cell geen beeldchip, deze zou dus niet het dubbele HD spoor kunnen verwerken op volwaardige BD-J discs

Newboy
23-08-2007, 21:33
Naar blu-ray 1080p heeft altijd upgescaled met latere firmware gewone dvd's ik zal het wel weten zeker ik heb ps3 gehad.

Ik heb ook de ps3. En ik zeg u, DVD's upscaling heeft pas gekund na een firmware (http://www.unclegamer.com/news/discuss/playstation_3_firmware_18_to_include_1080p_upscali ng_for_movies_and_games/)update.

Newboy
23-08-2007, 21:33
Echter is de Cell geen beeldchip, deze zou dus niet het dubbele HD spoor kunnen verwerken op volwaardige BD-J discs

We zullen eind dit jaar zien of PS3 weldegelijk de BD-J kan afspelen...

remco28
23-08-2007, 21:40
Sorry voor de domme vraag maar wat precies kan de ps3?Dus in eenvoudige bewoordingen gezegd?iets met 24p?wat is dat dan?

Pieter Kleine
23-08-2007, 22:01
Op hd-dvd en blu ray staat het filmmateriaal in 24 frames per seconde. Omdat op onze tv weer te kunnen geven moet er per seconde 1 frame aan worden toegevoegd. Daardoor kun je soms een schokkerig beeld krijgen, vooral bij opnames met langzame camerabewegingen. Let maar eens op de aftiteling die licht schokt. Je tv moet natuurlijk ook 24p kunnen ondersteunen.

Avalan
24-08-2007, 12:15
Wie zich hier komt verkneukelen in het feit dat de PS3 niet alle BluRay features zou aankunnen is toch wel ongelooflijk naïef.
Er werd ook moord en brand geschreeuwd omdat de PS3 initieel geen BluRay kon downscalen naar 720p, of DVDs kon upscalen. Toen kwamen er ook velen schreeuwen dat het nooit ging kunnen omdat de PS3 geen hardware scaler heeft. En toch kwam er een firmware update die alles mogelijk maakte.
Nu een gelijkaardig verhaal. Je moet toch echt wel een IT-leek zijn om te geloven dat PIP nooit zou kunnen omdat de PS3 geen 2 videochips heeft.
De PS3 kan de content van BluRay disks lezen (nogal evident). De PS3 kan beelden genereren in 1080p (ook nogal evident). Wel, al de rest ertussen kan met software gedaan worden. Trouwens die speciale beeldprocessoren, scalers, etc... zijn uiteindelijk ook niet meer dan chips MET software, alleen zijn ze geoptimizeerd om bepaalde algoritmes zeer snel toe te passen.
Ik ben er dus vrij zeker van dat er gewoon een firmware update gaat komen voor nieuwe specs e.d.

Wat wél een reëel nadeel is, is dat je eigenlijk constant de general purpose chips van de PS3 op volle toeren laat draaien voor zaken die in stand-alone spelers gewoon door dedicated chips gebeuren. Gevolgen:
* de PS3 gaat gewoon serieus warm worden en dus serieus zijn fans laten draaien, voor dit soort 'features'.
* mogelijks gaat de combinatie van deze features tegelijkertijd wél voor problemen kunnen zorgen dat de PS3 uiteindelijk niet meer mee kan, en dan bvb sommige features niet zal ondersteunen als je tegelijk ook wil gaan downscalen naar 720p.

Op dit moment zou ik me zeker nog geen zorgen maken, gezien de PS3 gewoon enorm veel power aan boord heeft.

TJ Weissel
24-08-2007, 13:28
Wie zich hier komt verkneukelen in het feit dat de PS3 niet alle BluRay features zou aankunnen is toch wel ongelooflijk naïef.
Er werd ook moord en brand geschreeuwd omdat de PS3 initieel geen BluRay kon downscalen naar 720p, of DVDs kon upscalen. Toen kwamen er ook velen schreeuwen dat het nooit ging kunnen omdat de PS3 geen hardware scaler heeft. En toch kwam er een firmware update die alles mogelijk maakte.
Nu een gelijkaardig verhaal. Je moet toch echt wel een IT-leek zijn om te geloven dat PIP nooit zou kunnen omdat de PS3 geen 2 videochips heeft.
De PS3 kan de content van BluRay disks lezen (nogal evident). De PS3 kan beelden genereren in 1080p (ook nogal evident). Wel, al de rest ertussen kan met software gedaan worden. Trouwens die speciale beeldprocessoren, scalers, etc... zijn uiteindelijk ook niet meer dan chips MET software, alleen zijn ze geoptimizeerd om bepaalde algoritmes zeer snel toe te passen.
Ik ben er dus vrij zeker van dat er gewoon een firmware update gaat komen voor nieuwe specs e.d.

Wat wél een reëel nadeel is, is dat je eigenlijk constant de general purpose chips van de PS3 op volle toeren laat draaien voor zaken die in stand-alone spelers gewoon door dedicated chips gebeuren. Gevolgen:
* de PS3 gaat gewoon serieus warm worden en dus serieus zijn fans laten draaien, voor dit soort 'features'.
* mogelijks gaat de combinatie van deze features tegelijkertijd wél voor problemen kunnen zorgen dat de PS3 uiteindelijk niet meer mee kan, en dan bvb sommige features niet zal ondersteunen als je tegelijk ook wil gaan downscalen naar 720p.

Op dit moment zou ik me zeker nog geen zorgen maken, gezien de PS3 gewoon enorm veel power aan boord heeft.


Blu-ray Disc players released after Oct. 31 will feature markedly improved functionality over models currently available for sale.

The Blu-ray Disc Assn. has mandated that all hardware streeting after that date must be able to play back picture-in-picture video, as driven by BD Java interactive technology. Many players on shelves now can handle BD Java, but to varying degrees. Few Blu-ray players include picture-in-picture capability, for instance, not even the PlayStation 3.
Sony’s current and summer 2007 stand-alone models and available Pioneer and Philips units are among those lacking the picture-in-picture feature.

With two different pools of players at retail in the near future, studios will have to navigate how to best create titles that play universally. A title with a highly touted picture-in-picture feature, for example, might not play properly on all players.

“For studios, it’s always a good idea at this stage to test” titles on all available players, said Andy Parsons, senior VP of advanced product development at Pioneer Electronics. Pioneer has upgraded its own BD Java playback with a firmware update, as posted on its site (http://www.pioneerelectronics.com/pna/v3/pg/support/details/0,,2076_310070388_290062577_tab=B,00.html?compName =PNA_V3_SupportDetailsComponent) earlier this week. Prior to the upgrade, Pioneer owners could not see Lionsgate’s intended flashlight graphic within the menu portion of its Blu-ray version of The Descent.

Yet Parsons doubts that firmware alone would facilitate picture-in-picture, a relatively complicated part of the BD Java specification.

“There was a grace period between the launch of the first generation Blu-ray launch and October,” said Parsons. “After October, [manufacturers] must conform to the full range of specifications.”

Additionally, after Oct. 31, all Blu-ray players must hold a minimum 256MB of persistent memory storage, which will help power the picture-in-picture feature. Also, any Blu-ray player that features an Internet connection is required to have 1GB of such memory, in order to hold whatever content users decide to download from the Web.

To this point, studios have not released a true picture-in-picture Blu-ray product, according to manufacturing and studio sources. Lionsgate worked around the issue for The Descent,by creatively placing two versions of the film on a large capacity Blu-ray 50GB disc to give the appearance of picture-in-picture technology.

Numerous HD DVD titles boast picture-in-picture, as that format required all of its players to support this feature at launch.

Manufacturers are confident new player requirements are not cause for consumer alarm. All players, regardless of BD Java and memory functionality, are designed to successfully run a Blu-ray film.

“As is common in new format introductions, future products will include some additional features such as picture-in-picture,” said Marty Gordon, Philips VP. “Regardless of whether first-generation hardware supports these new features, the discs will still play.” Disc designers are struggling to determine how to craft titles that will play the same on current and future Blu-ray models.

“I just finished graphics with my first BD Java title,” said DVD producer Van Ling, who declined to name the release. “What I’m finding is that there is a lot of optimism that it will work, but it’s not a certainty. We are now out of the realm of normal video format stuff, and we’re into computer programming.”

Ling worries about ongoing differences among Blu-ray players, because it’s likely some manufacturers will adhere to minimum standards and others will go above and beyond for competitive reasons.

Avalan
24-08-2007, 15:49
Wat wil je nu eigenlijk zeggen TJ ?!:rolleyes:

TJ Weissel
24-08-2007, 16:54
Wat wil je nu eigenlijk zeggen TJ ?!:rolleyes:

Dat er dus 'n nieuwe Blu-ray disc standaard komt waar de PS3 niet op voorbereid is ivm harde waren. (zoals je had kunnen lezen) ;)

Raimond Kieftenbeld
24-08-2007, 21:12
hier word ik toch best pissig van,de ps 3 is toch een Blu ray speler,waarom dan niet compatible.Ik hoop dat ze echt een firmware upgrade gaan uitbrengen er voor,anders voel ik me wel zwaar ge#@#@#@:mad:
En het kan ook nog eens de doodsteek worden voor Blu ray,want dan ga iik (en denk ik meerdere)van het Blu Ray gebeuren af,dan is voor mij de lol eraf.

Hadden ze nou maar net als met DVD,1 standaard tegelijk uitgebracht, op dit soort gedoe zit ik echt niet te wachten.

Ronald Stiebolt
25-08-2007, 06:40
Een dergelijke update voor de PS3 kun je echt vergeten omdat het hier echt om een hardware vereiste gaat. In theorie gaat het om het kunnen alloceren van RAM dus heeeeel misschien weet Sony het te 'trucen' maar dat zie ik niet zo 1-2-3 gebeuren...

Prem
25-08-2007, 09:28
Hmmm
Denk dat ik nog even wacht met de PS3 aanschaffen. Wilde hem voornamelijk als Blu-Ray speler gebruiken.

Pieter Kleine
25-08-2007, 09:47
Zou me niet verbazen als eind dit jaar de stand alone spelers goedkoper zijn dan de ps3.

TJ Weissel
25-08-2007, 10:47
Zou me niet verbazen als eind dit jaar de stand alone spelers goedkoper zijn dan de ps3.

Die zijn er dus al (http://www.projectieshop.nl/product15744/bdp1000) ;) echter bevatten deze ook de verouderde revisie.

Henkske22
25-08-2007, 10:58
De PS3 kan gewoon overweg met deze "vernieuwingen" Hier is gewoon rekening mee gehouden als ik "mijn bron"haha mag geloven.

Avalan
25-08-2007, 11:58
Dat er dus 'n nieuwe Blu-ray disc standaard komt waar de PS3 niet op voorbereid is ivm harde waren. (zoals je had kunnen lezen) ;)

Ik weet niet waar jij (of Ronald) lezen dat er extra hardware nodig is. Als je doelt op die memory requirement: het gaat om 1G PERSISTENT memory, niet RAM ! Ik dacht dat deze verwarring ivm de BD-J en PS3 al lang de wereld uit was. Niet dus.

Pieter Kleine
25-08-2007, 12:02
Het gaat dan ook niet op BDj, het gaat om de pip-functionaliteit.

Avalan
25-08-2007, 12:08
Hmmm
Denk dat ik nog even wacht met de PS3 aanschaffen. Wilde hem voornamelijk als Blu-Ray speler gebruiken.

Mja, ik zou idd nog even wachten. De PS3 is en blijft in de eerste plaats een spelconsole. Het mag dan wel een zeer goede DVD en BluRay speler zijn, hij heeft nog de vorm, nog de aansluitingen die je op een standalone wel zult hebben (bvb component video, analoge audio-outs,...). Ook het feit dat de afstandsbediening (die afzonderlijk bij te kopen is) via Bluetooth werkt, is een nadeel in AV-middens (je kan hem immers niet vervangen door een universele remote).

Avalan
25-08-2007, 12:09
Het gaat dan ook niet op BDj, het gaat om de pip-functionaliteit.

Zoals ik al zei: wie nu echt gelooft dat je daarvoor 2 video-processors nodig hebt, is echt wel naïef. Een krachtige PC is evenzeer in staat om meerdere videostreams tegelijk te displayen.

TJ Weissel
25-08-2007, 13:01
Zoals ik al zei: wie nu echt gelooft dat je daarvoor 2 video-processors nodig hebt, is echt wel naïef. Een krachtige PC is evenzeer in staat om meerdere videostreams tegelijk te displayen.

Dit is 'n verwoording van Sony zelf geweest! niet voor niets de reden dat de enige PiP films die rondzwerven simpelweg 2x op schijf staan. Echter we wachten gewoon af ... Werkt het wel is het ideaal voor de huidige BD fans die 'n PS3 bezitten, werkt het niet hoort het er gewoon bij, bij het feit 'n early adopter te zijn. helaas pist men dan weleens naast de pot.

verder 'n krachtige pc is anders dan 'n PS3 (volledig andere structuur), verder heb jij weleens op jouw PC 2 1080p filmpjes simultaan vloeiend laten draaien?

Avalan
25-08-2007, 13:08
verder 'n krachtige pc is anders dan 'n PS3 (volledig andere structuur), verder heb jij weleens op jouw PC 2 1080p filmpjes simultaan vloeiend laten draaien?

ALsof de PiP content 1080p zou zijn ;).
Zoals je zelf al zegt: we zien wel. En zoals ik al zei zal het wellicht de combinatie van factoren zijn die uiteindelijk de beperkingen van de PS3 zal blootleggen (bvb geen hardware scaler).

TJ Weissel
25-08-2007, 13:10
ALsof de PiP content 1080p zou zijn ;).
Zoals je zelf al zegt: we zien wel. En zoals ik al zei zal het wellicht de combinatie van factoren zijn die uiteindelijk de beperkingen van de PS3 zal blootleggen (bvb geen hardware scaler).

Ja de PiP content kan 1080p zijn.

Avalan
25-08-2007, 13:16
Ja de PiP content kan 1080p zijn.

Er is een groot verschil tussen kunnen/mogen en effectief ook zijn ;).

minimoke
25-08-2007, 13:19
Wie houdt zich nu uiteindelijk bezig wanneer je naar een spannende film zit te kijken met alle toeters en bellen aan om dit te verstoren door even een pip te gaan bekijken.

Ik ben van principe dat je de film moet bekijken zoals in de bioscoop en niet gaan andere dingen doen. Als je perse de extra's of de menu's wil bekijken dan doe je dat ervoor of erna.

En ik weet niet of die pip ook met de tv tuner werkt, maar als vrouwlief (sorry voor de veralgemening) naar Mooi en medogenloos wil kijken, dan kijkt ze maar op een andere tv.

Laat ons het eenvoudig houden en het gehele beeld gebruiken waarvoor dit bedoeld was.

Verder zal het zo zijn dat indien de ps3 dit niet kan, deze speler zonder problemen alle blu-rays zal kunnen afspelen zoals we die vandaag doen:
Dus who cares about pip, ik zeker niet.

Geeft mij 1080p en PCM en dat is alles wat ik nodig heb.

Avalan
25-08-2007, 13:27
minimoke (van op invelos.com? ;)) : dat is wel een beetje kortzichtig vind ik. Het is uitgerekend voor het extra materiaal dat die PiP en andere nieuwe HD-DVD en BluRay features nuttig zijn. Uiteraard ga je bij eerste kijkbeurt van een film niet effen de kijkervaring zitten om zeep helpen met deze features, maar dat doe je nu evenmin met een commentaar-track op DVD, toch ?
Met PiP zouden ze bvb tijdens het normale afspelen ook een alternatieve scene PiP kunnen tonen, zodat je goed het verschil ziet tussen beide. Of bvb dezelfde scene maar vanuit andere camera's.
Overigens denk ik zelfs niet dat het gaat gaan om het soort PiP dat jij nu als voorbeeld gebruikt, omdat HD-DVD of BluRay spelers noch een tuner, noch een video-input, gaan hebben.

TJ Weissel
25-08-2007, 13:37
Er is een groot verschil tussen kunnen/mogen en effectief ook zijn ;).

Maakt bij het ontwikkelen van 'n schijfje wel degelijk uit of deze compatible is op alle spelers of niet ;)

hstadman
25-08-2007, 13:47
slecht bedacht dit.
zou wel eens een dodelijke (niet dé doodsteek) voor BR kunnen zijn.
Het zal PS3 bezitters verplichten alsnog een BR/combo speler aan te schaffen tenzij meneer Sony hier een hele nette oplossing (lees gratis upgrade) voor vindt.

Waarom? Veel tv's hebben ook geen pip en de andere features zijn via een update wel te installeren hoor. Zo'n groot probleem als velen ervan maken is het volgens mij niet.

Edwin V
25-08-2007, 13:50
Mijn eerste Sony DVD speler was ook niet compatibel met DTS. Toch kon ik daar wel gewoon lekker DVD mee kijken.
Als je nu een PS3 hebt heb je 't ding gekocht om spelletjes mee te doen of Blu-ray films te kijken. Dat PiP verhaal zit nog niet in Blu-ray en dus ook niet in de PS3, maar je kunt wel Blu-rays blijven kijken. Beetje gaan zeuren dat je huidige PS3 straks geen PiP kan afspelen is onzin. Apparatuur heeft een relatief korte levensduur tegenwoordig en als je ze koopt moet je niet verwachten dat 't maar blijft meeontwikkelen. Mijn versterker zou ook upgradeable zijn. Tja dat was ie 1 x, maar nu hebben ze een nieuw model en wordt 't oude niet meer ondersteund. Jammer, maar dat weet je van te voren als je niet naief bent.
Vraag me trouwens toch af of veel consumenten op PiP zitten te wachten. Ze zitten niet eens echt te wachten op Blu-ray of HD-DVD.

hstadman
25-08-2007, 13:51
Wie houdt zich nu uiteindelijk bezig wanneer je naar een spannende film zit te kijken met alle toeters en bellen aan om dit te verstoren door even een pip te gaan bekijken.

Ik ben van principe dat je de film moet bekijken zoals in de bioscoop en niet gaan andere dingen doen. Als je perse de extra's of de menu's wil bekijken dan doe je dat ervoor of erna.

En ik weet niet of die pip ook met de tv tuner werkt, maar als vrouwlief (sorry voor de veralgemening) naar Mooi en medogenloos wil kijken, dan kijkt ze maar op een andere tv.

Laat ons het eenvoudig houden en het gehele beeld gebruiken waarvoor dit bedoeld was.

Verder zal het zo zijn dat indien de ps3 dit niet kan, deze speler zonder problemen alle blu-rays zal kunnen afspelen zoals we die vandaag doen:
Dus who cares about pip, ik zeker niet.

Geeft mij 1080p en PCM en dat is alles wat ik nodig heb.

Ik ook; ik kijk de film en verder geen poespas er tussendoor. Na die tijd zie ik wel of ik de extra's wil bekijken.

PIP is niet echt een gemis. Veel tv's hebben ook pip maar niemand gebruikt het.8-)

Hoofdzaak is: goede kwaliteit hoofdfilm en geluid. De rest is alleen bijzaak! De meeste features van dvd worden niet eens gebruikt!

TJ Weissel
25-08-2007, 13:59
Ik ook; ik kijk de film en verder geen poespas er tussendoor. na die tijd zie ik wel of ik de extra's wil bekijken.

PIP is niet echt een gemis. Veel tv's hebben ook pip maar niemand gebruikt het.8-)

de enige overeenkomst tussen PiP op HiDef drager (voor het gemak hou ik beide aan), en de PiP op televisies is dat het Window in Window betrefd.

Echter bij PiP op HiDef is het de Ultimate Makin' Of/Commentary ervaring; het feit dat je bijv. bij de tigste keer kijken van de film bij riante scene's de PiP knop kan indrukken en direct te zien krijgt hoe deze scene gemaakt is, van acteurs tot sfx, verder is het meestal ook nog 'n director's commentary met beeld... last but not least de beelden zijn te switchen.

Net als het feit dat er bij DVD's interesse is in Special Editions met extra's, zal hier dus ook wel vraag naar zijn.

Getuigd maar weer dat niet alle afwachtende schreeuwers weten waar ze over praten.

hstadman
25-08-2007, 14:05
Goh...

http://www.videobusiness.com/article/CA6427147.html?nid=2840

Eigenlijk niets nieuws, dit was al bekend voor de eerste blu-ray spelers op de markt kwamen dat de latere versies meer opties zouden ondersteunen. daarom is het ook raadzaam om minimaal 1 of 2 revisies af te wachten voor men tot koop overgaat. dan weet je vrijwel zeker dat de meeste features ondersteund worden, al is dat nooit echt zeker natuurlijk.

hstadman
25-08-2007, 14:10
de enige overeenkomst tussen PiP op HiDef drager (voor het gemak hou ik beide aan), en de PiP op televisies is dat het Window in Window betrefd.

Echter bij PiP op HiDef is het de Ultimate Makin' Of/Commentary ervaring; het feit dat je bijv. bij de tigste keer kijken van de film bij riante scene's de PiP knop kan indrukken en direct te zien krijgt hoe deze scene gemaakt is, van acteurs tot sfx, verder is het meestal ook nog 'n director's commentary met beeld... last but not least de beelden zijn te switchen.

Net als het feit dat er bij DVD's interesse is in Special Editions met extra's, zal hier dus ook wel vraag naar zijn.

Getuigd maar weer dat niet alle afwachtende schreeuwers weten waar ze over praten.

Getuigd ervan dat niet alle afwachtende mensen op nutteloze features zitten te wachten!
leuk om weer eens te zien dat je elke thread aangrijpt om je superieure kennis (kuch) ten toon te kunnen spreiden.

Alsof deze info mij niet bekend was. Dat kan iedere idioot, zelf jij zo van het web afplukken.:mrgreen:

Nog een ding, ik heb het in mijn post over de nutteloosheid van pip op tv en blu-ray hd-dvd, daar er zoals gezegd bitter weinig gebruik van wordt gemaakt. NIET over de technische verschillen en frankly, i don't give a damn!

Vele mensen zitten niet op PIP te wachten of zullen het (veel) gebruiken. Je mist dus echt niet veel. En ik zie daarom niet in waarom een ps3 bezitter nu overmatig ongerust zou moeten worden! De rest gaat allemaal via een biosupdate goedkomen.;-)

TJ Weissel
25-08-2007, 14:18
Getuigd ervan dat niet alle afwachtende mensen op nutteloze features zitten te wachten!
leuk om weer eens te zien dat je elke thread aangrijpt om je superieure kennis (kuch) ten toon te kunnen spreiden.

Alsof deze info mij niet bekend was. Dat kan iedere idioot, zelf jij zo van het web afplukken.:mrgreen:

Nog een ding, ik heb het in mijn post over de nutteloosheid van pip op tv en blu-ray hd-dvd, daar er zoals gezegd bitter weinig gebruik van wordt gemaakt. NIET over de technische verschillen en frankly, i don't give a damn!

Vele mensen zitten niet op PIP te wachten of zullen het (veel) gebruiken. Je mist dus echt niet veel. En ik zie daarom niet in waarom een ps3 bezitter nu overmatig ongerust zou moeten worden!

Ipv, constant je berichten uit te breiden / aan te passen passen / verbeteren oid?... post begrijpbare berichten waar men iets mee kan en waar fatsoenlijk op gereageerd kan worden en met schelden kom je er natuurlijk wel.

minimoke
25-08-2007, 14:33
Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat een deel van de gebruikers van dit forum (bijna) nooit naar de extra features kijkt.
En wie hier op dit forum zit heeft toch al een bepaalde graad van interesse in film, techniek, of iets in die richting.

Maar wat met Jan met de pet, hoeveel ervan zouden ooit naar een exta op hun dvd'tje kijken? Heel weinig denk ik. De meeste gebruikers van een dvd willen enkel de film zien en gaan die niet analyseren.

Inderdaad misschien een beetje kortzichtig, maar ik vrees dat dit de realiteit is.
Ik heb een ps3 en geen pip. Ik mis dit niet en als mijn volgende blu-ray speler dit wel kan zie ik mij dit niet echt frequent te gaan gebruiken.

zoals ik hiervoor al zei, geef ons 1080p en PCM, dan moet het merendeel van ons ook geen nieuwe versterker kopen om die dts-HD en dergelijke te gaan decoderen.
En laat de filmmaatschappijen vooral werk maken (ook in de toekomst!!!!) van goede omzettingen naar 1080p ipv extra tijd te steken in al die technisch 'hoogstaande' features. Als ze beiden goed doen, dan mag dat natuurlijk ook...

hstadman
25-08-2007, 14:37
Ipv, constant je berichten uit te breiden / aan te passen passen / verbeteren oid?... post begrijpbare berichten waar men iets mee kan en waar fatsoenlijk op gereageerd kan worden en met schelden kom je er natuurlijk wel.

Inderdaad: de juiste info posten a.u.b.
dat je een hd-dvd fan bent wisten we al, je post constant onjuiste info ten gunste van hd-dvd:

HD-DVD-Player unterstuetzen Bild-in-Bild, wobei das primaere Videobild in HD sein kann, das sekundaere (eingeblendete) jedoch nur in SD unterstuetzt wird.

Das BD-Lager hat in seine Spezifikationen geschrieben, dass beide Videoquellen (also primaer und sekundaer in HD sein koennen/muessen). Das macht aber 2 Bilddecoder notwendig, da die aktuellen Chipsaetze mit ihrer Rechnenleistung nur die HD+SD-Kombination unterstuetzen.

Deshalb ist es nicht nur eine Frage der "BD-J"-Version, sondern es ist auch Hardware betroffen. Die PS3 mit ihrer Rechenleistung laesst PIP hoechstwahrscheinlich per Software nachruesten, das ist aber bisher Spekulation.

vertaling:

hd-dvd spelers ondersteunen PIP waarbij het primaire beeld hd kwaliteit kan zijn, het secundaire beeld echter ondersteunt alleen sd kwaliteit!

Bd kan echter PIP op HD kwaliteit tonen! Hier zijn dan echter wel 2 decoders voor nodig daar de huidige blu-ray spelers alleen de hd en sd combinatie ondersteunen.

Derhalve is het niet alleen de kwestie van de BD-J versie maar ook van de hardware.
De ps3 met haar hoge/grote rekenkracht laat hoogstwaarschijnlijk PIP toe via een firmware update, maar dat is op dit moment nog speculatie.

Zover over je superieure kennis. KUCH.

Hd-dvd KAN dus NIET de extra's in FULL HD weergeven zoals de nieuwe blu-ray spelers dat wel kunnen.

TJ Weissel
25-08-2007, 14:40
Er staat dus niets in dat stukje wat ik tegengesproken heb. ;)

begrijpbaar lezen is duidelijk ook 'n kunst.

hstadman
25-08-2007, 14:49
Er staat dus niets in dat stukje wat ik tegengesproken heb. ;)

begrijpbaar lezen is duidelijk ook 'n kunst.

Erom heen lullen ook.:roll: :mrgreen:

Edwin V
25-08-2007, 15:10
Ik vraag me af wat 't voordeel is van full HD secundaitr beeld. Als ik aan PiP denk dan zie ik een hoofdbeeld (de film) met een klein beeldje erin (bijvoorbeeld hoe de scene zonder special effects eruit ziet). In zo'n geval heb je 0,0 aan full HD, tenzij je een nog hogere resolutiescherm hebt en een nog hogere resolutiespeler en er dan zelf ook nog met je neus bovenop zit waardoor je eigenlijk weer niks hebt aan PiP omdat je de andere picture niet meer ziet. Dus leuke theorie maar in de praktijk heeft 't geen nut (niemand zit te wachten op PiP en helemaal niemand op full HD PiP volgens mij).

Avalan
25-08-2007, 19:53
Edwin, het nut van FullHD PIP is wellicht dat je dan ook kunt switchen: het PIP-beeld full-screen en vice versa. Het blijft echter nog de vraag in welke maat dat zo nuttig is. Ik zou er echt niet wakker van liggen dat de regisseur full-screen niet haarscherp te zien is *geeuw*.

Pieter Kleine
25-08-2007, 20:48
Op zich kunnen denk ik de meeste mensen zonder pip leven. Echter is er nog een mogelijke adder onder het gras. Het is namelijk niet zeker of de disc met deze mogelijkheden voor bestaande spelers ook afspeelbaar zijn. Maar of dit zo zal zijn, moet de tijd uitwijzen.

Raimond Kieftenbeld
25-08-2007, 21:50
Dat bedoel ik,wie gebruikt die functie nou eigenlijk:???: ,ik denk het merendeel niet.

Henkske22
25-08-2007, 22:48
PIP sucks:D

Maver21
28-08-2007, 17:47
Over PiP, de film Smokin Aces HD DVD heeft ook zoiets, Dat heet U Control, je kan je aanzetten als je de film gaat kijken, je krijgt dan rechtsonder in beeld een extra schermpje met informatie over de getoonde scenes die je op dat moment ziet. Dit is dan wel een HD DVD die ik afspeel op de Xbox360 hd dvd speler maar het is best wel irritant hoor als je naar 2 dingen tegelijk moet kijken

windoweyez
16-10-2007, 18:50
Firmware update om Blu-ray uit te breiden


Geschreven door Adriaan Hogervorst (http://www.ps3only.nl/member.php?uid=4906)
Bron: reghardware (http://www.reghardware.co.uk/) -

English translation (http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=nl_en&url=http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=7427)
Dinsdag 16 oktober 2007 - Don Eklund heeft vandaag op de HDTV DisplaySearch conferentie in California aangekondigd dat Sony spoedig met een firmware update op de proppen zal komen om de ondersteuning van de Blu-ray Disk features uit te breiden en te verbeteren. Verdere details over de update of over de precieze release datum wilde hij niet kwijt.

De geruchten gaan de ronde dat Sony met deze update de PlayStation 3 geschikt wil maken voor picture-in-picture video playback. The Blu-ray Disc Association heeft namelijk te kennen gegeven dat alle Blu-ray spelers die na 31 oktober worden gereleased deze feature moeten bevatten.

STaf
16-10-2007, 21:24
Over PiP, de film Smokin Aces HD DVD heeft ook zoiets, Dat heet U Control, je kan je aanzetten als je de film gaat kijken, je krijgt dan rechtsonder in beeld een extra schermpje met informatie over de getoonde scenes die je op dat moment ziet. Dit is dan wel een HD DVD die ik afspeel op de Xbox360 hd dvd speler maar het is best wel irritant hoor als je naar 2 dingen tegelijk moet kijken
Zet dat dan niet op!!!!:-P

STaf
16-10-2007, 21:25
U controll vond ik anders wel knap bij Children of Men... Maar ieder zijn zin hé!

Franklin
16-10-2007, 21:41
Lekker dan... Heb ik net speciaal een ps3 aangeschaft speciaal alleen voor de blu ray films om toch niets te hoeven missen naast mijn bestaande Xbox 360 met Hd-dvd speler.

Wat ik zo in het artikel lees denk ik niet dat een simpele firmware update dit zal gaan verhelpen.

joostpolletje
16-10-2007, 21:53
In de nieuwe firmware update komt de optie PIP

Franklin
16-10-2007, 21:55
In de nieuwe firmware update komt de optie PIP

Oh dan heb ik niets gezegd :eek:

Pieter Kleine
16-10-2007, 22:37
Ik heb juist begrepen dat de update gaat voorzien in BD-Java ondersteuning. PIP ondersteuning zou nog onzeker zijn.

Lorre
17-10-2007, 05:58
En ik had juist begrepen dat nog niets bekend was erover. Enkel dat het een aantal nieuwe features zou moeten activeren die op de nieuwe BR-spelers al beschikbaar zijn. Het officiële bericht van wat er allemaal in de update zit moet nog online komen.

Pieter Kleine
17-10-2007, 07:16
http://www.areadvd.de/index2.html

Avalan
18-12-2007, 15:16
remove (dubbelpost doordat browser bleef hangen)

Avalan
18-12-2007, 15:17
Wie zich hier komt verkneukelen in het feit dat de PS3 niet alle BluRay features zou aankunnen is toch wel ongelooflijk naïef.
...
Nu een gelijkaardig verhaal. Je moet toch echt wel een IT-leek zijn om te geloven dat PIP nooit zou kunnen omdat de PS3 geen 2 videochips heeft.


Sorry, maar kan het niet laten om alle moord-en-brand-schreeuwers annex PS3-haters in deze thread eens goed uit te lachen :twisted: ...

http://be.playstation.com/help-support/ps3/guides/detail/item89600/

Brian2
18-12-2007, 17:39
Au! Dat moet sommige mensen wel pijn doen lijkt me.

windoweyez
18-12-2007, 17:46
Wie maakt er een lijstje van de top 3 met grootste schreeuwers :mrgreen: ?

rdevries
19-12-2007, 15:00
Yup, Sony heeft gisteren Firmware versie 2.10 beschikbaar maakt welke de PS3 upgrade naar BD Profile 1.1. Dus Picture-in-Picture en velen andere mogelijkheden.

Newboy
21-12-2007, 21:06
Sorry, maar kan het niet laten om alle moord-en-brand-schreeuwers annex PS3-haters in deze thread eens goed uit te lachen :twisted: ...

http://be.playstation.com/help-support/ps3/guides/detail/item89600/

I know, heb in een of andere thread ze uitgemaakt voor panikeurs. Blijkt dat het terecht is :D

Die nieuwe update is schitterend! Met ondersteuning voor divx. Elke keer dat Sony een nieuwe firmware released bied het nog meer functies voor de PS3. Vooral die remote play met de PSP heeft mij serieus verbaasd. Kudos to PS3!

STaf
23-12-2007, 23:16
PIP, U-Control, menu's bekijken en scene's kiezen zonder de film te verlaten, de internet mogelijkheden enz... Ik vind het prachtig, en ik ben de enige zeker niet. Opvallend dat degenen die dit waarschijnlijk zullen moeten missen het hardste roepen dat ze het niet nodig hebben, en dat het allemaal overroepen is. Waarschijnlijk een minderheid die dit alles bekijken en gebruiken, maar toch een meerwaarde aan HD DVD, alvast voor mij.

Ettepet
24-12-2007, 00:38
Kan de titel van dit topic eens aangepast worden? De PS3 is wel compatibel is allang gebleken. ;)

Edwin V
24-12-2007, 08:06
Kan de titel van dit topic eens aangepast worden? De PS3 is wel compatibel is allang gebleken. ;)
En over ruim een week klopt er helemaal niks meer van. ;)

Voor mij gaat 't om de film en het geluid. Extra's zijn leuk, vooral een goede making of maar al die fancy zaken hoeft van mij niet. Gelukkig kan mijn Pioneer blu-ray speler wel firmware downloaden via internet, meer hoef ik niet.

Pieter Kleine
24-12-2007, 09:11
Kan de titel van dit topic eens aangepast worden? De PS3 is wel compatibel is allang gebleken.


Nog niet helemaal. De praktijktest moet het uitwijzen.

Lorre
24-12-2007, 10:18
http://www.blu-ray.com/news/?id=765

Richard B.
24-12-2007, 10:34
http://www.blu-ray.com/news/?id=765

Been there, done that, bought the T-shirt. :)

Albert
26-12-2007, 10:12
ff iets anders.. wil graag de ps3 kopen, maar zit er ook al een hdmi kabel bij of moet ik die er nog bij kopen?

kruspe
26-12-2007, 11:30
ff iets anders.. wil graag de ps3 kopen, maar zit er ook al een hdmi kabel bij of moet ik die er nog bij kopen?

die moet je er los bij kopen.

Peter van santbrink
29-12-2007, 18:17
komt Sony nog met een PS3 actie ? meende iets gelezen te hebben over PS3 met een Harry Potter erbij...

Newboy
29-12-2007, 21:32
komt Sony nog met een PS3 actie ? meende iets gelezen te hebben over PS3 met een Harry Potter erbij...

Ik denk dat er al verschillende packs bestaan van de PS3. Zo heb ik de 40GB gezien met 5 Blu-films. Was in MM België.