PDA

Bekijk de volledige versie : Black Dahlia, The (SE) [DVD]



Arnold van Oostrum
28-03-2007, 18:17
Black Dahlia, The (SE) [DVD]

Brian De Palma gaat enigszins de mist in met deze misdaadthriller.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2902)

Richard68
28-03-2007, 21:11
Goede recensie. Voor mij is het weer helder. De DFW uitgave is weer eens bocht. Waarom blijven ze toch telkens het beeldformaat omzetten naar 1.78:1. Kan daar iemand van DFW eens opheldering over geven?

Dat wordt dus weer importeren.

Frank
28-03-2007, 21:32
De versie die DFW op DVD aanbiedt is dezelfde versie als DFW aan de televisiestations aanbiedt om uit te zenden. DFW kiest waarschijnlijk voor de goedkoopste en makkelijkste weg, dat is voor beide formaten dezelfde master maken i.p.v. een master voor DVD en een master voor televisie.

zetmoon
29-03-2007, 11:17
De filmclips zijn wel in 2.35:1 en dat doen ze gewoon om te pesten!

Het gebeurt wel vaker dat de film in 1.78:1 staat en de fragmenten in een docu in 2.35:1.

Ook voor TV moet de film gewoon in 2.35:1 staan, men moet maar wennen
aan zwarte balken en niet zeuren.

Patrick Deckard
29-03-2007, 22:08
Maar ze wisselen blijkbaar (zie recensie) open matte af met pan en scan... daar moet toch energie in zitten, zeg!

Ludo Keeris
29-03-2007, 23:28
Ik heb deze film een tijdje geleden gezien in het vliegtuig (en daar wordt ie in 4x3 vertoond), waardoor je alleen maar op de inhoud kunt letten. Die valt inderdaad niet mee, al ben ik niet zo negatief. Maar de stijl gaat zeker boven de inhoud. Ik blijf bij DePalma altijd hopen op een mooie film, maar wordt steeds vaker teleurgesteld.

Marc Raps
02-04-2007, 07:33
Goede recensie. Voor mij is het weer helder. De DFW uitgave is weer eens bocht. Waarom blijven ze toch telkens het beeldformaat omzetten naar 1.78:1. Kan daar iemand van DFW eens opheldering over geven?

Dat wordt dus weer importeren.

Helemaal mee eens.

Dat is al de zoveelste film die voor mij compleet interessant wordt vanwege een verneukte beeldverhouding op de DVD-release (zie ook The Aviator, Crash, Lord of War en 16 Blocks).

Prutsers.

TheGodfather
02-04-2007, 22:09
Helemaal mee eens.

Dat is al de zoveelste film die voor mij compleet interessant wordt vanwege een verneukte beeldverhouding op de DVD-release (zie ook The Aviator, Crash, Lord of War en 16 Blocks).

Prutsers.
Typo? ;)

Maar jullie hebben natuurlijk gelijk. Belachelijk om het beeld te verkl*ten. Dat dit goedkoper als het OAR op de disc te zetten lijkt me ook een dom excuus: het lijkt me echt goedkoper om gewoon van het formaat af te blijven en het zo op dvd te zetten zoals het wordt aangeboden/aangekocht :roll:

Rotterdam5314
02-04-2007, 23:06
Helemaal mee eens.

Dat is al de zoveelste film die voor mij compleet interessant wordt vanwege een verneukte beeldverhouding op de DVD-release (zie ook The Aviator, Crash, Lord of War en 16 Blocks).

Prutsers.

Ik stoor me er totaal niet aan. Heb LoW en Crash met plezier bekeken.

TheGodfather
02-04-2007, 23:07
Ik stoor me er totaal niet aan. Heb LoW en Crash met plezier bekeken.
Maar jou boeit dan de visie van de regisseur niets, dus dat zegt niks ;)

Rotterdam5314
02-04-2007, 23:16
Maar jou boeit dan de visie van de regisseur niets, dus dat zegt niks ;)


Idd dat gemierenneuk altijd over verknipte versie's.. tjonge jonge wat erg zeg.. of dat gemierenneuk over de voorkant van een dvd. Lekker boeiend allemaal.

heb een paar keer het verschil bekeken en zoveel maakt het allemal nou ook weer niet uit.

TheGodfather
02-04-2007, 23:19
Idd dat gemierenneuk altijd over verknipte versie's.. tjonge jonge wat erg zeg.. of dat gemierenneuk over de voorkant van een dvd. Lekker boeiend allemaal.

heb een paar keer het verschil bekeken en zoveel maakt het allemal nou ook weer niet uit.
Dan bekijk screenshot nr. 2 maar eens...
Toch duidelijk een verschil te zien. Of moet je mijn bril soms hebben? :twisted:
Het maakt niet uit hoeveel het beeld verknipt is: het beeld is verknipt en daarmee is dus de intentie van de regisseur teniet gedaan en is dus de film ervaring naar de haaien

Lex v/d Moolen
02-04-2007, 23:30
Idd dat gemierenneuk altijd over verknipte versie's.. .Gemierenneuk? Het is gewoon iemands werk vernaggelen.:nono:
Hetzelfde als een schilderij kleiner snijden omdat hij anders niet in de lijst past.:? (wat bij de Nachtwacht schijnt het ook echt gebeurd is)

Rotterdam5314
03-04-2007, 13:20
Nou oh wat erg zeg je ziet een stukje stropdas niet.. Nou mis ik echt iets van de film.
Natuurlijk moeten ze de film uitbrengen zoals hij oorsprongkelijk is, maar als dat niet het geval is vind ik het echt niet zo erg...zo veel mis je nou ook weer niet. De film blijft verder precies hetzelfde.

Frank
03-04-2007, 13:30
Zou je hetzelfde zeggen als de DVD een beeldformaat van 1.33:1 zou hebben. Mis je dan ook niets? Natuurlijk wel, is mijn mening. Je mist altijd iets als ze beeld gaan verknippen. Bovendien heeft DFW ook laten zien dat ze wel het originele beeldformaat kunnen behouden, dus er is geen enkel excuus om het beeldformaat te verknippen. Dan moeten ze maar voorlichting gaan geven aan mensen die nog steeds niet snappen wat die balken nou precies doen.

TheGodfather
03-04-2007, 23:44
Nou oh wat erg zeg je ziet een stukje stropdas niet.. Nou mis ik echt iets van de film.
Natuurlijk moeten ze de film uitbrengen zoals hij oorsprongkelijk is.
nou dan...:confused::confused:



De film blijft verder precies hetzelfde
niet dus. je blijft de film kijken met in het achterhoofd de gedachte "wat zie ik hier allemaal niet doordat het beeld is verkracht?"
Tenminste, ik wel

*NERAZZURRI*
04-04-2007, 00:35
Vond de film lichtjes tegenvallen als semi-noirfan :smile: De sfeer is prima maar het verhaal nergens echt boeiend. Acteurs niet hoogstaand. En dan is de dvd ook nog eens crap dus ik laat hem lekker links liggen...

Marc Raps
04-04-2007, 15:56
Typo? ;)

:oops:

Maar je snapt wel wat ik bedoel.

TheGodfather
04-04-2007, 21:38
:oops:

Maar je snapt wel wat ik bedoel.
Uiteraard :razz: ;)

Dennis Oosterhuis
04-04-2007, 22:14
Heb hem net gezien. SUPER! Film krijgt een 9.0 en zal morgen even een recensie'tje plaatsen... :)

Alexander D
05-04-2007, 15:44
Heb hem net gezien. SUPER! Film krijgt een 9.0 en zal morgen even een recensie'tje plaatsen... :)

Ik ben erg nieuwsgierig wat jij allemaal gezien hebt om hem dat cijfer te geven. :-P

Leijo
08-04-2007, 22:47
Ik ben erg nieuwsgierig wat jij allemaal gezien hebt om hem dat cijfer te geven. :-P

Misschien heeft hij een versie met het correcte beeldformaat, dan heeft hij sowieso al een stuk méér gezien om over te oordelen. :mrgreen:

Dennis Oosterhuis
08-04-2007, 22:58
Ik ben erg nieuwsgierig wat jij allemaal gezien hebt om hem dat cijfer te geven. :-P
WTF doet 'ie daar?! :?

Ahum... Was in de veronderstelling dat ik reageerde in een topic over Children of Men, in ieder geval gaat mijn post over Children of Men en dus niet over The Black Dahlia... :roll: :oops:

Stephan Nobelen
09-04-2007, 16:42
Misschien heeft hij een versie met het correcte beeldformaat, dan heeft hij sowieso al een stuk méér gezien om over te oordelen. :mrgreen:

Hallo Leijo, waarom reageer je niet op mijn pm???

Ludo Keeris
09-04-2007, 17:52
WTF doet 'ie daar?! :?

Ahum... Was in de veronderstelling dat ik reageerde in een topic over Children of Men, in ieder geval gaat mijn post over Children of Men en dus niet over The Black Dahlia... :roll: :oops:

Een vooruitziende blik dan toch, want die DVD is nog niet gerecenseerd. Komt nog wel overigens.

Richard B.
22-02-2009, 20:35
Ik heb het boek eerder gelezen, maar ik herkende het nauwelijks terug in de film. Het boek is erg donker terwijl de film wel erg gladjes is. Het lijkt wel alsof ze de namen en plaatsen hebben gebruikt maar verder alles vergeten zijn.

In z'n algemeenheid vond ik de film er een om vrij snel weer te vergeten. Mooie plaatjes maar weinig inhoud. En de casting vond ik ook vrij beroerd.