PDA

Bekijk de volledige versie : Blu-Ray en ondertitels



wrcveen
03-04-2007, 15:43
Zijn er nu ook weer speciale Benelux uitgaven van Blu-Ray films met NL ondertiteling? Of zijn de films die je nu bv bij Play.com koopt voorzien van alle talen ondertitels die je kan bedenken?

minimoke
03-04-2007, 17:17
Volgens mij komen er geen BD's met beperkte ondertiteling.

Het lijkt logisch dat de meeste talen uit regio B erop zullen staan. BD heeft immers plaats voldoende.

Het enige dat ik hoop is dat ze geen plaats maken voor de xx aantal ondertitels en daarom geluidssporen weglaten of beeldkwaliteit laten verminderen.

Avalan
03-04-2007, 17:23
Het lijkt logisch dat de meeste talen uit regio B erop zullen staan. BD heeft immers plaats voldoende.


Volgens mij hebben DVDs ook plaats voldoende voor ondertitels van tig verschillende talen. Ik denk dat het eerder met rechten te maken heeft of een DVD in een land er anders uitziet dan in een ander land, zelfs al zijn ze van dezelfde regio.
Hoe verklaar je anders dat er van veel DVDs in de Benelux een inferieure versie verschijnt met gelimiteerde extra's en vaak bedenkelijke kwaliteit ? (ik denk bvb aan de fameuze Filmpakker reeks).

Het zou me dus serieus verbazen moesten alle regio B BluRays systematisch alle ondertitels voor regio B zouden hebben.