PDA

Bekijk de volledige versie : Frank en Frey / Fox and the Hound (SE) [DVD]



Arnold van Oostrum
03-04-2007, 22:56
Frank en Frey / Fox and the Hound (SE) [DVD]

Weinig vernieuwende heruitgave van deze 24ste Disney Klassieker.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2907)

Frank
04-04-2007, 08:45
Aangezien ik de film nog niet heb zal ik op termijn wel deze uitgave gaan aanschaffen.


Alleen de optie ‘fast play’ (starten zonder promotietrailers) is nu toegevoegd.
Dit is niet correct. Bij Disney's FastPlay is het zo dat de promotietrailers, film en extra's automatisch, zonder tussenkomst van een menu, achter elkaar worden afgespeeld. Het is dus niet zo dat je de promotietrailers niet te zien krijgt. Daarvoor moet je toch echt de menutoets gebruiken.

Tuvok
04-04-2007, 09:16
Jammer dat er dus geen echte restauratie is toegepast. Deze film verdient dat zeker. De uitgave is dus gelijk aan de R1. Wel top van BV om ook deze 1-disc release een slipcover te geven. Dit wordt een aanschaf voor mij omdat ik deze film in een R2 uitgave nog niet heb.

Hugo R
04-04-2007, 12:37
Als ik de recensie zo lees, ga ik het lekker bij mijn oude uitgave houden.

Herman ter Lingen
05-04-2007, 16:44
Dankzij deze recentie weten we dus dat we door Bueno Vista gewoon (om het zacht te zeggen) misleid worden. Special Edition ammehoela. Ordinaire verkooppraat.

Lagomorph
05-04-2007, 19:01
Het originele beeldformaat van deze tekenfilm is 1.66:1. Op DVD staat de film met een standaard verhouding van 1.33:1 (4x3) pan & scan beeldverhouding. Hoewel niet veel, betekent dit dat links en rechts een stukje beeld verloren is gegaan.

Ik weet niet zeker of dit waar is, er is nooit echt duidelijkheid gegeven over de beeldverhouding van Frank en Frey. Imdb geeft 1:66:1 aan, maar het kan ook zijn dat we hier te maken hebben met een "open matted" versie. Waar dus de balken voor de bovenste en onderste gedeelte van het beeld zijn weggelaten.
Ik weet nog steeds niet wat ik in een uitgave prefereer, het originele aspect ratio, of gewoon meer beeld.


Dankzij deze recentie weten we dus dat we door Bueno Vista gewoon (om het zacht te zeggen) misleid worden. Special Edition ammehoela. Ordinaire verkooppraat.

Acht, in een tijd waar een 1-disc een special edition is, een 2-disc een ultimate edition is en een 3-disc een ultimate collectors edition is hoef je van zo'n benaming toch niet meer uit te gaan... :rolleyes:

Mark Knoop
05-04-2007, 20:55
Als ik de oude versie had, zou ik nooit deze nieuwe DVD kopen. Maar ik heb de oude niet, dus koop ik deze (waarschijnlijk morgen) wel.

Fontane
06-04-2007, 18:43
Als ik de oude versie had, zou ik nooit deze nieuwe DVD kopen. Maar ik heb de oude niet, dus koop ik deze (waarschijnlijk morgen) wel.

(y)

Ik heb de oude wel... maar toch koop ik de DVD ook maar :-P

Werner
07-04-2007, 23:52
Ik hou het bij mijn oude versie. Alleen het originele beeldformaat had me over de streep kunnen trekken.

Burning Fish
08-03-2008, 08:33
Jammer dat deze film niet zo'n goede behandeling heeft gekregen als bijvoorbeeld Jungle Book. Ik heb deze film gisteravond zitten kijken (na jaren) en was er weer zeer door ontroerd. Als kind had ik ook altijd al moeite om het droog te houden tijdens die scene dat "Grootje" Frey moet achterlaten in het bos. De achtergronden in de film zijn dan misschien niet van topniveau, maar qua verhaal en personages is dit wel een van de sterkere Disney-films!