PDA

Bekijk de volledige versie : Hoes/Doos HD-DVD en Blu-Ray



Hellboy
04-04-2007, 11:21
Gister huppelde ik even door de FRS in Haarlem heen en wat zagen mijn oogjes. De opvolgers van de DVD. Daar lagen ze, zei aan zei naast elkaar HD-DVD en Blu-ray.

Reikend met mijn handjes naar de bak pakte ik een hoesje.... En wat blijkt... Wat een klote hoesjes zeg :S Het zijn van die slimcase dingen die Brigde entertainment altijd uitgeeft als ze weer een toptitel hebben bemachtigd.

Zelfs amaray heeft er een kunstwerk van gemaakt om het hoesje niet normaal open te krijgen en het gelijk het hele hoesje naar ze grootje te helpen. Je had er ook nog 1 met een slot erop ofzo. Hierop moest je dan drukken om het hoesje op te krijgen. Dus niet, je moest net zo hard gaan trekken voordat je eindelijk het hoesje open had.

Zucht, films gaan er op vooruit, geluid gaat er op vooruit maar de hoesjes gaan er dik op achteruit als je het mij vraagt.

pretorian22
04-04-2007, 14:27
je moet gewoon het slotje zoals jij het noemt opzij klikken en hem dan gewoon normaal opendoen. heb er geen problemen mee hoor :)

maar verder ben ik het met je eens. de hoesjes zijn klote. en dan bedoel ik niet per se de manier van opendoen ofzo maar de dikte en grootte. ze hadden ebter de maat van gewone dvd's aan kunnen houden en het bovenste gedeelte duidelijk wijzigen zodat ze gewoon bij de rest van mijn dvd collectie in de opbergkasten kunnen

DanielC
14-04-2007, 11:49
Zelfs amaray heeft er een kunstwerk van gemaakt om het hoesje niet normaal open te krijgen en het gelijk het hele hoesje naar ze grootje te helpen. Je had er ook nog 1 met een slot erop ofzo. Hierop moest je dan drukken om het hoesje op te krijgen. Dus niet, je moest net zo hard gaan trekken voordat je eindelijk het hoesje open had.
.

jij hebt zeker geen regio 1 dvd's ofwel??

Hellboy
16-04-2007, 10:51
jij hebt zeker geen regio 1 dvd's ofwel??

Klopt, dit was ook de eerste keer dat ik een blu-ray hoes in me hand had. En het viel me gewoon op, dat dit knaken hoesjes waren.. Zo kan je toch geen film geven aan consument. Bij de eerste de beste persoon die een " kort lontje " heeft trek dat hele doosje aan gort.

Zijn er in andere regio's andere soort hoesjes dan? Die heb ik namelijk nog niet gezien.

Ronald Stiebolt
16-04-2007, 11:01
Heeft iemand al een opbergsysteem gevonden specifiek voor Blu-Rays?

Rob Eric Blank
17-04-2007, 13:48
Idd wat een lelijke hoesjes, draken van dingen. Heb je mooie schijfjes te pakken, maar zitten ze zo verpakt. Dit kan gewoon NIET!

Richard B.
17-04-2007, 21:59
Heeft iemand al een opbergsysteem gevonden specifiek voor Blu-Rays?

Nee, maar zo hard gaat het (in mijn geval dan) toch nog niet met het aantal schijven.

Ik vindt de verpakkingen van Blu-ray en HD DVD trouwens juist wel mooi. Ze zien er veel luxer uit dan die saaie zwarte dvd-verpakkingen.(y)

Albert Kostwinder
19-04-2007, 11:54
Nee, maar zo hard gaat het (in mijn geval dan) toch nog niet met het aantal schijven.

Ik vindt de verpakkingen van Blu-ray en HD DVD trouwens juist wel mooi. Ze zien er veel luxer uit dan die saaie zwarte dvd-verpakkingen.(y)

Ik ben het 100% met je eens!. 8)

Als ze straks ook nog veel goedkoper worden zou helemaal top zijn want je kan er veel meer van kwijt in je kast... :mrgreen:

Reinbo
20-04-2007, 08:46
Ik zag ze staan en vond ze wel mooi, lekker klein. Heb geen ervaring met openmaken van het hoesje dus of dat slecht gat weet ik niet.

Kevin Lottering
20-04-2007, 12:15
Vind ze ook veel mooier en handiger dan de originele DVD doosjes.
Vooral de kleuren zijn heel apart.....tenminste een beetje origineel, niet dat standaard zwart!!

Rotterdam5314
20-04-2007, 12:55
Nee, maar zo hard gaat het (in mijn geval dan) toch nog niet met het aantal schijven.

Ik vindt de verpakkingen van Blu-ray en HD DVD trouwens juist wel mooi. Ze zien er veel luxer uit dan die saaie zwarte dvd-verpakkingen.(y)

ben het ook 100% met je eens
niet dat het me boeit in wat voor hoesje het zit hoor
Het gaat tenslotte om de film die erin zit

wrcveen
20-04-2007, 13:19
De doosjes met een klikbare sluiting aan de zijkant vindt ik niet erg handig. Dit zijn de Blu-ray discs die in NL te koop zijn. Doe mij maar zonder dat flapje om te sluiten.

Hellboy
20-04-2007, 15:46
De doosjes met een klikbare sluiting aan de zijkant vindt ik niet erg handig. Dit zijn de Blu-ray discs die in NL te koop zijn. Doe mij maar zonder dat flapje om te sluiten.

Dat flapje bedoelde ik ook. Daar was ik een uur meebezig voordat ik mijn nagel eronder kreeg voordat ik de doos kon openmaken.

Zag laatst wel dat de HD-DVD hoesjes net zodik als een normale dvd hoes zijn, maar dat hoesjes van HD-DVD van Universal donker rood zijn en je er niet door heen ken kijken en bij hoesjes van WB enzo dat wel.

Albert Kostwinder
23-04-2007, 19:51
De doosjes met een klikbare sluiting aan de zijkant vindt ik niet erg handig. Dit zijn de Blu-ray discs die in NL te koop zijn. Doe mij maar zonder dat flapje om te sluiten.

Als je het doosje open maakt en vervolgens dat flapje naar binnen drukt, kun je het doosje heel makkelijk open en dicht doen doordat er dan een groter gleuf aan de zijkant ontstaat.... :)

Marco1983
26-09-2007, 15:50
als er eentje kapot is waar kun je dan een nieuwe hoes kopen?

TJ Weissel
26-09-2007, 16:00
als er eentje kapot is waar kun je dan een nieuwe hoes kopen?

Ebay?

Marco1983
26-09-2007, 16:05
buiten ebay

TJ Weissel
26-09-2007, 16:08
buiten ebay

Hier? (http://www.dvd-and-media.com/dvd-cases-hd.htm)

Marco1983
26-09-2007, 16:35
Die heeft ze dus niet voor blu ray en die zoek ik ook.

TJ Weissel
26-09-2007, 16:36
Ah ook blu-ray... hier dan? http://squaredealonline.com

raymen
26-09-2007, 17:09
Hey,

Kunnen we niet gezamelijk wat hoesjes kopen.

Ik zelf heb er 10 nodig.

Mischien een kleine powerbuy.

Mvrg,
Raymen

Marco1983
26-09-2007, 17:49
is goed schrijf mij ook maar op voor 10 doosjes

raymen
26-09-2007, 18:36
Oke, maar ik heb zelf geen tijd om hem te regelen.:nono:

Ben nog met een powerbuy bezig (y)

Mvrg,
Raymen

Wedlock
27-09-2007, 16:13
Je kan zowel HD-DVD als Blu-Ray doosjes kopen bij de Media Markt Alexandrium.
Ze zijn per 3 verpakt en van het merk Hama.

TJ Weissel
27-09-2007, 16:25
Die van Hama zijn fake:

http://ec1.images-amazon.com/images/I/41%2BzvpJXISL._SS500_.jpg
http://ec1.images-amazon.com/images/I/4146zD%2BuZpL._SS500_.jpg

Wedlock
27-09-2007, 19:06
Waarom zouden die fake zijn ???

Ze zien er precies hetzelfde uit als de doosjes die Sony gebruikt bij hun Blu-Ray releases alleen zonder de snapper aan de
zijkant.

Egon
17-10-2007, 00:14
Waarom zouden die fake zijn ???

Ze zien er precies hetzelfde uit als de doosjes die Sony gebruikt bij hun Blu-Ray releases alleen zonder de snapper aan de
zijkant.

de echte doosjes zijn doorzichtig en ze zijn ook kleiner, dat zijn deze niet

Rotterdam5314
25-10-2007, 11:38
Als er nog ene powerbuy komt voor de Blu-ray hoesjes dan wil ik e rook wel tien

Hellboy
17-03-2008, 13:02
Ik vond onlangs bij een shop op inet de goede blu-ray hoesjes.

Deze hoesjes hanteert sony voor hun Blu-ray. Dus die ene met die lock aan de zijkant :)

http://www.movies-blu-ray.nl/N_frame.html?http://www.movies-blu-ray.nl/

Aan de linkerkant van de lay-out zie je dan blu-ray doos staan. Daar zijn ze te koop per 4 voor € 5,--

Egon
17-03-2008, 17:51
Bedankt Voor De tip

Jobe
17-03-2008, 19:15
Iemand deze laatste doosjes al gekocht? Zijn het inderdaad de slimcases en niet de dikkere variant?

Rogier Burghout
17-03-2008, 19:44
ik ga ze eens bestellen. Is op zich niet erg duur.

Jeroen van K.
17-03-2008, 20:42
Ik zoek nog een hoesje voor een dubbel disc film... Kan helaas geen slime line vinden.

Hellboy
18-03-2008, 00:28
Iemand deze laatste doosjes al gekocht? Zijn het inderdaad de slimcases en niet de dikkere variant?

De dikke ga ik er vanuit dat die van Amaray zijn.

Amaray heeft een aparte sluiting ( Lees: Dvd-houdertje in het midden van de hoes ) Zie hier onder:

http://www.amaray.com/images/cases_rt-grey.jpg

Als je het plaatje op die site vergroot zie je dit van het blu-ray hoesje zie je dit:

http://www.movies-blu-ray.nl/b_118.jpg

Hier zie je dus een andere dvd-houder. Hierdoor ga ik er vanuit dat het de keepcase is die Sony hanteert. En die zijn ( altijd ) de dunner versie geweest.

http://www.amaray.com/images/cases_rt-bluray.jpg

Dit is de versie die Amaray hanteert voor de Blu-Ray. Dus de dikke versie zoals Norbit, Dreamgirls, World Trade Center :) ( Zelf de klemmetjes in het midden van het hoesje verraden dat dit een amaray is, omdat Amaray deze alleen hanteert. Sony hanteert een andere versie. Links en rechts zitten dan de discs )

Misschien een email naar het bedrijf sturen? info@movies-blu-ray.nl (info@movies-blu-ray.nl)

Werkt denk ik ook wel ;)

BASIL
21-04-2008, 12:48
ik ga ze eens bestellen. Is op zich niet erg duur.

En??? Zijn het de originele doosjes of zijn ze iets kleiner of iets dikker?:wink:

Rogier Burghout
27-04-2008, 09:12
En??? Zijn het de originele doosjes of zijn ze iets kleiner of iets dikker?:wink:


Hoi, goed nieuws! Het zijn de originele hoesjes. Het zijn de dunnere versie, met dat extra "dekseltje" aan de zijkant. De tekst bovenaan de hoes is erop gedrukt in de relief variant. Verder prima hoesjes, zeker een aanrader!

Master S
27-04-2008, 16:23
Hoi, goed nieuws! Het zijn de originele hoesjes. Het zijn de dunnere versie, met dat extra "dekseltje" aan de zijkant. De tekst bovenaan de hoes is erop gedrukt in de relief variant. Verder prima hoesjes, zeker een aanrader!

Mooi, binnenkort ook maar eens een paar van die doosjes bestellen.

Arnold van Oostrum
28-04-2008, 22:36
Dit lijkt anders ook wel een interessante, en zeker goedkope, optie:

http://opeon.nl/?page=products&product_id=1714

Aloys
28-04-2008, 23:13
http://www.axelmusic.com/productDetails/180854000101

Iig een vertrouwde site, en de doosjes zien er zo ook goed uit.

Coen P.
03-05-2008, 17:28
Lichtelijk off topic maar toch...iemand die mij een blu ray doosje wil verkopen? Heb er één beschadigd binnen gekregen en om er meteen 25 te kopen vind ik teveel van het goede ;)

Jeroen van K.
05-05-2008, 16:35
Lichtelijk off topic maar toch...iemand die mij een blu ray doosje wil verkopen? Heb er één beschadigd binnen gekregen en om er meteen 25 te kopen vind ik teveel van het goede ;)
Ik kan je zelf niet helpen, maar misschien is dit iets? http://cgi.ebay.nl/Blue-Blu-Ray-Case-Individual-For-1-Disc-Slimline_W0QQitemZ360049522194QQihZ023QQcategoryZ9 8818QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

NewDust
21-05-2008, 22:16
Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens wat doosjes bestel en dan zelf de covers inscan, om ze passend te maken... Ik erger mij namelijk rot aan de afwijkende diktes EN vormen!

Die doosjes met flapjes vind ik nog niet zo irritant, maar wat is nou echt het nut hiervan?

Neil
21-05-2008, 22:23
Lichtelijk off topic maar toch...iemand die mij een blu ray doosje wil verkopen? Heb er één beschadigd binnen gekregen en om er meteen 25 te kopen vind ik teveel van het goede ;)

Coen, als je nog interesse hebt in een doosje dan heb ik er wel een voor je.
Laat maar even weten.

Egon
16-06-2008, 18:21
Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens wat doosjes bestel en dan zelf de covers inscan, om ze passend te maken...

heb je daarvoor spec programma voor?
Als ik bijv kijk naar nero dan hebben ze wel voor dvd om hoesje te maken, maar niet voor Blu-ray

TJ Weissel
16-06-2008, 18:23
heb je daarvoor spec programma voor?
Als ik bijv kijk naar nero dan hebben ze wel voor dvd om hoesje te maken, maar niet voor Blu-ray

Gewoon in 'n tekenprogramma.. bijv Fireworks ;)

Egon
16-06-2008, 23:38
ik heb vandaag een programma gevonden voor Blu-Ray Cover uit te printen en ook voor andere formaten
website is http://www.undercoverxp.tk/

Martin Z.
31-07-2008, 13:01
Zullen de verpakkingen ooit veranderen? En dan bedoel ik tevens de overdreven duidelijke aanduiding dat het om een blu-ray uitgave gaat (blauwe balk enz.)?

I sure hope so in my prayers ;)

TJ Weissel
31-07-2008, 13:33
Zolang er nog zoveel dvd's zijn is denk ik wel nodig...

DVD's werden in het begin overigens alleen in Super Jewel Cases en Snapcases aangeboden dit is echter vrij snel over gegaan op de welbekende keepcases. dus je weet maar nooit.

Martin Z.
31-07-2008, 21:52
Zolang er nog zoveel dvd's zijn is denk ik wel nodig...

DVD's werden in het begin overigens alleen in Super Jewel Cases en Snapcases aangeboden dit is echter vrij snel over gegaan op de welbekende keepcases. dus je weet maar nooit.

Stille hoop dan maar, ik stap nog niet over dus ik heb de tijd op zich :-P

Patrick van den Hul
09-08-2008, 15:15
Ik blijf de blu-ray hoesjes maar lelijk vinden...

-Jaap-
09-08-2008, 15:35
Oftewel, stap naar je buurman en leg hem met een kwade stem, haarfijn uit wat een Blu-ray disc is.
Hij is immers een ''Jan met de Pet'' :) Of heeft ie er wel verstand van?
Je moet immers ergens beginnen voor een betere wereld!

Aan de andere kant, ze vallen wel op en je kan er lekker over opscheppen :)

nmbs
15-08-2008, 17:42
Even over de hoesjes van de blu-ray. Ik vraag me af waarom veel van die Beuna Vista uitgaven zo'n grijze cirkelrand errond hebben waardoor bijna 15% van de cover wegvalt. Dat is toch niet mooi zo'n cover met zijn halve grijze cirkel. Gaat men daar van af stappen, of gaat men dat blijven doen?!
Zie dus: Pirates of the Carribean 1 (bah, lelijk)!

TJ Weissel
15-08-2008, 17:47
Hoe zouden wij het antwoord daar op moeten weten ?

-Jaap-
15-08-2008, 17:50
De nieuwere Buena Vista uitgaves hebben het volgens mij niet.
Pirates of the Caribbean At World's End in ieder geval niet, maar ik kwam laatst een plaatje van een buitenlandse uitgave tegen die het wel had...
Maar de Buena Vista releases sinds eind vorig jaar hebben het meestal niet denk ik.

nmbs
15-08-2008, 22:11
Hoe zouden wij het antwoord daar op moeten weten ?

Het was enkel een 'soort' vraag die meer als opmerking bedoeld was.

TJ Weissel
15-08-2008, 22:35
Ah ... retorisch