PDA

Bekijk de volledige versie : De kwestie Grindhouse



1der
04-04-2007, 11:16
Ok, ik ben wel eens benieuwd hoe we de Grindhouse-kwestie (http://en.wikipedia.org/wiki/Grindhouse_%28film%29#Grindhouse_split_controversy ) gaan handelen. (Als de ''bazen'' niets aan hun huidige plan veranderen)

Kevin Lottering
04-04-2007, 11:25
Had'em in de bios willen zien, maar vind'et zo lullig dat ze ons er 2 keer voor laten betalen...dat ik wel wacht tot'ie op DVD (of HD-DVD/Blue Ray) is verschenen.
Gewoon een beetje uit protest! :p

BratMokstrof
04-04-2007, 11:29
Ik had hem ook zeker in de bios willen gaan zien, maar dan in 1x, niet dit soort ge*****. Ik weiger aparte versies, zowel in de bios als op DVD.

Edgar Smit
04-04-2007, 11:32
wel grappig, met kill bill waren er neit zoveel problemen toen de film in 2 delen verscheen. Maarja, die verscheen overal in 2 delen natuurlijk.

Daan de G.
04-04-2007, 11:36
Idd, en deze film hoort gewoon als 1 geheel in de bioscoop te verschijnen! Jammer maar helaas, ik laat deze aan mij voorbij gaan en w8 op de dvd...

Kevin Lottering
04-04-2007, 11:37
Ik weiger aparte versies, zowel in de bios als op DVD.

Mochten ze inderdaad dit kunstje ook flikken op DVD...dan importeer ik ook absoluut uit Amerika (of Engeland als die ook alles in 1 release krijgen). :x

Patrick van den Hul
04-04-2007, 11:43
While The Weinstein Company has stated that the film will be split because non American audiences have no experience with the concept of double features

Wat een grapjassen...:nono:

jan_tran
04-04-2007, 11:55
De laatste stelling kan ik me wel in vinden, echter kan je het "Normaal ben ik er keihard tegen" wel weglaten ;)

Dennis Oosterhuis
04-04-2007, 11:57
Met pijn in het hart weiger ik naar de bioscoop te gaan.

Ik wacht dan wel op de DVD release en desnoods importeer ik hem wel, hopelijk is er wel een ander land dat hem in één geheel uitbrengt op R2...

Menno Hagendoorn
04-04-2007, 12:06
Met pijn in het hart weiger ik naar de bioscoop te gaan.

Waarvan de eerste 5 woorden echt letterlijk genomen dienen te worden..
Ik had "m echt graag willen zien, maar ik beschouw dit als een principe zaak...

Hugo R
04-04-2007, 12:28
Ik wacht ook gewoon lekker op de dvd-release dan.

Wanda L.
04-04-2007, 12:53
Denk ook niet dat ik ze in de bios ga zien dan. Wacht wel op de dvd.

[NL]Patje_Lasek
04-04-2007, 13:14
Misschien dat ik ze nog wel allebei los ga zien in de bioscoop, maar dan op een dinsdag of voor 12 uur zodat het niet zoveel kost. Kan je ook naar beide films voor de prijs van een.

RobinB
04-04-2007, 13:16
Koos voor nummer 2! Wat een *** streek..:evil:

Arian de Vries
04-04-2007, 13:17
Als ik ze ga zien, dan wacht ik wel op de dvd. Wat jammer is want dit soort films zijn (denk ik) niet helemaal mijn ding, waardoor ik hem het liefst in de bios had gezien, maar om daar nu twee x voor te betalen.

Ik kan er natuurlijk voor kiezen om naar een van beide te gaan, maar uit solidariteit met diegenen die er een echte principe kwestie van maken kan ik dat niet over m'n hart krijgen.

intexor
04-04-2007, 13:25
Ik download hem wel, maar ik ben daar normaal niet keihard tegen. Zeker niet als ik niet krijg waar ik recht op heb van de filmproducent. En als de dvd's hier apart uitkomen moet ik ze ook niet hebben (eventueel zal ik dan toch eens een R1 versie kopen, zou de eerste keer zijn).

Menno Hagendoorn
04-04-2007, 13:33
Patje_Lasek;1141842']Misschien dat ik ze nog wel allebei los ga zien in de bioscoop, maar dan op een dinsdag of voor 12 uur zodat het niet zoveel kost. Kan je ook naar beide films voor de prijs van een.
Dan hoop ik voor jou dat het eerste deel nog draait, aangezien ze ze ook nog eens met een tussenpauze van ± 6 weken uitbrengen....:(

Rickje
04-04-2007, 15:27
Ik kan nu wel gaan zeggen dat ik wacht tot hij op dvd komt maar ik weet aan de andere kant ook dat ik deze 2 (helaas) ga checken in de bios... komt ervan als andere mensen je over gaan halen en dan kan ik moeilijk weigeren dus ik denk dat ik 2 keer ga betalen, of er moet een wonder komen dat Pathe zegt dat ze die 2 films aan elkaar plakken en alsnog uitbrengt :lol:

Reinbo
04-04-2007, 15:59
Ik heb niets tegen twee keer betalen ik wil de films gewoon Back to Back zien. Zo is het bedoeld en zo werkt het ook. Zie deze spoiler vrije review (http://www.aintitcool.com/node/32022). Die geeft mij toch sterk het idee dat Grindhouse echt als één geheel gezien moet worden.


Op zich hebben ze gelijk als ze zeggen dat de mainstream Europeese filmkijker niet bekend is met het concept Grindhouse.
Het probleem is alleen dat deze film zich niet richt op de mainstream kijker. Maar zelfs dan denken ze dat er daar meer €€€ te halen is dan bij de paar geeks die wel snappen hoe Grindhouse gezien moet worden.

Het enige dat wij (geeks) kunnen doen is genoeg negatieve geluiden laten horen dat de mainstreamers die er wel heen willen ook hun interesse verliezen...

En downloaden, vooral illegaal downloaden en verspreiden via schoolpleinen, werk, universiteiten, overal. Laat vanaf de Amerikaanse release de dubbel bill een groots illegaal succes worden in Europa. Dat zal ze leren.

hstadman
04-04-2007, 16:05
En dan vinden ze het ook ook nog vreemd dat de bioscoopbezoeken sterk teruglopen!

Dubbel laten betalen voor een film dat een geheel vormt!:nono:

Reinbo
04-04-2007, 17:37
Beseffen die 8 stemmers die wel willen gaan dat ze Grindhouse helemaal niet te zien krijgen maar twee extra lange films waar allerlei overbodige scenes in terug gestopt zijn om aan voldoende speelduur te komen.

Boycotten die hap, jullie worden voor de gek gehouden. Alleen een echt boycot actie van iedereen zal ons (afgezien van het internet) de echte Grindhouse brengen.

Patrick van den Hul
04-04-2007, 17:49
Beseffen die 8 stemmers die wel willen gaan dat ze Grindhouse helemaal niet te zien krijgen maar twee extra lange films waar allerlei overbodige scenes in terug gestopt zijn om aan voldoende speelduur te komen.

Boycotten die hap, jullie worden voor de gek gehouden. Alleen een echt boycot actie van iedereen zal ons (afgezien van het internet) de echte Grindhouse brengen.

Alleen jammer dat de actieve gebruiker hier misschien 1 of 2 procent van het totale bioscoopbezoek in het land vertegenwoordigen ;)

Evil Hobbit
04-04-2007, 18:02
Uit principe wil ik hem bannen maar ondanks dat gaat er gewoon niks boven de bioservaring. Dan maar dubbel betalen, nouja dubbel, heb zo'n pathe unlimited pas.

mercapto
04-04-2007, 19:17
Lekker op DVD of HD kopen. Laat de hele takkezooi maar stikken in hun cut! edities!

Aloys
04-04-2007, 19:42
Ik wacht het nog even af..

Pulse
04-04-2007, 19:58
Waardeloos! Krijgen we nou 2 films van een uurtje? Of zijn ze los nog ook nog de moeite waard om voor naar de bios te gaan? Met Kill Bill was het nog te doen, omdat die zo'n 2 uur per stuk duurden.Hoe dan ook...ik denk er toch over om niet te gaan, hoe graag ik ze ook wil zien. Ik hoop ook dat de meeste mensen die hem willen zien toch niet naar de bios gaan. Mischien leren die lui er eens van!

its me martin
04-04-2007, 20:08
één van de weinige films dit jaar die ik graag in de bios had willen zien, maar alleen zoals hij bedoeld was. Zo niet, dan fuck de Weinsteins.

Reinbo
04-04-2007, 20:22
Uit principe wil ik hem bannen maar ondanks dat gaat er gewoon niks boven de bioservaring.

Een man van principes....:(

Reinbo
04-04-2007, 20:23
Film duurt overigens maar 185 minuten, geen enkele reden om hem op te delen...

Marc Raps
05-04-2007, 09:51
Ik dacht dat het hele idee achter dit project was om de ervaring van de ouderwetse double feature op nieuw te kunnen beleven. Tarantino zei al dat je hiermee weer echt "een avond naar de film" ging, en niet een "stoel huren en dan zo snel mogelijk weer naar huis." Zelfs de trailer prijst de film aan als "twee films voor de prijs van één!"

En nu wordt het gesplitst in twee magere vertoningen van 90 minuten?

Lame.

Webby
05-04-2007, 13:43
Op naar belgië... als ie daar wel vertoont wordt zoals 't hoort

1der
05-04-2007, 14:19
Op naar belgië... als ie daar wel vertoont wordt zoals 't hoort

Volgens mij zijn alle niet-Engelstalige landen het zaadje. (Excuse my French)

intexor
05-04-2007, 14:40
Volgens mij zijn alle niet-Engelstalige landen het zaadje. (Excuse my French)

Ik dacht zelfs gewoon heel Europa, maar in België is hij in ieder geval ook opgesplitst ja.

Reinbo
06-04-2007, 06:51
Gister in premiere inde USA. Weet iemand al waar je 'm nu in originele vorm kan downloaden? :twisted:

Sphinkx
06-04-2007, 07:56
Ik dacht zelfs gewoon heel Europa, maar in België is hij in ieder geval ook opgesplitst ja.

In de UK niet. Daar wordt hij uitgebracht als 1 film... Dus iedereen naar daar... Ik wacht wel op de DVD of importeer hem desnoods...

Marc Raps
06-04-2007, 08:27
Wie organiseert de groepsreis? :D

Dennis Oosterhuis
06-04-2007, 09:03
Gezellig! Een DVD.nl tripje! :D

jan_tran
06-04-2007, 14:28
GRINDHOUSE is, simply put, one of the most exuberant theatrical experiences I’ve had in quite some time, and I plan to see it at least twice more while it’s in theaters. I look forward to whatever “restored editions” are going to arrive down the road, but I adore this particular configuration, and if you walk into it knowing what to expect, ready for this ride, I’m willing to bet you will, too.

Grindhouse is a theatrical experience that I’d love to see more of provided it doesn’t turn into a second-rate Masters of Horror (which would still be a step-up.) But for now, bargains don’t get much better than this.

Step right up for two movies for the price of one: Death Proof, directed and written by Quentin (Pulp Fiction) Tarantino, and Planet Terror, directed and written by Robert (Sin City) Rodriguez. It's no sucker punch. Tarantino and Rodriguez rock it. Grindhouse is a double dose of lowdown, dirty, blood-splattering fun that pummels you with sluts, slashers, serial killers, zombies and killer cars that all serve to reveal a soul of the purest scuzz. There is not a minute in this three-hour-plus tribute to all that's unholy in cinema that is good for you.

Grindhouse feels like what it is: a night at the movies, one that's eminently disposable and still a night to remember.

Wrapped up neatly in a 185-minute bow, "Grindhouse" is as pure a theatrical experience as they could possibly make in today's in-and-get-out marketplace. It's a heavily stylized, volatile, atomic sensory shockwave that is so hip and ice cool, you'll need to visit MySpace just to bring your overall awesome back down to a manageable level.

If you’re in on the bit, you absolutely won’t have more fun watching anything in a movie theater this year. Watching it in a theater is key though. There’s no way this works on DVD. Grindhouse is all about atmosphere, and you can’t get atmosphere at home on your couch. Get up off your ass and buy a ticket.

:|

Doet me pijn om te lezen wat we toch allemaal gaan missen vanwege een erg jammerlijke keuze van de filmindustrie.

Bart de Rechter
06-04-2007, 14:47
In een interview met Robert Rodriguez en Quentin Tarantino op aint it cool hebben ze het ook over de international release;

MJ: I understand with the international release the films are gonna be released separately but with extra footage. So what’s going to happen with the trailers and what is that extra footage?

RR: Well our scripts, originally, the idea was to do something like 65-minute movies each, but our scripts ended up being really long so I said well let’s shoot the whole thing and then on DVD we can put out long versions when we put out the movies, we might put them out separately first on DVD. And then it turns out internationally some countries just didn’t get the grindhouse concept. The distributors just didn’t want the double feature, they wanted them in single pictures, so we thought oh well that’s a good way to include all that extra stuff we had shot cuz Quentin shot all of his missing reel and he has another half hour of his that makes everything just make even more sense, so um, we just had to cut a tighter version to do it as a double bill I cut my down to like 86 when it’s really like a probably 98 minutes, there’s probably another 15 minutes in it. I just trimmed it way down so people wouldn’t feel like they were done for the night and ready to go home so I had to cut mine tighter so all that will be in for the international so in the international release, if you go see Planet Terror there’ll be Machete and maybe one other trailer, and then my movie in its full version will play and then when you go see Quentin’s it’ll have Thanksgiving and Werewolf Women of the SS probably and then his full movie.

misschien toch nog een +puntje?

http://www.aintitcool.com/node/32189

Evil Hobbit
06-04-2007, 17:02
Klinkt goed :D

TheGodfather
06-04-2007, 23:15
Ik heb gestemd op "Normaal ben ik er tegen maar in dit geval: keihard downloaden"
Ik vertik het om 2 keer te betalen.
Bedacht me gisteren wel dat ik begin juni in Londen ben. Hoop dat ie daar dan te zien is :D :cool:

TheGodfather
06-04-2007, 23:17
misschien toch nog een +puntje?

http://www.aintitcool.com/node/32189

Nee, want ze brengen ze nog steeds apart uit ;)

Richard B.
07-04-2007, 17:20
Ik wacht tot de dvd in de budget-bakken ligt.

Reinbo
08-04-2007, 15:37
Hij is overigens tegenvallend geopend in de USA. Staat op een 4e plaats met de slechtste cijfers per screen.

Alexander V
09-04-2007, 18:30
Ik mis de optie: na Kill Bill kan die hele QT me gestolen worden, dus ik hoefde hem toch al niet te zien (6) Vond dat opsplitsen al zo'n belachelijk geldklopperij, en vervolgens dat grapje van het niet in 1 versie uitbrengen op DVD, wat mij betreft heeft ie compleet afgedaan.

sobnekahcS moT
09-04-2007, 23:30
Neuh ik ga ook niet 2 keer 8,50 betalen... ookal is ie nog zo vet. Ga sowieso wel de DVD kopen als er een special van komt en waar dan ook natuurlijk beide films (+ trailers) opstaan. En ja... ook downloaden...

Evil Hobbit
10-04-2007, 10:49
Grappig hoe de split ineens een ernstige zaak is nu het in Amerika een split drijgt te worden :) Lekker voor ze.

Dennis Kuijper
10-04-2007, 11:36
Ik ga gewoon naar de bios maar betaal niet dubbel aangezien ik een Pathe Unlimited Pas heb. :-P

scifi maniac
10-04-2007, 16:03
De film heet niotabene Grindhouse. In 2en splitsen doet de hele ervaring teniet.

Het is dat ik in Londen woon en die hier waarschijnlijk wel in 2 delen verschijnt. Anders had ik 'm overgeslagen.

intexor
10-04-2007, 19:28
Toch vreemd hoor dat de box office zo tegenvalt. Je zou toch verwachten dat zowel QT als Rodriguez een flinke horde fans hebben die dit sowieso zouden gaan kijken. Blijkbaar overschat ik hun populariteit? Kan moeilijk geloven dat de releasedatum echt zoveel uitmaakt, The Reaping doet het deze week toch ook niet slecht als horrorfilm die uitkomt in het Paasweekend.

Anyway, ik ga de double feature versie eens downloaden, want ik begin langzaamaan ook te twijfelen of ik hem zo beter ga vinden dan beide films apart.

Paul H.
10-04-2007, 19:59
Wel apart dat de uitgever in Nederland zegt dat het juist vanuit USA opgedragen wordt, om het als aparte film te brengen terwijl Rodriguez en Tarantino iets anders beweren.

Evil Hobbit
10-04-2007, 20:10
Het verbaasd de me echt hoeveel mensen het verrassend vinden dat de opbrengst tegenvalt. Buiten ons filmgeeks is er namelijk niemand geinteresseerd in het genre explotatie. Ik heb de trailer aan heel wat mensen laten zien, veel normale average Joe's, en allemaal reageerden ze met ; wat is dit nou weer? waar slaat dit op? wat is hier nou leuk aan? dit is een b-film, wat moet ik daar nou mee. Met andere woorden; het genre is totaal niet interessant voor het normale publiek. En daar kan een Rodriguez of Tarantino niet veel aan veranderen. Want ook al is het een vakkundig en goed geschreven ode aan de exploitatiefilm en het fenomeen Grindhouse, het is en blijft altijd een exploitatiefilm, en dat trekt enkel een zeer select publiek aan. Geeks enzow. ;)

Peter Rietveld
10-04-2007, 20:22
Ben nu toch wel heel benieuwd naar deze film! :wink:

Evil Hobbit
11-04-2007, 08:49
tis toch wel irritant die 2 grindhouse topics.

Patrick van den Hul
11-04-2007, 09:44
tis toch wel irritant die 2 grindhouse topics.

Deze gaat over het opknippen de ander gewoon over de film, ik vind het juist wel handig dat dat niet door elkaar heen loopt.

Wouter van Dis
11-04-2007, 15:18
Door de slechte resultaten in america overwegen ze nu om ook in america de film in tweeen te knippen. Misschien dat hij dan de kosten er uit haalt..

Marc Raps
11-04-2007, 16:01
Heb niet 't idee dat deze film erg gehyped is. Sin City was overal voordat de film uitkwam. Kill Bill was ook een hele happening, vooral bij het eerste deel. Maar eerlijk gezegd had ik amper van Grindhouse gehoord voordat ik deze thread tegenkwam. :|
Misschien mede reden dat-ie het wat minder doet dan de vorige RR en QT films?

spiff
12-04-2007, 13:35
Ik kan me voorstellen dat een niet-liefhebber bij het horen van opzettelijk slechte beeldkwaliteit en missing reel, niet echt zin heeft om die film te zien.

Z-Man
12-04-2007, 20:17
edit

patrick_h
16-04-2007, 00:44
Ik heb gestemd op "Normaal ben ik er tegen maar in dit geval: keihard downloaden"
Ik vertik het om 2 keer te betalen.
Bedacht me gisteren wel dat ik begin juni in Londen ben. Hoop dat ie daar dan te zien is :D :cool:

Je vertikt het om 2 keer te betalen, maar het dubbele tot driedubbele in een keer is geen probleem voor je?

Was vorig weekend in Londen en keek even op Leicester Square wat zo'n film nou moest doen daar, laagste prijs was 11.75 pond, en het ging tot 17.75 pond. Oftewel 18 tot 27 euro.

Jeroen D
16-04-2007, 06:59
Klopt het dat Grindhouse in de VS nog maar $ 19.7 miljoen opgebracht heeft ?
Een flop dus ?

Brian2
16-04-2007, 07:29
Ik ga gewoon naar de bios maar betaal niet dubbel aangezien ik een Pathe Unlimited Pas heb. :-P

Ik wilde het net zeggen. Ben ik ff blij dat ik die kaart heb. :wink:

Marcel v/d H.
16-04-2007, 07:49
Normaal zou ik niet twee keer betalen, maar aangezien ik sinds een tijde een Pathe pas heb ga ik ze toch beiden wel in de bios aanschouwen.

Evil Hobbit
16-04-2007, 08:51
Unlimited for president! Alleen jammer dat je niet langer dan een half uur voor aanvang de kaartjes kan ophalen. Beetje irritant op premiere dagen. En ook wel flauw dat je pas weer een nieuw kaartje kan kopen een uur na je huidige voorstelling.

TheGodfather
16-04-2007, 20:18
Je vertikt het om 2 keer te betalen, maar het dubbele tot driedubbele in een keer is geen probleem voor je?


als ik toch in Londen ben ;)
En daarbij: dan betaal ik wat meer maar dan zie ik wel die film in 1 keer zoals ie bedoeld is. Snappie-vouz?

jasmin1
16-04-2007, 20:26
Klopt het dat Grindhouse in de VS nog maar $ 19.7 miljoen opgebracht heeft ?
Een flop dus ?


zware flop inderdaad, maar ja met dvd's verkoop enz haalt ie alsnog met gemak zn budget van 110 miljoen eruit.

jan_tran
16-04-2007, 20:57
zware flop inderdaad, maar ja met dvd's verkoop enz haalt ie alsnog met gemak zn budget van 110 miljoen eruit.

Weet niet hoe je dat idee komt maar het is altijd zo dat een film op DVD het minder goed doet dan in de bioscoop, zelfs de grootste blockbusters(Pirates, Spider-Man, X-Men) halen maar een fractie in vergelijking met hun box-office prestatie. Als jouw idee namelijk het geval is bij films zouden ze net zo goed eerst films op DVD uitbrengen en daarna in de bios, dat natuurlijk niet zo werken :wink:

jasmin1
16-04-2007, 21:22
Weet niet hoe je dat idee komt maar het is altijd zo dat een film op DVD het minder goed doet dan in de bioscoop, zelfs de grootste blockbusters(Pirates, Spider-Man, X-Men) halen maar een fractie in vergelijking met hun box-office prestatie. Als jouw idee namelijk het geval is bij films zouden ze net zo goed eerst films op DVD uitbrengen en daarna in de bios, dat natuurlijk niet zo werken :wink:




tuurlijk daar heb je wel gelijk in, maar ja vergeet niet dat dvd verhuur ook elke week in the USA boven de 100 miljoen ligt, maar wat grindhouse betreft zn budget haalt ie er wel met gemak eruit. wereldwijd dan

jan_tran
16-04-2007, 21:32
ooh ja ooit gehoord van boxoffice rental en verkoop!!! kijk maar gerust bij www.boxofficemojo.com (http://www.boxofficemojo.com) onder rentals sommige films brengen alleen in rental al 50 miljoen op, alleen in de USA al, plus verkoop.
en paar van die blockbusters die je net noemde, die verkopen alleen in USA al stuk of 20 miljoen exemplaren.

Volgens mij vergis je de statistieken op die site, als ik namelijk op bijv. Casino Royale klik brengt die 16.8% op op video/DVD in vergelijking met de totaliteit in de bioscoopopbrengst. 20 miljoen exemplaren lijkt me trouwens zéér sterk, als ik er (weer) bijv. van uitga dat een gemiddelde DVD +/- $15 dollar kost betekend dat die DVD verkoop $300 miljoen op heeft geleverd op maar één titel.

jasmin1
16-04-2007, 21:53
Volgens mij vergis je de statistieken op die site, als ik namelijk op bijv. Casino Royale klik brengt die 16.8% op op video/DVD in vergelijking met de totaliteit in de bioscoopopbrengst. 20 miljoen exemplaren lijkt me trouwens zéér sterk, als ik er (weer) bijv. van uitga dat een gemiddelde DVD +/- $15 dollar kost betekend dat die DVD verkoop $300 miljoen op heeft geleverd op maar één titel.


sorry voor de off topic, maar lees dit 'Happy Feet' Dances to Top Sales Spot
Author: THOMAS K. ARNOLD

http://www.homemediaretailing.com/cmt_images/10481_news_image.jpgWarner Home Video’s Happy Feet stomped all over the competition to take the top spot on the national DVD sales chart, selling so well its first week in stores that it is already the No. 2 seller for the year.

The animated feature, which grossed $197.3 million in theaters, sold more than 4 million units its first week in stores, according to Home Media Magazine’s market research, outselling its nearest competitor, Sony Pictures Home Entertainment’s The Pursuit of Happyness, by a margin of more than 2 to 1.

The Pursuit of Happyness, which generated $163.6 million in theaters, debuted at No. 2 on the Nielsen VideoScan First Alert sales chart for the week ended April 1. The film did, however, manage a first-place debut on Home Media Magazine’s video rental chart for the week, with a first-week rental take estimated at $10 million.

Happy Feet debuted at No. 2 on the rental chart, with $8.3 million, bumping the previous week’s top renter, Warner’s Blood Diamond, to No. 3.

On the sales chart, a third new release debuted at No. 3, Universal Studios Home Entertainment’s Children of Men, with the No. 4 slot going to 20th Century Fox Home Entertainment’s Eragon, the previous week’s top seller.

Children of Men, a critically hailed futuristic thriller with theatrical earnings of $35.3 million, bowed at No. 8 on the rental chart, with earnings estimated at $5.3 million.












happy feet komt binnen met meer dan 4 miljoen verkochte exemplaren alleen al in de eerste week. reken maar uit 4.000.000x 15 tot 20 dollar= dat is al meet dan 60 miljoen dollar. wat een dvd verkoop oplevert in de eerste week van release alleen in de usa

Sphinkx
16-04-2007, 22:10
Kostprijs van de DVD in de winkel is wel verschillend van dat wat de studios er van krijgen hé. Voor de DVD uiteindelijk in de winkel ligt heeft die al enkele "greedy" handjes gepasseerd die er allemaal wel een procentje van willen...

Maar het zou natuurlijk niet de eerste keer zijn dat bepaalde films op DVD een veel groter succes hebben dan in de cinema. Donnie Darko is daar een heel goed voorbeeld van! Andere voorbeelden zijn Memento en Underworld...

Patrick van den Hul
16-04-2007, 22:32
Donnie Darko is daar een heel goed voorbeeld van! Andere voorbeelden zijn Memento en Underworld...

Vergeet ook niet The Shawshank Redemption, die is behoorlijk geflopt in de bioscoop en nu een van meest geliefde films aller tijden.

Op de 3disk wordt hier tijdens de docu's uitgebreid aandacht aan geschonken.

patrick_h
17-04-2007, 00:22
als ik toch in Londen ben ;)
En daarbij: dan betaal ik wat meer maar dan zie ik wel die film in 1 keer zoals ie bedoeld is. Snappie-vouz?

Dat snap ik wel, maar jij had het erover dat je het vertikt om twee keer te betalen.



Kostprijs van de DVD in de winkel is wel verschillend van dat wat de studios er van krijgen hé. Voor de DVD uiteindelijk in de winkel ligt heeft die al enkele "greedy" handjes gepasseerd die er allemaal wel een procentje van willen...

Verkoopprijs van bioskaartje is natuurlijk ook niet wat de studio krijgt.

Rotterdam5314
17-04-2007, 08:48
Ik vind het helemaal niet erg. Het lijkt me toch eerder een opgehypte b-film ipv van een goede film.Moet er wel bij zeggen dat dit soort film me absoluut niet boeien.

Sphinkx
17-04-2007, 08:50
Dat is dan ook weer waar. Het is wel zo dat de eerste weken de studio's veel meer krijgen dan een film die al een tijdje loopt. Eerste weken is tot 80% voor hun dacht ik. Nadien zakt dit natuurlijk wel en krijgen de cinemazalen een groter stuk van de koek.

Shady_Guy
17-04-2007, 11:31
Ik vind het helemaal niet erg. Het lijkt me toch eerder een opgehypte b-film ipv van een goede film.Moet er wel bij zeggen dat dit soort film me absoluut niet boeien.

Het IS ook een opgehypte b-film. Da's nou net het hele punt van Grindhouse. Dit zijn gewoon twee pure b-films, gemaakt door bekende regisseurs die liefhebbers van het genre zijn en die gemaakt is voor liefhebbers van het genre. Niets meer en niets minder. Maar ze horen wel achter elkaar gekeken worden omdat er namaak movie trailers en reclamespotjes tussen de twee films zitten

slindenau
22-04-2007, 13:01
Gelukkig is de film op internet al wel als 2x90 minuten te downloaden...dus dan zo maar totdat de dvd (eventueel van beide versies) uit is.

Het is trouwens echt weer iets voor Rotterdam5314 om het concept niet te snappen :') Jij bent zeker alleen van de populistische hollywood releases :') ? Ooit een echte b-film gezien??

MadBear
26-04-2007, 09:37
Film komt ook in Engeland niet meer uit als double feature vanwege de boxofficeflop in the States. Film zal nu overal in de rest van de wereld als twee aparte films worden uitgebracht.
Overigens is de release van Planet Terror in Nederland uitgesteld tot 16 augustus (zou oorspronkelijk 19 juli uitkomen).

TheGodfather
26-04-2007, 17:38
ongeloofelijk.. :roll: :roll: