PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe speakerkabels



McReal
08-04-2007, 11:15
Hey

Ik heb nu op m,n mordaunt-short dikke speakerkabel van 4mm liggen a 2,50 euro per meter ..

M,n vraag is als ik duurdere speakerkabel op zet is het verschil dan ook duidelijk hoorbaar ??

En welke zouden jullie mij aanraden ..

De kabels moeten wel zijn voorzien van pluggen ..

Max buget is toch wel rond de 200 euro met pluggen en al en dan 2 x 3 meter

groeten Mc

R Klemkerk
08-04-2007, 11:37
Ik denk dat er wel degelijk winst valt te behalen.

maar een belangrijke vraag; welk verschil wil je horen? Bevallen je kabels nu niet, of zijn er bepaalde klanken waaraan jij je ergert op dit moment? of vind je het geluid in het algemeen niet goed?

Kijk eens op www.xindak.nl

Zij maken kabels met een hele goede prijs/kwaliteit verhouding en somige modellen vallen perfect binnen jouw budget.

McReal
08-04-2007, 12:14
Het bevalt me nu zeeer zeker maar bij elke upgrade die ik nu heb gedaan heb ik zoiets van dit klinkt nog beter ..

Dus daarom die vraag eigenlijk

En dan ben ik ook van dat gepiel af achter in m,n reciever om die boxen aan te sluiten

Ik heb pas die stampede maar low level nog niet aangesloten omdat ik en 4mm dikke kabel en die sub moet aansluiten das bijna niet te doen

Edgar Smit
08-04-2007, 12:52
Met speakerkabel kun je winst behalen, maar ook verlies boeken ;) .
Probleem is dat elke kabel een beetje een eigen invloed heeft op het uiteindelijke geluid. QWED klinkt wat scheprer (hogere tonen) maar ook met zeer veel details. Van Den Hul juist wat warmer en Nordost zeer neutraal. Dus afhankelijk van wat je sound nu is (warm/wollig/schel/hoog/vlak) zul je moeten gaan nadenken wat je er in zou willen verbeteren (meer detail, meer hoog, meer laag) en naar aanleiding daarvan kun je dan gaan luisteren.

Pluggen zijn universeel verkrijgbaar (banaanstekkers) en kun je on-line, b ij de kabelboer of bij de lokale electronicazaak kopen. Mocht je problemen hebben met aansluiten omdat je gaan banaan ansluitingen maar luidsprekerklemmen hebt (van die lipjes met veertjes die je naar beneden moet duwen en dan de kabel erin doen) kun je flexible pins overwegen. Ditr zijn aansluitingen voor je 4mm dikke kabel aan de ene kant en een verguld stuk draad aan de andere kant wat je heel makkelijk in die aansluiting kan doen.

Rob Eric Blank
11-04-2007, 12:37
Ik denk dat de Xindak SC-03 veel verbetering kunnen zorgen en zijn niet eens zo schrikbarend duur. Kunt het eens proberen, bevalt het niet kun je ze weer verkopen.

McReal
12-04-2007, 12:00
Ik denk dat de Xindak SC-03 veel verbetering kunnen zorgen en zijn niet eens zo schrikbarend duur. Kunt het eens proberen, bevalt het niet kun je ze weer verkopen.

Idd....Ben nog ff aan het sparen maar denk toch dat die het worden
Maar voor de center speaker zou je die er ook voor kunnen gebruiken of zou je dan beter een ander merk en type nemen ??

Rob Eric Blank
18-04-2007, 14:29
Idd....Ben nog ff aan het sparen maar denk toch dat die het worden
Maar voor de center speaker zou je die er ook voor kunnen gebruiken of zou je dan beter een ander merk en type nemen ??
Ik heb mijn center ook met SC-03 aangesloten.

Heb je toch veel minder besteed dan 200 euro en het kan zijn dat ze niet bevallen en je ze de deur uit kan doen, zonder veel verlies.
Ik heb vorig jaar 3 type kabels geprobeert, omdat ik ontevreden was. Kabels kunnen de weergave minder maken (Qed werd bijvoorbeeld VEEL te SCHEL in mijn setup). V.D. Hul deed het al beter, maar ik miste wel wat details. Xindak zit daar wat tussen in, meer details zonder schel te worden en wat meer controle.

Wyrewizzard is ook een optie, produkt van Nordost.

Edgar Smit
18-04-2007, 14:42
De bedoeling is natuurlijk om een monogaam geluid te creëren. Daarom worden ook rondom dezelfde speakers aangeraden (of uit dezelfde serie). Om diezelfde reden zou het wat vreemd zijn om alleen je fronts met bijv Xindak te doen en de rest met iets totaal anders, je breekt daarmee de totale sound. Echter, dit geld alleen als je het zelf ook hoort. Er zijn mensen die geen verschillen horen met verschillende kabels.

McReal
18-04-2007, 16:24
De bedoeling is natuurlijk om een monogaam geluid te creëren. Daarom worden ook rondom dezelfde speakers aangeraden (of uit dezelfde serie). Om diezelfde reden zou het wat vreemd zijn om alleen je fronts met bijv Xindak te doen en de rest met iets totaal anders, je breekt daarmee de totale sound. Echter, dit geld alleen als je het zelf ook hoort. Er zijn mensen die geen verschillen horen met verschillende kabels.

Tis de bedoeling als het geluid beter word dat ik de rest ook doe met hetzelfde merk

Rob Eric Blank
18-04-2007, 18:04
De bedoeling is natuurlijk om een monogaam geluid te creëren. Daarom worden ook rondom dezelfde speakers aangeraden (of uit dezelfde serie). Om diezelfde reden zou het wat vreemd zijn om alleen je fronts met bijv Xindak te doen en de rest met iets totaal anders, je breekt daarmee de totale sound. Echter, dit geld alleen als je het zelf ook hoort. Er zijn mensen die geen verschillen horen met verschillende kabels.Monogaam geluid???????:mrgreen: (6)
Je bedoelt homogeen geluid. Het kan voor de surround bubble ervaring het mooist zijn om de gehele set hetzelfde te bekabelen.
Maar wil je goed geluid dan kun je beter 3 speakers op goeie bekabeling hebben en je rears wat minder dan alle 5 slecht (of veel minder goed).

Het mooiste is alles van hetzelfde merk en type. Mogelijk dat aan mijn rears ook nog Xindak SC-03 komt te hangen.

McReal
26-05-2007, 05:38
De kabels zijn nu besteld bij xindak
Ik kreeg dit als mail terug en daar ben ik op ingegaan :

Beste Marcel,


Bedankt voor je interesse in Xindak kabels.
Wij kunnen je de volgende aanbieding doen ten aanzien van de SC03 luidsprekerkabels.
De SC03 2x 2,5 m kost €79,-
De SC03 1x 1,5 kost €25,-
Helaas hebben we de 1,5M niet op voorraad, en op dit moment is de levertijd ruim een maand.
We kunnen wel de 1x 2,5 leveren voor een scherpe prijs €33,-
Het totaal is dan voor de bestelling €112,-
Hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd , maar mocht je nog vragen hebben laat het ons weten.


Met vriendelijke groet,
Susanne.
Xindak.nl

Alexander D
26-05-2007, 11:43
Netjes toch. :razz:

Laat je ook nog je ervaringen horen? ;)

McReal
26-05-2007, 12:35
Yup , doe ik

Seth__Gekko
27-05-2007, 16:07
Ik ben benieuwd.

McReal
30-05-2007, 11:45
De kabels zijn vandaag binnen gekomen en heb ze meteen aangesloten..

Na verschillende cd's & dvd's te hebben beluisterd viel mij eigenlijk al meteen op dat ze veeeeel meer detail weergeven..

Het is moeilijk om te omschrijven wat je precies beter vind klinken ..

Met de oude kabels werd het geluid naarmate je de reciever meer open zet een beetje "rommelig"

Met de nieuwe kabels blijft het geluid strak en zuiver ook als je het volume vrij hoog hebt

Al met al zeker een verbetering en ben er zeeeer tevreden over ..

Zo nu weer verder luisteren :D

Edgar Smit
30-05-2007, 12:00
De kabels zijn vandaag binnen gekomen en heb ze meteen aangesloten..

Na verschillende cd's & dvd's te hebben beluisterd viel mij eigenlijk al meteen op dat ze veeeeel meer detail weergeven..

Het is moeilijk om te omschrijven wat je precies beter vind klinken ..

Met de oude kabels werd het geluid naarmate je de reciever meer open zet een beetje "rommelig"

Met de nieuwe kabels blijft het geluid strak en zuiver ook als je het volume vrij hoog hebt

Al met al zeker een verbetering en ben er zeeeer tevreden over ..

Zo nu weer verder luisteren :Den bewijs nummer 99,99898776,32 dat kabels wel degelijk verschil kunnen maken :-P .
Geniet ervan, je hebt nu zeer goede en mooie kabels in gebruik.(y)

Seth__Gekko
30-05-2007, 13:44
Je moet voor de grap ook nog even terug, dan weet je ze weer beter te waarderen en kan je nog specifieker vergelijken.

pretorian22
30-05-2007, 14:58
heeft iemand met de THX speakerkabels van Monster? kan deze behoorlijk goedkoop krijgen compleet met monster bananenstekkers eraan

Alexander D
30-05-2007, 14:59
heeft iemand met de THX speakerkabels van Monster? kan deze behoorlijk goedkoop krijgen compleet met monster bananenstekkers eraan

Geen ervaring mee. Ben persoonlijk niet zo'n Monster fan.

Johan van den D.
13-06-2007, 16:08
heeft iemand met de THX speakerkabels van Monster? kan deze behoorlijk goedkoop krijgen compleet met monster bananenstekkers eraan
De thx kabel van Monster zijn zeker niet slecht en als je ze goedkoop kunt krijgen het overwegen waard.
Zelf kan ik ook de Spellbinder van Wyrewizard adviseren en heb ik zelfs iets hoger staan als de kabels van Xindak.
Heb ze beide gehad en klinken beide erg goed maar als ik alle voor en nadelen op een rij zou zetten geef ik toch de voorkeur aan de Spellbinder denk ik.
Dit is uiteraard wel afhankelijk van de set waar ze in komen.

In deze post worden nu al drie merken genoemd waarmee je in alle gevallen geen slechte kabel heb, wel kan en durf ik te zeggen dat de Spellbinder je de meeste details laat horen. (maar ook dat moet natuurlijk weer binnen je smaak passen).