PDA

Bekijk de volledige versie : Definitieve doorbraak DVD?



Alex van den Berg
22-08-2001, 13:58
Philips stopt productie videorecorder (http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/persberichten/C05F9C0744E58EBCC1256AAA00564306)

Rutger Kars
22-08-2001, 14:23
Mmmh.... je zou het bijna zeggen als je dat zo leest!

Toch worden er nog zat videorecorders verkocht. Binnenkort gaat die bij ons thuis ook weg (hij is van m'n huisgenoot), maar dan koop ik wel weer een nieuwe. Alleen DVD heb je toch nog weinig aan, neemt zo moeilijk een leuke film op van TV

Arnold van Oostrum
22-08-2001, 14:29
ja, Philips maakt ze niet meer zelf, maar blijft wel verkopen. Ze laten ze gewoon door anderen maken (waaronder JVC).

Inderdaad richt Philips zich zelf verder op de digitale technieken van DVD (spelen en opnemen).

Maar de video, daar verwacht met toch dat deze met 3-5 jaar het veld gaat ruimen voor ... DVD.

Echter, ik heb ook gehoord dat Philips mogelijk de hele consumentenelectronica de deur uit gaat doen. Dus ...

Cade
25-08-2001, 11:35
Echter, ik heb ook gehoord dat Philips mogelijk de hele consumentenelectronica de deur uit gaat doen. Dus ... Van mij mogen ze, ik ben niet weg van Philips. Alles wat ze maken met bewegende onderdelen gaat kapot (TV's en zo zijn dus wel goed). Voor mij geen Philips meer en als ze met consumenten apparatuur toch stoppen komt dat alleen maar goed uit.

Alex van den Berg
25-08-2001, 12:06
Alles wat ze maken met bewegende onderdelen gaat kapot

Oooh, vandaar dat Philips CD-loopwerken onder de beste ter wereld gerekend worden... :)

Nathan Strik
25-08-2001, 12:40
P.H.I.L.I.P.S. - Produktie Hopeloos, Ieder Lampje Is Praktisch Stuk.

Een oude, maar toch wel één met een kern van waarheid...

Michiel
26-08-2001, 17:29
P.H.I.L.I.P.S. - Produktie Hopeloos, Ieder Lampje Is Praktisch Stuk.

Zit inderdaad wel een kern van waarheid in, maar net wat hij zegt de loopwerken van DvD en CD Spelers zijn heel erg goed, maar bijvoorbeeld de video's goed dat ze er mee stoppen als je daarmee de 5 jaar grens haalt dan heb je geluk.
En de TV's zijn helemaal niet zo goed van Philips, ze noemen het beeldvullend, maar de helft van het beeld zie je niet, ja het is wel in te stellen maar dat moet iedere keer dat je de Tv aanzet dat is nogal Klote als je het mij vraagt!!!!

Grtjs Michiel

Pizvirus
26-08-2001, 18:49
[QUOTE]Originally posted by Nathan -ZeroDown- Strik
[B]P.H.I.L.I.P.S. - Produktie Hopeloos, Ieder Lampje Is Praktisch Stuk.

Maar goed dat er in een videorecorder zo weinig lampjes zitten

Koofie
28-08-2001, 01:30
Zit inderdaad wel een kern van waarheid in, maar net wat hij zegt de loopwerken van DvD en CD Spelers zijn heel erg goed, maar bijvoorbeeld de video's goed dat ze er mee stoppen als je daarmee de 5 jaar grens haalt dan heb je geluk.

hehehe.... sja ik moet zegge CD is philips cool, TV is philips ook goed. maar DVD, dat is toch matig vergeleken bij Sony en Pioneer enzo. Maar wel over de duurdere modelen heb ik het hier dan. niet 500,-

R. Schaap
10-05-2002, 11:12
intussen is de video ingehaald door de dvd.

jokey
10-05-2002, 20:04
intussen is de video ingehaald door de dvd. Hoe bedoel je dat? Het is toch zo dat bv. videotheken nog steeds veel meer video's dan dvd's verhuren?! De video wordt volgens mij pas ingehaald door de dvd als de dvd recorders betaalbaar worden voor iedere boerenl*l, en dat duurt nog wel ff.
En wat dacht je van de harddisk recorder, de opneemmachine met harde schijf?

Ok, steeds meer mensen kopen een dvdspeler omdat ze dan goede kwaliteit films/concerten kunnen huren/kopen maar om op te nemen weet ik niet of dvd ooit echt succesvol wordt.

ron
10-05-2002, 20:09
Hoe bedoel je dat? Het is toch zo dat bv. videotheken nog steeds veel meer video's dan dvd's verhuren?! De dvd verhuuromzet is al hoger dan de omzet uit verhuurvideo's.

Mike Philippens
10-05-2002, 20:45
Video zal best nog wel een tijdje blijven bestaan. Natuurlijk zal in ons rijke landje het op een gegeven moment ophouden, maar er zijn zat landen waar ze nog geen centjes hebben voor DVD's. Kijk maar naar muziekcassettes. In de VS worden die nog volop verkocht. Zal ook met video zo gaan. Het definitieve einde duurt nog wel even...

Rochan
10-05-2002, 22:37
Video zal best nog wel een tijdje blijven bestaan. Natuurlijk zal in ons rijke landje het op een gegeven moment ophouden, maar er zijn zat landen waar ze nog geen centjes hebben voor DVD's. Kijk maar naar muziekcassettes. In de VS worden die nog volop verkocht. Zal ook met video zo gaan. Het definitieve einde duurt nog wel even...

Hetzelfde met vinyl, toen de cd op de markt kwam, werd er ook gezegd, dat het afgelopen zou zijn met de platen. Er is zelf weer een stijging in de verkoop van vinyl en dan heb ik het niet alleen maar over de dance music. :o :cool:

Steven Maas
10-05-2002, 23:04
Maar de video, daar verwacht met toch dat deze met 3-5 jaar het veld gaat ruimen voor ... DVD.

MMM, heeft m'n videorecorder toch nog nut. Hij is nu ietsje ouder dan een jaar, nog een levensduur van +/- 5 a 7 jaar (is JVC, geen Philips) en kan mooi tegelijk vervangen worden met de DVD speler door een DVD recorder/speler :D

Renzo Verschoor
10-05-2002, 23:19
Ik merk in iedergeval de laatste maanden een hele grote toenamen van dvd.

Eerst was de dvd plek in de videotheek maar een verlaten hoekje.
En nu zie ik al regelmatig mensen met dvd's weg lopen.

Als het zo door gaat dan word het zo nog Dvdtheek inplek van videotheek :D .

Anonymous
11-05-2002, 16:17
Verwachting van totale overname is nu op 2 en een half jaar
gesteld wat ik persoonlijk denk dat het al eerder het geval is ;)