PDA

Bekijk de volledige versie : Bestaat er een tussenstuk voor component naar video?



Exasbartos
09-04-2007, 14:02
Hallo,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om 3 componentkabels aan te sluiten op een videokabel met behulp van een tussenstuk. Weet iemand dat?

Gr. Bart

Seth__Gekko
10-04-2007, 07:15
Met 3 componentkabels bedoel je 1 setje? En wat bedoel je met een videokabel?

Iets meer info a.u.b.

R Klemkerk
10-04-2007, 15:17
Wat bedoel je met een videokabel? Een componentkabel is ook een videokabel. Wat Seth zegt, iets specifieker wezen met je vraag, dan kunnen wij je ook snel en behulpzaam helpen.

Edgar Smit
10-04-2007, 15:26
Je hebt 3 componentkabels die je naar een andere soort aansluting wil laten gaan. Wat voor aansluiting?
S-video
Composiet
SCART
keus genoeg....

Exasbartos
14-04-2007, 16:39
Je hebt 3 componentkabels die je naar een andere soort aansluting wil laten gaan. Wat voor aansluiting?
S-video
Composiet
SCART
keus genoeg....


Ja. 3 componentkabels, die ik wil aansluiten op 1 gewone normale video kabel. Zo'n kabel met een geel stekertje.

DVDProfilersFilmgek
17-04-2007, 18:06
Ja. 3 componentkabels, die ik wil aansluiten op 1 gewone normale video kabel. Zo'n kabel met een geel stekertje.

Zo'n kabel waar een geel stekkertje aan zit geeft een signaal door dat wij composiet noemen(in het engels composite)

Wat jij wil is een component signaal omzetten naar een composiet signaal, doch dat is nog helemaal niet zo simpel, zeker als je weet wat er door een component signaal wordt overgedragen....zoals bijvoorbeeld 480p 576p 720p 1080i en 1080p , dit zijn signalen die in het geheel niet ondersteund worden door composiet, composiet werkt met 480i of 576i.

Wat je in dit geval nodig hebt is bijvoorbeeld een:

Component to Composite Video Converter - Model 1361 https://www.audioauthority.com/templates/default/img/print.gif (http://javascript<b></b>:windowNew() Price: 495.00 USD https://www.audioauthority.com/files/products/1361-700_m.jpg (http://javascript<b></b>:windowFoto() Product Dimensions:
8” x 2” x 6”

Perfect for interfacing HD and SD signals from an Audio Authority AVAtrix system into a standard-definition television.

Mixed Signal Distribution Systems

Many satellite receivers and cable boxes do not offer simultaneous output on YPbPr and composite outputs. To distribute the same signal to TVs with HD component inputs as well as TVs with composite or S-Video inputs, a quality down-converter is needed to make both resolutions of the same content available to the distribution system.

• Switchable PC or HDTV Inputs
• NTSC or PAL Outputs, Composite, S-Video or Component
• Supports PC Inputs up to UXGA (1600x1200@60Hz)
• Supports HDTV inputs up to 1080i
• Loop thru inputs - Both PC and HDTV
• Adjustable image scaling: Pan, Position and Zoom
• Aspect Ratio adjustment
• Remote Control with On Screen Display
• Supplied with PC Input/Output Cable, Component, Composite and S-Video Output Cables

Model 1361 Component Down Converter generates a standard analog NTSC or PAL video signal from an HD component or PC video signal. Output is either composite and S-Video or standard definition component (YCbCr) format, with HD Pass-thru. Any HD signal up to 1080i can be converted to standard analog video. It can also handle computer resolutions up to UXGA (1600 x 1200 at 60Hz) vertical refresh rate.

The Model 1361 settings are controlled via front panel push-button, an IR remote or an RS-232 interface. The over-scan feature allows you to fill the entire video screen. The aspect ratio can be switched between wide screen and standard display.


Click on an image below to enlarge https://www.audioauthority.com/files/products/1361rear_m.jpg (http://javascript<b></b>:windowFoto() https://www.audioauthority.com/files/products/1361remote_m.jpg (http://javascript<b></b>:windowFoto()




Je hebt het prijsje al gezien, het kan dus wel, maar het is niet simpel, en ik heb ergens gelezen dat de de beeldkwaliteit, ik quote: I got one, its horrible.

Er is ook nog een mogelijk met receivers die dit klusje kunnen klaren, maar dan zit je wel in een prijsklasse ver over de €3000,--

Een kabeltje nee, via een convertor ja.... maar er hangt een prijskaartje aan en de beeldkwaliteit zou wel eens tegen kunnen vallen.

Vraag me af, welke bron(apparaat) wil je met een CRT TV op deze manier verbinden:?:

Mr_Parker
17-04-2007, 18:42
Ik vind de vraag opzich eigenlijk al opmerkelijk daar volgens mij de meeste apparaten die een component aansluiting hebben ook een composite dan wel scart aansluiting hebben.
Zowel mijn (crt) tv, die beide soorten als ingang heeft als mijn dvd-speler (uitgang uiteraard) als digitale tv decoder (wederom uitgang).
Ook de nodige andere apparaten die ik ken met een component uitgang (of ingang) hebben een composite of scart (welk eenvoudig om te zetten is naar composite).

Exasbartos
27-04-2007, 10:45
DVDProfilersFilmgek (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=13563) vbmenu_register("postmenu_1148357", true);
Bedankt voor de tip.

Zoiets zocht ik. Misschien dat de beeldkwaliteit tegen zou kunnen vallen. Dat moet ik dan maar zien.

Peter Porrio
27-04-2007, 11:08
Zoiets zocht ik. Misschien dat de beeldkwaliteit tegen zou kunnen vallen. Dat moet ik dan maar zien.

Dat het beeld gaat tegenvallen kan ik je nu al garanderen. Je downgrade namelijk 1 van de betere videosignaalstandaarden naar de beroerdste :-?

Welke aparaten wil je precies aansluiten? En niet geheel onbelangrijk waarop ga je ze aansluiten? Misschien is er wel een veel betere oplossing. Persoonlijk vind ik een bedrag van 495 USD een beetje te veel om er vervolgens achter te komen dat het beeld me niet aanstaat.

DVDProfilersFilmgek
27-04-2007, 14:13
DVDProfilersFilmgek (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=13563) vbmenu_register("postmenu_1148357", true);
Bedankt voor de tip.

Zoiets zocht ik. Misschien dat de beeldkwaliteit tegen zou kunnen vallen. Dat moet ik dan maar zien.

Graag gedaan,

doch ik ben niet de enige die zich afvraagt waarom je voor deze dure oplossing zou moeten kiezen.

We vragen ons echt af; Wat je met Wat wilt verbinden, op deze manier..... we zijn echt niet nieuwsgierig of zo:wink: , maar misschien kunnen we je een betere oplossing aanbieden.

Avalan
27-04-2007, 15:23
Persoonlijk vind ik een bedrag van 495 USD een beetje te veel om er vervolgens achter te komen dat het beeld me niet aanstaat.

M.i. moet je echt wel niet goed bij je hoofd zijn om zoveel geld uit te geven aan een component-to-composite convertor :???:.
De enige reden die ik me kan inbeelden om zoiets aan te schaffen is als je een weergever (TV/projector) hebt die alleen composite aankan. Maar dan kan je voor dat geld beter een nieuwe TV of projector kopen, lijkt me, want eentje dat alleen composite aankan moet zowel oud als goedkoop zijn, denk ik. (En dan vraag ik me nog niet eens af waarom de bron dan alleen component video kan genereren...).
Als het is omdat je geen enkele andere input meer vrijhebt dan composite, dan kun je beter voor een schakeldoosje gaan. Kost twee keer niets (allez, toch in vgl met die 495$ :)).

Ik denk dat de TS dus idd ons eens duidelijk moet zeggen wat juist de bedoeling is, want ik kan me echt geen enkele situatie inbeelden die die 495$ rechtvaardigt.

Edgar Smit
27-04-2007, 15:58
Avala, al zijn we het allemaal eens en branden we van nieuwsgierigheid wat TS nu precies op wat wil gaan aansluiten met een kastje van +/- 350 euro om een goed signaal naar een slecht signaal te brengen, MOET TS nog steeds niets natuurlijk ;).
Wellicht bulkt TS van het geld en is dat bedrag voor hem iets wat hij dagelijks fooi geeft aan de helipiloot die hem naar zijn werk brengt? Dan zou de aanschaf voor hem toch gerechtvaardigd zijn ;) .

Exasbartos
02-05-2007, 17:03
Komt ie:

Onlangs is mijn huis verbouwd. En heb ik kabelgoten door de muren en vloer laten maken. Door één van die kabelgoten (onder de vloer door) loopt een videokabel. Alleen kan ik er geen kabels meer doorheen trekken aangezien de trekveer vast is komen te zitten. De vloer kan er niet meer uit want het is een gietvloer. En die kabelgoot is dus onbruikbaar, alleen de kabel die er doorheen loopt, doet het nog wel. Dit is een belangrijk detail.

In de muur lopen 3 componentkabels van de beamer naar de DVD. De videoaansluiting van de beamer is afgebroken dus die kan ik niet gebruiken.

Om nu tv via de beamer te kijken, moet ik dus die videokabel die door de vloer loopt, aansluiten op de beamer, maar dat kan niet want die videoaansluiting is stuk. Dus zocht ik naar een tussenstuk om tussen de componentkabels en de videokabel.

En met videokabel bedoel zo'n kabeltje met een gele steker.

DVDProfilersFilmgek
02-05-2007, 17:57
:wink:
Komt ie:

Onlangs is mijn huis verbouwd. En heb ik kabelgoten door de muren en vloer laten maken. Door één van die kabelgoten (onder de vloer door) loopt een videokabel. Alleen kan ik er geen kabels meer doorheen trekken aangezien de trekveer vast is komen te zitten. De vloer kan er niet meer uit want het is een gietvloer. En die kabelgoot is dus onbruikbaar, alleen de kabel die er doorheen loopt, doet het nog wel. Dit is een belangrijk detail.

In de muur lopen 3 componentkabels van de beamer naar de DVD. De videoaansluiting van de beamer is afgebroken dus die kan ik niet gebruiken.

Om nu tv via de beamer te kijken, moet ik dus die videokabel die door de vloer loopt, aansluiten op de beamer, maar dat kan niet want die videoaansluiting is stuk. Dus zocht ik naar een tussenstuk om tussen de componentkabels en de videokabel.

En met videokabel bedoel zo'n kabeltje met een gele steker.

Shit.... doe je zo je best om alles netjes weg te werken, breekt het af en loopt de veer vast, bad luck.

Toch lijkt mij in jouw geval toch wel een goedkopere oplossing mogelijk, beeldkwaliteit heeft waarschijnlijk, in mijn andere idee hierover, wel zo'n beetje dezelfde kwaliteit als via dat kastje.:roll:

Je hebt in jouw geval volgens mij meerdere opties, je kunt je Beamer laten repareren, kost volgens mij toch nooit 495 dollar of zo'n 400 euro, en als dat niet kan omdat je je beamer hebt ingegoten in het plafond (of de reperatuur aan huis laten komen), kun je eventueel nog denken aan een draadloze verbinding..... die kosten niet zo heel veel, en je hebt ook geen last van kabels.... of had je daaraan al gedacht en viel dat af om weer een andere reden:?:

TIP:idea: ,

BTW, als het bronapparaat beschikt over een composiet uitgang, dan kun je ook gewoon 1 van de component kabeltjes gebruiken om het composiet signaal door heen te transporteren, het maakt ook niet uit welke kleur je dan zou gebruiken, als je aan de andere kant dan ook dezelfde kleur gebruikt, de beamer zal niet zien dat hij niet geel is:wink:

Anderen weten misschien nog wel meer oplossingen, zelf zou ik meer informatie moeten hebben over je bronapparaat naar de beamer toe, om tot een nog beter advies te kunnen komen....

Aanvulling:

Je schreef over een signaal vanaf de DVD speler.... nou dan kan het helemaal simpel, zelfs al heeft deze geen composiet uitgang, je kan namelijk heel simpel vanaf scart een verloop kopen naar composiet, gebruik 1 van de component kabel aansluitingen voor het beeld, de andere 2 kun je dan eventueel zelfs gebruiken voor de audio.....
Het leven kan soms zo simpel zijn.....

DVDProfilersFilmgek
02-05-2007, 18:54
Zoiets bijvoorbeeld:

http://www.allekabels.nl/na/0/353/Scart-Kabel.html

scheelt toch wel een paar eurootjes met die andere oplossing(y)

DVDProfilersFilmgek
02-05-2007, 19:59
[Offtopic] Ik weet niet wie hier naar https://www.audioauthority.com/ deeplinkt, maar die site presenteert een untrusted SSL certificaat. Ben sowieso -beroepshalve- een beetje huiverig voor ongevraagde SSL verbindingen, aangezien dat een truuk kan zijn om virussen langs de scanner te krijgen (SSL verkeer is namelijk encrypted, en kan dus niet worden gemonitord).
Heeft dat wat te maken met deze post? of ben je nu zelf huiverige SSL verbindingen langs deze weg aan het promoten?

EmDee
02-05-2007, 20:03
Ik kreeg die melding ook, maar het gaat slechts om de 3 afbeeeldingen die hij eerder gepost heeft.

DVDProfilersFilmgek
04-05-2007, 10:57
Nee, daarom stond er ook [Offtopic] voor. Wat bedoel je met je tweede vraag?


Je geeft in je bericht een link naar die site, als je een site niet vertrouwd, dan geef je daar toch geen link naar toe?

Toch is het goed dat je ons even waarschuwd voor deze wat onbetrouwbare sites, er zitten inderdaad wel boeven op het internet, en daar staan we in onze zoektocht naar kennis niet altijd bij stil.(y)

Avalan
04-05-2007, 17:22
Ik krijg die SSL warnings ook en die werken eerlijk gezegd ook op mijn zenuwen (ik weiger ook van ongevraagde certificaten te accepteren en iedereen zou dat moeten doen). Dacht eigenlijk dat het kwam door slechte reclame-banners hier op de site. Vreemd genoeg zie ik in deze thread immers alleen maar tekst staan, dus ik ben er nog niet uit waar die warnings van daan komen.

PS: effen de html source gezien. Tuurlijk dat ik in deze thread alleen maar tekst zie... doordat ik het certificaat weiger, krijg ik ook die images natuurlijk niet te zien ;).

Exasbartos
05-05-2007, 21:03
Bedankt voor al je input! Ik heb inmiddels al zelf een soort noodgreep bedacht: digitale tv van upc. De decoder staat onder de beamer en via een scart aansluiting kan ik tv kijken via de beamer.


:wink:

Shit.... doe je zo je best om alles netjes weg te werken, breekt het af en loopt de veer vast, bad luck.

Toch lijkt mij in jouw geval toch wel een goedkopere oplossing mogelijk, beeldkwaliteit heeft waarschijnlijk, in mijn andere idee hierover, wel zo'n beetje dezelfde kwaliteit als via dat kastje.:roll:

Je hebt in jouw geval volgens mij meerdere opties, je kunt je Beamer laten repareren, kost volgens mij toch nooit 495 dollar of zo'n 400 euro, en als dat niet kan omdat je je beamer hebt ingegoten in het plafond (of de reperatuur aan huis laten komen), kun je eventueel nog denken aan een draadloze verbinding..... die kosten niet zo heel veel, en je hebt ook geen last van kabels.... of had je daaraan al gedacht en viel dat af om weer een andere reden:?:

TIP:idea: ,

BTW, als het bronapparaat beschikt over een composiet uitgang, dan kun je ook gewoon 1 van de component kabeltjes gebruiken om het composiet signaal door heen te transporteren, het maakt ook niet uit welke kleur je dan zou gebruiken, als je aan de andere kant dan ook dezelfde kleur gebruikt, de beamer zal niet zien dat hij niet geel is:wink:

Anderen weten misschien nog wel meer oplossingen, zelf zou ik meer informatie moeten hebben over je bronapparaat naar de beamer toe, om tot een nog beter advies te kunnen komen....

Aanvulling:

Je schreef over een signaal vanaf de DVD speler.... nou dan kan het helemaal simpel, zelfs al heeft deze geen composiet uitgang, je kan namelijk heel simpel vanaf scart een verloop kopen naar composiet, gebruik 1 van de component kabel aansluitingen voor het beeld, de andere 2 kun je dan eventueel zelfs gebruiken voor de audio.....
Het leven kan soms zo simpel zijn.....

DVDProfilersFilmgek
06-05-2007, 10:38
Bedankt voor al je input! Ik heb inmiddels al zelf een soort noodgreep bedacht: digitale tv van upc. De decoder staat onder de beamer en via een scart aansluiting kan ik tv kijken via de beamer.

Oke, als men echt iets wil, dan kan men daar een manier voor vinden, je kunt nu TV kijken en met de aangebrachte mogelijkheden moet het ook lukken om je DVD's op de beamer te krijgen. Mocht je via scart van je DVDspeler naar je beamer gaan(als er geen composiet op je dvdspeler zit) vergeet dan niet om hem eventueel van RGB af te halen:idea: