PDA

Bekijk de volledige versie : Pin uittrekken bij AV kabel?



Aspers
16-04-2007, 20:08
Ik heb mijn PS3 op mijn HD tv aangesloten meet een HDMI kabel. Perfect beeld! En ik heb ook vanuit de PS3 een AV kabel (http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/images/Gamecube%20N64%20SNES%20AV-%20Kabel/1.jpg) (zo'n kabel met een rode, gele en witte stekker die je in een scart blokje kunt steken) in m'n home cinema set gestoken voor de audio! (is 't nog te volgen?)

Werkt op zich prima, maar als ik de home cinema set op de juiste stand zet, springt ook het beeld over op een ander kanaal. En dus moet ik voor het beeld op de TVweer het juiste kanaal erbij pakken. op zich geen ramp, maar het is een beetje lastig.

Verder werkt het dus precies zoals ik wil. beeld is HDMI, geluid via oude home cinema set. LEKKERRRRRRRR :smile:

Dan nu de vraag:
Kan ik bij de AV kabel niet een of 2 pinnetjes uittrekken die voor het 'beeld' zorgen? Zodat ik alleen de 'audio' over heb....? Of werkt het zo niet....?

Ik hoop dat ik duidelijk ben, zo niet dan hoor ik het wel!

Marcellow
16-04-2007, 21:10
Ja hoor, werkt best.. maar dan wel de kabel die van je reciever naar de TV, anders zal deze altijd de tv "dwingen" over te schakelen naar het kanaal dat je selecteert.

Alexander D
17-04-2007, 08:02
Van de rode, witte en gele is er 1 voor beeld en 2 voor geluid (links en rechts).

Die stekker voor beeld heb je dus helemaal niet nodig, dat gaat immers via hdmi.

Aspers
17-04-2007, 09:13
Van de rode, witte en gele is er 1 voor beeld en 2 voor geluid (links en rechts).

Dus.... welke moet ik dan uittrekken.... de rode????

Want als ik de scart kabel van TV naar HomeCinema uittrek, dan is ook mijn geluid van TV, via het Home Cinema set weg... toch?

Brian2
17-04-2007, 09:37
Geel is het beeld.

Aspers
17-04-2007, 11:35
Geel is het beeld.

Thanx! :bier:

Seth__Gekko
19-04-2007, 07:14
Inderdaad, de gele er tussen vandaan halen, probleem is dan opgelost.

Marcellow
19-04-2007, 15:43
Inderdaad, de gele er tussen vandaan halen, probleem is dan opgelost.


Ik denk het niet, volgens mij geeft de home cinema altijd een "overschakelsignaal" zodra er een andere bron wordt geselecteerd. Ondanks het feit dat er geen beeld doorkomt!

Albert Kostwinder
19-04-2007, 16:20
Maar waarom zo moeilijk en gebruik je geen hdmi met optisch? :)

Avalan
23-04-2007, 17:18
Zoals Marcellow al zegt, gaat dat niet werken. Voor zover ik weet schakelt een TV niet over naar een van de SCARTs omdat hij er een video-signaal op ziet, maar wel omdat de bron een schakelsignaal doorgeeft door de SCART. (PS: dat is ook de reden waarom die toestellen niet automatisch switchen als er signaal binnenkomt op een gewone composite of s-video connector).
De enige manier om dan te vermijden dat dat gebeurt is de juist SCART-pin weg te halen. Ofwel in de handleiding van de Home Cinema Set kijken of je dit niet kunt uit zetten (wellicht niet).

BTW, wat je ook zou kunnen proberen is gewoon de PS3 niet met de Home Cinema Set verbinden. Het geluid gaat dan digitaal via HDMI naar je TV en wordt daar dan omgezet. De kans is reƫel dat het van daar dan wel via de SCART terug naar je versterker gaat, op dezelfde manier als je nu het geluid van een gewone TV-uitzending via je Home Cinema Set beluistert.