PDA

Bekijk de volledige versie : kosten home theater



Pascal X
23-04-2002, 20:53
Ik ben nog niet echt bekent in het HT land, ik ben van plan om 1 dezer dagen een HT aan te schaffen, misschien kan iemand mij een tip geven over welk merk ik het beste kan nemen, maar de prijs moet wel redelijk betaalbaar zijn.
Ik wil graag een breedbeeld tv (82 cm). merk?
Een receiver Dolby digital, DTS .Merk?
En een speakerset.

Alvast bedank........

Speedy
25-04-2002, 07:41
Tip: ga naar een HT speciaalzaak en laat je goed voorlichten. Het allerbelangrijkste is, luisteren naar verschillende setups.

"De beste merken" bestaan eigenlijk niet en is voor iedereen persoonlijk. Een aantal merken versterkers/receivers die je vaak terug ziet komen zijn Denon, Yamaha, Onkyo, Pioneer en in mindere mate Marantz, Harma Kardon, Sony etc.

Ik ben zelf een Denon i.c.m. B&W speakers liefhebber, maar smaken verschillen. Verder ben ik al jaren erg tevreden over mijn Panasonic TX32PF10 82CM breedbeeld.

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Raskel
25-04-2002, 07:47
Hoeveel geld heb je ongeveer te besteden? Dan wordt het iets makkelijker om met voorstellen te komen.

Patrick vdB
25-04-2002, 08:14
Ik ben nog niet echt bekent in het HT land

Mischien dat onderstaande link je kan helpen wat betreft de HT wereld. Deze pagina bevat een verzameling links naar allerlei artikellen over HT en de verschillende aspecten die daarbij komt kijken.

http://www.ecoustics.com/Home/Home_Theater/Home_Theater_Articles/

Louis Bouduin
25-04-2002, 09:54
Ik ben nog niet echt bekent in het HT land, ik ben van plan om 1 dezer dagen een HT aan te schaffen, misschien kan iemand mij een tip geven over welk merk ik het beste kan nemen, maar de prijs moet wel redelijk betaalbaar zijn.
Ik wil graag een breedbeeld tv (82 cm). merk?
Een receiver Dolby digital, DTS .Merk?
En een speakerset.

Tis natuurlijk voor iedereen de eerste keer. En hulp is soms wel echt onontbeerlijk in de HT jungle. Maar antwoorden geven op vragen als welk merk TV, receiver of speakerset is onmogelijk. Ten eerste heb je je eigen smaak (nog altijd de enige en echte waardemeter), ten tweede kun je net zo min een goede HT set kopen als een goede voetbalploeg. Een HT set bouw je beter uit, je moet erin groeien, leren en bijleren.
Internet raadplegen, tijdschriften lezen, en nog belangrijker naar goede dealers gaan en luisteren naar vakbekwame mensen is zonder meer een must. Uit deze wirwar aan (vaak) tegenstrijdige berichten, is het dan aan jou om stap voor stap je eigen smaak te volgen en te kopen naar je budget en de ruimte die je ter beschikking hebt.
Dit geeft volgens mij de grootste voldoening.

Pieter
27-04-2002, 22:19
. Een aantal merken versterkers/receivers die je vaak terug ziet komen zijn Denon, Yamaha, Onkyo, Pioneer en in mindere mate Marantz, Harma Kardon, Sony etc

Ik vind niet dat je Harman Kardon "in mindere mate" kunt noemen gezien de nieuwe serie met de absolute top meekan maar dit onderwerp staat al centraal in een andere thread

En Marantz is (bijna) high-end of bedoel je Philips-Marantz

Point7
28-04-2002, 09:44
Ik vind niet dat je Harman Kardon "in mindere mate" kunt noemen gezien de nieuwe serie met de absolute top meekan maar dit onderwerp staat al centraal in een andere thread

En Marantz is (bijna) high-end of bedoel je Philips-Marantz

Hij bedoelde waarschijnlijk gewoon dat die merken minder populair zijn en niet dat ze minder kwaliteit zijn.

Herjan
30-04-2002, 12:24
Wat in mijn ogen vaak vergeten wordt, is dat Harman Kardon van oudsher een puur audio merk is, dus video, van de laatste jaren, is minder dan menig concurrent. Maar voor audio (CD, Tape, Versterkers/Receivers e.d.) zijn ze veel beter dan de gemiddelde (bekende) merken als Sony, Kenwood e.d. 'Tuurlijk: voor een paar 100 of 1000 euro meer kun beter spul krijgen, maar voor mij (iemand die ook nog z'n vriendin tevreden moet houden en dus niet z'n complete salaris naar HT kan laten gaan) is HK fantastisch!

My humble opinion...

Pieter
30-04-2002, 12:33
Grotendeels mee eens, alleen ook op het video gebied is Harman Kardon gegroeid, zo was de DVD 1 speler helemaal niks en is de nieuwe DVD 30 echt fantastisch (zeer goede recensies bij Amerikaanse vakbladen), goedkoop zou ik HK niet willen noemen
ze hebben versterkers van 13 rooien en das niet goedkoop