PDA

Bekijk de volledige versie : Twin Peaks seizoen 2 - ontbrekende extra's: 3de poging



Eikelzwitser
18-04-2007, 19:04
Dit is mijn laatste poging om op het forum te weten te komen of er nog anderen zijn die op de box Twin Peaks - Season 2 niet alleen de Log Lady intro's missen op de drie eerste discs, maar ook de 'Scriptnotities' en het 'Zeldzaam archiefmateriaal' nergens kunnen bespeuren. Alvast bedankt!

Rob van Kempen
18-04-2007, 19:38
Telkens nieuwe "pogingen" heeft ook niet zo veel zin... Probeer jezelf eerst een beetje bekend te maken met het forum waar je terrecht bent gekomen en lees de instructies. (FAQ's). Daar had je ongetwijfeld kunnen lezen dat je voor het starten van een topic eerst goed de search-functie moet benutten! Je krijgt geen antwoord, omdat je duidelijk de search-functie niet (goed) gebruikt... En daarbij het forum vervuild met overbodige topics als deze.:nono:

Ontopic:
Met de search (!) vind ik het volgende topic: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=51096&highlight=twin+peaks+log+lady

en ook:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=18019&page=5&highlight=twin+peaks+log+lady

Deze topic's beantwoorden je vraag.

Succes op het forum! :)

Eikelzwitser
18-04-2007, 21:13
Ik wil heus niet vervelend doen, maar ik heb best wel eerst de zoekfunctie gebruikt, en gepost op de desbetreffende topics, zonder echter antwoord op te krijgen op mijn vraag: er is idd veel inkt gevloeid over de ontbrekende Log Lady intro's, maar mij gaat het om de op de box vermelde extra's 'Scriptnotities' en 'Zeldzaam archiefmateriaal' die ook nergens te vinden zijn. Het nieuws omtrent de ontbrekende intro's is blijkbaar al doorgesijpeld tot in de States, zoals we kunnen lezen op de aan Lynch gerelateerde site www.dugpa.com (http://www.dugpa.com):
"Missing Log Lady Introductions on "Complete" Season 2 Overseas Sets

I have been informed that the Dutch Twin Peaks Season 2 box (released as a Complete Set) is missing out on the Log Lady introductions on the first 3 discs (11 episodes). The slipcase incorrectly states "Log Lady Introductions to all Episodes". In addition, the Australian and German DVD both were split into two sets and only have the Log Lady Introductions for Episodes in the Second box. Unfortunately I don't have any contact info for Paramount overseas, but if anyone hears of any sort of replacement program, please let me know. Quite sad that Paramount would not pick up on this. Even if the Log Lady intros were a last minute addition, honestly, I have to say that is pretty lame not to somehow include them all on the Second Set."

Deze commentaar spreekt boekdelen over de onbereikbaarheid van Paramount Nederland (en België). Maar zoals ik zei is het me te doen om de andere ontbrekende extra's. Kan iemand dit eens nakijken?

Theo B
18-04-2007, 22:53
Dit is mijn laatste poging om op het forum te weten te komen of er nog anderen zijn die op de box Twin Peaks - Season 2 niet alleen de Log Lady intro's missen op de drie eerste discs, maar ook de 'Scriptnotities' en het 'Zeldzaam archiefmateriaal' nergens kunnen bespeuren. Alvast bedankt!

Ik heb die notities en archiefmateriaal ook niet kunnen vinden (NL-box). In reviews van de R1-box kom ik ze echter ook nergens tegen. Op seizoen 1 (R1) zijn ze wel te vinden.

Thijs de Winter
24-04-2007, 10:54
Niet alleen de missende log lady intro's waar ik over las EN de andere missende extra's irriteren me mateloos, maar nu ik bij afl. 12 aankom ben ik toch echt gewoon boos.

De hele center (dialoog en centrale geluidseffecten) mix is naar de rechterkant uitgemixed. Oftewel ik hoor Cooper en cohorten over de damn fine cups of coffee praten alsof ze aan de rechterkant van het beeld staat, terwijl dat niet zo is.
Enorm storend, en gewoon een buitengewone stomme fout tijdens de productie die absoluut niet nodig was geweest.

Kan me niet voorstellen dat dit nog niemand anders is opgevallen...

Boze mails richting Paramount gaan volgen, maar of het wat uit zal maken. Ik voel me een ernstig belazerd in ieder geval.

Zonde om de mooiste televisie serie ooit gemaakt zo'n behandeling te geven.

JJB
25-04-2007, 00:21
De hele center (dialoog en centrale geluidseffecten) mix is naar de rechterkant uitgemixed. Oftewel ik hoor Cooper en cohorten over de damn fine cups of coffee praten alsof ze aan de rechterkant van het beeld staat, terwijl dat niet zo is.


Vandaag aangeschaft dus nog (lang) niet bij deze aflevering aanbeland. Hoop echter dat dit een fout in je eigen set-up is, maar ja we zullen zien. De Log-lady introducties boeien me persoonlijk niet zo, waar ik me wel aan stoor is de karige uitvoering van het menu zelf. Seizoen 1 had een prachtig / geanimeerd en sfeervol menu... deze heeft nu helaas plaats gemaakt voor een bijna sfeerloos statisch menu zonder enige vorm van geluid, hoe mooi het artwork van de box zelf ook is (die ook aansluit op het vorige seizoen) zo onverzorgd en 'rushed' lijken de dvd's zelf. De ondertiteling is óók niet perfect, zo heb ik na het zien van 2 afleveringen al enkele (kleine) foutjes ontdekt!... Zonde, want een top serie als deze verdient gewoon een uitgave die zo goed verzorgd is als S1. Wellicht kwam dit ook door de enorme druk die al jarenlang duurde... maar ik had er toch meer van verwacht, uiteraard kan ik hier mee leven.. en draait het om de afleveringen zelf -> GENIALITEIT ten TOP!

Kleine (misschien algemeen bekende) tip!: Selecteer bij opstarten van de DVD in eerste instantie Engels als language, dit scheelt weer vervelende BREIN/BAF + Kijkwijzer intro's! Bah ik word zo kotsmisselijk van die dingen... hoelang gaat het nog duren voordat er reclame tijdens films/series OP dvd worden gepropt? :(

Thijs de Winter
25-04-2007, 09:28
Ligt niet aan m'n eigen setup, en is vooralsnog ook alleen maar bij afl. 12 het geval (ben nu bij afl. 14, dus heb ze nog niet allemaal gezien).
Heel vreemd, en heel storend...

Ik kan trouwens nergens contactinformatie vinden voor Paramount Nederland. Geen email adres, geen tel. nummer, niks. Iemand suggesties?

Olivier vd D.
25-04-2007, 10:01
Ik kan trouwens nergens contactinformatie vinden voor Paramount Nederland. Geen email adres, geen tel. nummer, niks. Iemand suggesties?
Ik kan alleen dit vinden.

Paramount Home Entertainment Benelux
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum

Postbus 101
1200AC Hilversum

Tel: 035-6728100

Je zou als emailadres info@paramount.nl kunnen proberen.

intexor
25-04-2007, 12:27
Kan me niet voorstellen dat dit nog niemand anders is opgevallen...


Totaal niets van gemerkt, en ik ben net door alle afleveringen heen. Maar ik kijk ook regelmatig dvd's op de laptop en dan valt het niet zo onmiddellijk op als er iets mis is met de geluidsbalans.

JJB
25-04-2007, 23:43
Ligt niet aan m'n eigen setup, en is vooralsnog ook alleen maar bij afl. 12 het geval (ben nu bij afl. 14, dus heb ze nog niet allemaal gezien).
Heel vreemd, en heel storend...



Je had gelijk inderdaad (ik dacht eerst dat je aflevering 12 van S2 bedoelde als in; pas de 12e aflevering van seizoen 2) maar ook ik heb het gemerkt net (bij aflevering 12 van de complete serie dus) erg storend en zeker niet netjes inderdaad, houd ons op de hoogte van je mails/contact met Paramount in ieder geval! :)

satori for sale
27-04-2007, 09:03
Ik heb Paramount maar ff een mailtje gestuurd om te vragen hoe het nou zit met die extra's en wat zij er aan denken te doen (er stond gewoon een contact adres op goudengids.nl). Dit was de reactie:

Het tweede seizoen Twin Peaks heeft u onlangs gekocht en u heeft een klacht geconstateerd over de extra's.

Ik heb intern geïnformeerd over deze klacht, de fout zit niet op de DVD's zelf, maar de vermelding op de verpakking is onjuist. De extra's die vermeld staan op de verpakking is niet correct, dit had niet op de verpakking mogen staan, deze fout is in Amerika gemaakt. Deze fout wordt hersteld in de eerst volgende productie-run. Wij verontschuldigen ons voor het veroorzaakte ongemak.

Ik hoop dat u voldoende geïformeerd bent over deze klacht.

Met vriendelijke groet,
Paramount Home Entertainment Benelux

Diny de Groot

Het lijkt mij onnodig om uit te leggen dat ik niet tevreden ben met dit anwoord. Ik roep iedereen dan ook op om Paramount, per adres van deze contactpersoon (Diny_de_Groot@paramount.com (http://by126w.bay126.mail.live.com/mail/ApplicationMain_11.10.0000.0095.aspx?culture=en-NL&hash=967773710#)), aan te schrijven en hen zo op te roepen de reeds uitgegeven Twin Peaks DVD's te vervangen. Het kan toch niet zijn dat 1/3 van de Log Lady intro's niet beschikbaar is!!! Hoe meer klachten hoe meer effect deze actie zal hebben :twisted: temeer zij op hun site aangeven dat je als je klachten hebt naar je verkooppunt moet gaan en díe hier niets aan kunnen doen zolang Paramount niet levert waar wij voor betaald hebben!

Thijs de Winter
27-04-2007, 09:26
Ik doe met je mee Satori. E-mail verstuurd naar deze beste dame. Incl. klacht over de geluidsband in afl. 12...

Des te meer mensen emailen des te beter, ben benieuwd of we er iets mee opschieten.

JJB
27-04-2007, 14:19
Dus als ik het goed begrijp komt er helemaal geen editie met de log lady intro's op de eerste helft van het seizoen? Schuiven ze het maar af als een 'drukfout' ? Haha werkelijkwaar belachelijk! Ik denk zelf niet dat mailen zin heeft tenzij we het in grote getalen doen.

Ben wel benieuwd naar de reactie op de klacht over de geluidsband. Of had er dan soms ook op de hoes moeten staan: "Afl. 12 bevat een foutief gemasterde geluidsband" ?

intexor
27-04-2007, 15:21
Des te meer mensen emailen des te beter, ben benieuwd of we er iets mee opschieten.

nee daar schiet je niets mee op, dat kan je toch ook wel opmaken uit hun mail, waarin ze als je wat tussen de lijntjes leest toch kan begrijpen dat ze niet van plan zijn die extra's wel op volgende ladingen van deze release te zetten en ze dus ook geen inruilactie of iets dergelijks zullen doen.

Thijs de Winter
27-04-2007, 21:58
Desalniettemin gaat t er gewoon om dat t een slecht product is, klaar.
En kom je er niet op de gewone weg dan zijn daar altijd nog de consumentenprogramma's als Kassa, en dan geven de grote bedrijven wel ineens thuis.

Vandaag nog geen respons gehad op m'n mail, zal dus wel ivm Koninginnedag op z'n vroegst dinsdag zijn voordat ik wat hoor.
Ben benieuwd of er nog meer mensen actie ondernemen.

intexor
28-04-2007, 01:46
Desalniettemin gaat t er gewoon om dat t een slecht product is, klaar.



Juist. Daarmee, ik hou jou of iemand anders ook niet tegen om iets te ondernemen, ik geef het gewoon weinig kans. Als een bedrijf als RCV er bijv. mee wegkomt om films uit te brengen zonder menu's op de DVD of ook wel eens een foute vermelding op de hoes (of iets dat ontbreekt op de disc, zoals je wilt), zonder daarom altijd een inruilactie te doen, dan denk ik dat Paramount dat deze keer ook lijkt te doen.

Maar je kan natuurlijk maar proberen en wie weet helpen ze uiteindelijk toch de mensen die hen een mail sturen. Succes ermee, maar ik ga je voorbeeld wel niet volgen.

JJB
28-04-2007, 02:10
Zodra er een werkend voorbeeld is ben ik ook bereid om tot actie over te gaan, maar ik zie er echter ook weinig heil in. Persoonlijk denk ik dat men er nu wel 'klaar' mee is en er niet al teveel mee kan verdienen verder. Helaas liggen de rechten nu eenmaal bij de uitgevers en gok ik niet dat er ooit nog een betere editie uitkomt. Maar je weet het natuurlijk nooit....

Thijs de Winter
03-05-2007, 08:22
Nog geen respons van Paramount. Verbazingwekkend. Pfff.
Ik geef ze nog tot eind v/d week en dan doe we ik een nieuwe poging, en mocht ik dan nog steeds niks horen dan zoek ik alle media en consumentenprogramma's op die er maar zijn...

Coen P.
03-05-2007, 09:22
Nog geen respons van Paramount. Verbazingwekkend. Pfff.
Ik geef ze nog tot eind v/d week en dan doe we ik een nieuwe poging, en mocht ik dan nog steeds niks horen dan zoek ik alle media en consumentenprogramma's op die er maar zijn...

denk niet echt dat Kassa en Radar staan te springen om een hoesfoutje en 1 foutief audiospoor...

frank33_98
21-05-2007, 20:54
Niet alleen de missende log lady intro's waar ik over las EN de andere missende extra's irriteren me mateloos, maar nu ik bij afl. 12 aankom ben ik toch echt gewoon boos.

De hele center (dialoog en centrale geluidseffecten) mix is naar de rechterkant uitgemixed. Oftewel ik hoor Cooper en cohorten over de damn fine cups of coffee praten alsof ze aan de rechterkant van het beeld staat, terwijl dat niet zo is.
Enorm storend, en gewoon een buitengewone stomme fout tijdens de productie die absoluut niet nodig was geweest.

Kan me niet voorstellen dat dit nog niemand anders is opgevallen...

Boze mails richting Paramount gaan volgen, maar of het wat uit zal maken. Ik voel me een ernstig belazerd in ieder geval.

Zonde om de mooiste televisie serie ooit gemaakt zo'n behandeling te geven.

Klopt, heb ook juist episode 12 gezien, en alle dialoog zit rechts ipv centraal. Serieus foutje...