PDA

Bekijk de volledige versie : dvi --> hdmi



paski
19-04-2007, 20:27
hallo

heb me tot nu toe rot gezocht op internet voor het volgende probleem:
heb een fonkelnieuwe panasonic plasma 37pv45 met 2 x hdmi aansl.
wil mijn comp 2,8 ghz met dvi uitgang ( zowel a als d ), videokaart nvidea geforce fx5200 128mb aansluiten op de hdmi ingang. Krijg met geen mogelijkheid beeld.
Gekeken in het boekje vd instellingen vd tv, valt niet veel aan te veranderen.
In de videokaart nieuwe drivers gedownload zodat die ook hdcp ondersteund.
computer opnieuw opgestart en dan dvi-hdmi 10m vergulde kabel ( dure ) volldig bedraad eringestopt maar krijg niks te zien. Ook kan ik in de settings vd videokaart niet echt een dualscherm maken, of klonen wat ik ook wel ergens heb gelezen......10 m dure kabel zou toch niet te lang zijn hiervoor?

ik ben erg benieuwd wat ik fout doe.

groet
pasquale

DVDProfilersFilmgek
20-04-2007, 18:13
hallo

heb me tot nu toe rot gezocht op internet voor het volgende probleem:
heb een fonkelnieuwe panasonic plasma 37pv45 met 2 x hdmi aansl.
wil mijn comp 2,8 ghz met dvi uitgang ( zowel a als d ), videokaart nvidea geforce fx5200 128mb aansluiten op de hdmi ingang. Krijg met geen mogelijkheid beeld.
Gekeken in het boekje vd instellingen vd tv, valt niet veel aan te veranderen.
In de videokaart nieuwe drivers gedownload zodat die ook hdcp ondersteund.
computer opnieuw opgestart en dan dvi-hdmi 10m vergulde kabel ( dure ) volldig bedraad eringestopt maar krijg niks te zien. Ook kan ik in de settings vd videokaart niet echt een dualscherm maken, of klonen wat ik ook wel ergens heb gelezen......10 m dure kabel zou toch niet te lang zijn hiervoor?

ik ben erg benieuwd wat ik fout doe.


groet
pasquale

Ik denk niet dat je echt wat fout doet, maar simpel is het allemaal niet. Het komt vaker voor dat deze verbinding niet wil werken. Bij je TV zul je wel de goede ingangsbron selecteren, en ook zul je bij je PC wel bij de instellingen duidelijk maken dat je videokaart het signaal op de uitgang naar de TV moet zetten.....
Heeft je TV geen VGA ingang? heeft je PC een VGA uitgang?, zo wil het ook wel eens lukken.

BTW, heb je al eens geprobeerd om verschillende video signalen uit te sturen over de HDMI uitgang, ik bedoel verschillende films met verschillende resoluties? Ik neem voor het gemak maar even aan dat je fonkelnieuwe Plasma een HD ready scherm is, je zult er dus ook niet al te hoge resoluties doorheen kunnen sturen....

Ik wens je sterkte met het vinden van een oplossing, een PC verbinden met een TV wil helaas niet altijd lukken, er zitten dan ook een hoop ogen en haken in de weg.:(

paski
20-04-2007, 19:31
hallo
bedankt voor je reactie
het is idd een hd ready plasma, hij heeft ook een pc/vga aansluiting maar die is in kwaliteit toch een stuk minder? dvi is toch beter en idem aan hdmi maar dan zonder geluid?
ga het wel proberen met andere films die ik gedownload heb, wellicht dat dat het is maar zou hij dan geen 1080p aankunnen en wel 720p?
ik ga het proberen en je hoort van me.
groet
pasquale

DVDProfilersFilmgek
20-04-2007, 19:47
hallo
bedankt voor je reactie
het is idd een hd ready plasma, hij heeft ook een pc/vga aansluiting maar die is in kwaliteit toch een stuk minder? dvi is toch beter en idem aan hdmi maar dan zonder geluid?
ga het wel proberen met andere films die ik gedownload heb, wellicht dat dat het is maar zou hij dan geen 1080p aankunnen en wel 720p?
ik ga het proberen en je hoort van me.
groet
pasquale

VGA is echt niet een heel stuk minder.....

Een HD ready kan geen 1080p signalen aan, hij heeft immers ook niet het aantal daarvoor benodige beeldlijnen aan boord. Met een beetje mazzel kan hij een 1080p signaal softwarematig downscalen naar HD ready van je eigen TV, maar ga daar niet van uit, veel TV's hebben die software niet aan boord, HD ready kan wel 1080i en 720p aan, alles meer is meegenomen, maar geen vereiste voor HD Ready8-)

paski
21-04-2007, 08:53
ben inmiddels wat verder....

doordat ik beide kabels heb aangesloten ( dvi en vga voor beeldscherm ) kon ik een dual monitor opstelling maken wat ik eerst niet gevonden kreeg. De computer herkent wel het signaal vd tv want hij gaf spontaan de melding dat het een panasonic tv was. Nu de rest nog, heb nog steeds geen beeld op de tv, geen enkel signaal dus ook niet het bureaublad vd computer op de tv. Ik ga wel verder weer wat proberen.....

DVDProfilersFilmgek
21-04-2007, 13:33
:idea: Kijk even in de gebruiksaanwijzing van je TV, je TV kan niet alle resoluties verwerken die via je beeldkaart worden gegeven. Geef de kaart een resolutie en verversingsnelheid die je TV aankan.:idea: