PDA

Bekijk de volledige versie : Tannoy Mx3 vs B&W VM1



Christiaan Sauer
21-04-2007, 01:12
Ik zit een beetje met een dillema.
Momenteel draai ik thuis met een Pioneer VSX-AX3 in combinatie met een Arcam DV79 en Tannoy Mx3's.
Echter, aangezien ik mijn intereur netter wil krijgen zit ik er over te denken om over te stappen op de B&W VM1 rondom.
Nu ben ik bij surround niet zo bang dat ik er onzettend op achteruit ga qua geluid, maar waar ik wel bang voor ben is dat ik bij stereo onzettend ga moeten inbinden, en dat ik dan op den duur met een gescheiden surround en stereo setup zou komen te zitten, of de VM1's weer snel verkoop.
Wie van jullie heeft ervaring met de B&W's en kan me iets vertellen over hoe de speakers klinken in combinatie met een wandmontage. Want dat is een logisch gevolg van het eventueel aanschaffen van deze speakers.
Dat het designhalve een absolute verbetering is weet ik.
Maar ga ik er qua geluid dus veel op achteruit?

Alexander D
21-04-2007, 09:49
Ik ken de Tannoy's niet dus kan geen direct vergelijk maken. Zoals al elders geschreven heb ik zelf in het verleden ook gedacht over de VM1 en de Focal Sib xl.

Het blijven design speakers en dus is de kast al een compromis tussen design en geluid maar ik vond ze heel aardig klinken.

Voor de Sib XXL (is een vloerstaander) wist me te verrassen.

Edgar Smit
23-04-2007, 08:01
Christiaan, er zijn toch ook mooie design vloerstaanders?
Gezien je huidige speakers vermoed ik dat de VM1 vooral in stereo je echt teleur gaan stellen/irriteren op den duur, zoals je zelf ook al aangeeft. Er zijn zoveel meer mooie speakers te koop, waarom niet eerst eens uitgebreid orienteren wat er mogelijk is op het gebied van combi/design speakers?

Christiaan Sauer
23-04-2007, 14:14
Hi,

Thanx voor de antwoorden heren 8)
Momenteel zal ik niet actief verder zoeken aangezien ik eerst wil weten wat ik kwijt ga zijn aan mijn nieuwe inrichting, en aan een nieuwe televisie.
Wat daarna mogelijk is moet ik dan eens naar kijken, maar dat zal de komende maanden nog niet zijn in ieder geval.

Christiaan Sauer
04-10-2008, 23:26
Zo. De komende maanden zijn voorbij ;)
Ben me weer eens aan het orienteren. Merk dat ik minder en minder film kijk, en muziek echt voor ga zitten. Zie het ook niet gebeuren dat dat de komende tijd meer gaat worden. Daarvoor ben ik gewoon te druk met werken (heb nu een rustige periode. Nog altijd 40 uur in de week), te druk met school, en te druk met fotograferen. Dus ik wil mijn kamer wat netter krijgen door de speakers te vervangen.
Maar, kan iemand mij een indicatie geven wat mijn huidige Mx3's zouden kunnen opleveren? Zou dat qua prijs ongeveer 1 op 1 kunnen zijn? Ben een winkel in Eindhoven tegengekomen die ze verkoopt voor 129 per stuk. Maar ik moet bekennen dat ik niet weet wat mijn Tannoy's waard zijn, tweede hands. Iemand een idee?