PDA

Bekijk de volledige versie : Waarom Alex van de Berg? (Gesloten threads)



Karim
24-04-2002, 14:05
Voordat je begint me je negatieve opemerkingen... Noem even de wetten waarin het kopieëren en aanbieden van auteursrechtelijk berschermd materiaal als geintje wordt omschreven!


Kopieren is niet verboden, zoals je zelf 2 posts verder aan geeft.



divx-opnamen zijn alleen legaal wanneer het om eigen materiaal gaat, of om een kopie voor eigen gebruik...
Iedere kopie die wordt verspreidt is illegaal.

Discussie gesloten.


Maar ik wil wel een uitleg waarom je op eigen besluit een topic te sluiten, die gaat over de kwaliteit van de aangeboden dvd's. Wanneer je dit topic gesloten hebt, omdat je een probleem hebt met xxxMaverick, moet je het met hem persoonlijk opnemen, en niet via oneigenlijk machtsvertoon/misbruik, door een volkomen legaal topic te sluiten onder het mom van illigaal aanbieden van spullen. Ik ben niet degene die het spul aanbied, en waarschijnlijk is het niet eens illegaal, aangezien het in china en korea wettelijk mogelijk is om films 30 dagen na uitkomst in de bioscoop te verspreiden.

Dit is toch het forum over dvd's in het algemeen? Ging het niet over dvd's in het algemeen? Ik snap het niet helemaal meer.

Ik moest het even kwijt. Niet meer doen aub.

Alex van den Berg
24-04-2002, 15:33
Beste Karim,

In de bewustte thread is al voldoende gezegd over de kwaliteit van de bootleg DVD's.

Ik zal nooit een thread om persoonlijke reden sluiten. Daarbij moet ik benadrukken dat er niemand op het forum is waarbij ik persoonlijk een negatief gevoel heb.
Ik heb de thread ook niet gesloten omdat er over de kwaliteit werd gediscusseerd (daarom laat ik 'm juist staan...), maar omdat er een nieuwe welles/nietes discussie ontstond over copyrights, waarbij ook nog eens links naar het bewustte aanbod op E-Bay werden geplaatst.

Nog even ter verduidelijking:
Ook al is het in China misschien normaal om deze films op SVCD of DVD te verspreiden, dan wil dat nog niet zeggen dat de verkoop van dit materiaal ook in Europa legaal is.
Daarnaast staat China erom bekend dat er veel illegale kopieën (Video, CD, DVD) op de markt worden gebracht... Internationale afspraken neemt men daar niet zo nauw.

Bij het bewustte aanbod van "Lord Of The Rings" is zelfs overduidelijk dat het hier om een illegaal verspreidde promotie-kopie gaat. (Dit werd in de thread genoemd)

We kunnen (en willen) op DVD.nl het aanbieden van dit soort kopieën eenvoudigweg niet toestaan omdat we ons daarmee schuldig zouden maken aan het "geven van een mogelijkheid tot verspreiding van gestolen waren". Denk hierbij aan de situatie van Napster m.b.t. MP3.

Ik hoop dat je vragen hiermee voldoende zijn beantwoordt.
Indien er iemand is die kan aantonen dat het aanbieden van een dergelijke DVD of SVCD wel legaal is, dan wordt de thread weer geopend. Tot die tijd zal het aanbieden van een chinese VCD niet worden toegestaan. Het aanbieden van een DivX-SVCD conversie blijft zowiezo uit den boze...

Karim
25-04-2002, 12:22
Ok, nu is het duidelijk.