PDA

Bekijk de volledige versie : Planet Earth



Pagina's : [1] 2

lionking68
25-04-2007, 17:10
Ik wil de serie Planet Earth van de BBC op blu ray kopen deze discs zijn import USA,mijn vraag is of je deze op een Playstation 3 kunt afspelen ivm regiocodering,ik zag al op het forum een site waar allerlei films staan en wat voor regoiocodering ze hebben maar die van Planet Earth staat daar niet bij. Iemand een idee of ik ze op mijn PS3 kan afspelen?

Henkske22
25-04-2007, 17:36
Ik wil de serie Planet Earth van de BBC op blu ray kopen deze discs zijn import USA,mijn vraag is of je deze op een Playstation 3 kunt afspelen ivm regiocodering,ik zag al op het forum een site waar allerlei films staan en wat voor regoiocodering ze hebben maar die van Planet Earth staat daar niet bij. Iemand een idee of ik ze op mijn PS3 kan afspelen?

Region: All Regions staat bij amazon.com

lionking68
27-04-2007, 19:49
Ik heb de serie vandaag ontvangen en wil iedereen deze box aanraden want het is een prachtige serie die gaat over alle facetten van de aarde van de oceanen,bergen,woestijnen etc. De beeldkwaliteit is vanzelfsprekend adembenemend.Ik speel ze af met een PS3 op een 42" plasma van Panasonic enige nadeel is dat de box niet Nederlands ondertitelt is maar verder een aanrader,hij kreeg op Hig-Def-Digest vijf sterren qua beeldkwaliteit.

Jurgennoppe
19-07-2007, 14:10
Ik heb de serie vandaag ontvangen en wil iedereen deze box aanraden want het is een prachtige serie die gaat over alle facetten van de aarde van de oceanen,bergen,woestijnen etc. De beeldkwaliteit is vanzelfsprekend adembenemend.Ik speel ze af met een PS3 op een 42" plasma van Panasonic enige nadeel is dat de box niet Nederlands ondertitelt is maar verder een aanrader,hij kreeg op Hig-Def-Digest vijf sterren qua beeldkwaliteit.

kun je deze ergens bestellen via nederland aan een mooi prijsje?

Pieter Kleine
19-07-2007, 18:07
Ik zou wachten op de UK-uitvoering, beschikbaar oktober 2007 of zo. Deze zal vermoedelijk uitgebreider zijn dan de US versie.

Mogelijk is de US-box ok te koop bij rodisc.nl

Edvos
19-07-2007, 18:30
De UK-uitvoering zal wel Nederlandse ondertiteling hebben?

Peter van santbrink
19-07-2007, 19:08
De UK-uitvoering zal wel Nederlandse ondertiteling hebben?


Waarschijnlijk niet, was ook niet het geval bij de Blue Planet :sad:

Edwin V
21-07-2007, 17:23
I Deze zal vermoedelijk uitgebreider zijn dan de US versie.
Ja, waarschijnlijk staan daar wel de korte making off's per aflevering op. Deze zijn erg interessant en de moeite waard. Ik heb die gezien op de UK DVD box die ik heb. De US uitgave bevat alleen alle afleveringen. Wel heel erg mooi in HD. Desalnietemin kan 't nog wel iets beter, hoewel dat met natuurfilms vanwege de moeilijke omstandigheden waarin wordt gefilmd erg lastig is.
Maar als ik mijn foto's op m'n flatscreen bekijk zijn ze toch nog wel een stukkie scherper, zelfs als is m'n scherm maar 1024x768. De kwaliteit die ik met foto's heb op deze resolutie zie ik hooguit een enkele keer als ik een HD DVD kijk bij stilstaande beelden. Men kan wel schermen met 5 keer hogere resolutie maar dat is maar relatief, het bronmateriaal is vaak net even te wazig bij bewegend beeld.
Toch is Planet Earth veel mooier in HD dan gewoon op DVD.

Huibertd
25-07-2007, 19:04
Ik heb de serie vandaag ontvangen en wil iedereen deze box aanraden want het is een prachtige serie die gaat over alle facetten van de aarde van de oceanen,bergen,woestijnen etc. De beeldkwaliteit is vanzelfsprekend adembenemend.Ik speel ze af met een PS3 op een 42" plasma van Panasonic enige nadeel is dat de box niet Nederlands ondertitelt is maar verder een aanrader,hij kreeg op Hig-Def-Digest vijf sterren qua beeldkwaliteit.

Ik heb ook deze box besteld, maar achteraf(de order is inmiddels 10 dagen onderweg) kwam ik erachter dat ie uit de USA werd verzonden en bij navraag bleek ie regio 1. Kun je regio 1 blu-rays afspelen op je Nederlandse PS3?

Brian2
25-07-2007, 19:53
Ik heb ook deze box besteld, maar achteraf(de order is inmiddels 10 dagen onderweg) kwam ik erachter dat ie uit de USA werd verzonden en bij navraag bleek ie regio 1. Kun je regio 1 blu-rays afspelen op je Nederlandse PS3?

Dat verschilt per disc. Planet Earth is regiovrij dus je hebt geluk. Voor meer regio info kan je kijken op http://bluray.lindsite.dk/ , al is die nu alweer een tijdje niet geupdate. Iemand enig idee waarom?

Huibertd
26-07-2007, 12:32
Dat verschilt per disc. Planet Earth is regiovrij dus je hebt geluk.

cool, Ik hoop dat die muts het verkeerd heeft doorgeven en dat ie inderdaad regiovrij is.

Thanks, iig.

Huibertd
01-08-2007, 20:45
Hij is regio vrij en heeeeeeel erg dik.

Top aankoop. Beetje jammer dat de douane ook wat centen wilde hebben. al met al niet echt een koopje, het heeft me ruim 80 euro gekost.

Edwin V
02-08-2007, 07:00
Hij is regio vrij en heeeeeeel erg dik.

Top aankoop. Beetje jammer dat de douane ook wat centen wilde hebben. al met al niet echt een koopje, het heeft me ruim 80 euro gekost.
Dik? De box is 2x zo dun als de DVD Box. Had wel in een enveloppe gekunt, dan was ie misschien niet onderschept door de douane.

rvvnr1
02-08-2007, 14:19
Dik is ander woord voor vet....;)

Mark de Jong
02-08-2007, 21:03
Bit old fashioned ? ;)

TJ Weissel
02-08-2007, 21:20
Ben nu met deze serie bezig op HD DVD (BBC versie), en heb maar 1 uitdrukking hiervoor:

:shock: wow!

lapino
31-08-2007, 17:39
Is er al een definitieve release datum voor Europa/Benelux? En bevestiging dat deze NL subs zal hebben? Ben al hele tijd aan het uitkijken om deze te kopen, maar zou liever versie hebben met NL subs.

Ronald Stiebolt
03-09-2007, 11:08
Gisteren binnengekregen via een vriend in New York. $99,- Bij Fame. Zo'n 73 euro alhier. Voor zoiets moois best wel een koopje en ja: regiovrij!

Evil Hobbit
12-11-2007, 16:29
Binnenkort komt de UK versie uit en die is 5 discs!! Dus inclusief bonus dvd met de making of. Mjam!

bsmpower
12-11-2007, 16:32
Wanneer is binnenkort? Graag een datum als iemand dat weet?!

Evil Hobbit
12-11-2007, 16:37
Volgens amazon en play is hij al uit zelfs!

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3388938/Planet-Earth-Box-Set/Product.html?cur=258

http://www.amazon.co.uk/Planet-Earth-Complete-BBC-Blu-ray/dp/B000SKNIWE/ref=pd_bbs_sr_2?ie=UTF8&s=dvd&qid=1194885447&sr=8-2

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51sbgHXSjjL._SS500_.jpg

TJ Weissel
12-11-2007, 16:46
Heb deze Doos vandaag in mijn handen gehad dus ja, hij is uit (de UK versie dus) :D

Pieter Kleine
12-11-2007, 16:48
Ook op hd-dvd en dan dan iets goedkoper bij play.com

TJ Weissel
12-11-2007, 16:48
Op HD DVD is deze idd al bijna n jaar verkrijgbaar :)

Pieter Kleine
12-11-2007, 16:53
Dat is dan niet de UK versie, waar je het over hebt.

TJ Weissel
12-11-2007, 16:56
Dat is dan niet de UK versie, waar je het over hebt.

2 Entertain release... (naar mijn weet is dit BBC)

edit: na het bekijken van de hoes, blijk mijn uitgave de Canadese te zijn; gelukkig gewoon BBC en geen Discovery.

Pieter Kleine
12-11-2007, 17:06
Ik begrijp dat jouw versie dan 4 discs omvat en de UK-versie 5 discs.

Edwin V
13-11-2007, 06:50
Op HD DVD is deze idd al bijna n jaar verkrijgbaar :)
De Blu-ray ook hoor. ;) En bijna een jaar is wat overdreven. Iets meer dan een half jaar volgens mij.
De making of's zijn trouwens de moeite waard. Heb deze op DVD gezien (die box heb ik al wel een jaar).

Voor elke HD liefhebber is Planet Earth een must. Hiervoor is HD gemaakt. :)

Hellboy
13-11-2007, 10:01
DFW komt binnekort met een National Geograhic film ervan :) 17euro voor verkoopprijs :)Die neem ik wel mee, deze is me net iets te duur :)

Dai
14-11-2007, 17:11
Er komt blijkbaar een film uit van Planet Earth. Die kale man van X-men en Star trek (ben zijn naam kwijt) levert het commentaar. Draait 16 november in de Engeland.

Evil Hobbit
14-11-2007, 18:59
29-11 komt hij hier uit ;)

Edwin V
16-11-2007, 15:54
Bij de customer reviews op play.com staat dat de UK discs 1080i zijn gecodeerd. Nu maakt dat waarschijnlijk niet zo heel veel uit als de speler tenminste dit wel kan vertalen naar 1080/24p. Want als 't geen 24fps is kun je beter de US versie kopen.

TJ Weissel
16-11-2007, 15:57
Bij de customer reviews op play.com staat dat de UK discs 1080i zijn gecodeerd. Nu maakt dat waarschijnlijk niet zo heel veel uit als de speler tenminste dit wel kan vertalen naar 1080/24p. Want als 't geen 24fps is kun je beter de US versie kopen.

Dat maakt natuurlijk wel veel uit, zou schande zijn als het echt zo is... :nono:

Edwin V
16-11-2007, 16:03
Dat maakt natuurlijk wel veel uit, zou schande zijn als het echt zo is... :nono:
Het lijkt er wel op. Ook bij AVforums wordt 't gemeld.
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?p=5838121

Overigens wel de Amerikaanse BBC versie (met David Attenborough als verteller) kopen dan want de US versie daar is ook 1080i. (en sowieso is Attenborough een betere verteller hoewel ie wel oud wordt)

Edwin V
16-11-2007, 16:09
Dit commentaar op amazon.co.uk is overigens nog verontrustender:

3 of 3 people found the following review helpful:
http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/02/x-locale/common/customer-reviews/stars-1-0._V45451574_.gif Even 1 Star is too high, 14 Nov 2007
By Al "Al" (http://www.amazon.co.uk/gp/pdp/profile/A2BNP0SWPYI6MK/ref=cm_cr_dp_pdp) (Everywhere) - See all my reviews (http://www.amazon.co.uk/gp/cdp/member-reviews/A2BNP0SWPYI6MK/ref=cm_cr_dp_auth_rev?ie=UTF8&sort%5Fby=MostRecentReview)
I knew of the american HD-edition (the BBC one with David Attenborough not the Discovery Channel one, that one is even worse) for half a year. But I did not order it because I knew of the lack of the diaries (Extra Features) and the lack of the three episodes "The Future". So I was waiting in anticipation of it cause I knew one day there would be a HD-Edition of Planet Earth with all the extras and the extra episodes "The Future". Basically like the UK DVD-Edition that is available for a year now.
I was really glad to see that amazon.co.uk offered the complete edition like I hoped for. In the description of the HD-Edition (both Blu-Ray or HD-DVD) it still says

"it's worth watching the "Making of" shorts that accompany each episode, in order to see just what lengths they had to go to. The three extra episodes here--Planet Earth: The Future--provide a sobering finale, as Sir David practically pleads with viewers to cherish the animals that we share this planet with, before it's too late."

This is just misleading and totally wrong. Cause those features are not on the disc-set. This disc-set lacks the extras (diaries and "The Future") just like the american edition.
I am sending those discs back. Not even opened. Amazon.co.uk could have saved me a lot of hassle if there had listed the lack of features correctly.
Why am I so picky with the extras and the "Future" episodes?
Cause I won't accept that HD-Editions get less features and less special treatment although they are much more expensive than the SD-DVD editions! It's just wrong.
I hope that one day "Planet Earth" gets the royal treatment on HD like it
has gotten on SD-DVD. Then I will order it immediately again.

En ook commentaar van anderen wijst daarop! :o

De Amerikaanse kopen dus!!!

in de avforums HD DVD thread staat:

Disc 1: From Pole to Pole, Mountains, Fresh Water.
Disc 2: Caves, Deserts, Ice Worlds
Disc 3: Great Plains, Jungles, Shallow Seas
Disc 4: Seasonal Forests, Oceans Deep
Disc 5: Desert Lions, Snow Leopards (2 episodes from the BBC Natural World series - looks like upconverted SD to me).

Twee andere docu's (niet uit de Planet Earth serie) dus als extra's (SD)

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=649883&page=2
Nog niet helemaal duidelijk of 't nu wel of niet 1080/24p is of 1080i

vick86
16-11-2007, 17:42
Ik heb de UK versie net binnen en deze zijn 1080i maar daar is het waarschijnlijk ook in opgenomen (ziet er echt belachelijk mooi uit). De enige extra's zijn twee afleveringen van een andere serie ook die staan er in 1080i op (deze staan dus niet op de US versie). Aangezien de UK versie ook nog goedkoper is lijkt mij de keus voor diegene die hem nog niet hebben duidelijk al blijft het jammer dat de extra's van de dvd niet zijn overgenomen.

Evil Hobbit
17-11-2007, 23:13
Wat een naaistreek van die extras. De serie is idd in 1080i (hdtv) opgenomen.

Edwin V
19-11-2007, 08:13
De serie is idd in 1080i (hdtv) opgenomen.
Hier staat wat anders.
http://movies.yahoo.com/mv/dvd/reviews/df/20070520/117966600000.html

Ik zie ook judder als ik de serie afspeel op de X-Box (1080i/60). Dat kan echter ook komen doordat de serie 1080i/25 is opgenomen. Er is niet erg veel duidelijkheid over.

Hier praat men over een mix, wat ook wel aannemelijk klinkt:
http://www.tvtechnology.com/pages/s.0082/t.1997.html

Royz
22-11-2007, 12:28
Ik heb de UK versie net binnen en deze zijn 1080i maar daar is het waarschijnlijk ook in opgenomen (ziet er echt belachelijk mooi uit). De enige extra's zijn twee afleveringen van een andere serie ook die staan er in 1080i op (deze staan dus niet op de US versie). Aangezien de UK versie ook nog goedkoper is lijkt mij de keus voor diegene die hem nog niet hebben duidelijk al blijft het jammer dat de extra's van de dvd niet zijn overgenomen.
Je hebt het dan over deze versie: http://www.rodisc.nl/gsp.dll?sid=103&pid=9&p_artikelid=89028&keysetid=50861791&p_productgroepid=2&p_artikelsoort=HDDV&p_genreid=0

toch?
Dat is de UK import met 5 discs en uitgebreider dan de US versie? Iemand die dit kan bevestigen?s

vick86
22-11-2007, 12:50
Je hebt het dan over deze versie: http://www.rodisc.nl/gsp.dll?sid=103&pid=9&p_artikelid=89028&keysetid=50861791&p_productgroepid=2&p_artikelsoort=HDDV&p_genreid=0

toch?
Dat is de UK import met 5 discs en uitgebreider dan de US versie? Iemand die dit kan bevestigen?s

Over die versie heb ik het inderdaad.

TJ Weissel
22-11-2007, 13:40
Deze serie is wel gewoon in 1080p geschoten (volgens mij filmen ze niet op interlaced).

vick86
22-11-2007, 16:13
Deze serie is wel gewoon in 1080p geschoten (volgens mij filmen ze niet op interlaced).

Zullen we er maar over ophouden voor we weer in die hele 1080p en 1080i discussie terecht komen. Feit is dat het er gewoon geweldig uitziet er daar gaat het uiteindelijk om.

Edwin V
22-11-2007, 16:17
Zullen we er maar over ophouden voor we weer in die hele 1080p en 1080i discussie terecht komen. Feit is dat het er gewoon geweldig uitziet er daar gaat het uiteindelijk om.
i of p zal me worst wezen maar ik wil wel van judder af, dus als iets 24fps is opgenomen wil ik 't ook zo kunnen zien. Bestaat er zoiets als 1080/24i?

vick86
22-11-2007, 19:33
Interlaced = halve beeldlijnen. Als je dus 24 halve frames hebt heb je eigenlijk maar 12 volle frames. Interlaced is daarom altijd 50 of 60 fields.

Evil Hobbit
22-11-2007, 20:41
Niet alle judder komt van framerate conversies. Heel veel trillingen in bewegingen zitten gewoon in de opname. Bij video beelden (hd progressief of interlaced) treed dit vrijwel altijd op bij lijnen of details die uit hele fijne pixels bestaan en bij film treed dit op wanneer een beweging opgenomen wordt waarbij details zich over donkere achtergronden bewegen. Dit ziet er dan meestal uit als ghosting.

Edwin V
23-11-2007, 06:59
Gisteren de aflevering caves gekeken op de x-box via component 1080i. In grote delen in de grotten zie ik geen judder maar vlak voordat ze Lechuguilla in gaan en over het land vliegen zie ik 't wel. Als ik m'n plasma dan op PureCinema zet (maakt van 3:2 pulldown kunstmatig 3:3) loopt 't wel vloeiend. Toch is die stand niet de oplossing want hij doet 't niet overal even goed en soms zijn er daardoor juist ergere schokjes.

@vick68. Dan bedoel ik eigenlijk 1080/48i maar dat zal dan wel niet bestaan omdat alleen film eigenlijk 24fps is en film kan niet interlaced zijn.

Maar goed, aangezien ik dus niet altijd schokjes zie kan het ook deels 1080i en deels 1080p zijn. Het lijkt me bij opnames vanuit de lucht vaak 1080p en vanaf de grond 1080i maar ook weer niet altijd.
Voor de stukken waar een 35mm film is gebruikt is 't dus wel 1080/24p.

Evil Hobbit
23-11-2007, 23:06
Nog leuker, een digitaal ingescanned 35MM beeld is 2K of 4K op 24FPS.
De resulterende digital intermediate wordt dan gemixed in een hd edit. Die zal ongetwijfeld op een 24P master gemaakt worden in 1920x1080. Hier worden dan eventuele 1080/50i beelden mee gecombineerd. Vervolgens wordt de Avid direct geexporteerd naar diverse HD masters voor tv (1080i/50) en bluray/hddvd (1080p/24) en dvd (PAL/NTSC 25/30i). Er moet ook nog een 2K master gemaakt zijn voor de 35MM prints die binnenkort als Earth in de bios gaat draaien. :D Wat een project :D

peter555
24-11-2007, 07:18
Vorige week de HD-DVD ontvangen uit de USA. Bij Amazon besteld voor 72 dollar incl verzendkosten.

De douane heeft 'm met rust gelaten dus voor iets meer dan 50 Euro een fabelachtige documentaire!

Devils son
24-11-2007, 19:05
Maar goed, aangezien ik dus niet altijd schokjes zie kan het ook deels 1080i en deels 1080p zijn. Het lijkt me bij opnames vanuit de lucht vaak 1080p en vanaf de grond 1080i maar ook weer niet altijd.
Voor de stukken waar een 35mm film is gebruikt is 't dus wel 1080/24p.

In hoeverre er sprake is van conversie van het materiaal door de PS3 weet ik niet, maar als ik via het menu van de Beamer check is het materiaal volledig 1080/24p. Op de doos staat 1080i, dus het zal best conversie zijn...

Maar ik zie in het geheel geen schokken, alles is vloeiend (maar niet als ik op de LCD kijk, die dan ook geen 24fps aan kan).

Overigens is de bitrate nauwelijks lager dan de bitrate van films die met 1080/24p op de schijf zijn gemikt.

De discussie lijkt mij dan ook meer academisch.

lapino
25-11-2007, 11:58
Is er nu al iets bekend over een versie met nederlandse ondertitels? Hebben de US of UK versie engelse subs?

vick86
25-11-2007, 12:03
Is er nu al iets bekend over een versie met nederlandse ondertitels? Hebben de US of UK versie engelse subs?

Zowel de UK als de US versie hebben engelse subs.

Edwin V
25-11-2007, 16:34
En David Attenborough praat zo netjes verstaanbaar Engels dat je die Engelse ondertitels niet nodig hebt (kun je bovendien de gnoes beter zien lopen ;) )

Devils son
26-11-2007, 07:55
Hebben de US of UK versie engelse subs?

UK heeft Engelse ondertiteling.

Joslyn
21-12-2007, 08:31
Ik ben een beetje laat met het ontdekken van deze serie, ik leerde het pas kennen met de relase van de Earth film. Nu ben ik de UK SD-DVD set op Play.com tegengekomen voor € 28.- wat een bere prijs is. Alleen omdat het een HD opgenomen serie en ik lees ook dat iedereen de HD-DVD/Bluray vanwege het fantastische beeld en geluid aanraad boven de SD-DVD. Ik heb op dit moment nog geen Plasma tv en blu ray speler, dat komt later pas (moet eerst verhuizen ivm ruimte). Dus kies ik nu de SD-DVD of koop ik de Blu-ray?
Ik begrijp van de meeste hier dat, alhoewel de Blu-ray en goed uitziet, deze serie niet compleet is. De SD-DVD is dus completer en veel goedkoper. OF hangt het er echt vanaf welke (US, Canadees, UK) versie je van de Blu-ray koopt?
En staat 'Earth' op de boxset? Of anders gevraagd is de film 'Earth' fragmenten uit de serie of is het allemaal apart geschoten?

Edwin V
21-12-2007, 09:01
Wat ik van de trailer van Earth heb gezien zijn allemaal opnames uit de serie. De DVD serie heeft een paar docu's erbij, weet niet of deze in HD zijn geschoten of niet en/of er ook delen van deze docu's in de film Earth zitten.
Ik heb zowel de DVD (sinds november 2006) als de HD-DVD (sinds mei 2007) van deze serie. Het is jammer dat de making off's en de extra docu's niet op de HD versies staan maar het belangrijkste (en mooiste) staat wel op HD. Ik zou wachten tot je een Blu-ray speler koopt, want de voordelen van HD wegen zwaarder dan de nadelen van het ontbreken van de stukjes vind ik. Aan de andere kant, als het lang gaat duren kun je misschien allebei kopen.

Herman ter Lingen
21-12-2007, 09:22
Ik ben een beetje laat met het ontdekken van deze serie, ik leerde het pas kennen met de relase van de Earth film. Nu ben ik de UK SD-DVD set op Play.com tegengekomen voor € 28.- wat een bere prijs is. Alleen omdat het een HD opgenomen serie en ik lees ook dat iedereen de HD-DVD/Bluray vanwege het fantastische beeld en geluid aanraad boven de SD-DVD. Ik heb op dit moment nog geen Plasma tv en blu ray speler, dat komt later pas (moet eerst verhuizen ivm ruimte). Dus kies ik nu de SD-DVD of koop ik de Blu-ray?
Ik begrijp van de meeste hier dat, alhoewel de Blu-ray en goed uitziet, deze serie niet compleet is. De SD-DVD is dus completer en veel goedkoper. OF hangt het er echt vanaf welke (US, Canadees, UK) versie je van de Blu-ray koopt?
En staat 'Earth' op de boxset? Of anders gevraagd is de film 'Earth' fragmenten uit de serie of is het allemaal apart geschoten?


De prijs van 28,00 e. met 660 minuten speelduur ( 2,50 per uur) is een echt koopje.
De kwaliteit is ook nog eens uitstekend. Dus 'bereprijs' is een beetje onzin.

Marco v V
21-12-2007, 09:56
Beste Herman............

Wij (en dan schaar ik mij voor het gemaak ook nog even onder de "jeugd") bedoelen met een bereprijs dat dit dus rete-goedkoop is, dus de bereprijs is wel degelijk een juiste aanduiding voor zo'n "koopje" :)

Herman ter Lingen
21-12-2007, 17:34
Beste Herman............

Wij (en dan schaar ik mij voor het gemaak ook nog even onder de "jeugd") bedoelen met een bereprijs dat dit dus rete-goedkoop is, dus de bereprijs is wel degelijk een juiste aanduiding voor zo'n "koopje" :)

Dan heeft deze jongere oudere weer wat jargon geleerd en waren we het gewoon eens.:grin:

Edwin V
21-12-2007, 18:52
De jeugd blijft wel de spelling van de oudjes houden want tegenwoordig is 't berenprijs (en retengoedkoop) ;)
Of 't moet de sms-jeugd zijn die elke letter typen één teveel vindt.

Joslyn
04-01-2008, 10:38
Yes Ik heb gisteren de box ook binnen gekregen. Alleen die box zelf is al schitterend, laat staan de mooie dvdtjes. Ik heb een vraag, en aangezien er meer over gepraat wordt dan in de Regio 2 topic, stel ik hem hier. Ik heb deze besteld: http://www.play.com/DVD/DVD/4-/923038/Planet-Earth-Box-Set/Product.html de normale SD-DVD. Daar staat dat er ook Planet Earth Diaries, stukjes making off, op zou moeten staan. Ik kan het nergens vinden. Kijk ik scheef of zit het ergens verstopt? Edwin V? De extra docu's is als ik het goed heb begrepen de Future afleveringen en daarvan staan er 3 op disc 5.

Joslyn
04-01-2008, 11:57
Ah laat maar, gevonden. Ik heb net aflevering Mountains gekeken en direct daarna kwam zo'n diary.
Jeetje mina wat een schitterende aflevering. Die jagende sneeuwluipaard is waarschijnlijk het meest spektaculaire natuurfilmpje wat ik ooit heb gezien.
Zodra ik HD/Blu-Ray apparatuur in huis heb komt ook deze serie op Blu-Ray in mijn kast te staan.

Edwin V
04-01-2008, 17:17
De diaries komen inderdaad na elke aflevering en duren zo'n 10 minuten. De 5e disc met de 3 afleveringen Saving Species, Into the Wilderness en Living Together ontbreken bij de HD uitgave, maar dat zijn meer een soort docu's over de gevolgen van de opwarming van de aarde.
Ik heb de DVD gisteren weer eens opgezet, flink verschil met HD detail, zo zijn de olifanten in Namibië bij het uitzoomen op de DVD nog slechts grijze vlekjes terwijl op de HD DVD je een slurf bijna nog kan zien.
Wat me opviel is dat de DVD sneller loopt (4% PAL speedup?) terwijl de muziek wel op dezelfde toonhoogte is.
Als 't 4% PAL speedup is betekent 't dat dat deel op 24fps is gefilmd of zou men ook een speeddown doen om 1080p/60Hz te krijgen???
De X-Box kan geen 24p uitsturen, m'n TV accepteert overigens alleen 1080i via component blijkbaar. Wat me opviel tijdens het kijken van de gehele serie op HD DVD is dat sommige stukjes judder hadden maar andere stukjes weer niet. Als ik zou moeten zeggen hoe dat mogelijk is lijkt me dat 't een op 24fps is gefilms en het andere een 60Hz opname is. Tenzij de X-Box ook 50Hz uitstuurt, dan zou 't ook 1080/50 geweest kunnen zijn. In ieder geval lijkt het bronmateriaal verschillend te zijn opgenomen.

Richard B.
08-01-2008, 20:49
Kan iemand me vertellen wat precies de situatie is met de UK-editie van de HD DVD-versie van Planet Earth? Wat ik ervan begrijp is dat er extra's ontbreken, maar is ie qua afleveringen nou wel of niet compleet? En klopt het ook dat de resolutie 1080i is?

Edwin V
08-01-2008, 21:10
Ik heb de UK versie zelf niet maar wat ik her en der van bezitters heb gelezen is het volgende:
- 1080i resolutie (de serie is opgenomen met verschillende camera's en film, een klein deel is sowieso geen full HD, staat ook vermeld op de US versie)
- Alle 11 afleveringen van de serie staan op 4 discs (net als bij de US versie).
- de 5e disc bevat: Desert Lions, Snow Leopards (2 episodes from the BBC Natural World series)

De 3 extra afleveringen die op de 5e DVD staan zijn geen normale afleveringen maar meer een verzameling van beelden met de discussie van wat 't effect van de opwarming van de aarde heeft op de planeet en het leven erop. Deze staan niet op de HD versies.
http://en.wikipedia.org/wiki/Planet_Earth_(TV_series)#1._.22Saving_Species.22
De Planet Earth Diaries die volgen na elke DVD aflevering (en TV uitzending) staan tot dusver op geen enkele HD DVD en Blu-ray versies (niet de US noch de UK).

Richard B.
08-01-2008, 21:13
Ik heb de UK versie zelf niet maar wat ik her en der van bezitters heb gelezen is het volgende:
- 1080i resolutie (de serie is opgenomen met verschillende camera's en film, een klein deel is sowieso geen full HD, staat ook vermeld op de US versie)
- Alle 11 afleveringen van de serie staan op 4 discs (net als bij de US versie).
- de 5e disc bevat: Desert Lions, Snow Leopards (2 episodes from the BBC Natural World series)

De 3 extra afleveringen die op de 5e DVD staan zijn geen normale afleveringen maar meer een verzameling van beelden met de discussie van wat 't effect van de opwarming van de aarde heeft op de planeet en het leven erop. Deze staan niet op de HD versies.
http://en.wikipedia.org/wiki/Planet_Earth_(TV_series)#1._.22Saving_Species.22
De Planet Earth Diaries die volgen na elke DVD aflevering (en TV uitzending) staan tot dusver op geen enkele HD DVD en Blu-ray versies (niet de US noch de UK).
Ok, da's glashelder. Bedankt voor het antwoord. (y)

Edwin V
08-01-2008, 21:15
Ok, da's glashelder. Bedankt voor het antwoord. (y)
Nou geen getreuzel en een versie aanschaffen, want de serie is gewoon prachtig op HD :)

Richard B.
08-01-2008, 21:22
Nou geen getreuzel en een versie aanschaffen, want de serie is gewoon prachtig op HD :)

Ja baas. De bestelling is inmiddels geplaatst. :bier:

Edwin V
08-01-2008, 21:27
Ja baas. De bestelling is inmiddels geplaatst. :bier:
:bier:

AntS
08-01-2008, 23:03
:bier:
Mooi He(6)(6)(6)(6)(6)

Richard B.
15-01-2008, 08:18
Na disc 1 van de set gezien te hebben kan ik wel zeggen dat dit een must-have voor elke HD-fan is. Het is de perfecte demo van waarom HD zoveel beter is als SD. (y)

De serie zit trouwens wonderlijk goed in elkaar. Het is duidelijk geen "standaard" natuurdocumentaire, maar echt een serie die gemaakt is je te fascineren. D'r zitten bergen boeiende scenes in die zich erg goed lenen voor "herkijk". Eigenlijk doet het me wel een beetje denken aan de manier waarop Imax-films in elkaar zitten, maar dit is nog wat beter zelfs. Wat me trouwens ook opviel was de fantastische soundtrack: die is misschien wel de beste die ik ooit gehoord heb bij een documentaire en een van de betere die ik sowieso ooit gehoord heb. Ik zit er over te denken om die ook nog eens te bestellen als ik hem voor een interessante prijs tegen kom.

Edwin V
15-01-2008, 08:57
Wat me trouwens ook opviel was de fantastische soundtrack: die is misschien wel de beste die ik ooit gehoord heb bij een documentaire en een van de betere die ik sowieso ooit gehoord heb.
Helemaal mooi vind ik de muziek bij de olifanten en leeuwen in Namibie, in de aflevering Deserts.

Herkijken leent 't zeker voor. Ik heb elke aflevering nu zo'n 8 keer gezien. Het blijft mooi.

Richard B.
15-01-2008, 10:10
Het enige nadeel van deze serie is dat ik nooit meer een natuurdocumentaire kan zien en niet teleurgesteld kan zijn. :oops:

Wat trouwens toch wel jammer is is dat deze serie 1080i als native resolutie heeft. Ze hadden volgens mij toch beter 720p (de andere veelgebruikte interim HDTV-resolutie) of misschien of misschien maar meteen voor 1080p kunnen kiezen (alhoewel dat destijds waarschijnlijk problematisch was). De indruk die ik heb (en ik ben geen expert) is dat een downconvert van 1080i naar 720p meer een interlaced dan een progressive weergave lijkt te op te leveren. Veel van de problemen die je bij een interlaced weergave hebt kom ik in ieder geval ook nog steeds (albeit in mindere mate) tegen bij 720p.

rogue
15-01-2008, 15:30
Toch nog een kleine verwarring bij mij....klopt het nou dat (voor een groot deel) de r1 1080p resolutie heeft, en de r2 (wederom voor een groot deel) 1080i resolutie heeft?

Voor de r1 maak ik dat op uit de reviews van DVDtalk (http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=28555) en bij amazon (http://www.amazon.com/Planet-Earth-Complete-BBC-Blu-ray/dp/B000MRAAJM/ref=pd_bbs_sr_3?ie=UTF8&s=dvd&qid=1200410370&sr=8-3).

En nog aanvullend: is dit (http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=788590) dan de goede (Attenborough) versie?

Richard B.
15-01-2008, 15:49
Toch nog een kleine verwarring bij mij....klopt het nou dat (voor een groot deel) de r1 1080p resolutie heeft, en de r2 (wederom voor een groot deel) 1080i resolutie heeft?
Ik heb het idee dat er enkel een 1080i versie bestaat.

rogue
15-01-2008, 15:51
Misschien dat de Blu-ray afwijkt van de HD-DVD (lijkt me sterk)?

Richard B.
15-01-2008, 15:53
Misschien dat de Blu-ray afwijkt van de HD-DVD (lijkt me sterk)?
Ik las ergens op Amazon een klacht van een Blu-ray-bezitter dat die versie ook 1080i was. Volgens mij zijn beide versies dus identiek.

rogue
15-01-2008, 15:58
Maar de reviewers van bijvoorbeeld DVDtalk zijn meestal wel accuraat, vandaar mijn twijfel. Is er iemand die de versie heeft die ik eerder gelinkt hebt?

Richard B.
15-01-2008, 18:36
Ok, wat ik er nu van begrijp is dat er van de HD DVD in de VS in ieder geval 1080i en 1080p-versies bestaan. Op High Def Digest worden er van die versies in ieder geval twee verschillende recensies vermeld: zie hier (http://hddvd.highdefdigest.com/984/planetearth_us.html) voor de 1080i-versie en hier (http://hddvd.highdefdigest.com/669/planetearth.html) voor de 1080p-versie.

Ik snap nog steeds niet helemaal waarom er twee versies zijn, en waarom de UK-editie bijvoorbeeld ook 1080i is als er kennelijk een 1080p-versie beschikbaar was.

edit: is de UK-versie eigenlijk wel 1080i?

rogue
15-01-2008, 19:41
Ja, dat klopt, voor de US heb je ook 2 versies voor Blu-ray. "Planet Earth: the complete BBC series" is dan degene die ik zoek, alleen bestel ik liever die in Engeland qua levertijd (prijzen schelen niet veel).
Vandaar de vraag of de Engelse versie van "Planet Earth: the complete BBC series" dan qua resolutie gelijk is aan de "Planet Earth: the complete BBC series" uit de VS.

Op diverse reviews van klanten (o.a. bij Play (http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3388938/Planet-Earth-Box-Set/Product.html)) blijkt dat deze 1080i is, maar diverse mensen hier hebben 1 van de 2 gekocht, hopelijk kunnen die uitkomst bieden.....

Richard B.
15-01-2008, 19:43
Ik heb nu de indruk dat de Amerikaanse en de Engelse BBC-versie toch verschillende resoluties hebben.Want op de verpakking van de Engelse versie (die ik heb) staat toch echt 1080i.

Wel vaag dat het zo is.

Pieter Kleine
15-01-2008, 20:36
De US BBC video versie is de goede versie volgens http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=11563 en heeft zowel hd-dvd als blu-ray versie 1080p codering, aldus de site.

De discovery versie heeft een 1080i codering.

Richard B.
15-01-2008, 20:45
Hmm.. dan heb ik met de BBC UK-editie niet de optimale versie. Jammer.

rogue
15-01-2008, 21:01
De US BBC video versie is de goede versie volgens http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=11563 en heeft zowel hd-dvd als blu-ray versie 1080p codering, aldus de site.

De discovery versie heeft een 1080i codering.
Bedankt Rhonados, dan kan pacific mijn 2e order van de dag krijgen ;)!
Richard, ook bedankt voor je reacties!

Richard B.
15-01-2008, 21:46
Ok, en nou wordt het toch weer verwarrend (of eigenlijk juist niet). Op de productpagina van amazon.co.uk lees ik opeens deze reactie bij een klacht dat de transfer 1080i zou zijn:



I take it you just sent it back and asked for a credit as opposed to calling and asking for a returns number as they would have been laughing too much to issue the number as the UK version is 1080p. The only bit that is 1080i is the bonus disk!!

Dit klinkt logisch, aangezien die bonuscontent een andere oorsprong heeft. En de Amerikaanse 1080i versie heeft een AVC-transfer terwijl de UK BBC-versie een VC-1 transfer heeft: net als de Amerikaanse (1080p) BBC-versie. Dat maakt het aannemelijk dat de transfer gewoon identiek is aangezien ze van dezelfde leverancier komen en ook dezelfde audiotrack hebben.

Ik vond het al zo lastig om te onderscheiden wat voor transfer het is, maar ik denk dat ik toch de optimale versie heb. (y)

edit: ik zie nu opeens meerdere opmerkingen op de productpagina dat het inderdaad om een 1080p24 transfer gaat. Zie http://www.amazon.co.uk/Planet-Earth-Complete-BBC-DVD/dp/B000SKLI2G

Edwin V
16-01-2008, 07:06
Kun je niet op de TV zien of het 1080i of 1080p is?

Overigens zijn de opnamen wisselend gemaakt dan weer film, dan weer camera's met 1080p/i of 720p. En dan weet ik ook niet of alles wel in 24fps is geschoten.
Als ik de US HD DVD op m'n x-box bekijk (via component accepteert de TV tot 1080i) dan zie ik bijvoorbeeld eigenlijk geen verschil tussen deze 1080i of 1080p met films op m'n blu ray speler. Wel zie ik judder, maar ook niet altijd. Het lijkt erop dat de ene keer het 24fps is en een andere keer 30 of 25?
Deze week krijg ik m'n Toshiba XE1 en dan kan ik de serie in 1080/24p gaan bekijken en vergelijken.
Maar tot dusver zie ik op mijn TV geen verschil in 1080i en 1080p. Het verschil, de judder, komt door de fps.

Richard B.
16-01-2008, 07:31
Kun je niet op de TV zien of het 1080i of 1080p is?

Ik kan alleen zien welke resolutie door m'n speler wordt geoutput, maar niet wat de native resolutie van de transfer zelf is. In sommige shots zie ik een klein beetje trilling (is dat judder?), dus ik dacht tot nu toe dat het een interlaced beeld was, maar wat ik ervan begrijp is dat een 1080p24 beeld voor vergelijkbare problemen kan zorgen.

rogue
16-01-2008, 08:49
Ok, en nou wordt het toch weer verwarrend (of eigenlijk juist niet). Op de productpagina van amazon.co.uk lees ik opeens deze reactie bij een klacht dat de transfer 1080i zou zijn:


Dit klinkt logisch, aangezien die bonuscontent een andere oorsprong heeft. En de Amerikaanse 1080i versie heeft een AVC-transfer terwijl de UK BBC-versie een VC-1 transfer heeft: net als de Amerikaanse (1080p) BBC-versie. Dat maakt het aannemelijk dat de transfer gewoon identiek is aangezien ze van dezelfde leverancier komen en ook dezelfde audiotrack hebben.

Ik vond het al zo lastig om te onderscheiden wat voor transfer het is, maar ik denk dat ik toch de optimale versie heb. (y)

edit: ik zie nu opeens meerdere opmerkingen op de productpagina dat het inderdaad om een 1080p24 transfer gaat. Zie http://www.amazon.co.uk/Planet-Earth-Complete-BBC-DVD/dp/B000SKLI2G
Toch lees ik bij dezelfde link een review met het volgend commentaar:
" Having waited months for the UK release, I was very disapointed to find that this UK release is only 1080i and not 1080P.

The previously released USA Blu Ray and HD DVD releases are full 1080P. I have since sent mine back to Amazon for refund, and have bought the US version. "

Zie je nou waarom ik zo verward was :wink:?

Affijn, ik heb 'm nu bij pacific besteld voor een hele mooie prijs, en ik heb het idee dat als ik 'm zometeen op heb staan, het mij niets meer uitmaakt of het 1080p of 1080i is, omdat (afgaande op de ervaringen van mensen) ik met open mond zit te kijken :bier:.

Richard B.
16-01-2008, 09:31
Toch lees ik bij dezelfde link een review met het volgend commentaar:
" Having waited months for the UK release, I was very disapointed to find that this UK release is only 1080i and not 1080P.

The previously released USA Blu Ray and HD DVD releases are full 1080P. I have since sent mine back to Amazon for refund, and have bought the US version. "

Zie je nou waarom ik zo verward was :wink:?
Onder de door jouw gequote reactie staat een "comment", en als je daar op klikt dan kom je bij de reactie die ik eerder quote.

Ik werd door de reactie en door wat er op de verpakking staat ook op het verkeerde been gezet. :)

Edwin V
16-01-2008, 12:12
Ik kan alleen zien welke resolutie door m'n speler wordt geoutput, maar niet wat de native resolutie van de transfer zelf is. In sommige shots zie ik een klein beetje trilling (is dat judder?), dus ik dacht tot nu toe dat het een interlaced beeld was, maar wat ik ervan begrijp is dat een 1080p24 beeld voor vergelijkbare problemen kan zorgen.
De judder die ik bedoel is licht schokkend beeld bij langzame camerabewegingen. De frames volgen elkaar dan niet vloeiend op, net alsof er een frame tussenuit is gevallen. Als er individuele lijntjes wiebelen dan kan dit door interlacing komen. Overigens kunnen lijntjes bij 1080p nog steeds wiebelen maar dan zijn het lijntjes die dunner zijn dan de resolutie (of meerdere lijntjes die dicht tegen elkaar aan liggen) dan zie je ze 1 lijn verspingen. Dit effect is dan overigens maar heel gering.

Bij Planet Earth viel me op dat de judder niet altijd aanwezig was. Bijvoorbeeld wel tijdens de aflering Caves als men over het landschap vliegt vlak voordat men afdaalt in de Lechugilla grotten. Bij andere stukken (die vergelijkbaar bewegen) zie ik 't niet.

Richard B.
16-01-2008, 15:17
De judder die ik bedoel is licht schokkend beeld bij langzame camerabewegingen. De frames volgen elkaar dan niet vloeiend op, net alsof er een frame tussenuit is gevallen. Als er individuele lijntjes wiebelen dan kan dit door interlacing komen. Overigens kunnen lijntjes bij 1080p nog steeds wiebelen maar dan zijn het lijntjes die dunner zijn dan de resolutie (of meerdere lijntjes die dicht tegen elkaar aan liggen) dan zie je ze 1 lijn verspingen. Dit effect is dan overigens maar heel gering.

Bij Planet Earth viel me op dat de judder niet altijd aanwezig was. Bijvoorbeeld wel tijdens de aflering Caves als men over het landschap vliegt vlak voordat men afdaalt in de Lechugilla grotten. Bij andere stukken (die vergelijkbaar bewegen) zie ik 't niet.

Het gedrag dat je beschrijft is denk ik hetzelfde als wat ik heb. Het "schokken" is inderdaad alleen te zien bij langzame camerabewegingen en vooral bij fly-overs over landschappen. Als ik het heb dan is het ook niet het complete beeld dat schokt, maar enkel de secties van het beeld waar een soort patroon te zien is (bijv. een rotsmotief of bosranden). Bij het voorbeeld van caves had ik het idd ook, maar het treed lang niet in elk vergelijkbaar shot op.

Pieter Kleine
16-01-2008, 15:40
Vernoedelijk hebben jullie geen tv die 24p ondersteunt. Wat jullie beschrijven is hiervoor kenmerkend.

Edwin V
16-01-2008, 15:56
Vernoedelijk hebben jullie geen tv die 24p ondersteunt. Wat jullie beschrijven is hiervoor kenmerkend.
Ik heb een x-box die het niet ondersteunt. Kan goed het verschil zien met mijn blu-ray speler (wel ander films maar het effect blijft gelijk) en zeer binnenkort ook met de Toshiba XE1.

Edwin V
19-01-2008, 13:15
Ik heb de Blu-ray UK uitgave toch ook maar gekocht.:oops: De twee extra docs wil ik ook wel zien en nu kan ik ook mooi mijn Toshiba XE1 HD DVD speler en m'n Pioneer LX70A blu ray speler met elkaar vergelijken. De Pioneer geeft aan dat de bron van de afleveringen inderdaad 1080/24p is, dus exact gelijk aan de US uitgave (met Attenborough). Alleen de extra docs zullen wel 1080i zijn dan.

Iedereen kan dus gerust de UK uitgave kopen.:bier:

Kan nu aan vrienden en familie laten zien wat het verschil van Planet Earth op DVD, HD DVD en Blu-ray is.
Tja zonder format war had ik geld bespaard maar zonder Balkenende en Bos had ik meer geld bespaard.

Lex v/d Moolen
19-01-2008, 15:34
Iedereen kan dus gerust de UK uitgave kopen.:bier: Toevallig vandaag binnengekregen 8) Tegelijkertijd met mn PS3 van de Sony actie:-D
Alleen zit er helaas geen HDMI kabel bij, dus ik moet nog even langs de MM.

Edwin V
19-01-2008, 16:13
Toevallig vandaag binnengekregen 8) Tegelijkertijd met mn PS3 van de Sony actie:-D
Alleen zit er helaas geen HDMI kabel bij, dus ik moet nog even langs de MM.
Veel plezier :bier: Heb vandaag ook een nieuwe HDMI kabel gekocht voor mijn XE1, eentje van 124 euro. Ik heb nu helemaal geen ruis meer in 't beeld als ik 't stil zet. Met de vorige kabel nog wel een beetje. Kan best psychisch zijn want digitaal is digitaal toch? Maar 't is genieten Planet Earth...8) . Elke HD liefhebber die z'n hobby serieus neemt moet echt deze serie in huis hebben, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Natuurlijk heeft de opname zo af en toe z'n beperkingen en is full HD ook 'maar' beperkt (bij zeer gedetailleerde beelden wil nog wel eens een heel klein beetje resolutie-gewiebel
zichtbaar zijn dat je met een 4k signaal nog minder hebt), maar dan ben ik echt aan het muggenziften op 3km afstand. ;)

Marcel den Haan
19-01-2008, 17:34
De DVD die hier in de winkel ligt, Amazing Planet, is dat onderdeel van Planet Earth? Dus met andere woorden, zijn de docu's op Amazing Planet ook te vinden op Planet Earth?

Roi
19-01-2008, 19:10
De DVD die hier in de winkel ligt, Amazing Planet, is dat onderdeel van Planet Earth? Dus met andere woorden, zijn de docu's op Amazing Planet ook te vinden op Planet Earth?

Amazing Planet is van National Geographic en Planet Earth van Discovery als ik me niet vergis.

Richard B.
19-01-2008, 19:29
Amazing Planet is van National Geographic en Planet Earth van Discovery als ik me niet vergis.

Planet Earth is van de BBC maar het word o.a. door Discovery Channel uitgezonden.

Edwin V
19-01-2008, 20:39
De DVD die hier in de winkel ligt, Amazing Planet, is dat onderdeel van Planet Earth? Dus met andere woorden, zijn de docu's op Amazing Planet ook te vinden op Planet Earth?
Nee. Het verbaast me overigens wel dat er nog steeds geen Nederlandse release is van Planet Earth. Blue Planet heeft ook wel een tijdje geduurd maar Planet Earth staat toch wat meer in de picture, nu helemaal met de bioscoop compilatie. De Engelse DVD release is er al vanaf november 2006. De serie is door de BBC uitgezonden begin 2006 en in september als ik 't goed heb.

STaf
19-01-2008, 22:37
Amazing Planet NIET kopen!!!! Is eigenlijk meer een echte leer-docu, goed om eens te bekijken, maar das ook al... NIET te vergelijken met Planet Earth!!!

Edwin V
20-01-2008, 09:41
De documentaires Desert Lions en Snow Leopards op de UK uitgave zijn interessant maar halen niet het hoge niveau van Planet Earth zoals ze gefilmd zijn. Ze zien er op zich in 1080i/60 goed uit. Hoe ze zijn opgenomen is nog maar de vraag. In Desert Lions is het detail vaak minder door trillingen in de warme lucht en is geen judder te zien omdat er ook niet zoveel camera pans in zitten. In Snow Leopards is wel judder te zien en ook nog extra onscherpte bij beweging, meer als bij de Planet Earth afleveringen. Dit komt wellicht doordat 't in 720p is opgenomen (op de camera's die men gebruikt staat High Definition 720). Of dat bij Desert Lions ook zo is valt moeilijk te zeggen. In ieder geval is het verschil tussen 1080i en 1080p zo klein (als het tenminste niet met 24fps is opgenomen anders zie je bij 1080i judder) dan 't te verwaarlozen is t.o.v. andere film eigenschappen zoals judder, onscherp filmen en bewegingsonscherpte.

Planet Earth is ook niet volledig in 1080p/24 geschoten, er zijn ook 720p opnames en heel soms nog judder wat duidt op geen 24fps maar 25 of 30.

Roi
20-01-2008, 20:41
Amazing Planet NIET kopen!!!! Is eigenlijk meer een echte leer-docu, goed om eens te bekijken, maar das ook al... NIET te vergelijken met Planet Earth!!!

Bedankt voor de tip, zat er namelijk aan te denken die alvast te kopen nu ik nog wacht op Earth.

DVDProfilersFilmgek
10-02-2008, 17:00
De documentaires Desert Lions en Snow Leopards op de UK uitgave zijn interessant maar halen niet het hoge niveau van Planet Earth zoals ze gefilmd zijn. Ze zien er op zich in 1080i/60 goed uit. Hoe ze zijn opgenomen is nog maar de vraag. In Desert Lions is het detail vaak minder door trillingen in de warme lucht en is geen judder te zien omdat er ook niet zoveel camera pans in zitten. In Snow Leopards is wel judder te zien en ook nog extra onscherpte bij beweging, meer als bij de Planet Earth afleveringen. Dit komt wellicht doordat 't in 720p is opgenomen (op de camera's die men gebruikt staat High Definition 720). Of dat bij Desert Lions ook zo is valt moeilijk te zeggen. In ieder geval is het verschil tussen 1080i en 1080p zo klein (als het tenminste niet met 24fps is opgenomen anders zie je bij 1080i judder) dan 't te verwaarlozen is t.o.v. andere film eigenschappen zoals judder, onscherp filmen en bewegingsonscherpte.

Planet Earth is ook niet volledig in 1080p/24 geschoten, er zijn ook 720p opnames en heel soms nog judder wat duidt op geen 24fps maar 25 of 30.

Heb Planet Earth gisteren toch maar even opgehaald bij de MM Arena voor 60 euro, het is de UK versie in HD DVD met EAN 5-051561-000027

Ik was onder de indruk, sommige beelden zijn schitterend. Al helemaal als je het vergelijkt met de troep die DFW als 1080p op de markt bracht met hun eerste stappen op HD DVD gebied.

Hier en daar wat herhalingen van beelden, maar het verveelde nooit, heb nu 3 van de 5 DVD gezien.... binnenkort de andere 2, kan niet meer stuk:wink: Zo'n serie als deze is een echte aanrader in je collectie en nog eens leerzaam ook:-D

Met beelden als deze ga je je apparatuur pas echt waarderen.

Edwin V
11-02-2008, 07:49
Hier en daar wat herhalingen van beelden, maar het verveelde nooit, heb nu 3 van de 5 DVD gezien
De eerste aflevering van de BBC natuurdocumentaire series is vaak een soort samenvatting van de gehele serie.

Anton996
11-02-2008, 10:51
3 van de 5 DVD gezien.... binnenkort de andere

Eeuhm... Kan het dat ik maar 4 hd dvd's heb? Het is volgens mij toch de juiste versie.
In ieder geval wel heel tevreden van mijn aankoop.

Richard B.
11-02-2008, 12:30
Eeuhm... Kan het dat ik maar 4 hd dvd's heb? Het is volgens mij toch de juiste versie.
In ieder geval wel heel tevreden van mijn aankoop.

De 4-disc versie is dacht ik de Amerikaanse versie.

Edwin V
11-02-2008, 13:20
De 4-disc versie is dacht ik de Amerikaanse versie.
Goed gedacht. ;)

TJ Weissel
11-02-2008, 13:24
Goed gedacht. ;)

Ik heb hier 'n 4 disc, en dit is toch echt de UK BBC versie.

ach ja, de content blijft even mooi :bier:

Edwin V
11-02-2008, 14:42
Ik heb hier 'n 4 disc, en dit is toch echt de UK BBC versie.
Geimporteerd uit de USA zeker. ;)
Ik heb 't niet over de USA Discovery versie (met Sigourney Weaver) maar over de USA BBC versie van Warner met David Attenborough. Deze 4 discs zijn identiek aan de eerste 4 discs van de 5 disc UK release.

TJ Weissel
11-02-2008, 14:51
idd. blijkt de canadese uitgave te zijn:

http://dvd.scav.nl/images/26049b.jpg

Harley
13-02-2008, 20:54
Ik zag vandaag deze set op blu-ray bij de MM ehv staan alleen viel mij ook al op dat het 1080i was.
ik ben alleen vergeten te kijken welke uitvoering het was
iig 5 discs en ze vroegen er 75 euro voor....

Trat
13-02-2008, 21:11
Zit echt te twijfelen of ik deze wil kopen. Heb ze allemaal al een keer gezien maar ik vind €75 wel echt veel geld eigenlijk.

DVDProfilersFilmgek
13-02-2008, 21:33
Zit echt te twijfelen of ik deze wil kopen. Heb ze allemaal al een keer gezien maar ik vind €75 wel echt veel geld eigenlijk.

Neem je toch de HD DVD versie, die is maar €60,-- bij de MM Arena en hij doet echt niet onder voor de BD DVD versie :mrgreen:

Edwin V
14-02-2008, 07:00
Ik zag vandaag deze set op blu-ray bij de MM ehv staan alleen viel mij ook al op dat het 1080i was.
Alleen de 5e disc met Snow Leopards en Desert Lions (niet uit de Planet Earth serie)
is 1080i (overigens iig deels opgenomen met 720p camera's zoals te zien is in de docs).
De Planet Earth afleveringen zijn allemaal 1080/24p.

Edwin V
14-02-2008, 07:01
Neem je toch de HD DVD versie, die is maar €60,-- bij de MM Arena en hij doet echt niet onder voor de BD DVD versie :mrgreen:
;) De BD was dezelfde prijs bij de MM Cruquius, iig een maand ofzo geleden.

Trat
14-02-2008, 10:04
Neem je toch de HD DVD versie, die is maar €60,-- bij de MM Arena en hij doet echt niet onder voor de BD DVD versie :mrgreen:
Eh... ik heb geen HD-DVD speler en hoef die nou ook niet meer te kopen. Ik heb een PS3...:mrgreen:

Trat
14-02-2008, 10:05
;) De BD was dezelfde prijs bij de MM Cruquius, iig een maand ofzo geleden.
Damn, dat was misschien wel een goede prijs voor mij geweest. Import is hij niet veel goedkoper toch?

Edwin V
14-02-2008, 11:03
Damn, dat was misschien wel een goede prijs voor mij geweest. Import is hij niet veel goedkoper toch?
Nee, hij is nu zelfs bij play.com 61,99 eur.

Juvefan
14-02-2008, 23:41
Alleen de 5e disc met Snow Leopards en Desert Lions (niet uit de Planet Earth serie)
is 1080i (overigens iig deels opgenomen met 720p camera's zoals te zien is in de docs).
De Planet Earth afleveringen zijn allemaal 1080/24p.
`
Sorry nu ben ik wel erg verward. Ik zit te twijfelen of ik nu de US of de UK versie moet hebben. Ik hoorde eerst dat de UK versie in 1080i zou zijn. Toen wilde ik de US versie halen, maar na dit bovenstaande zit ik toch weer te twijfelen. Want zo'n 5e disc met extra content is altijd leuk. Om het beste in huis te halen wil ik toch wel graag de 1080p versie hebben, waarbij het puur om de Planet Earth documentaire gaat. Puur voor de zekerheid. Kan iemand mij de zekerheid geven over het Planet Earth gedeelte van de UK versie, dus de eerste 4 discs? Zijn die 1080i of 1080p?

DVDProfilersFilmgek
15-02-2008, 00:13
`
Sorry nu ben ik wel erg verward. Ik zit te twijfelen of ik nu de US of de UK versie moet hebben. Ik hoorde eerst dat de UK versie in 1080i zou zijn. Toen wilde ik de US versie halen, maar na dit bovenstaande zit ik toch weer te twijfelen. Want zo'n 5e disc met extra content is altijd leuk. Om het beste in huis te halen wil ik toch wel graag de 1080p versie hebben, waarbij het puur om de Planet Earth documentaire gaat. Puur voor de zekerheid. Kan iemand mij de zekerheid geven over het Planet Earth gedeelte van de UK versie, dus de eerste 4 discs? Zijn die 1080i of 1080p?


Heb de versie die ik al vermeld heb met het EAN(streepjescodenummer) erbij, is de UK release, er staat 1080i op de cover, van mijn speler krijg ik niet de ingaande informatie, de TV zegt dat het 1080p is.

Maar om heel eerlijk te zijn, het kan me eigenlijk niet zoveel schelen, want wat het meest telt is wat ik heb gezien...... en dat is dat ik niet 1 film of wat voor content ook in huis heb dat deze beelden in kwaliteit overtreft.... je bek valt af en toe wagenwijd open en sluit zich niet meer vanzelf... need I say more;)

De UK versie schijnt het beste te zijn, ik praat nu over de HD DVD versie, en welke bedoel je zelf ?, al zullen beiden niet voor elkaar onder doen....

De versie die je niet schijnt te moeten kopen is de Discovery versie, maar ook daar raak je van onder de indruk als je verder geen vergelijkingsmateriaal hebt.

Wacht maar even op een antwoord van Edwin, hij heeft ze bijna allemaal, de collector:wink:

Juvefan
15-02-2008, 00:56
Dat van die discovery versie wis ik al. Toch bedankt. Ik geloof ook niet dat de HD-DVD- en de Blu-ray versie onderdoen voor elkaar, aangezien ze redelijk identiek zijn. Ik zal wel geduldig wachten op Edwin, hoewel ik jouw antwoord wel goed genoeg vind hoor. ;)

Edwin... gij zijt geroepen. ;)

Edwin V
15-02-2008, 07:14
Dat van die discovery versie wis ik al. Toch bedankt. Ik geloof ook niet dat de HD-DVD- en de Blu-ray versie onderdoen voor elkaar, aangezien ze redelijk identiek zijn. Ik zal wel geduldig wachten op Edwin, hoewel ik jouw antwoord wel goed genoeg vind hoor. ;)

Edwin... gij zijt geroepen. ;)
De UK versie want die heeft een 5e disc met extra materiaal (1080i). De andere 4 discs met alle afleveringen zijn gelijk aan die van de Amerikaanse versie, dus 1080/24p.

smans
15-02-2008, 13:05
Beste mensen,
Ik wilde graag de hd dvd serie voor mijn vader kado kopen maar ik ben eerlijk gezegt de draad een beetje kwijt geraakt over welke nu de beste aankoop is. Zelf heb ik echt geen verstand van dit alles (werk zelfs met fotografie nog op film :) maar goed dat terzijde)
Wilt iemand mij corrigeren als ik het verkeerd heb?
Om af te spelen met de playstation3 en en sony bravia tv kan ik het beste de UK versie kopen. Dan zijn de eerste 4 dvd's gelijk aan de US versie maar heb je er een extra bonus dvd bij. Bij de eerste 4 dvd zit er geen verschil in de 1080i en 1080p (waarvan ik niet echt begrijp wat het inhoud) en is er ook verschil in voice over. En dan kan je als beste de gene hebben met Richard Attenborough. En er bestaat geen uitgave met nederlandse ondertiteling?! En die word ook niet verwacht?
Nu rest mij nog èèn vraag: waar kan ik die dvd serie het beste voor een goede prijs kopen. In de winkel of online?
Waarschijnlijk zijn alle antwoorden al wel gegeven maar ik kan, om het maar zo te zeggen, door de bomen het bos niet meer zien.
Vriendelijk bedankt voor wie mij een helder antwoord wilt geven.

Trat
15-02-2008, 13:13
Beste mensen,
Ik wilde graag de hd dvd serie voor mijn vader kado kopen maar ik ben eerlijk gezegt de draad een beetje kwijt geraakt over welke nu de beste aankoop is. Zelf heb ik echt geen verstand van dit alles (werk zelfs met fotografie nog op film :) maar goed dat terzijde)
Wilt iemand mij corrigeren als ik het verkeerd heb?
Om af te spelen met de playstation3 en en sony bravia tv kan ik het beste de UK versie kopen. Dan zijn de eerste 4 dvd's gelijk aan de US versie maar heb je er een extra bonus dvd bij. Bij de eerste 4 dvd zit er geen verschil in de 1080i en 1080p (waarvan ik niet echt begrijp wat het inhoud) en is er ook verschil in voice over. En dan kan je als beste de gene hebben met Richard Attenborough. En er bestaat geen uitgave met nederlandse ondertiteling?! En die word ook niet verwacht?
Nu rest mij nog èèn vraag: waar kan ik die dvd serie het beste voor een goede prijs kopen. In de winkel of online?
Waarschijnlijk zijn alle antwoorden al wel gegeven maar ik kan, om het maar zo te zeggen, door de bomen het bos niet meer zien.
Vriendelijk bedankt voor wie mij een helder antwoord wilt geven.
Je moet de blu-ray disc (BD) versie kopen voor op een PS3. HD-DVD is een ander type speler voor nodig en die zou ik niet meer kopen omdat BD de opvolger van de DVD wordt.

Alle BBC Earth BD versies zijn regiovrij, dus je kunt hem uit de US halen maar ook uit de UK. Ik zou hem voor je pa gewoon hier in NL halen want dan zitten er NL ondertitels bij. Tenminste, als je dit belangrijk vindt.

P.S. Je bent aardig n00b volgens mij (maakt niet uit hoor) want je haalt HD-DVD(, Blu-ray) en DVD telkens door elkaar in je post. Als je hem op BD wilt hebben (voor op je PS3) moet je het bovenstaande doen. De versie bij bijvoorbeeld de FRS heeft gewoon NL subs dacht ik.

DVDProfilersFilmgek
15-02-2008, 13:23
Beste mensen,
Ik wilde graag de hd dvd serie voor mijn vader kado kopen maar ik ben eerlijk gezegt de draad een beetje kwijt geraakt over welke nu de beste aankoop is. Zelf heb ik echt geen verstand van dit alles (werk zelfs met fotografie nog op film :) maar goed dat terzijde)
Wilt iemand mij corrigeren als ik het verkeerd heb?
Om af te spelen met de playstation3 en en sony bravia tv kan ik het beste de UK versie kopen. Dan zijn de eerste 4 dvd's gelijk aan de US versie maar heb je er een extra bonus dvd bij. Bij de eerste 4 dvd zit er geen verschil in de 1080i en 1080p (waarvan ik niet echt begrijp wat het inhoud) en is er ook verschil in voice over. En dan kan je als beste de gene hebben met Richard Attenborough. En er bestaat geen uitgave met nederlandse ondertiteling?! En die word ook niet verwacht?
Nu rest mij nog èèn vraag: waar kan ik die dvd serie het beste voor een goede prijs kopen. In de winkel of online?
Waarschijnlijk zijn alle antwoorden al wel gegeven maar ik kan, om het maar zo te zeggen, door de bomen het bos niet meer zien.
Vriendelijk bedankt voor wie mij een helder antwoord wilt geven.

Voor de PS3 heb je de Blu Ray DVD's nodig NIET de HD DVD's.

Deze moet je hebben: (en mocht ik fout zitten, dan wordt ik wel op m'n plek gezet :wink: )

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3388938/Planet-Earth-Box-Set/Product.html?cur=258

Lijkt me ook de goedkoopste plek, je hoeft er iig niet de deur voor uit, het kan wel eens een week duren voordat je het krijgt, dus op tijd bestellen8-)

TJ Weissel
15-02-2008, 13:24
Je moet de blu-ray disc (BD) versie kopen voor op een PS3. HD-DVD is een ander type speler voor nodig en die zou ik niet meer kopen omdat BD de opvolger van de DVD wordt.

Alle BBC Earth BD versies zijn regiovrij, dus je kunt hem uit de US halen maar ook uit de UK. Ik zou hem voor je pa gewoon hier in NL halen want dan zitten er NL ondertitels bij. Tenminste, als je dit belangrijk vindt.

P.S. Je bent aardig n00b volgens mij (maakt niet uit hoor) want je haalt HD-DVD(, Blu-ray) en DVD telkens door elkaar in je post. Als je hem op BD wilt hebben (voor op je PS3) moet je het bovenstaande doen. De versie bij bijvoorbeeld de FRS heeft gewoon NL subs dacht ik.

Kan natuurlijk ook wat vriendelijker he? ... :roll:

Edwin V
15-02-2008, 13:34
Voor zover ik weet bestaat er geen DVD of blu-ray van de serie Planet Earth met NL ondertiteling. Heb ook niet gezien dat die ergens in de planning staat.

Er is ook verschil tussen de DVD versie en de blu-ray versie wat betreft inhoud. Als je blu-ray kiest kun je het beste gaan voor de UK release. Deze heeft alle 11 afleveringen en twee extra documentaires "Snow Leopards" en "Desert Lions".

De DVD versie heeft 5 discs. Daar bestaat de 5e discs echter uit een paar andere documentaires m.b.t. de opname van Planet Earth en de gevolgen van global warming.
Op de andere 4 discs staan ook alle 11 afleveringen. Elke aflevering wordt op DVD bovendien gevolgd door een korte 'making of' van 10 minuten per aflevering. Deze making offs ontbreken bij blu-ray.

Verder is er geen enkel verschil in kwaliteit en inhoud tussen de blu-ray en HD DVD versies uit hetzelfde land.

DVDProfilersFilmgek
15-02-2008, 13:48
Je moet de blu-ray disc (BD) versie kopen voor op een PS3. HD-DVD is een ander type speler voor nodig en die zou ik niet meer kopen omdat BD de opvolger van de DVD wordt.

Alle BBC Earth BD versies zijn regiovrij, dus je kunt hem uit de US halen maar ook uit de UK. Ik zou hem voor je pa gewoon hier in NL halen want dan zitten er NL ondertitels bij. Tenminste, als je dit belangrijk vindt.

P.S. Je bent aardig n00b volgens mij (maakt niet uit hoor) want je haalt HD-DVD(, Blu-ray) en DVD telkens door elkaar in je post. Als je hem op BD wilt hebben (voor op je PS3) moet je het bovenstaande doen. De versie bij bijvoorbeeld de FRS heeft gewoon NL subs dacht ik.

Een versie met NL ondertitels? WAAR:?:

Af en toe ...... nou ja .... wel eens vaker, kom je heel erg onaardig over, om het maar eens vriendelijk te zeggen.
De HD afkorting wordt heel vaak gebruikt om High Defenition aan te duiden, het leid wel eens tot verwarring, maar om een leek, die zich al van te voren al verontschuldigt, zo toe te spreken.... gut gut gut wat ben je af een toe een tr.t (geen a maar een u):mrgreen:

Als je informatie geeft, doe het dan zelf niet zo onverschillig.....iemand naar de FRS sturen met de mededeling.... NL subs dacht ik...

n00b:mrgreen:

Trat
15-02-2008, 13:51
Kan natuurlijk ook wat vriendelijker he? ... :roll:
Hoezo, was ik onvriendelijk?

TJ Weissel
15-02-2008, 13:51
Verder zijn Subs redelijk overbodig (zonde van je beeld) vooral als je de prachtige Attenborough versie hebt :D

TJ Weissel
15-02-2008, 13:52
Hoezo, was ik onvriendelijk?

Ik weet niet waarom jij onvriendelijk was, maarjah zo kom jij wel vaker over ;) (back2topic?)

Trat
15-02-2008, 13:53
Een versie met NL ondertitels? WAAR:?:

Af en toe ...... nou ja .... wel eens vaker, kom je heel erg onaardig over, om het maar eens vriendelijk te zeggen.
De HD afkorting wordt heel vaak gebruikt om High Defenition aan te duiden, het leid wel eens tot verwarring, maar om een leek, die zich al van te voren al verontschuldigt, zo toe te spreken.... gut gut gut wat ben je af een toe een tr.t (geen a maar een u):mrgreen:

Als je informatie geeft, doe het dan zelf niet zo onverschillig.....iemand naar de FRS sturen met de mededeling.... NL subs dacht ik...

n00b:mrgreen:
Nou, sorry van dat n00b, dat is toch geen scheldwoord ofzo? En die versie van de FRS is toch een NL versie? Daar zitten dan dacht ik ook NL subs in. Als ik het fout heb, geef ik dat toe hoor. Heb ik geen moeite me. Behoorlijk n00b van mij dan ja. :lol:

Trat
15-02-2008, 13:55
Ik weet niet waarom jij onvriendelijk was, maarjah zo kom jij wel vaker over ;) (back2topic?)
Aha, leuk ja... :roll: Ik zou die muts van je maar eens afdoen want volgens mij krijgt het daarboven te weinig zuurstof, jongen... Ik snap niet wat er onvriendelijk aan mijn post was, maar als je bent gevallen over het woordje n00b, dan spijt me dat: is niet onvriendelijk bedoeld (= ook geen scheldwoord).

P.S. Bedankt ook dat je die jongen niet wilt helpen en ipdv deze topic het wilt veranderen in een flame wars. Daarin faal je overigens wel. Case closed.

Richard B.
15-02-2008, 14:03
Nou, sorry van dat n00b, dat is toch geen scheldwoord ofzo? En die versie van de FRS is toch een NL versie? Daar zitten dan dacht ik ook NL subs in. Als ik het fout heb, geef ik dat toe hoor. Heb ik geen moeite me. Behoorlijk n00b van mij dan ja. :lol:
Er bestaat ook van de DVD nog geen NL-versie. Je hebt waarschijnlijk de import-versie zien liggen (die in verschillende Nederlandse winkels te koop is).

Trat
15-02-2008, 14:07
Er bestaat ook van de DVD nog geen NL-versie. Je hebt waarschijnlijk de import-versie zien liggen (die in verschillende Nederlandse winkels te koop is).
Ja, dat zal dan wel. Relaxed van de BCC dat ze geen NL versies maken. Zal wel niet interessant genoeg voor ze zijn.

Edwin V
15-02-2008, 14:13
Verder zijn Subs redelijk overbodig (zonde van je beeld) vooral als je de prachtige Attenborough versie hebt :D
Inderdaad, de onderetiteling staat bij landschapsopname vaak precies daar waar de mooie plaatjes staan. En David Attenborough praat zo netjes Engels dat 't makkelijk te verstaan is, hoewel ie wel oud wordt en wat moeilijker uit z'n woorden komt.

Overigens ben ik nu weer wat oudere BBC documentaires op DVD aan het kijken. je kunt duidelijk zien dat ze bij Planet Earth gebruik hebben gemaakt van hun ervaring van vroeger. De manier van opnemen (met name bij Private Life of Plants) en de plekken waar ze opnemen komen vaak weer terug.

Edwin V
15-02-2008, 14:18
Ja, dat zal dan wel. Relaxed van de BCC dat ze geen NL versies maken. Zal wel niet interessant genoeg voor ze zijn.
Voor blu-ray is de NL markt sowieso nog veel te klein. De BBC documentaires op DVD kwamen vaak een jaar of een paar jaar na de UK release en door Universal Nederland Green Label en later ook door Paradiso dacht ik (of een andere lokale NL uitgever).

Het boek Planeet Aarde ligt wel in de boekhandel.

Trat
15-02-2008, 14:34
Het boek Planeet Aarde ligt wel in de boekhandel.
In 1080p en met NL subs? LOL!!!

Edwin V
15-02-2008, 14:49
In 1080p en met NL subs? LOL!!!
1080p nee, wel hoger (bij grote foto's).
NL subs: ja.

TJ Weissel
15-02-2008, 15:32
Aha, leuk ja... :roll: Ik zou die muts van je maar eens afdoen want volgens mij krijgt het daarboven te weinig zuurstof, jongen... Ik snap niet wat er onvriendelijk aan mijn post was, maar als je bent gevallen over het woordje n00b, dan spijt me dat: is niet onvriendelijk bedoeld (= ook geen scheldwoord).

P.S. Bedankt ook dat je die jongen niet wilt helpen en ipdv deze topic het wilt veranderen in een flame wars. Daarin faal je overigens wel. Case closed.

En bedankt.

Dai
15-02-2008, 15:41
Voor diegene die wachten op Nederlandse ondertiteling kan ik alleen maar hopen dat de Evangelische Omroep (EO) niet de rechten bezit. Wie heeft de rechten trouwens?

Richard B.
15-02-2008, 15:50
Voor diegene die wachten op Nederlandse ondertiteling kan ik alleen maar hopen dat de Evangelische Omroep (EO) niet de rechten bezit. Wie heeft de rechten trouwens?
De Nederlandse rechten? Ik vermoed Warner. En anders Universal of Paradiso.

Edwin V
15-02-2008, 15:57
Memphis Belle heeft laatst ook nog wel BBC series in Nederland uitgebracht. O.a. Walking with Cavemen en de reizen van Michael Palin. Dus ook die zou 't kunnen doen.

De dvd Earth (van de film) zou ook wel eens kunnen leiden tot een release van Planet als de verkoop daarvan goed is.

Jobe
15-02-2008, 20:41
Mensen, bedankt voor de aanmoediging deze serie te kopen! (BBC UK versie, 5 disc bluray) Het beeld is echt geweldig, de muziek past er goed bij en David Attenborough is een prima verteller. Prachtig!

Trat
15-02-2008, 21:05
Mensen, bedankt voor de aanmoediging deze serie te kopen! (BBC UK versie, 5 disc bluray) Het beeld is echt geweldig, de muziek past er goed bij en David Attenborough is een prima verteller. Prachtig!
Koste die en waar heb je hem gescoord. Ik wacht nog op een goeie deal.

Jobe
15-02-2008, 21:19
Bij play.com, zie link: http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3388938/Planet-Earth-Box-Set/Product.html

Prijs is daar 62€, beter dan de 75€ bij de MM (hier in Eindhoven althans).

Trat
15-02-2008, 21:27
Bij play.com, zie link: http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3388938/Planet-Earth-Box-Set/Product.html

Prijs is daar 62€, beter dan de 75€ bij de MM (hier in Eindhoven althans).
Heb alleen een keer een maand op een bestelling bij play.com zitten wachten. En wachten hou ik niet echt van... die prijs is niks mis mee...

Edwin V
16-02-2008, 08:58
Mensen, bedankt voor de aanmoediging deze serie te kopen! (BBC UK versie, 5 disc bluray) Het beeld is echt geweldig, de muziek past er goed bij en David Attenborough is een prima verteller. Prachtig!
:bier:

aarde
16-02-2008, 12:06
Heb 'm inmiddels ook binnen, mijn 1e blu ray schijfjes. Wat een schitterende beelden :lol:

Voor een goeie deal kun je overigens terecht bij http://www.zavvi.co.uk/
36 pond (omgerekend zo'n €49), geen bezorgkosten en had 'm dezelfde week nog in huis.

Dai
16-02-2008, 14:41
Heb 'm inmiddels ook binnen, mijn 1e blu ray schijfjes. Wat een schitterende beelden :lol:

Voor een goeie deal kun je overigens terecht bij http://www.zavvi.co.uk/
36 pond (omgerekend zo'n €49), geen bezorgkosten en had 'm dezelfde week nog in huis.

Thnx, gelijk besteld. Had deze serie op hd-dvd maar de derde disc deed het niet, kreeg nog vriendelijk advies van de klantenservice om de disc schoon te maken met zeep en lauw water:roll:. Nu zo'n 12 euro goedkoper en op de format van de lange termijn blu ray:wink:

Trat
16-02-2008, 15:57
Heb 'm inmiddels ook binnen, mijn 1e blu ray schijfjes. Wat een schitterende beelden :lol:

Voor een goeie deal kun je overigens terecht bij http://www.zavvi.co.uk/
36 pond (omgerekend zo'n €49), geen bezorgkosten en had 'm dezelfde week nog in huis.
Vette deal. En ze hebben ook nog eens 3 halen, 2 betalen.

Peter van santbrink
16-02-2008, 17:10
Heb 'm inmiddels ook binnen, mijn 1e blu ray schijfjes. Wat een schitterende beelden :lol:

Voor een goeie deal kun je overigens terecht bij http://www.zavvi.co.uk/
36 pond (omgerekend zo'n €49), geen bezorgkosten en had 'm dezelfde week nog in huis.

hoe krijg je geen bezorgkosten voor elkaar, of woon je in de UK ?

aarde
16-02-2008, 17:41
hoe krijg je geen bezorgkosten voor elkaar, of woon je in de UK ?

Was ik zelf ook een beetje verbaasd over.
Op de adressticker van het pakketje stond bij land inderdaad United Kingdom maar was handmatig doorgekrast en gewijzigd in Netherlands.
Moet wel een foutje daar zijn geweest want bij mijn account daar staat toch echt dat ik woon in 'The Netherlands'

Trat
16-02-2008, 17:51
Was ik zelf ook een beetje verbaasd over.
Op de adressticker van het pakketje stond bij land inderdaad United Kingdom maar was handmatig doorgekrast en gewijzigd in Netherlands.
Moet wel een foutje daar zijn geweest want bij mijn account daar staat toch echt dat ik woon in 'The Netherlands'
GBP 39,95 is het totaal voor NL. Lucky ass! :bier:

Dai
16-02-2008, 18:53
GBP 39,95 is het totaal voor NL. Lucky ass! :bier:

Hoe bedoel je? heb het vanmiddag besteld, op mijn orderbevestiging staat:

Sub Total: £35.95
Promotional Discount: £0.00
Delivery: £0.00

Omgerekend zo'n 48 euro:D.

Trat
16-02-2008, 19:10
Maar bij mij komen er £4 delivery costs bij... Volgens mij ben ik niet de enige...

Dai
16-02-2008, 19:13
Maar bij mij komen er £4 delivery costs bij...

Misschien ligt het aan de betaalwijze? ik heb met credit card betaald.

Trat
16-02-2008, 19:29
Misschien ligt het aan de betaalwijze? ik heb met credit card betaald.
Ik koos ook voor die optie, maar weet je zeker dat verzendingen naar NL gratis zijn?

aarde
16-02-2008, 20:18
Bij mijn orderbevestiging stond hetzelfde als bij Dai :

Promotional discount:£0.00 Delivery:£0.00
Order total:£35.95


Ook op mijn creditcard afschrift staat dit bedrag.

Denk dat het een bug is in de door hun gebruikte software want op de site staat dat verzenden alleen gratis is binnen de UK.

Hoe dan ook, ook met die £4 pond extra is deze serie zijn geld meer dan waard.
De beelden zijn spectaculair, net nog even Iguacu watervallen gezien, alsof je erbij bent...

reusla
16-02-2008, 21:35
Yep, same here, £35.95 als totaal bedrag, Delivery cost £0.00.

Prima hoor, mooi bedrag voor deze titel.
Nou ff kijken hoe lang het gaat duren voor 'ie geleverd wordt....

Peter van santbrink
16-02-2008, 22:25
Hoe bedoel je? heb het vanmiddag besteld, op mijn orderbevestiging staat:

Sub Total: £35.95
Promotional Discount: £0.00
Delivery: £0.00

Omgerekend zo'n 48 euro:D.

heb je toevallig voor "country" United Kingdom ingevuld ? ben toch wel benieuwd welk trucje wordt gebruikt....

Pieter Kleine
16-02-2008, 22:50
Zit ook op die 35 pond, en dit is ook opgegeven aan cc company. Verder ook gewoon Netherland aangegeven bij country.

Dai
16-02-2008, 23:20
heb je toevallig voor "country" United Kingdom ingevuld ? ben toch wel benieuwd welk trucje wordt gebruikt....

Geen truc, gewoon bestelling geplaats met uiteraad mijn (Nederlandse) adresgegevens. Het moet natuurlijk wel op mijn deurmat belanden...:wink:.

Trat
17-02-2008, 09:37
Geen truc, gewoon bestelling geplaats met uiteraad mijn (Nederlandse) adresgegevens. Het moet natuurlijk wel op mijn deurmat belanden...:wink:.
Vreemd hoor, ik krijg die 4 pond met geen mogelijkheid weg uit het lijstje...

oikikio
17-02-2008, 15:43
Vreemd hoor, ik krijg die 4 pond met geen mogelijkheid weg uit het lijstje...

Lukt mij wel. Volgens mij is de truc om artikel eerst in bestelmandje te plaatsen en pas daarna account aan te maken. Mooie prijs overigens, ik wou de box al bij bol.com bestellen ( 70 euro) bedankt voor de tip bij Zavvi , ik ga gelijk bestellen.

herstel, lukt me toch niet, op laatste moment wordt 4 pond toegevoegd, evengoed een goede prijs.

Pieter Kleine
17-02-2008, 22:04
Ik heb dus ook eerst item in de mand gegooid en daarna account aangemaakt.

Aspers
19-02-2008, 19:48
Bedankt voor deze tip! had 'm eerst ook al bij play besteld, maar dit is wel héél goedkoop... :bier:

Nu maar hopen dat hij snel komt! :grin:

Olaf van der Kroon
19-02-2008, 20:11
Ha ha ha maak ik het nog ff moeilijker!!!

http://www.ezydvd.com.au/item.zml/795513

Pieter Kleine
19-02-2008, 20:20
Kost daar dus €62,--. Dat is niet echt moeilijker. ;)

Olaf van der Kroon
19-02-2008, 20:23
Ha ha ha maak ik het nog ff moeilijker!!!

http://www.ezydvd.com.au/item.zml/795513


Includes the 'Making of' shorts that accompany each episode, and three extra episodes of Planet Earth: The Future.
(6) (6) (6) (6) (6)

Edwin V
20-02-2008, 06:55
Die making of shorts zijn best interessant. Als ik nog niets zou hebben zou ik voor deze AUS versie gaan. Dan mis je echter wel weer de Desert Lions en Snow Leopards, die op zich ook wel aardig zijn, maar eigenlijk niet bij de serie horen.
Affijn ik heb de DVD ook al anderhalf jaar en daar staan die making of's ook op.

Olaf van der Kroon
20-02-2008, 11:22
Kost daar dus €62,--. Dat is niet echt moeilijker. ;)

Je vergeet de btw eraf te halen. dan kom je op 56.75 Euro, en dan hopen dat de douane hem laat gaan!(6)

Pieter Kleine
20-02-2008, 11:33
De convertor op de site die ik heb gebruikt voor de berekening van de koopsom hanteert al de internationale prijs (dus zonder btw). Daar moet je de verzendkosten bij optellen, was ik effe vergeten en natuurlijk de invoerrechten. De box gaat dan vermoedelijk een €80,-- kosten.

Olaf van der Kroon
20-02-2008, 13:53
Luister, als je een account aanmaakt en je woont in het buitenland dan krijg je een (International Price - GST FREE) prijs te zien! En die is met verzenden zoals ik al meldde 56,75 euro. En ik kan het weten want hij is net opgestuurd! Alleen de invoerrechten hoop ik te vergeten.

Dai
22-02-2008, 16:29
Vandaag Planet earth van Zavi.co.uk ontvangen. Ik denk dat bezorging naar het buitenland niet gratis is maar een bug in de software dat dit toch mogelijk maakt. Sticker met adresgegevens gaf United Kingdom aan, dit werd met pen doorgestreept en vervangen door Netherlands. Dus Zavi is hiervan op de hoogte en waarschijnlijk meteen verandert?

jer71
22-02-2008, 16:35
Als het uit UK komt heb je geen douane heffing!

Edwin V
23-02-2008, 12:17
Ben benieuwd wat dit wordt:
http://www.highdefdigest.com/news/show/BBC/TV_on_High-Def/Disc_Announcements/BBC_to_Explore_Ganges_on_Blu-ray/1493

Lijkt me ook mooi.

Richard B.
23-02-2008, 12:20
Ben benieuwd wat dit wordt:
http://www.highdefdigest.com/news/show/BBC/TV_on_High-Def/Disc_Announcements/BBC_to_Explore_Ganges_on_Blu-ray/1493

Lijkt me ook mooi.
Mwoah, dat klinkt mij wat minder interessant.

Het is jammer dat de The Blue Planet niet in HD is opgenomen. Ik heb de dvd daarvan deze week aangeschaft en een HD-versie had me toch wel erg mooi geleken.

Edwin V
23-02-2008, 20:25
Het is jammer dat de The Blue Planet niet in HD is opgenomen. Ik heb de dvd daarvan deze week aangeschaft en een HD-versie had me toch wel erg mooi geleken.Jammer idd. Ook jammer van Life of Mammals, die is ook mooi. En Life of Birds, Private Life of Plants en eigenlijk alle BBC natuurdocumentaires met Attenborough.
Hoe ouder de documentaire hoe minder goed ie eruit ziet. Van de oudere kun je zelfs zeggen dat 't jammer is dat die niet in SD kwaliteit zijn.

TJ Weissel
23-02-2008, 21:10
Hoe ouder de documentaire hoe minder goed ie eruit ziet. Van de oudere kun je zelfs zeggen dat 't jammer is dat die niet in SD kwaliteit zijn.

Deze waren uiteraard gewoon geschoten op film ipv SD resolutie.

Pieter Kleine
25-02-2008, 22:14
http://www.asnbank.nl/index.asp?NID=9179 ofwel de ASN bank heeft een actie waarbij je de serie "De levende planeet' gratis krijgt. Zo te zien krijgt dus Planet Earth binnenkort een Nederlandse dvd-release.

Zoolander
25-02-2008, 23:51
http://www.asnbank.nl/index.asp?NID=9179 ofwel de ASN bank heeft een actie waarbij je de serie "De levende planeet' gratis krijgt. Zo te zien krijgt dus Planet Earth binnenkort een Nederlandse dvd-release.

De dvd in de link is niet de nederlandse versie van 'Planet Earth', maar van 'The Living Planet', een documentaire van David Attenborough uit 1983. Een legendarische serie, maar de beeldkwaliteit is onvergelijkbaar met die van 'Planet Earth'.

Edwin V
26-02-2008, 06:51
Overigens weer een nieuwe serie op DVD uit. De laatste in de "Life" series.
http://www.bbcshop.com/invt/bbcdvd2553

Gefilmd in 2006. Misschien in HD? Kunnen we misschien ook een blu-ray verwachten. Zou mooi zijn.

Jeroen van K.
26-02-2008, 15:36
Ben benieuwd wat dit wordt:
http://www.highdefdigest.com/news/show/BBC/TV_on_High-Def/Disc_Announcements/BBC_to_Explore_Ganges_on_Blu-ray/1493

Lijkt me ook mooi.
Kende ik niet, mooie beschrijving ook in die link, mis alleen iets over de rottende lijken. Al die BBC docu's vind ik gaaf. Ik hou deze in de gaten dus...

Edwin V
11-05-2008, 08:47
http://www.axelmusic.com/productDetails/9397810140097

De Australische release heeft de making off's en de extra documentaires die de DVD release ook heeft. Er staat verder niet bij of 't 1080p is en of Attenborough de verteller is maar ik neem aan dat dat zo is. Dan is dit de meest complete versie.

supercop1973
18-06-2008, 09:09
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil de Planet Earth serie aanschaffen. Heb een PS3 met een FullHd plasma dus wil graag de 1080p versie.

kan iemand mij vertellen welke ik moet hebben.

Pieter Kleine
18-06-2008, 10:27
Ik heb via htforum begrepen dat alle versie 1080i zouden zijn, dit zou door BBC erkend zijn (ofwel coverfout). Omdat tv's beeld opschalen naar 1080p zouden mensen denken dat hun versie 1080o zou zijn.

Juvefan
18-06-2008, 11:28
Als mijn TV 1080i binnen krijgt geeft hij gewoon netjes 1080i aan. Bij Planet Earth zegt hij 1080p, dus het is toch echt wel 1080p. Mijn cover zegt juist 1080i, wat niet klopt.

Edwin V
18-06-2008, 15:46
Mijn blu-ray speler zegt dat de source 1080p/24 is.
Bij de extra documentaires geeft ie 1080i/60 aan.

Overigens kan ik ook forceren dat ie 1080i/60 uit stuurt en dan zie je duidelijk schokkerig beeld, dus 't is echt wel 1080p/24 deze UK editie.

Overigens kunnen de opnames oorspronkelijk natuurlijk best 1080i 720p en 35mm zijn geweest wat ze allemaal hebben omgezet naar 1080p/24 op de blu-ray

supercop1973
18-06-2008, 21:38
ja, ok. Maakt het nog wat verschil of ik 4 of 5 disc set neem. Zie ook US version staan bij yesasia.com, die kan ik dus beter niet nemen begrijp ik.
Iemand een idee waar de blu-ray het goedkoopst is. Bij Zavvi is die dus 40 pond als ik het zo zie. 50 euro in totaal dus.

supercop1973
29-06-2008, 11:54
Gekocht bij 101cd.com voor 47,45 euro in totaal voor de 5 disc set. Staat op het doosje 1080i maar is toch echt 1080p

crocs
29-06-2008, 13:51
Ik ben van plan om ook Planet Earth te gaan kopen op Bluray. Volgens de kenners onder ons is het beter om de UK versie te kopen.

Maar hoe zit het nou met Earth (de film). Ik keek bij Play.com en daarop staat.

Earth (Documentary) (Blu-ray) (http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3517128/Earth/Product.html) | Blu-ray

en

Earth: The Power Of The Planet (2 Discs) (Blu-ray) (http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/5830268/Earth-The-Power-Of-The-Planet/Product.html) | Blu-ray
Pre-order. | Due for release on 15/09/2008

Beide hebben dezelfde prijs.

Welke Bluray versie hoort bij de Planet Earth serie?

Edwin V
29-06-2008, 13:58
De eerste, maar je kunt beter de serie kopen. De film bevat stukjes van de serie.

supercop1973
29-06-2008, 17:15
http://www.101cd.com/101CD/BD_Product.aspx/--Planet-Earth(5-Disc)--?productid=BD-BBCBD0001-CY

crocs
29-06-2008, 22:27
De eerste, maar je kunt beter de serie kopen. De film bevat stukjes van de serie.Oh dat wist ik niet. Logisch eigenlijk ik heb nog nooit de serie gezien. Maar ik dacht dat de film Earth een soort vervolg was. Meestal heb je dat bij TV series, zoals Star Trek en zo.

Olaf van der Kroon
12-08-2008, 18:54
Ik heb helaas het volgende bericht uit aussi ontvangen..
Apparently those extra features are only on the DVD edition of this title, and not on the Blu-ray. Our listing was based on erroneous information from the supplier which has since been rectified
Helaas is dus de aussi versie niet de beste!

Olaf van der Kroon
12-08-2008, 19:09
Die making of shorts zijn best interessant. Als ik nog niets zou hebben zou ik voor deze AUS versie gaan. Dan mis je echter wel weer de Desert Lions en Snow Leopards, die op zich ook wel aardig zijn, maar eigenlijk niet bij de serie horen.
Affijn ik heb de DVD ook al anderhalf jaar en daar staan die making of's ook op.
Helaas zoals ik al hierboven heb gemeld staan in au niet de making of en the future erop, maar wel die Desert Lions en Snow Leopards.

Olaf van der Kroon
14-08-2008, 00:56
Leuk, khep ff geklaagd en krijg nu de dvd met de extra's opgestuurd.:-D
Hoop dattie snel komt, ben nieuwschierig:bier:

Patrick van den Hul
14-08-2008, 08:10
Is de beeldkwaliteit van deze blu-ray een flinke verbetering t.o.v. de DVD? Die had namelijk al fenomenaal beeld. En staan de 10 minuten making of per aflevering er ook op?

Denk er wel over om deze te vervangen, maar dan mag die eerst nog wel heel wat goedkoper worden.

Edwin V
14-08-2008, 16:15
Is de beeldkwaliteit van deze blu-ray een flinke verbetering t.o.v. de DVD? Die had namelijk al fenomenaal beeld.
JA!




En staan de 10 minuten making of per aflevering er ook op?

Nee.

Edwin V
14-08-2008, 16:16
Helaas zoals ik al hierboven heb gemeld staan in au niet de making of en the future erop, maar wel die Desert Lions en Snow Leopards.
Helaas verkeerde informatie op de site van Axelmusic toen.

Patrick van den Hul
14-08-2008, 19:14
Nee.

Why, please tell me why? Dit soort vreemde keuzes kan ik dus echt niet bij, er is ruimte zat!

barend
16-08-2008, 12:42
Heb gisteravond Planet Earth gedraaid, ziet er mooi uit maar sommige menu'tjes zitten half buiten het beeld (vertikaal).
Ook de beginletters PLANET EARTH zitten half "boven" het beeld.
Heb een Panasonic BD50-EGK, een VP50 Pro scaler en een Samsung LE46H226.
Alle zijn ingesteld op 1080-24p / 24Hz.
Iemand?

le-nnart
16-08-2008, 16:52
klopt het nou dat de engelse versie die je bijvoorbeeld bij play.com kan kopen, de beste versie is ?? inclusief een 5e disc en in 1080P ???

ik wil het gaan kopen, maar wil dan uiteraard wel de beste release.

ThePupD
18-08-2008, 12:30
klopt het nou dat de engelse versie die je bijvoorbeeld bij play.com kan kopen, de beste versie is ?? inclusief een 5e disc en in 1080P ???

ik wil het gaan kopen, maar wil dan uiteraard wel de beste release.

Op die hoes staat ook geen 1080p, ik heb m namelijk.
Kwaliteit is wel super, ik weet niet of die 1080i wel klopt, moet verder geen probleem zijn ook. Je ziet het verschil niet als het 1080i zou zijn dus dan moet je ook niet moeilijk doen. gewoon haarscherp en prachtig

-Jaap-
18-08-2008, 13:08
Daar is veel onduidelijkheid over, de UK versie is volgens mij 1080p.
Dus de BBC UK release nemen.

Juvefan
18-08-2008, 13:35
Daar is veel onduidelijkheid over, de UK versie is volgens mij 1080p.
Dus de BBC UK release nemen.

Zal ik het even duidelijk maken?...

In de UK wordt hij alleen uitgegeven door de BBC.

In de VS wordt hij uitgegeven door de BBC en door Discovery Channel.

De documentaire zelf besteaat bij de BBC uitgaven uit 4 discs. De versie uit de UK heeft een 5e disc met wat extra's. Die 5e disc is 1080i.

Planet Earth zelf is bij zowel de Engelse als de Amerikaanse BBC versie 1080p.

De Discovery Channel versie uit de VS is 1080i. Deze schijnt ook duidelijk slechter te zijn qua beeldkwaliteit.

Al met al lijkt de Engelse BBC versie mij de beste keuze. En heus niet alleen omdat ik die keuze toevallig zelf ook heb gemaakt. ;)

Edwin V
19-08-2008, 07:10
Dat klopt helemaal. :)

Misschien wat lastig om de hele thread door te lezen, maar het staat er al meerdere malen in. Maar mooi samengevat weer. Tot dusver is de Engelse release de beste.

Patrick van den Hul
20-08-2008, 11:56
Nog even voor de duidelijkheid:

Zowel de UK-versie als de NL-versie hebben niet de diary-extra's achter elke aflevering?

Is er op dit moment een blu-ray versie uit die deze wel heeft?

Patrick van den Hul
20-08-2008, 14:39
Anders geformuleerd: Zijn de NL en UK versie aan elkaar gelijk? Zo ja, dan haal ik de NL versie even bij de Mediamarkt, anders ga ik voor de UK versie bij play. Ze kosten toch bij beiden winkels hetzelfde.

Of is er geen NL versie en is die bij de MM dus de UK import?

Edwin V
20-08-2008, 15:56
Of is er geen NL versie en is die bij de MM dus de UK import?
Ja

Edwin V
20-08-2008, 15:56
Is er op dit moment een blu-ray versie uit die deze wel heeft?
Nee

Patrick van den Hul
20-08-2008, 16:08
Duidelijk :lol: Dan ga ik binnenkort voor 55 euro bij de MM de gesealde UK versie halen. Goedkoper heb ik 'm nog niet gezien (inc. verzenden dan) en op deze manier heb ik 'm direct.

ksmijr
14-09-2008, 23:35
Bij http://www.bbcshop.com is Planet Earth Blu Ray te koop voor GBP 39,49 inclusief verzendkosten en dat is Euro 49,80, misschien interessant.

Master S
15-09-2008, 00:00
Bij http://www.bbcshop.com is Planet Earth Blu Ray te koop voor GBP 39,49 inclusief verzendkosten en dat is Euro 49,80, misschien interessant.

Dit hoort thuis in de pricewatch !

Marcel den Haan
15-09-2008, 04:38
Dit hoort thuis in de pricewatch !

Zou niet weten waarom dit niet hier gemeld zou mogen worden.

Master S
15-09-2008, 17:23
Zou niet weten waarom dit niet hier gemeld zou mogen worden.

Omdat het een prijs is dus pricewatch...

Marcel den Haan
15-09-2008, 17:33
Omdat het een prijs is dus pricewatch...

De pricewatch is specifiek voor prijzen en voor niets anders. Dit gedeelte is voor een discussie over alles wat met het onderwerp te maken heeft. Bovendien houdt niet iedereen de pricewatch in de gaten, dus een kleine opmerking over een bepaalde prijs kan geen kwaad. Er wordt vaak veel offtopic gepraat, dit heeft er tenminste nog mee te maken.

Dennis Oosterhuis
29-10-2008, 11:23
Misschien is de vraag al eerder beantwoord, kon het echter zo gauw niet vinden, maar weet er iemand of de Planet Earth Blu-ray box die CD WOW! aanbiedt NL subs bevat?

TJ Weissel
29-10-2008, 12:00
Misschien is de vraag al eerder beantwoord, kon het echter zo gauw niet vinden, maar weet er iemand of de Planet Earth Blu-ray box die CD WOW! aanbiedt NL subs bevat?

Planet Earth moet je eigenlijk zonder subs zien.. die zitten alleen maar in de weg.

barend
30-10-2008, 11:10
Ja, vind ik ook, en volgens mij heeft de nl versie (?) ook geen ondertitels.
En ook belangrijk is de narrator: de UK versie heeft de oude Richard Attenborough (zeer goed!) en de US versie heeft Sigourney Weaver (prima actrice, dat wel (Alien!) maar in de VS wordt erop gemopperd (zou te lollig doen).

Edwin V
30-10-2008, 15:41
Ja, vind ik ook, en volgens mij heeft de nl versie (?) ook geen ondertitels.
En ook belangrijk is de narrator: de UK versie heeft de oude Richard Attenborough (zeer goed!) en de US versie heeft Sigourney Weaver (prima actrice, dat wel (Alien!) maar in de VS wordt erop gemopperd (zou te lollig doen).
De nl versie is de UK versie geimporteerd door de winkels hier.
Er zijn twee US versies, eentje met Attenborough en eentje met Sigourney Weaver.
Attenborough hoort gewoon bij een natuurfilm dus altijd die kiezen.

TJ Weissel
03-11-2008, 18:15
Er komt de 25e ook 'n nederlandse uitgave van de Attenborough versie:

http://www.oosterpark.nl/scav/DFW/DFWPlanetEarth.jpg

zie (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=64333)

DVDProfilersFilmgek
03-11-2008, 19:00
Er komt de 25e ook 'n nederlandse uitgave van de Attenborough versie:

http://www.oosterpark.nl/scav/DFW/DFWPlanetEarth.jpg

zie (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=64333)

Mmm, er komt DFW op de hoes te staan.....


Gelukkig waarschuwen ze wel met : zoals je het nog nooit gezien hebt:razz:

Heb hem gelukkig al in uitstekende kwaliteit op HD DVD......voorlopig geen DFW titels meer voor mij, wacht eerst wel even de recensies af.

Al adviesprijzen bekent?

Vogeltje29
03-11-2008, 20:39
Mmm, er komt DFW op de hoes te staan.....


Gelukkig waarschuwen ze wel met : zoals je het nog nooit gezien hebt:razz:

Heb hem gelukkig al in uitstekende kwaliteit op HD DVD......voorlopig geen DFW titels meer voor mij, wacht eerst wel even de recensies af.

Al adviesprijzen bekent?

Tja...de import heeft alleen maar engels ondertiteling..

rogue
03-11-2008, 20:44
Planet Earth valt niet onder DFW....Het is de import!
Lees het eerste postje eerst (y)......

Vogeltje29
03-11-2008, 20:49
Lees het eerste postje eerst (y)......

Ik heb hem al aangepast kijk even eerst!(y)

Jordy van Buel
03-11-2008, 20:51
Gelukkig waarschuwen ze wel met : zoals je het nog nooit gezien hebt:razz:


Dat staat ook op de DVD hoes ;)


Tja...de import heeft alleen maar engels ondertiteling..

En die is keurig verzorgd naar mijn mening. Het is zeker goed te volgen met UK subs en tevens is het bij Planet Earth vooral kijken en genieten, datgene wat verteld wordt is interessant maar toch meer een bijzaak hoor.

rogue
03-11-2008, 20:56
Ik heb hem al aangepast kijk even eerst!(y)
Als je 'm eerst goed had gelezen, dan had ik niets hoeven posten (y).
;)

Lex v/d Moolen
03-11-2008, 21:56
En die is keurig verzorgd naar mijn mening. Het is zeker goed te volgen met UK subs en tevens is het bij Planet Earth vooral kijken en genieten, datgene wat verteld wordt is interessant maar toch meer een bijzaak hoor.

Maar zijn UK subs niet een beetje overdreven, Attenborough is toch goed te verstaan in helder en duidelijk Engels.

Zoals TJ al aangaf, ondertitels leiden alleen maar af.

Jordy van Buel
03-11-2008, 22:01
Maar zijn UK subs niet een beetje overdreven, Attenborough is toch goed te verstaan in helder en duidelijk Engels.

Zoals TJ al aangaf, ondertitels leiden alleen maar af.

Attenborough is zeker goed te verstaan, maar sommige van zijn zinnen zijn van een dermate hoog terminologie niveau, dat subs dan toch wel makkelijk zijn.

Peter van santbrink
03-11-2008, 23:06
Dat staat ook op de DVD hoes ;)



En die is keurig verzorgd naar mijn mening. Het is zeker goed te volgen met UK subs en tevens is het bij Planet Earth vooral kijken en genieten, datgene wat verteld wordt is interessant maar toch meer een bijzaak hoor.

ben ik toch echt niet met je eens: beelden zijn mooi maar uitleg wat je ziet is essentieel om optimaal te genieten/waarderen van de natuur; vooral uitleg over het gedrag van dieren en hoe het een en ander is ontstaan maken alles stuk interessanter

Mick Schouten
08-11-2008, 17:07
komt er geen nieuwe versie, nu deze serie op Animal Planet wordt uitgezonden MET NL subs? want die hebben ze nu toch..

TJ Weissel
08-11-2008, 20:03
komt er geen nieuwe versie, nu deze serie op Animal Planet wordt uitgezonden MET NL subs? want die hebben ze nu toch..

Misschien eerst topic doorlezen? paar berichten hierboven...

Mick Schouten
09-11-2008, 09:17
oops, had haast, sorry(y)

PascalE
24-11-2008, 12:20
Hij zou morgen uit moeten komen, ik zie nog nergens een site die hem verkoopt..., en zal de kwaliteit lager liggen dan de UK versie?

Mick Schouten
24-11-2008, 18:25
in de MM folder die ik vandaag in de bus kreeg, stond planet earth voor 55 euries, is dat de versie met NL ondertiteling die morgen uitkomt? er stond verder niet bij dat de release morgen was dus k weet nou niet welke versie het is.. en wordt de beeldkwaliteit hetzelfde als bij de andere boxen? en is het de 4 of 5 disc versie die ze uitbrengen met Nl ondertiteling? :mrgreen:

PascalE
24-11-2008, 21:09
in de MM folder die ik vandaag in de bus kreeg, stond planet earth voor 55 euries, is dat de versie met NL ondertiteling die morgen uitkomt? er stond verder niet bij dat de release morgen was dus k weet nou niet welke versie het is.. en wordt de beeldkwaliteit hetzelfde als bij de andere boxen? en is het de 4 of 5 disc versie die ze uitbrengen met Nl ondertiteling? :mrgreen:

Welke MM is dat? en ik ben ook benieuwd of het de NL uitgave is.

Mick Schouten
25-11-2008, 08:23
ik geloof dat t een landelijke folder is.. er staan alleen maar DVD's en games in:mrgreen:

PascalE
25-11-2008, 10:21
het is geen landelijke actie voor zover ik weet want in het foldertje uit Utrecht staat hij niet...

Mick Schouten
25-11-2008, 10:29
ik vind t zowieso een vage release, hij is nergens echt aangekondigd, in geneen winkel is ie te preorderen (de versie die vandaag uit zo komen dan), en is ook nog nergens gespot...

PascalE
25-11-2008, 10:43
Inderdaad, op de DFW site kan ik ook niks vinden over Planet Earth, wel over de bioscoopfilm Earth... Ik denk gewoon dat hij er simpelweg niet komt, of over een aardige tijd pas. Toch maar de UK versie dan...

Mick Schouten
25-11-2008, 10:53
ja, ben ook bang van wel... al is het wel zo dat ie niet echt opvalt, hij heeft dezelfde cover als de UK versie, dus misschien is het nog niemand opgevallen... maar ff afwachten dan:-|

TJ Weissel
25-11-2008, 15:55
Staat toch echt in de retail catalogus van BFD (DFW) die hier voor mij ligt. Echter in dit foldertje staat coming in 2009, denk dat deze Blu-ray 'n maandje of 2 uitgesteld is.

http://www.oosterpark.nl/scav/DFW/DFWPlanetEarth.jpg

Mick Schouten
25-11-2008, 15:58
das minder. Maar weten we in ieder geval dat we niet tevergeefs overal hoeven te gaan zoeken en vragen:roll:

Mick Schouten
27-11-2008, 20:16
nog steeds nergens de versie met NL subs gespot? die de 25e uit zou komen

Patrick van den Hul
27-11-2008, 20:17
Zie 2 posts boven die van jou Mick, 2009.

Mick Schouten
27-11-2008, 20:53
i know, maar miss toch gespot omdat het zo'n rommelige release is, zou niet de 1e keer zijn dat zoiets gebeurt:)
maar dan wachten we gewoon(y)

PascalE
03-12-2008, 12:48
Zondag de UK versie besteld bij amazon (ik was maar €41,30 kwijt!), en nu al binnen! Adembenemend mooi!

DVDProfilersFilmgek
03-12-2008, 16:30
Zondag de UK versie besteld bij amazon (ik was maar €41,30 kwijt!), en nu al binnen! Adembenemend mooi!

Dat is niet duur..... en we weten dat ie heel erg mooi is, zowel op HD DVD als BD DVD(y)

Voor beeld is het een mooie demonstratie, het geluid is eigenlijk,in vergelijking met het beeld, het stiefkindje:cry: