PDA

Bekijk de volledige versie : Klemmende Digipaks



Sabrewulf
25-04-2007, 18:11
Vandaag heb ik South Park Season 3 ontvangen en ik merkte meteen dat Paramount is overgestapt op een andere verpakking. Het gaat hier om onofficiele digipaks, want ik zie nergens de vermelding. In ieder geval, het kostte mij ongeveer 30 min om drie discs eruit te halen. Ik vroeg mij af of jullie hier ook last van hebben. Ik zal even een overzicht geven van de verschillende soorten digipaks.3

1) De officiële. Niet erg gebruiksvriendelijk, maar de discs gaan er na wat oefeningen redelijk soepel uit. Aanvankelijk klemden ze, maar nu gaat het wel redelijk.

http://img127.imageshack.us/img127/5162/digipakokerx8.jpg


2) De onofficiele, maar gebruiksvriendelijke

De onofficiele, maar deze is érg gebruiksvriendelijk. De discs gaan er soepel in en uit.

http://img48.imageshack.us/img48/5534/digipakgoedke2.jpg


3) Onofficiele, en ERG ongebruiksvriendelijke

Deze verpakking is echt een ramp.

http://img103.imageshack.us/img103/2740/digipakshitss9.jpg


Ik maak nooit echt een punt over DVD verpakkingen. Als de hub mij niet bevalt, dan haal stop ik de DVD in een envelop. Maar bij digipaks is dat onmogelijk. Er is in de doos geen ruimte voor enveloppen.

Heeft er iemand misschien tips wat betreft het eruit halen? Aan de bovenkant klemmen de discs niet, maar het gaat vooral om de onderkant. En ik ben nu ook heel voorzichtig met de verpakking, aangezien ik een keer zo'n hub heb gesloopd door te ver doordrukken.

Alvast bedankt.

Dennis Oosterhuis
25-04-2007, 18:20
Schaal 6:1?!? :shock:

*NERAZZURRI*
25-04-2007, 18:31
Heb inderdaad ook vaak dat ik een disc voor m'n gevoel bijna breek als ik 'm uit de verpakking haal.

Niet alleen bij digipacks trouwens.

slindenau
26-04-2007, 12:12
Sommige digipack zijn heel irritant trouwens, dan wil je je vinger onder dat middelpunt (voor je duim) houden, en dat zou ook kunnen mits ze daar geen platic verhoging hadden gemaakt.
Dan hebben ze dus alleen aan de bovenkant ruimte gelaten voor je andere vinger, en dat is erg onhandig eruit halen :(.

Hugo R
26-04-2007, 14:04
Lijkt wel of die dingen steeds vaster gaan zitten. Ben vaak ook bang dat ik die dvd gewoon door midden breek. Enige wat je volgens mij kan doen is toch proberen voorzichtig hem er uit te krijgen.

Reloaded
26-04-2007, 16:02
Ik vind het niet erg dat ze goed vastzitten, heb wel al eens een paar bestellingen via post gekregen, waar de dvd vanzelf los was gekomen, en daardoor krassen had

met een beetje voorzichtigheid en wat oefening krijg je de dvd er altijd uit, al gebeurt het wel eens dat hij heel krom gaat, maar dvds kunnen wel fel buigen zonder te breken

Dennis Oosterhuis
26-04-2007, 16:18
Inderdaad, je moet toch ver gaan wil je een DVD breken, zijn sterker dan ze doen vermoeden... :wink:

Sabrewulf
26-04-2007, 17:56
Breken gaat wel ver, maar wat wel kan gebeuren is dat de DVD in het midden barst. En da's best vervelend. Verder heb ik ook een keer de hub van de digipak iets te ver doorgedrukt.. dat omdat de DVD helemaal niet los wilde. Afgezien van het feit dat de Digipaks er mooi uitzien, zijn ze toch best gebruiksonvriendelijk. Doe mij dan toch maar een eenvoudige keep case.

Dennis Oosterhuis
26-04-2007, 18:58
Nou, je hebt ook wel heel lastige keepcases hoor! Goed voorbeeld hiervan is de "Children of Men" case.

Hugo R
26-04-2007, 19:07
Nou, je hebt ook wel heel lastige keepcases hoor! Goed voorbeeld hiervan is de "Children of Men" case.
Maar daar kan je weer iets meer kracht zetten, zonder dat je bang hoeft te zijn dat de verpakking kapot gaat zoals bij een digipack wel kan ;)

slindenau
26-04-2007, 23:22
Breken gaat wel ver, maar wat wel kan gebeuren is dat de DVD in het midden barst. En da's best vervelend. Verder heb ik ook een keer de hub van de digipak iets te ver doorgedrukt.. dat omdat de DVD helemaal niet los wilde. Afgezien van het feit dat de Digipaks er mooi uitzien, zijn ze toch best gebruiksonvriendelijk. Doe mij dan toch maar een eenvoudige keep case.
Pfff, spreek me er niet van. In dat middelste plasic rondje zit bij mij een scheur omdat de dvd niet uit de keepcase wilde komen (speelt nog wel af gelukkig). Gaat om de Showgirls VIP box :(.

Marc Raps
27-04-2007, 07:45
Bij een van de Sopranos seizoenen die ik laatst gekocht heb was ik bijna bang dat ik die schijven doormidden zou breken voordat ik ze er uit kreeg. :?
Weet even niet meer welke het was.

homernt
27-04-2007, 09:16
Bij de The Simpsons: The Complete Eighth Season: Collector's Edition heb je dat ook heel erg. Bij de eerdere seizoenen gaat dat veel gemakelijker.

Marc Raps
27-04-2007, 10:05
De vouw in het binnenste boekje van Maggie's hoofd zit op een hele slechte plek. Hij hoort daar naar achteren te buigen als je de eerste drie houders omslaat, maar dat doet-ie dus niet. Daarom zijn die houders bij mij al bijna losgescheurd aan een kant. :|

Lex v/d Moolen
27-04-2007, 16:57
Ik heb vooral problemen gehad met die luxe keepcases van CDA Entertainment. Dat spindeltje is in dat geval ook geen drukknop, gewoon een simpel palletje. Dat was een kwestie van met een waterpomptang het palletjes een klein beetje met niet teveel brute kracht samenknijpen. Dan gaat het wel redelijk. De eerste keer was ik echt bang dat ik de disc zou verbuigen, of erger breken.

intexor
27-04-2007, 18:22
Inderdaad, je moet toch ver gaan wil je een DVD breken, zijn sterker dan ze doen vermoeden... :wink:

yep, de meeste schijfjes kunnen best wel wat hebben, ze zijn heel flexibel en breken dus zeker niet als ze even wat plooien tijdens het uitpakken. Er zijn er wel die wat dikker en daardoor minder soepel zijn maar dat voel je dan ook meteen. Ik heb ook al wel eens problemen gehad met een vaststekende disc, maar een paar keer hard op die knop in het midden drukken of wat aan de disc wrikken is toch al altijd voldoende geweest.

nmbs
27-04-2007, 19:15
Heb heel veel problemen gehad met de grote 24 Box. Enkele DVD's (voornamelijk S1) gingen pas na 10 minuten los.

Ook hier hetzelfde probleem Met Simpsons S8 (S9 is een pak beter terug)

Ook de Lethal Weapon collectie Digippack heeft mij veel problemen gegeven bij het loskrijgen van de discs. Ik heb ook gemerkt dat je ze daar in 2 hoogtes kan vastzetten. Gewoon zachtjes duwen tot ie vast zat. Je kan ook iets harder duwen en dan klikt ie helemaal vast, maar heb je terug moeite om hem terug los te krijgen.

Nyarlathotep
27-04-2007, 20:44
Volgens mij moet je wel degelijk uitkijken als je flink kracht zet bij het er uit halen van discs. Ze zijn idd buigzaam... Maar als je dit te vaak doet, kan het zijn dat je discs krom worden, met (mogelijk) alle gevolgen van dien. Je disc kan hierdoor uit balans raken bij het afspelen, wat tot weergaveproblemen kan leiden.
Erger nog: stop hem in je 16x dvd-rom speler, hoor hem opspinnen, en daarna exploderen. En ja, ik heb het meegemaakt toen ik nog bij een computerbedrijf werkte...
Dit is inmiddels alweer bijna tien jaar geleden, wellicht dat het materiaal voor het vervaardigen van scijfjes inmiddels ander is. Maar toch... oppassen!!

intexor
28-04-2007, 17:02
Erger nog: stop hem in je 16x dvd-rom speler, hoor hem opspinnen, en daarna exploderen. En ja, ik heb het meegemaakt toen ik nog bij een computerbedrijf werkte...
Dit is inmiddels alweer bijna tien jaar geleden, wellicht dat het materiaal voor het vervaardigen van scijfjes inmiddels ander is. Maar toch... oppassen!!

Los van het buigen, ik heb dat ook wel eens bij goedkopere dvd-releases als ik die op de laptop kijk. Als ik het geluid echt abnormaal vind zet ik hem toch maar meteen af en kijk ik hem wel eens op een gewone dvd-speler, waar dezelfde disc meestal geen enkel probleem geeft bij het afspelen. Maar is dat dan een gevolg van buigen of van waardeloze schijfjes, want ik heb dit ook al wel eens gehad met schijfjes die net uit de verpakking kwamen en wel goed uit hun doosje kwamen (enkele Bridge releases voornamelijk).

Wat ik over het buigen zei, vanzelfsprekend mee oppassen, maar het lijkt me wel dat sommigen overdreven omzichtig omgaan met die dingen. Als je ze eenmaal fatsoenlijk losgewrikt heb steek je ze toch gewoon wat losser terug in het doosje zodat je maar 1 keer ruw moet omgaan met het schijfje. Ik heb in ieder geval nog nooit een schijfje kapotgemaakt.