PDA

Bekijk de volledige versie : Welke bookshelfspeakers bij Onkyo DS575x



DANILXL
29-04-2007, 15:56
Hallo, ik ben een student met een onkyo ds575x receiver in mn bezit en nu wil ik 2 speakers als fronts gebruiken. Ze moeten echter wel klein zijn, want ik heb een kleine kamer van 14 m2
Ik heb een budget van max. 200 euro.

Ik heb al een beetje op marktplaats enzo zitten kijken en wat sites afgespeurd

Zo vond ik de Mordaunt Short 902i wel leuk en de Wharfedale 9 serie of de B&W, KEF of Jamo.

Het probleem is echter dat ik niet echt weet wat voor boxen er bij mn receiver passen ivm met het geluid. Ik luister veel popmuziek dus ik denk dat midden en hoog vooral erg belangrijk zijn.

Wie heeft er wat tips voor mogelijke luidsprekers voor me

bvd

Seth__Gekko
30-04-2007, 15:59
Gewoon eerst een lekker gaan luisteren. Daarna proberen de speakers aan jouw receiver koppen en opnieuw luisteren.

erreper
10-05-2007, 11:28
Ga ook eens luisteren naar de Tannoy Mercury F 1. Deze kun je vinden voor minder dan 200 euro per paar.
http://www.hnny.nl/tannoy/mercuryF/fusion_1.jpg

Peter Porrio
10-05-2007, 11:40
Ik heb deze reciever zelf ook gehad. Wat de speakerkeuze tricky maakt, is dat deze reciever snel boemerig klink in 't laag en schel in 't hoog. Luisteren naar verschillende soorten speakers is dan ook geen overbodige luxe.

Zelf heb ik er destijds JBL bookshelfspeakers op gehad en die voldeden prima in m'n slaapkamer. Toen ik met m'n vriendin een huis kocht, waren ze echter te klein voor goed geluid in de woonkamer.

Maar ga in ieder geval luisteren en let op het boemerige en het schelle. Dit gaat ten koste van de middentonen.

Ultramorada
10-05-2007, 15:28
Waarom kan je alleen kleine luidsprekers kwijt op een kleine kamer? Mijn slaapkamer is kleiner dan 14m2 maar ik heb er wel vloerstaanders in, t is een beetje proppen, maar het klinkt heerlijk.

Ik zou eens in een winkel gaan luisteren wat het beste bij je receiver past.

Gerco Stuivenberg
10-05-2007, 21:13
Gebruik je al luidsprekers voor "front", "centre", "rear" en een subwoofer en wil je de "fronts" vervangen?
Zo nee, dan zou ik gaan kijken voor een compleet 5.1 of 6.1 luidsprekersysteem
Zo ja, dan is het misschien verstandig om te laten weten welke luidsprekers je nu gebruikt zodat wij evt. voor jou kunnen "matchen".

Als je nog geen luidsprekers hebt en geen gebruik wilt maken van meerkanaals geluid zou je ook bvb ook voor Magnat of Quadral kunnen kiezen. Voor kleine luidsprekers is het misschien ook verstandig om dan ook een subwoofer te kopen.;-)

Edgar Smit
15-05-2007, 13:00
Voor 99 eurie per stuk heb je ook Mission M32i, zeer goede bookshelf speakers.
Maar, het werd al gezegd, zelf eerst eens gaan luisteren is het beste.

Jeroen D
15-05-2007, 13:04
Als je interesse hebt ;

ik heb nog een paar mordaunt short 902i te koop.
In perfecte staat met nog zo'n 4,5 jaar garantie.
Als je interesse hebt dan hoor ik het wel............:-)

Marcellow
15-05-2007, 17:05
Voor 99 eurie per stuk heb je ook Mission M32i, zeer goede bookshelf speakers.
Maar, het werd al gezegd, zelf eerst eens gaan luisteren is het beste.


LET OP!!

de M32i is niet echt een bookshelff.. Er zit een bassreflexpoort aan de achterzijde, waardoor plaatsing te dicht bij een muur niet mogelijk is.

Voor de rest (zeker voor z'n geld) een prima speaker

Edgar Smit
16-05-2007, 08:12
LET OP!!

de M32i is niet echt een bookshelff.. Er zit een bassreflexpoort aan de achterzijde, waardoor plaatsing te dicht bij een muur niet mogelijk is.

Voor de rest (zeker voor z'n geld) een prima speaker
Dat klopt helemaal van die baspoort. Echter een bookshelf hoeft per definitie op een boekenplank danwel tegen een muur maar is meer een aanduiding voor het formaat van een speaker ;) . tot ongeveer 50cm hoogte en 30cm diepte is een speaker een bookshelf, daarboven wordt het een vloerstaander.
Maar ok, dat is weer een andere discussie dnek ik. Voor wat betreft value for money blijft de M32i een topper, ik heb heel wat speakers uit die prijsklasse gehoord, maar er is weinig wat in de buurt komt.

Alexander D
16-05-2007, 08:17
LET OP!!

de M32i is niet echt een bookshelff.. Er zit een bassreflexpoort aan de achterzijde, waardoor plaatsing te dicht bij een muur niet mogelijk is.

Voor de rest (zeker voor z'n geld) een prima speaker

Natuurlijk is plaatsing bij een muur wel mogelijk. Het heeft alleen gevolgen voor de laagweergave. Er zijn genoeg modellen waarvan de fabrikant zegt dat ze ook gewoon tegen een muur of in een kast geplaatst kunnen worden.

En trouwens: iemand die voor zo'n oplossing gaat, gaat niet voor optimale geluidskwaliteit en dus maakt dat hele verhaal van de baspoort weer niets uit. ;)

one thousand fakes man
18-05-2007, 11:01
Moest ik jou zijn zou ik ook eens luisteren naar de wharfedale diamond 9.0 speakers. Deze kosten 175 het paar en klinken heel goed. Heb ze zelf ook in mijn slaapkamer.

Gerco Stuivenberg
20-05-2007, 12:20
Natuurlijk is plaatsing bij een muur wel mogelijk. Het heeft alleen gevolgen voor de laagweergave. Er zijn genoeg modellen waarvan de fabrikant zegt dat ze ook gewoon tegen een muur of in een kast geplaatst kunnen worden.

En trouwens: iemand die voor zo'n oplossing gaat, gaat niet voor optimale geluidskwaliteit en dus maakt dat hele verhaal van de baspoort weer niets uit. ;)

Luidsprekers met een poort aan de achterkant kun je beter niet tegen een muur plaatsen, maar kunnen zeker bijdragen aan een goede weergave van de lage tonen. Wanneer je een sub hebt die hiermee goed combineert, kan het zelfs voor een betere weergave zorgen dan veel zuilen met grote woofers.

Marcellow
23-05-2007, 13:36
Voor 99 eurie per stuk heb je ook Mission M32i, zeer goede bookshelf speakers.
Maar, het werd al gezegd, zelf eerst eens gaan luisteren is het beste.

Trouwens.. 99 per stuk.. Waar?

Edgar Smit
23-05-2007, 13:52
Dat waren ze bij correct, inmiddels zijn ze €119. De M31i is er €89, alleen in beukenkleur.

Marcellow
23-05-2007, 13:54
Dat waren ze bij correct, inmiddels zijn ze €119. De M31i is er €89, alleen in beukenkleur.

Snel hoor! (bedankt!)
Misschien dat ik een familielid deze tip kan geven (afpingelen moet kunnen)

Edgar Smit
23-05-2007, 13:55
anders even op de site correct.nl kijken, soms hebben ze ook nog leuke dingen in de koopjeskelder staan.