PDA

Bekijk de volledige versie : Welke bookshelfspeakers bij Onkyo DS575x



DANILXL
29-04-2007, 15:56
Hallo, ik ben een student met een onkyo ds575x receiver in mn bezit en nu wil ik 2 speakers als fronts gebruiken. Ze moeten echter wel klein zijn, want ik heb een kleine kamer van 14 m2
Ik heb een budget van max. 200 euro.

Ik heb al een beetje op marktplaats enzo zitten kijken en wat sites afgespeurd

Zo vond ik de Mordaunt Short 902i wel leuk en de Wharfedale 9 serie of de B&W, KEF of Jamo.

Het probleem is echter dat ik niet echt weet wat voor boxen er bij mn receiver passen ivm met het geluid. Ik luister veel popmuziek dus ik denk dat midden en hoog vooral erg belangrijk zijn.

Wie heeft er wat tips voor mogelijke luidsprekers voor me

bvd

Seth__Gekko
30-04-2007, 15:59
Gewoon eerst een lekker gaan luisteren. Daarna proberen de speakers aan jouw receiver koppen en opnieuw luisteren.

erreper
10-05-2007, 11:28
Ga ook eens luisteren naar de Tannoy Mercury F 1. Deze kun je vinden voor minder dan 200 euro per paar.
http://www.hnny.nl/tannoy/mercuryF/fusion_1.jpg

Peter Porrio
10-05-2007, 11:40
Ik heb deze reciever zelf ook gehad. Wat de speakerkeuze tricky maakt, is dat deze reciever snel boemerig klink in 't laag en schel in 't hoog. Luisteren naar verschillende soorten speakers is dan ook geen overbodige luxe.

Zelf heb ik er destijds JBL bookshelfspeakers op gehad en die voldeden prima in m'n slaapkamer. Toen ik met m'n vriendin een huis kocht, waren ze echter te klein voor goed geluid in de woonkamer.

Maar ga in ieder geval luisteren en let op het boemerige en het schelle. Dit gaat ten koste van de middentonen.

Ultramorada
10-05-2007, 15:28
Waarom kan je alleen kleine luidsprekers kwijt op een kleine kamer? Mijn slaapkamer is kleiner dan 14m2 maar ik heb er wel vloerstaanders in, t is een beetje proppen, maar het klinkt heerlijk.

Ik zou eens in een winkel gaan luisteren wat het beste bij je receiver past.

Gerco Stuivenberg
10-05-2007, 21:13